Singaporessa koulukiusaajat hakataan
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/singapore-otti-kovat-keinot-kayttoo…
Singaporessa koulukiusaajat hakataan kepillä. Ei ole ollut kouluampumisia Singaporessa kun valtio hoitaa kiusaajaongelman kovilla otteilla. Kouluampuja on AINA pitkäaikainen koulukiusattu. On parempi kiusaajalla on sinipunainen perse kuin että kymmenen oppilasta on teloitettu ampumalla, eikö?
Kommentit (21)
Oikeaa meininkiä...ei hyssytellä kuten länsimaissa,ja varsinkin kuten täällä Suomessa...kunnon keinot Singaporessa
Suomessa kiusaajia paapotaan ja uhrit tuhotaan.
Ja varsinkin jos kiusaaja on eliittiperheestä niin kukaan ei tule koskaan puuttumaan asiaan.
On aika tehdä muutoksia Suomessa.
Tuo pitää saada ehdottomasti Suomeenkin. Kiusaaminen ei lopu puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Unicef ja muut kansainväliset toimijat vastustavat ruumiillista kuritusta lapsille ja katsovat sen heikentävän fyysistä ja psyykkistä terveyttä sekä lisäävän käytösongelmia
Entä koulukiusatun psyykkinen terveys?
Noissa piireissä huolestuttaa vain kiusaajan hyvinvointi. Täälläkin kiusatun pitää muuttaa koulua. Kiusaajalla on täällä lisäksi vain oikeuksia.
Kyllä jotkut osaa. Keppiä pers...lle.
Koko eduskunta ensimmäisenä vaihtoon, kaikille kenkää, eivät ole saaneet mitään aikaan kiusaamis asiassa.
Ja käytännössä kiusaaja saa sen kiusatun näyttämään syylliseltä, siitähän kiusaamisessa usein on kyse, koskee koulujen lisäksi työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitää saada ehdottomasti Suomeenkin. Kiusaaminen ei lopu puhumalla.
Ei lopu. Eikä lopu työpaikkakiusaaminenkaan.
Nyt viimeinkin kerta kaikkiaan riitti vuosikymmenten kynnysmattona oleminen ja erästä myrkynkeittäjää tulen suoraan sanottuna leipomaan vielä turpaan.
Mutta mitä jos kiusattua kiusataan niin, että syytetäänkin kiusaajaksi jos on esim. yrittänyt puolustautua?
Vierailija kirjoitti:
Unicef ja muut kansainväliset toimijat vastustavat ruumiillista kuritusta lapsille ja katsovat sen heikentävän fyysistä ja psyykkistä terveyttä sekä lisäävän käytösongelmia
Entä koulukiusatun psyykkinen terveys?
On koulukiusatun oma vika jos kiusataan. Näin se menee...
Keppiä pitäisi käyttää näihin luusereihin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mitä jos kiusattua kiusataan niin, että syytetäänkin kiusaajaksi jos on esim. yrittänyt puolustautua?
Silloin menee asia niin kuin pitääkin.
Joskus tuli teininä ryhmässä syyllistyttä yhden tytön kiusaamiseen. Kun tämä selvisi opettajalle, ensin istuttiin tunti ylimääräistä ruksia taululla tuijottaen. Tieto kotiin ja ainakin osa meistä sai kotona persuksen punaiseksi. Anteeksipyynnöt tältä tytöltä, joka lopulta pääsi kaveriporukkaan mukaan. Aikana kun vielä pidettiin kuria, niin koulussa kuin kotonakin.
Intiassa poliiseillakin on pitkät kepit ja niitä myös käytetään :D
Paras rangaistus olisi se, että kiusaaja sidottaisiin seinään, ja lyötäisiin molempiin jalkataipeisiin samaan aikaan. Lyöntiväline voisi olla vaikka pesäpallomaila. Rakaa, kyllä. Menisikö viesti perille? Aivan varmasti. Mahdollisuus pysyvään vammaan, aika iso.
Kiusaajille pitää antaa kunnon selkäsauna eikä sossutanttojen miltäsustanyttuntuu-pasketta
"luonnevikainen koulukiusaaja ja hänen kasvatustaidottomat vanhempansa" -otsikolla kuvien kanssa paikallislehteen.
luulisin että mainehaitta jo yksinään olisi riittävä pelote.
Vierailija kirjoitti:
Tuo pitää saada ehdottomasti Suomeenkin. Kiusaaminen ei lopu puhumalla.
Voi se loppua kun puhe aloitetaan heti ensimmäisestä kiusaamisesta ja varsinkin jo alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Oikeaa meininkiä...ei hyssytellä kuten länsimaissa,ja varsinkin kuten täällä Suomessa...kunnon keinot Singaporessa
Länsimaissa kiusaaminen hyssytellään pois silmistä ja kiusaajista tulee näitä Trumppeja. Tuokin olisi varmaan kasvanut kunnon ihmiseksi jos olisi hakattu kunnolla penskana.
Unicef ja muut kansainväliset toimijat vastustavat ruumiillista kuritusta lapsille ja katsovat sen heikentävän fyysistä ja psyykkistä terveyttä sekä lisäävän käytösongelmia
Entä koulukiusatun psyykkinen terveys?