Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on ollut paras ruoka, jota olet syönyt IKINÄ?

Vierailija
24.10.2016 |

Siis paras ateria?

Minulla on seuraava.

Vuosientakainen miesystäväni kokkasi kerran sellaisen aterian, että oksat pois. Olin tullut toisesta kaupungista valintakokeista junalla. Uupumus ja apeahko mieli vaivasivat minua. Oli toukokuinen ilta.

Kun saavuin hänen kotiinsa, näin hänen kattaneen pöydän ja sytyttäneen kynttilän. Ruoaksi oli alkusalaatin jälkeen voissa paistettu kuhafilee limemehulla höystettynä, perunasose ja rennoiksi kuullotetut kevätsipuli- ja purjorenkaat. Juomaksi oli vesi ja viileä, puolikuiva valkoviini.

Se on ollut ainut kerta, kun olen itkenyt ilosta ruokaa syödessäni.

Mikäs teillä?

Kommentit (646)

Vierailija
1/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon tekemä makaronivelli. Kaikessa yksinkertaisuudessaan, voin ja suolan maustamana, niin hyvää, ettei yksikään fine dining ole jäänyt yhtä elävästi mieleeni.

Vierailija
2/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka joka vuosi. Sama perinteinen on joka vuosi aina yhtä hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siideri.

Vierailija
4/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin tekemä jauhelihatomaattilaatikko, aivan parasta joka kerta <3

Vierailija
5/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassa oltiin road tripillä kauheassa nälässä etsittiin jotain pizzeriaa, no ainut joka löytyi oli Peppe's Pizza, olikin astetta laadukkaampi pizzaravintola ja se pizza oli niin taivaallista että koko porukalla päiviteltiin ja haikailtiin sitä vielä viikkojen päästä.

Vierailija
6/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluruoka vaan on niin hyvää! Onneksi sitä saa taas kohta.

Vierailija
7/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistetut katkaravut etelän kuumassa yössä (illassa) syötynä säväytti viimeksi.

Vierailija
8/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se vääntö 14 vuotiaana toiselle samanikäiselle. Perunaa ja ruskeaa kastiketta. Kaveri tokaisi syönnin jälkeen: "Kyllä susta tulee hyvä emäntä"

Vierailija
9/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus 1990-luvulla Turun Marinassa syöty riekkopaisti. Nam.

Vierailija
10/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortillat itse päätetyillä täytteillä, olkoonkin tylsää, mutta minä vain kovasti tykkään tortilloista 😄

Vierailija
11/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania, ihan erilaisia ruokia olen saanut syödä. Tietysti murea pihvi on joskus parasta, mutta pakko sanoa, että mieleen painuvin ruoka on ollut yllättäen mustajuurikeitto. Söin sitä joskus tosi kauan sitten ravintola(koulu) Perhossa.

Jotain niin pehmeää ja ihanaa. Ensimmäistä kertaa elämässäni söin sitä. Olikohan sitten uutuudenviehätyksestä kyse vai oliko objektiivisestikin katsoen superhyvää, en tiedä. Mutta jäi lähtemättömästi mieleen.

Ihme kyllä, ko. keittoa ei ole juuri koskaan tarjolla. Mistä syystä, tietääkö kukaan? Itse en ole kokeillut tehdä.

Vierailija
12/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas intialaisessa ravintolassa Helsingissä. Oli niin hyvää, että mentiin seuraavana päivänä uudestaan.

Vierailija
13/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napolilaisessa pienessä pizzeriassa syöty Margarita-pizza. Karmealla nälällä oli kyllä tekemistä asian kanssa.

Vierailija
14/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen pizza. Rakastan pizzaa.

Paras oli Pärnussa siinä ihanassa pizzeriassa. Ahh..

Olen syönyt paljon hyviä ruokia ja syön ulkona usein, joten pihvit ja juustot ja kastikkeet on kyllä usein olleet miellyttäviä. Mutta mikään ei herätä kaipausta niin kuin hyvä pizza.

Vierailija
15/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lusikallinen hummerikeittoa oli jotain aivan taivaallista, niin uskomattoman hyvää.

Vierailija
16/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoreena savustettu kampela, uusia perunoita, voita. Yksinkertaista mutta jumalaisen hyvää.

Vierailija
17/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tekemä brittiläinen joulu päivällinen. Naudan paisti uunissa, paahdetut perunat ja juurekset ja ruskea kastike. Nam!

Vierailija
18/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtipihvi Vaalan ABC:llä.

Vierailija
19/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vei syömään lahtelaiseen Mamma Mariaan (itse en siis asu Lahdessa). Se pasta oli jotain niin jumalaista, että olen siitä asti hehkuttanut k.o. raflaa kaikille kavereilleni. Joku päivä vielä uudestaan. Kävelin maha pallona ulos, kun oli PAKKO syödä se taivaallinen muona loppuun, vaikka olin ihan ähkyssä 😋

Vierailija
20/646 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkosipuliöljyssä paistettu kaniini ja friteeratut kalmarit Espanjassa. Asuin Espanjassa pari vuotta sitten, ja eräänä iltana lähdettiin mieheni kanssa etsimään ravintolaa, jossa voisimme syödä päivällistä. Emme vielä tunteneet seutua ja päädyimme lopulta pieneen tavernamaiseen ravintolaan.

Tilasin tosiaan kaniinia ja friteerattuja kalmareita.

En ole ikinä ennen maistanut mitään niin hyvää lihaa kuin se kaniini. Ihanan valkosipulista, niin pehmeää ja kosteaa sisältä ja ihanan rapsakkaaksi paistettu päältä. Ja ne kalmarit sekä rouskuivat että sulivat suuhun.