Ratkaisu hoitajapulaan olisi 'pakottaa' työttömät sairaanhoitajiksi
Koulutuksesta riippumatta. Hoitajan työ ei poikkea esim. omien lasten tai isovanhempien hoidosta, joten sitä voi tehdä kuka vaan. Ihme ettei tätä ole missään vielä hoksattu??
Kommentit (101)
Minä voisin vaihtaa alalle, mutta en pysty rahoittamaan opintoja millään. Lähihoitajaksi en ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla vapaaehtoisesti piikittämään insuliinia.
Riittää kun käyt vanhusten kanssa koskus ulkoilemassa ta lappaat ruokaa suuhun. Myös pesemisessä saattaisit olla apuna. Insuliinin pistää siihen nimetty hoitaja.
Mistä tulee tämä toistuva oletus tällä palstalla että kaikki sairaanhoitajat työskentelevät vanhustenhoivassa? Oikeasti suurin osa työskentelee sairaaloissa ja poliklinikoilla ihan kaiken ikäisten sairaiden ihmisten parissa. Hoivakodeissa on yleensä vain muutama sh ja loput lähihoitajia ja hoiva-apulaisia.
Yhtä hyvin voisi työttömät pakottaa vaikka sähköasentajiksi. Kyllähän jokainen osaa ruuvata värin väriin ja savun hälvennyttyä tarkistetaan kytkennät.
"Työttömät olisi paras tomittaa Riihimäen ongelmajätelaitokselle hävittämistä varten. Miksi elättää joutoväkeä joista ei ole muuta kuin kuluja.."
Ja maahan tulijoista voidaan aloittaa nehän tällä loisii tekemättä mitään, kustannetaan vielä veronmaksajien rahoilla luksuselämää
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Mulla ei tee pahaa siivota leikkaussalista verta ja ihmisen rippeitä, kun paloja siellä ja täällä. Ei tee pahaa siivota kalusteet, seinät yms. jos valtimo räjähti. En pysty pyyhkimään kenenkään peesettä, yök.
Mäkin pystyn toimimaan leikkurissa, ja pystyn myös ne peräpäät siistimään tarvittaessa. Mulle pahinta on likaisten tekohampaiden kaivaminen toisen suusta ja niiden peseminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kaikki osaavat imeä limaa ja laittaa lisähappea ja piikit, kanyylit ym. Eihän ne koulutusta tarvitse.
Työstä suurin osa on pelkkää oleilua potilaiden vuoteiden äärellä. Tuota hienosäätöä on vain vähän, sen voi tehdä ne joilla se 'tärkeä' koulutus on
no kun ei kettu kiinnosta.
No kyllä mulle käy. Vastuuta en työstäni ota ja teen mielellään öitä ja sunnuntai/pyhäpäiviä. Saan hyvässä lykyssä ilman koulutusta 4000e/kk palkkaa (yö ja sunnuntailisät) Kuolleisuus tulee olemaan osastollani korkea, mutta kuten sanottua, vastuu on minut palkanneella. Olen ollut sairaalassa muutamaan otteeseen potilaana ja tiedän miten vastuullista hommaa hoitajat tekee joten olen sitä mieltä, että minä voi ottaa "vastuun" esim ap hoidosta ja ja nämä jotka homman osaa saa sitten hoidella niitä, joiden mielestä sairaanhoitajaksi ei ihan kuka tahansa käy.
Työttömäthän voitaisiin pakottaa lentäjiksi! (...suurin osa lentäisi varmaan jo heti kättelyssä )*
En halua lähihoitajaksi. Joten miksi ihmeessä haluaisin sairaanhoitajaksi? Jätän heille, jotka haluaa oikeasti tehdä tota hommaa.
Saisin työuupumuksen tai valituksia asiakkailta.
Teillä 👶🏻nepsyvajakeilla on taas nIiN hAuSkAa🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajalla on 3,5vuoden koulutus. En haluaisi, että minua tai lapsiani hoitaisi sairaalassa kaupan kassa tai insinööri. Hoiva-avustajan työhön pystyy siinä kuin hoitamaan lapsiaan tai vanhempiaan. En kyllä siihenkään ketään pakottaisi.
Lapsiani olen hoitanut ja tietynlaisia hoitotoimenpiteitä vanhemmilleni tehnyt ilman hoiva-avustajan koulutusta. Varmaan ovat hoidostani huolimatta selvinneet, mutta jos olisin saanut koulutuksen, molemmille olisi ollut parempi lopputulos. Vaurioita en toivoakseni aiheuttanut osaamattomuudellani. Luulen, että ap on sama tyyppi, joka tekee vähän väliä näitä sairaanhoitajia vihaavia ja halveksivia aloituksia joistakin oudoista syistä.
Ihanko totta haluat että vanhempiasi ja aikanaan sinua hoitaa ihminen joka on pakotettu siihen? Kannattaa miettiä ehkä uudestaan koska voi nimittäin olla että joudut katumaan sanomaasi jos niin tehdään. Yksikään järkevä ihminen ei edes harkitse tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Antakaa trollin trollata. Kunhan huudattaa.
Sellainen totuuden siemen tässä kyllä on, että varsinkin lähihoitajissa on jo niin välinpitämättömiä tyyppejä, etteivät kuuluisi alalle.
Hoitajavaje on jo sellainen, että eutanasia on syytä saada lailliseksi, ettei joudu kärsimään. Eläimillekin on paremmat oikeudet kuin ihmisillä.
Tämmöset ketjut on näköjään mielenterveysongelmien aiheuttaja ja toinen on some.
Monikohan heistä vielä jatkaa opintoja? Omasta ryhmästä on jo 10% keskeyttänyt opinnot.
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla vapaaehtoisesti piikittämään insuliinia.
Tai miten olisi, jos joku osaamaton tulisi työntämään kanyylin verisuoneen tai annostelemaan lääkettä?
Vierailija kirjoitti:
Antakaa trollin trollata. Kunhan huudattaa.
Sellainen totuuden siemen tässä kyllä on, että varsinkin lähihoitajissa on jo niin välinpitämättömiä tyyppejä, etteivät kuuluisi alalle.
Eihän se ole ihme, kun alalle pakkokoulutetaan ihmisiä, (myös sh), joille ala ei sovi. Hyvät, alalle sopivat ja omaehtoisesti kouluttautuneet joutuvat tekemään näitten pakkotyössä olevien työt. Väsyvät omien töiden ohella valvomaan näitä vasemmalla kädellä tekeviä ja hakeutuvat muille aloille. Ja tähän yritetään pakottaa, että katso nyt vähän sen perään. Potkuja ei anneta, vaikka kuinka töppäilee. Tapa se on tämäkin vähentää väkeä.
Tai yhtä hyvin ap:n voisi pakottaa työskentelemään hoitajana.
Omat lapset on aikuisia, jos minut yritetään edes koko hoitoalalle voin kertoa etten takaisi sitten potilaiden turvallisuutta
Olin nuorena diagnosoimattomana autistina kaks kesää kesätöissä vanhainkodissa. En tiedä kenelle kokemus oli kiusallisinta -mulle, työkavereille vai vanhuksille.