Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?

Vierailija
25.01.2024 |

Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?

Hernekeitto, kalapyörykät, perunasalaatti ainakin.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpata

Vierailija
62/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki itse tehdyt ovat parempia kuin einekset. Pinaattikeitto on todella helppo ja nopea tehdä itse. Se tosin maistuu erilaiselle kuin eines, pinaatin maku on paljon voimakkaampi ja joku voisi pitää sitä kitkeränä. Laita sitä pinaattia enemmän kuin reseptissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joka on parempi valmistuotteena, on pinaattikeitto, mutta sekin pakasteena eikä eineksenä.

Maksalaatikot, hernekeitot ja muut tulee paljon parempia itse tehden. 

Säilykkeet ja pakasteet eivät muuten ole eineksiä!!! 

Piti sitten päteä ja pilata meidän eineskeskustelu.

Tuskinpa tosiasian kertominen on pätemistä. Te tollot ette edes tiedä, mikä on eines. 

Vierailija
64/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikko, lanttulaatikko, hernekeitto, kaalikääryleet.

Ai juu, kaalikääryleet unohdin omasta listasta.

Kaalikääryleet on niin vaivalloiset tehdä, siksi minäkin ostan valmiina kun joskus harvoin tekee mieli. En omista niin isoa kattilaa, että saisin kaalinpään keitettyä.

Hyvien kaalikääryleiden salaisuus on siirappi ja pitkä paisto matalalla lämmöllä.

Ne kaalinlehdethän voi keittää vaikka yksitellen.

Vierailija
65/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvispihvit, koskaan en ole itse niistä tehtyä niin hyvä kuin kaupan valmis pihvit.

Vierailija
66/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustamakkara.  Ja maksalaatikko.

Vierailija
67/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalikääryleet on niin vaivalloiset tehdä, siksi minäkin ostan valmiina kun joskus harvoin tekee mieli. En omista niin isoa kattilaa, että saisin kaalinpään keitettyä.

Hyvien kaalikääryleiden salaisuus on siirappi ja pitkä paisto matalalla lämmöllä.

Kaalinkerän voi jäädyttää ja sulattaa. Ei tarvitse kerää keittää, että voi lehdet rullata.

Vierailija
68/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.

Ja tietysti sipsit, kotona ei vaan saa tehtyä oikeanlaisia.

Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.

Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtua kananmunista. Luomumunat?

Yritä vielä kerran, vähennä nesteitä.

Eri. Luomumunat ovat ratkaisu. Itse teen herkullisen majoneesin ilman kananmunaa. 

<

Vierailija
69/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihapullat ja hk:n sininen, kylminä. Osaan tehdä lihapullia ja makkaroitakin, mutta nuo on ihan eri ruokalajeja kuin kotitekoiset ja syntisen hyviä

Jep, lihapullat, HK-blöö ja nakit kylmänä hyviä naposteltavia, kun pieni suolaisen nälkä yllättää.

Lämpimänä sitten kotitekoisia lihapullia.

Vierailija
70/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kaalinlehdethän voi keittää vaikka yksitellen.

Laitan kaalikääryleet uuniin hautumaan. Siirappia tietty mukaan kaalikääryleisiin. 

Vierailija
71/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei, ei! kaupan maksalaatikko ei ikimaailmassa voita äitini tekemää maksalaatikkoa!

Syön kyllä kaupan maksalaatikkoa myös, mutta silloin se pitää paistaa voissa. 

Vierailija
72/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko litran valmis lihaliemi einestä?

Tein kaksi kertaa itse lihaliemen (syödään pienten piirakoiden kanssa) kun tykkään siitä kamalasti. Vaiva ja rahanmeno olivat mittavia, maku pliisu

Vierailija
73/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset on niin oma juttunsa koostumuksen ja maun puolesta, että joko niistä pitää tai inhoaa. Vanhempani olivat niin hyviä kokkeja, että olen lapsesta asti syönyt varsin monipuolisia, hyviä ruokia. Olen itsekin kiinnostunut kokkailusta ja saanut kiittävää palautetta valmistamistani aterioista. Joskus on tullut ostettua eineksiä kiireessä, mutta lapseni eivät arvostaneet niitä ollenkaan. Eivät aikuisina miehinäkään syö eineksiä. Kumpikin kokkaa sapuskansa itse. 

Niin että mikään maistamani valmisruoka ei ikimaailmassa ole kotitekoista parempaa. Joku mainitsi kaalikääryleet. Nyt on pakko todeta, ettei eineskääryleistä voi puhua samana päivänäkään kotitekoisten kääryleiden kanssa! Ovat täysin eri tuote. 

Vierailija
74/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italianpata,tai no itse tykkäisin itse tehdystä mutta lapset rakastaa sitä pussiversiota.Siinä on jokin salainen mauste jota en keksi.

Maksalaatikko,itse ei saa vaan yhtä hyvää kuin Saarioinen

Vierailija
75/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoka mutta viinerit minulla ei onnistu. Pinaattilettuihin en saa makua. Jugurtti. 

Vierailija
76/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.

Ja tietysti sipsit, kotona ei vaan saa tehtyä oikeanlaisia.

Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.

Kanat ruokitaan kalarehulla, outo sivumaku voi johtu

O.K, luulin että luomukanat ruokitaan niille luontaisella ravinnolla, eli jyvillä ja häkkikanoille annetaan kalarehua. Vähän ristiriitaista.

Vierailija
77/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomaatti-vuohenjuustokeitto! Kun koetan tehdä itse on joko kitkerää tai ylisuolaista.

Vierailija
78/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punajuurisalaatti

Vierailija
79/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nugetit. Muuta en keksi.

Vierailija
80/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaalinkerän voi jäädyttää ja sulattaa. Ei tarvitse kerää keittää, että voi lehdet rullata.

Raa'asta kaalista on vaikea saada kokonaisia lehtiä repeämättöminä. Esikeitetyt lehdet on myös helpompi rullata ilman repeämiä.

Ja ei mun pakastimeen kokonainen kaali mahdu, liian matalat korit, että voisin kokeilla. Mutta hyvä vinkki jollekin toiselle.