Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä teistä olisi sopiva tuloraja lapsilisälle?

Vierailija
03.12.2025 |

Mihin laittaisitte stopin, millaisilla tuloilla ei saisi enää lapsilisää? 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyville ja yrittäjille ei mitään lapsilisiä. Työttömille 1500 € /lapsi.

Vierailija
2/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisä on universaali etuus, jonka saa kaikki suomalaiset lapset. Lapsilisä tasaa eroja lapsettomien ja lapsiperheiden välillä, kannustaa tekemään lapsia ja sitoo myös hyvätuloisia mukaan yhteiseen hyvinvoitnivaltioprojektiin. Köyhille suunnatut tuet ovat asia erikseen, älkää sotkeko lapsilisää niihin. Ei kaikki tässä maassa vaan voi olla pelkästään persaukisten omaisuutta. Meillä muillakin pitää olla oma osallisuutemme hyvinvointivaltiossa muuna kuin pelkkänä maksajana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

4000€  ja yli kuukaudessa tienaavat. 

Vierailija
4/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi. Joko sitä maksetaan kaikille tai ei kenellekään. Omille lapsille olen säästänyt lapsilisät.

Vierailija
5/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 000 e kahdelta  aikuiselta.

Ettaida ymmärtää, että verotus syö palkkatulot. Minun miehelläni on 1700 e korkeampi palkka kuin minulla, mutta nettona saa vain 500 e enemmän kuin minä.

Vierailija
6/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000€/kk brutto

Vierailija
7/7 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, koska lapsia voi olla yksi tai monta. Jos vaikka on erittäin monta ja rajaksi laitetaan esim. 3000 euron tienestit, niin sellaiselle voi olla aiheellista maksaa lapsilisiä. Kun taas 3000 e tienaava yhden lapsen vanhempi ei yhtä paljon sitä lapsilisää yhden kanssa tarvitse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan