Ratkaisu hoitajapulaan olisi 'pakottaa' työttömät sairaanhoitajiksi
Koulutuksesta riippumatta. Hoitajan työ ei poikkea esim. omien lasten tai isovanhempien hoidosta, joten sitä voi tehdä kuka vaan. Ihme ettei tätä ole missään vielä hoksattu??
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla vapaaehtoisesti piikittämään insuliinia.
No insuliini ei kiinnosta, mutta oksikodoni ja metyylifenidaatti kyllä kelpaa. Jos saa vielä valmiiksi injisoitavassa muodossa, niin aina parempi. Kontit varsinkin on ärsyttäviä väsätä.
Se ei ole valintakysymys. Hoitajana en tarjoa muuta kuin insuliinia, vaivaan kuin vaivaan.
No eikös nyt mustakin olla tekemässä hoitajaa tässä topikissa? Ei jää kiinni siitä tarjoatko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kaikki osaavat imeä limaa ja laittaa lisähappea ja piikit, kanyylit ym. Eihän ne koulutusta tarvitse.
Työstä suurin osa on pelkkää oleilua potilaiden vuoteiden äärellä. Tuota hienosäätöä on vain vähän, sen voi tehdä ne joilla se 'tärkeä' koulutus on
Et selvästikään tiedä hoitotyöstä mitään, ei niiden potilaiden luona oleile kukaan :D ehkä sun kannattaisikin mennä sinne lähihoitajakouluun niin ei tarvitsisi olla niin helvetin katkera omasta työttömyydestä että purat sen hoitoalan ihmisiin
Ei lähihoitajakouluun "vaan mennä". Sinne pyritään soveltuvuustestien kautta sekä kaikki rokotussuojat on pakko ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Mulla ei tee pahaa siivota leikkaussalista verta ja ihmisen rippeitä, kun paloja siellä ja täällä. Ei tee pahaa siivota kalusteet, seinät yms. jos valtimo räjähti. En pysty pyyhkimään kenenkään peesettä, yök.
Olen entinen siivooja ja joka kerta kun haistan yrjön/kusen/paskan lentää minultakin yrjöt.
onko pakkorokotus voimassa? jos on niin sen poistaminen
piikit ei suojanneet niin ihan turha ja tosi vahingollinen laki oli. Ovat muissa hommissa ja maissa nyt
Vierailija kirjoitti:
Ei kuka tahansa pääse sairaanhoitajakouluun.
Ainakin jo pelkästään lähihoitajakouluun oli kuukauden kestävät soveltuvustestit ja todella moni akateeminenkin putosi pois liian teoreettisen ajattelutavan ja muun sopimattomuuden vuoksi.
Sairaanhoitajilla on vahva vastuu koko tiimistä, eli ovat lähihoitajien ja hoitoapulaisten pomoja tehden lääkärien kanssa yhteistyötä, joten tajuatko, että ei siihen voi ketä tahansa laittaa?
Mitä jos mokaa tahalleen pääsykokeissa? No se on voi voi.
voisiko kanssa tohtorit pakottaa terkkariin ym? ainakin joksikin aikaa, kun kerran koulutus ilmainen
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kaikki osaavat imeä limaa ja laittaa lisähappea ja piikit, kanyylit ym. Eihän ne koulutusta tarvitse.
Joo ja kyllä ne sairaanhoitajatkin joutuu lähäreiden kanssa niitä ripuliperseitä pesemään, kun on välillä paskaa päästä varpaisiin ja PALJON. Ja se HAJU....
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Mulla ei tee pahaa siivota leikkaussalista verta ja ihmisen rippeitä, kun paloja siellä ja täällä. Ei tee pahaa siivota kalusteet, seinät yms. jos valtimo räjähti. En pysty pyyhkimään kenenkään peesettä, yök.
Täällä toinen. Mulla menee raja siinä, kuinka kauan joudun olemaan potilaille kiva. Se menee tarjoilujen ajan (mitäs tänään iltapalaksi, blaablaa, alle minuutin lässytys), mutta sehän ei ole ongelma - potilaskaan ei tietenkään ole niin typerä, että käyttäytyisi kuin kusimulkku ruokkivaa kättä kohtaan. Hoitajalla on vähän eri tilanne, pitää vaan jaksaa.
Itse olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi. En todellakaan halua, että edes lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi pääsisi kuka tahansa. Kaikista ei todellakaan ole hoitoalalle.
Oksennan satavarmasti jos pitäis jonkun toisen ripuleita prsiistä pestä. Tekee jo vaikeeta pestä omiakin ripuleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja kyllä ne sairaanhoitajatkin joutuu lähäreiden kanssa niitä ripuliperseitä pesemään, kun on välillä paskaa päästä varpaisiin ja PALJON. Ja se HAJU....
Entäs kun vessa on vuorattu lattiasta kattoon pelkällä ihmisen pskalla..
Toki järkevä palkkaus lisäisi monen kiinnostusta.
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Miksi heistä on pulaa.
Jos otettaisiin kaksinkertainen määrä sisään, niin eiköhän helpottaisi? Silti olisi vielä moni ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Eihän laitoshuoltaja saa koskea eritteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Toki järkevä palkkaus lisäisi monen kiinnostusta.
Mitä? Ei kai palkan tarvi elämiseen riittää?
Ei tähän mennessä ole päässyt sairaanhoitajaksi ilman koulutusta. Mutta muuten, pakottaa miten, poliisitko hakee kodista ja vie töihin? Ja jos ei siellä tee mitään, niin saako kuitenkin palkan?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen lähihoitaja joka opiskelee sairaanhoitajaksi. En todellakaan halua, että edes lähihoitajaksi tai hoiva-avustajaksi pääsisi kuka tahansa. Kaikista ei todellakaan ole hoitoalalle.
Joo, muistan elävästi, kun eräskin hoitaja veteli potilaita turpaan.
Toivottavasti pesti loppui, kun kerroin pomolle tapauksesta. Läksin itse pois en tiedä mitä sille k - päälle kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773.
Miksi heistä on pulaa.
Jos otettaisiin kaksinkertainen määrä sisään, niin eiköhän helpottaisi? Silti olisi vielä moni ulkopuolella.
Ei minkään valtion (paitsi Norjan) talous kestäisi sitä että hoitohenkilökuntaa lisätään suhteettomasti verrattuna väestön määrään.
AP. Olen rakennusmaalari, tulen ottamaan susta verikokeet.
Rapatessa roiskuu