Ratkaisu hoitajapulaan olisi 'pakottaa' työttömät sairaanhoitajiksi
Koulutuksesta riippumatta. Hoitajan työ ei poikkea esim. omien lasten tai isovanhempien hoidosta, joten sitä voi tehdä kuka vaan. Ihme ettei tätä ole missään vielä hoksattu??
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kaikki osaavat imeä limaa ja laittaa lisähappea ja piikit, kanyylit ym. Eihän ne koulutusta tarvitse.
Joo ja kyllä ne sairaanhoitajatkin joutuu lähäreiden kanssa niitä ripuliperseitä pesemään, kun on välillä paskaa päästä varpaisiin ja PALJON. Ja se HAJU....
Entäs kun vessa on vuorattu lattiasta kattoon pelkällä ihmisen pskalla..
Joo, dementikot innostuu yllättävän usein tuollaiseen paskataiteiluun.
Joku on varmaan hautonut tuon ap;n esittämän idean perseessään...
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jonkun heteroukon seksifantasia, naisia sairaanhoitajina.
olen katsellut englannista ja amerikasta sellaisia videoita joissa kotihoitajat varastaa ja pahoinpitelee kilttiä mummoa samoin amerikan hoitokodeissa vedetään vanhuksia pataan. näissä yhteiskunnissa on köyhyyttä ja sosiaaliturva olematon tai huono.
kannatan että halukkaat ja osaavat ihmiset hoitaa.en kannata taloudellista ja pakkoa. osa näistä väkivaltaisista näytti olevan maah.. muut taustaisia. googlatkaa jotain elder ja crime solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laitoshuoltaja. Mulla ei tee pahaa siivota leikkaussalista verta ja ihmisen rippeitä, kun paloja siellä ja täällä. Ei tee pahaa siivota kalusteet, seinät yms. jos valtimo räjähti. En pysty pyyhkimään kenenkään peesettä, yök.
Eihän laitoshuoltaja saa koskea eritteisiin.
Mikä kuvitelma tämä on? Ajattelitko, että leikkurit siivotaan koskematta eritteisiin, tai synnäri tai ensiapu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmasti kaikki osaavat imeä limaa ja laittaa lisähappea ja piikit, kanyylit ym. Eihän ne koulutusta tarvitse.
Työstä suurin osa on pelkkää oleilua potilaiden vuoteiden äärellä. Tuota hienosäätöä on vain vähän, sen voi tehdä ne joilla se 'tärkeä' koulutus on
En kyllä haluaisi olla kaltaistenne "sairaanhoitajien" hoidettavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan jonkun heteroukon seksifantasia, naisia sairaanhoitajina.
Höh, suurin osa sairaanhoitajistahan on nytkin naisia (ilman mitään kenenkään 'heteroukon seksifantasioitakaan')....
Nuo kun sinne laitettaisiin niin lähtisi loputkin vakituiset pois.
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla vapaaehtoisesti piikittämään insuliinia.
Riittää kun käyt vanhusten kanssa koskus ulkoilemassa ta lappaat ruokaa suuhun. Myös pesemisessä saattaisit olla apuna. Insuliinin pistää siihen nimetty hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
AP. Olen rakennusmaalari, tulen ottamaan susta verikokeet.
Rapatessa roiskuu
Ei kai raksallakaan putkimies tee sähkömiehen hommia, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Voin tulla vapaaehtoisesti piikittämään insuliinia.
Ei kiitos näitä insuliinimurhaajia hoitajiksi. Piikitän omani vallan mainiosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät olisi paras tomittaa Riihimäen ongelmajätelaitokselle hävittämistä varten. Miksi elättää joutoväkeä joista ei ole muuta kuin kuluja..
Kas kun ei Bergen-Belseniin,tai Dachaun leirille...
Bergen - Bergenistä ei ole enää paljoa jäljellä.
Dachausta ei mitään, mutta tunnelma on kaamea.
Natusille tuli hurja kiire tuhota maanpäällisen helvetinsä, ennen lähtöään.
Joo, niinhän siinä kävi mutta eihän niitä näiden nykypäivän 'wanna be- natusien' ja heidän 'lopullisen ratkaisunsa ' symppaajien ja ehdottajien mielistä ole poistettu eikä onnistuttu siivoamaan mihinkään...
Antakaa trollin trollata. Kunhan huudattaa.
Sellainen totuuden siemen tässä kyllä on, että varsinkin lähihoitajissa on jo niin välinpitämättömiä tyyppejä, etteivät kuuluisi alalle.
Nyt lukee näitä voin tulla sinne hoitamaan ja lääkitsemään juttuja harmittaa ihan vietävästi.
Tässä yhteiskunnassa lähi- ja sairaanhoitajat hoitaa läheisemme. Monet lapset päiväkodeissa ja sitten omat vanhemmat hoivakodeissa.
Siihen hommaan ei kaikki taivu!
Apuja arkeen ja muuhun hoivaan kyllä voisi työttömistä kouluttaa. Tekisivät merkityksellistä työtä.
Kyllä minä voisin mennä hoivakotiin töihin, mutta eritteistä pysyisin erossa ja väkivaltaisista kaukana. Ja rokotteitakaan en ottaisi.
Miehenä kauhistelen, jos joku pystymetsästä tekisi minulle virtsakatetroinnin.😨
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin lähteä. Mitään myötätuntoa kitinöille ei irtoa, mutta sitähän ei sitten tarvitakaan?
Sanoisin että et poikkea muista hoitajista siinä. Korkeintaan yksi kahdestakymmenestä on asiallinen. Olen tavannut yhden hoitajaopiskelijan, joka oli myötätuntomoodissa. En ole varma oliko oikeasti myötätuntoinen, mutta ilmaisi myötätuntoa.
Vaikka voisit niin eihän sinua kukaan sinne edes harkitsisi ottaa(paitsi ehkä ap,- ehkä....)
Kerro ihmeessä, että a) kuka kouluttaisi nämä? Teoriaopetus voidaan järjestää massaluentoina, mutta harkkoja ei voi järjestää b) missä harjoittelut suoritetaan? 50% koulutuksesta on käytännön harjoittelua, jossa pitää olla ohjaaja. Nytkin on vaikeuksia tuosta syystä saada harjoittelupaikkoja kaikille.