Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?
Hernekeitto, kalapyörykät, perunasalaatti ainakin.
Kommentit (86)
Kalapuikot, Saarioisten maksalaatikko, veriletut, hernekeitto. Voi olla, että jos alkaisi itse tekemään niin saisin ihan kelvollista, mutta koska nuo on valmiina tosi hyviä niin en viitsi tehdä. Ja jos kerran-pari vuodessa syö näitä.
Ei sellaisia ole.
Tuo oli erikoista, kun joku kirjoitti kaalikääryleet. Olen joskus ostanut erimerkkisiä kaalikääryleitä eineksenä kaupasta, ja ne on kaikki ihan hirveitä. Puoliraakaa sitkeää kaalia ja joku kökkö täytettä.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko, lanttulaatikko, hernekeitto, kaalikääryleet.
Ai juu, kaalikääryleet unohdin omasta listasta.
Vierailija kirjoitti:
Hernekeitto. Paitsi etten osta sitä, koska en halua syödä mitään koppakuoriaisia mitä niissä nykyään on seassa.
Sama kävi mulla, tykkään valmishernekeitosta, mutta en enää osta enkä syö.
Kauan piti miettiä - veripalttu - verimakkarat on parempia itse tehtyinä, mutta palttu ei onnistu niin hyvin.
Lihapullat ja hk:n sininen, kylminä. Osaan tehdä lihapullia ja makkaroitakin, mutta nuo on ihan eri ruokalajeja kuin kotitekoiset ja syntisen hyviä
HK:n mikroateria muusi kanakastikkeella.
Ainoa, joka on parempi valmistuotteena, on pinaattikeitto, mutta sekin pakasteena eikä eineksenä.
Maksalaatikot, hernekeitot ja muut tulee paljon parempia itse tehden.
Säilykkeet ja pakasteet eivät muuten ole eineksiä!!!
Vierailija kirjoitti:
Lihaperunasoselaatikko, veriletut, pinaattikeitto.
Veriletuista eri mieltä, veri- ja pinaattiletuilla voi heittää... äh, mikä se on kun heitetään kiviä pitkin veden pintaa ja lasketaan, kuinka monta "pomppua" tulee?
Juu, "leipiä"!
Omatekosissa on salaisuus: vichy samoin kuin vohveleissa, joissa voi käyttää jotain makuvichyjä. Tulee kuohkeampia kuin kenganpohjaeineksistä.
Teen itse lähes kaiken. Pinaattikeitto ja joululaatikot ovat parempia kuin itse tekemät.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko.
Joo. Tein kerran maksalaatikkoa itse ja haisi kaatopaikalle. Ei tehnyt mieli syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai juu, kaalikääryleet unohdin omasta listasta.
Kaalikääryleet on niin vaivalloiset tehdä, siksi minäkin ostan valmiina kun joskus harvoin tekee mieli. En omista niin isoa kattilaa, että saisin kaalinpään keitettyä.
Hyvien kaalikääryleiden salaisuus on siirappi ja pitkä paisto matalalla lämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.
Ja tietysti sipsit, kotona ei vaan saa tehtyä oikeanlaisia.
Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtua kananmunista. Luomumunat?
Yritä vielä
Ratkaisu, ehkä.
Sanoisin, että ongelma.
"Luomussa käytetään kalajauhoa, koska rehussa ei saa käyttää lisäaineena aminohappoja, joita käytetään tavanomaisesti kasvatettavien kanojen ruokinnassa."
Kalapuikot, maksalaatikko ja usein muutkin joululaatikot. Viimeksi mainitut joidenkin ravintoloiden itse tekeminä ovat olleet kehnompia kuin einekset.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa, joka on parempi valmistuotteena, on pinaattikeitto, mutta sekin pakasteena eikä eineksenä.
Maksalaatikot, hernekeitot ja muut tulee paljon parempia itse tehden.
Säilykkeet ja pakasteet eivät muuten ole eineksiä!!!
Piti sitten päteä ja pilata meidän eineskeskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Maksalaatikko.
10% sokeria einesmaksalaatikossa. Maistuu makean nälkäisille.
En pysty syömään.
Olon maa-artisokkakeitto on aivan jumalaisen hyvää, enkä vastaavaan suoritukseen ole kotikeittiössä monesta yrityksestä huolimatta päässyt. Noin muuten eineksissä on aivan kelpoja, mutta kuitenkin helppo päihittää jo laadukkailla raaka-aineilla.