Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?

Vierailija
25.01.2024 |

Ruoat jotka ovat eineksenä parempia kuin itse tehtynä?

Hernekeitto, kalapyörykät, perunasalaatti ainakin.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinaattiletut. Tein kerran itse ja pinaatti maistui niin voimakkaasti läpi että ei tullut syötyä. 

En voisi olla enempää eri mieltä. Kun kerran tein pinaattilettuja itse ei enää katso eineslätysköihin päinkään. 

Vierailija
82/86 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinaattiletut. Tein kerran itse ja pinaatti maistui niin voimakkaasti läpi että ei tullut syötyä. 

En voisi olla enempää eri mieltä. Kun kerran tein pinaattilettuja itse ei enää katso eineslätysköihin päinkään. 

Oletko kokeillut nokkoslettuja? Jos sinulla on mahdollisuus kerätä lehtiä puhtaalta paikalta, kokeile ihmeessä, paljon parempia kuin pinaattiletut.

Ohi aiheen, mutta vinkiksi muillekin.

Ekalla tais olla liikaa  pinaattia taikinassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tämä ei nyt ole ruokalaji, mutta majoneesi. En ymmärrä, miksi itse tekemissäni majoneesiyritelmissä on aina aivan outo sivumaku ja koostumus jää liian löysäksi, vaikka teen kaiken pilkuntarkalleen reseptin mukaan, ja olen kokeillut kolmea eri reseptiä, joita kaikkia kehuttiin hyvin herkullisiksi ja kuvissa komeilee melkein pursotettavan paksua, kotitekoista majoneesia. Itse tehty ketsuppi sen sijaan on sairaan hyvää.

Ja tietysti sipsit, kotona ei vaan saa tehtyä oikeanlaisia.

Ja lehtevät taikinat, mutta se nyt ei ole minun mielipiteeni, vaan universaali totuus että kotona tekemällä voi saada aikaiseksi KORKEINTAAN yhtä hyvää kuin kaupasta ostamalla.

Minä ihmettelin joskus pahaa makua tekemässäni majoneesissa. Yritin useamman kerran ja aina ikävä pistävä maku. Kunnes maistoin sitä öljyä kunnolla lusikallisen, ja sehän se maistui pahalta. Sitä makua ei tajunnut esim. käyttäessä sitä öljyä paistamiseen. Joku halpis rapsiöljy oli, ja sittemmin vaihdoin merkkiä.

Majoneesista tulee kuulemma paksumpaa kun lisää öljyn määrää?

Vierailija
84/86 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää Eineshöttelöruokia vaan teen kaiken itse. Tiedän mitä ne sisältävät ja tulee edullisemmaksi

Vierailija
85/86 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa, joka on parempi valmistuotteena, on pinaattikeitto, mutta sekin pakasteena eikä eineksenä.

Maksalaatikot, hernekeitot ja muut tulee paljon parempia itse tehden. 

Säilykkeet ja pakasteet eivät muuten ole eineksiä!!! 

Ei tietenkään kaikki pakasteet ole eineksiä, mutta kyllä se pinaattikeitto ja muut valmiit ruuat on myös pakasteena eineksiä.

Vierailija
86/86 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme osta muita einestuotteita kuin joskus ravioleja ja perunagnoccheja. Eivät välttämättä parempia kuin omat, mutta tekeminen on melkoista säätämistä.