Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään lapsettomuushoitoja aivan järkyttävän paljon

Vierailija
23.01.2024 |

Pelkään lapsettomuushoitoja aivan järkyttävän paljon. Minulla vaikea, operoitu endometrioosi ja lääkäri mainitsi jo IVF-hoidon. Aloitin Procrenin pari kuukautta sitten ja menemme siitä suoraan stimulaatioon.

Kieltäydyin aikoinaan kierukan laitosta, koska tunsin niin voimakasta kauhua. Miten selviäisin sitten kaikesta hoitoihin liittyvästä? Munasolujen keräys, hedelmöitys neulalla Mitä enemmän tutustun aiheeseen, sitä enemmän pelkään. Pelkään sitäkin, että jään lapsettomaksi omien tyhmien pelkojen vuoksi. Miten te olette selvinneet kaikesta?

Kommentit (114)

Vierailija
1/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että jännittää niin saat hyvät rauhoittavat ja kivunlievityksenä ennen sitä. Ihan oikeasti se toimii. Itse sain fentanyyliä ja midatsolaamia.

Itse pelkäsin enemmän ettei hoidotkaan auta. Auttoi, 2 lasta ICSI llä saatu. 2 alkiota vielä pakkasessakin.

Vierailija
2/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot että jännittää niin saat hyvät rauhoittavat ja kivunlievityksenä ennen sitä. Ihan oikeasti se toimii. Itse sain fentanyyliä ja midatsolaamia.

Itse pelkäsin enemmän ettei hoidotkaan auta. Auttoi, 2 lasta ICSI llä saatu. 2 alkiota vielä pakkasessakin.

Kiitos asiallisesta kommentista. Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet rauhoittavia ja jotkut eivät. Itse tietenkin aion pyytää kaikki mahdolliset lääkitykset.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäät jo noin paljon hoitoja, niin suoraan sanoen en ole aivan varma olisiko äitiys sinua varten. 

Vierailija
4/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa täällä ilkeitä ihmisiä, älä välitä ap

Vierailija
5/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia vaan poistata kohtu ja munasarjat. Parempi niin kuin jakaa genomiasi, jossa yhdistyy sekä ahdistustaipumus että endometrioosi.

Adoptointi on relevantti ja kivuton tapa hankkia lapsi, jos nyt yleensä lapsia haluaa. Pakkohan ei ole, ei sullakaan. Lisäksi adoptioprosessissa syynätään vanhempien päät aika tarkkaan, eli karsiutuvat ne, joilla on väärät motiivit ja vääränlainen psyyke.

Vierailija
6/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten mene hoitoihin. Luonto yrittää kertoa sulle, ettei sun oo tarkoitus lisääntyä.

Vierailija
7/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolujen keruu on ainoa epämukava vaihe mutta siihen saa rauhoittavaa ja kipulääkettä. Se ei edes ollut ollenkaan niin paha kuin pelkäsin. Hedelmöittynyt alkio siirretään ohuella letkulla kohtuun, eikä neulalla, eikä se vaihe satu ollenkaan.

Vierailija
8/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin operoitu endometrioosi, adenomyoosi ja siksi jouduin suoraan IVF-hoitoihin. Minuakin pelotti ja jännitti hoitoihin lähteminen kovasti. Mutta kaikki menikin hyvin ja sujuvasti peloistani huolimatta; en kokenutkaan sellaista kipua kuin olin ajatellut, ja sen ajoittaisen epämukavuuden tunteen pystyin sietämään. Huonoista lähtökohdista huolimatta hoidot myös tuottivat tuloksen - olen nyt pienen palleroisen äiti -  ja joka päivä kiitän mielessäni sitä että hoitoihin pääsin ja rohkenin mennä.

Pyydä toimenpiteisiin kivunlievitys ja lääkitys tarpeidesi mukaan, niin kyllä sen saat. Paljon tsemppiä sinulle AP!

Vierailija
9/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä ilkeitä ihmisiä, älä välitä ap

Kaikki äidit tietävät, että vanhemmuus on kova koulu. Synnytys ei ole lasten leikkiä sekään ja siitä se taival vasta alkaa. Kaikenlaisia koetinkiviä on edessä, riittämättömyyden tunnetta ja epävarmuutta. Jos ap on noin kauhuissaan jo lapsettomuushoidoista, niin mielestäni on ihan relevantti kysymys, että selviytyykö hän äitiydestä tai että olisiko se hänen kaltaiselleen järkevä valinta. 

Vierailija
10/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten mene hoitoihin. Luonto yrittää kertoa sulle, ettei sun oo tarkoitus lisääntyä.

Älä sinä hanki silmälaseja, jos näkö huonontuu. Luonto kertoo, ettei sinun tarvitse nähdä. Tai hoitoja mihinkään sairauksiin, on vain aikasi kuolla pois tai kärsiä.

t. Ohis

Vierailija
11/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin operoitu endometrioosi, adenomyoosi ja siksi jouduin suoraan IVF-hoitoihin. Minuakin pelotti ja jännitti hoitoihin lähteminen kovasti. Mutta kaikki menikin hyvin ja sujuvasti peloistani huolimatta; en kokenutkaan sellaista kipua kuin olin ajatellut, ja sen ajoittaisen epämukavuuden tunteen pystyin sietämään. Huonoista lähtökohdista huolimatta hoidot myös tuottivat tuloksen - olen nyt pienen palleroisen äiti -  ja joka päivä kiitän mielessäni sitä että hoitoihin pääsin ja rohkenin mennä.

Pyydä toimenpiteisiin kivunlievitys ja lääkitys tarpeidesi mukaan, niin kyllä sen saat. Paljon tsemppiä sinulle AP!

Kiitos, tsemppiä sinullekin! Monennellako kierroksella IVF onnistui? :)

Ap

Vierailija
12/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy kysyä : Oletko kokeillut AKUPUNKTIO HOITOJA lapsettomuuteen?

Se "kortti tulee ehdottomasti  kääntää" !

Akupunktiolla on varsin hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi. Siitä on hyviä kokemuksia monilla. Myös sellaisilla , jotka on jo nuorena todettu lääkärissä lapsettomiksi,.... niin Akupunktio  on auttanut ja raskaus on onnistunut. 

Vierailija
13/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä. Katselin äsken akupunktion hintoja ja on valitettavasti minulle liian kallista. Akupainantaan voisi olla varaa..

Ap

Vierailija
14/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtavalla isolla neulalla se sinne pistetään. Ei letkulla. Letkuhan on sama kun siittiöitä ampuis sinne peniksellä. Eksyvät siellä eivätkä löydä perille, uupuneena.

Neula työnnetään oikeaan paikkaan ja niin alkaa jakaantuneen alkion kiinnittyminen juuri oikeaan paikkaan.

Vierailija
15/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä hanki lapsia vaan poistata kohtu ja munasarjat. Parempi niin kuin jakaa genomiasi, jossa yhdistyy sekä ahdistustaipumus että endometrioosi.

Adoptointi on relevantti ja kivuton tapa hankkia lapsi, jos nyt yleensä lapsia haluaa. Pakkohan ei ole, ei sullakaan. Lisäksi adoptioprosessissa syynätään vanhempien päät aika tarkkaan, eli karsiutuvat ne, joilla on väärät motiivit ja vääränlainen psyyke.

Ei adoptio ole mikään helppo juttu. Tulot pitää olla. Ikää ei saa olla kun joku 40 korkeintaan, riippuen maasta. Koti syynätään että on ok. Kaikki tarkistetaan. Jonossa olet 1-3vuotta. Ei onnistu niin että haet käärön jostain vaan usein myös joutuu tyytymään pikkuvikaisiin.ja ihan rahaa täytyy olla 

Vierailija
16/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin akupunktio hoidot lapsettomuuteen  eivät ole halpoja .... Mutta ovat todellakin  paljon siedettävämpiä kuin  varsinaiset lääketieteen hoidot.

Akupunktio hoidot ovat tuottaneet  tuolosta, ( siis raskauden ja vauvan) , siinä missä  lääketieteen hoidotkin,  ellei jopa paremmin.

Vierailija
17/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap usko kaikkea sopaa, esim akupunktiosta.  Ei se niille auta, joilta on vaikka munajohtimet tukossa. 

Huomaa, ettei monella ole mitään käsitystä lapsettomuushoitojen fyysisestä ja psyykkisestä rankkuudesta. Toki äitiyskin on rankkaa, mutta hoidot ja lapsettomuuden tuska kokonaisuudessaan on mielestäni rankempaa.

Ap:lle, tsemppiä hoitoihin

T. Toisesta IVF:stä lapsen saanut. 

Vierailija
18/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtavalla isolla neulalla se sinne pistetään. Ei letkulla. Letkuhan on sama kun siittiöitä ampuis sinne peniksellä. Eksyvät siellä eivätkä löydä perille, uupuneena.

Neula työnnetään oikeaan paikkaan ja niin alkaa jakaantuneen alkion kiinnittyminen juuri oikeaan paikkaan.

Kohdunsuun kautta ujutetaan tosi ohut letku ja alkio truutataan sen kautta kohdun puolelle. Ei siis mene minne sattuu, vaan juuri oikeaan paikkaan.

Vierailija
19/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei adoptio ole mikään helppo juttu. Tulot pitää olla. Ikää ei saa olla kun joku 40 korkeintaan, riippuen maasta. Koti syynätään että on ok. Kaikki tarkistetaan. Jonossa olet 1-3vuotta. Ei onnistu niin että haet käärön jostain vaan usein myös joutuu tyytymään pikkuvikaisiin.ja ihan rahaa täytyy olla 

Tämä, muuten voi 16 vuotias synnyttää, mitään tuloja tai asuntoja ei tarvitse olla, eikä järkeä päässä, kyllä veronmaksajat hoitaa ja nän saadaan varmaan uusi netto veronmaksaja suomeen aikanaan.

Vierailija
20/114 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a.  Munasolunkeräyksestä itse luin tarinoita kans netistä, että vähän vain epämukavaa ja kipulääke toimii. Olen sitten kai yksittäistapaus, mutta se toimenpide oli ihan helvetillinen, lääke ei riittänyt alkuunkaan siihen kipuun ja fentanyyliä sain. En ihmettele että ulkomailla nuokin kai tehdään nukutuksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan