Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Hernekeitto, kalapyörykät, perunasalaatti ainakin.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko.
Kymmenen ylänuolta! No ei voi antaa :(
Isäni teki meillä maksalaatikon, tiivistä kuin tiiliskivi ja maistui ...
Maksa on hyvää, kun sen osaa valmistaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tykästynyt valmiiseen joulutorttutaikinaan pakkasesta. En tykkää itse tehdyistä taikinoista. Varmaan moni muukin. Jouluna tein valmiista taikinasta, ne meni. Kyläpaikan itse tehdyt tortut jäi syömättä.
Samaa mieltä. Itse tehtynä - kaulitaan ja käännetään, kaulitaan ja käännetään jne. ja joka välissä voita väliin. Vaikka kuinka kaulis ja kääntäis, ei saa lehtevää, vaan lässähtänyttä kengänpohjaa, kun voit on valunu paistettaessa pois.
No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.
Ja tietysti sipsit, kotona ei vaan saa tehtyä oikeanlaisia.
Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.
Vierailija kirjoitti:
Lasagne
Saanen olla eri mieltä? Ja eri mieltä olen myös Ap:n kanssa hernekeitosta.
Ehkä vaan osaan valmistaa noi, samoin kuin mun tekemä makaronilaatikko on paljon mehevämpää kuin kaupan eines.
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.
Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.
Sipseistä tuli mieleen dippi. Siinä ei todellakaan ole itse tehty parempaa!
Riitan herkun metripizza on parempaa kuin kotona tehty.
Hernekeitto. Paitsi etten osta sitä, koska en halua syödä mitään koppakuoriaisia mitä niissä nykyään on seassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananuggetit.
Välillä tekee mieli nuggetteja, mutta hyvän kanafileesiipaleen leivittäminen rapeaksi on vaan hyvän fileesiipaleen tuhlausta. Fileet fileinä uuniin maustettuina tai kastikkeisiin muhimaan, mutta nuggetit kuuluu olla sitä hienoksi jauhettua B-luokan lihaa (hyvä, että sekin saadaan käytettyä!) ja teollisesti kuorrutettuja.
Tämä on niin totta ja samoin Wiener Schnitzelit. Kotivälineillä on vaikea saada pinta rapeaksi kun ei ole sitä 10 litran öljykeitintä. Jonka täyttäminen puhtaalla maksaa muuten n. 20 euroa.
Pannulle reilusti öljyä ja kääntää oikeassa vaiheessa. Hyvää tulee kotona!
Kyllä siitä hyvää tulee mutta ei täydellistä :)
Pannulla paistettaessa maan vetovoima tekee tehtävänsä ja kuorrutteesta tulee vähän littana.
Joulun ruu'ista peruna- ja lanttulaatikko, perunalaatikkoa yritin joskus imellyttää...
"Helpommin "Pauligin" pakasteilla" sanoi jo 60-luvulla äitini.
Vierailija kirjoitti:
Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtua kananmunista. Luomumunat?
Yritä vielä kerran, vähennä nesteitä.
Lihaperunasoselaatikko, veriletut, pinaattikeitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtua kananmunista. Luomumunat?
Onko luomumunat siis ongelma vai ratkaisu?
Hernekeitto, erityisesti se jossa on runsaasti savulihaa. Parempaa kuin itsetehty.
(Ja siis olen 1.ammatiltani kokki)
Vierailija kirjoitti:
Kokonaisena paistettu sika
Wow. Missä näitä on eineksenä?
Vierailija kirjoitti:
En ole oikeastaan koskaan tehnyt ruokaa itse vaan heti kun omilleni muutin joskus 10v sitten niin siitä asti olen syönnyt valmisruokia. Minä olen yllättynyt siitä että joku tekee vielä näin vuonna 2024 itse ruokaa kun kaupasta saa oikein hyviä ja terveellisiä valmisruokia. Makaronilaatikko ja maksalaatikko on parhaita. Välillä myös lasagnea tulee syötyä.
M32
Oot kuin mun mies. Ostaa kaupasta Saarioisten lihamakaronilaatikkoa, ei osaa laittaa ruokaa. Yllätys yllätys, syö kuitenkin _aina_ minun tekemääni hyvää kotiruokaa, jos on valinnan mahdollisuus. Kehuu, kuinka kotona on parempaa ruokaa kyin ravintolassa. Jos pyydän huolehtimaan lasten iltaruuasta, tarjoaa niitä eineksiään tai tilaa pizzaa jos on viikonloppu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtua kananmunista. Luomumunat?
<
Ratkaisu, ehkä.
Pannulle reilusti öljyä ja kääntää oikeassa vaiheessa. Hyvää tulee kotona!