Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan jotenkin katkera kuin heti seuraavana vuonna Käärijän yleisövoitosta tuli toinen joka lunasti yleisön puolelleen, suomalaiset eivät varmaan voi kestää tällaista. Minulla ainakin itsetunto kestää vaikka pidinkin Cha cha cha:sta paljon.
No lunasti joo, mutta
Kroatia 337
Israel 323
Ukraina 303
Viime vuonna:
Suomi 376
Ruotsi 243
Norja 216
Tuossa on viisujen tasolla hyvin dramaattinen ero. Tänä vuonna erikoinen vuosi kun viisi parasta oli yli 200 pisteen telepotteja ja jopa kolme yli 300.
Ero voittajaan oli kuitenkin huima, Kroatia sai 111 yleisöpistettä enemmän kuin voittaja Sveitsi. Viime vuonna Suomi sai 133 pistettä enemmän kuin Ruotsi eli Suomella meni tuossa suhteessa paremmin. En sitten tiedä miten olisi käynyt jos tätä Israelin sotavaikutust
Ilman Israelia uskon että Sveitsi olisi saanut enemmän ääniä. Mutta varmasti myös Ukraina ja Kroatia. Hollannista puhumattakaan jos olisi mukana. Mahdotonta tietää.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on ilmoittanut, että valitsevat ensi vuodenkin viisuihin artistin sisäisesti ja UMK on ilmoittanut biisi- ja artistihaun ensi vuoden UMK:hon olevan auki 19. - 25.8.
Joku ylen ukko sanoi, että Suomi ei välttämättä osallistu euroviisuihin, mutta umk järjestetään joka tapauksessa. Mutta olispa semifinaalit umk.ssa, kuten euroviisuissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on varmaan jotenkin katkera kuin heti seuraavana vuonna Käärijän yleisövoitosta tuli toinen joka lunasti yleisön puolelleen, suomalaiset eivät varmaan voi kestää tällaista. Minulla ainakin itsetunto kestää vaikka pidinkin Cha cha cha:sta paljon.
No lunasti joo, mutta
Kroatia 337
Israel 323
Ukraina 303
Viime vuonna:
Suomi 376
Ruotsi 243
Norja 216
Tuossa on viisujen tasolla hyvin dramaattinen ero. Tänä vuonna erikoinen vuosi kun viisi parasta oli yli 200 pisteen telepotteja ja jopa kolme yli 300.
Kyllä, mutta tuo Israelin potti selittyy osittain sotatilanteella. Ei olisi taatusti muuten saanut tuollaista äänimäärää yleisöltä.
Jos olisi ollut normaaliolosuhteet, Israelin telepistepotti olisi ollut n. 150 p. pienempi ja raatipistepotti suunnilleen saman verran suurempi ja kokonaistulos samantapainen kuin nyt.
Nämä olivat kriisistä kriisiin viisut. Onko ikinä ollut näin tympeät viisut? Ruotsi paran abba viisut. 😄
Se onkin vasemmiston agenda pelkistettynä. Miten paljon ihmisvihaa, valhetta, petosta ja väkivaltaa mahtuukaan vasemmistoon. Vasemmisto on siis islamisoitunut läpeensä, sama henki kun vaikuttaa kummassakin keississä. Euroviisujen pitäisi olla EBU sääntöjen mukaisesti ilman politiikkaa eikä vasemmisto-islam propganda kanavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumman kaa: Joost Klein nuoli ylös, Baby Lasagna nuoli alas
BL ei vetoa, mutta Joost olisi täysin mahdoton ajatuskin.
Mun valinta olis tosta porukasta Nemo :D.
Yök. Joku tran su?
Ei niin, onneksi koko kansa ei ole vasemmiston vietävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itävalta on ilmoittanut, että valitsevat ensi vuodenkin viisuihin artistin sisäisesti ja UMK on ilmoittanut biisi- ja artistihaun ensi vuoden UMK:hon olevan auki 19. - 25.8.
Joku ylen ukko sanoi, että Suomi ei välttämättä osallistu euroviisuihin, mutta umk järjestetään joka tapauksessa. Mutta olispa semifinaalit umk.ssa, kuten euroviisuissa
Joku oli kyllä sanonut myös, et oletus on että osallistutaan.
Miten ne nokia areenan viisubileet meni? Missään ei mitään mainintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko että on Nemon mielestä ihan turhan päiväistä rähinää. Miten kiusaaminen ylipäätänsä on ikinä luokiteltavissa "ihan turhan päiväiseksi somerähinäksi"? Outo asenne sulla. Niinkuin kiusaamisen kohteen pitäisi vain sietää koska eihän sillä mitään väliä ole oikeasti.
"Mutta niin kuin sanoin, kertoo paljon artistista että antaa tilanteen jatkua eikä ota mitään kantaa. Eiköhän ne iloiset yhteiskuvat muiden artistien kanssa olleet pelkää kulissia. Viime vuonna jopa Käärijän ja Loreenin välit tuntui aidosti lämpimiltä. "
Nythän sä haukut tässä itse vaikka puhut sitä vastaan. Ei kenelläkään artistilla ole mitään velvollisuutta komentaa fanejaan tekemään yhtään mitään. Se että ei ole heti netissä suuna päänä, ei tee kenestäkään huonoa ihmistä jolla ei ole sydäntä, kuten niin kivasti jossain välissä sanoit. Eli passaa asian p
Nemo itse ei asettunut kertaakaan vastustamaan Edenin syrjintää ja kiusaamista. Katsoi hiljaa sivusta. Olisi kuvitellut, että Eden on joskus saanut kokea itsekin syrjintää ja kiusaamista ja olisi sitä kautta pystynyt tarttumaan asiaan.
Menikö sulla nimet sekaisin? Syytät Nemoa ensin ja sitten puhut siitä, että Eden ei tarttunut asiaan.
Se, että itse on kokenut syrjintää, ei muuten tarkoita, että pitäisi puolustaa kaikkia muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muttei välttämättä osallistuta.
Todella lapsellinen tämä Israeliin kohdistunut täysin tekopyhä ja terroristeja tukeva boikotti. Naurettavan lapsellista käytöstä myös käärijältä.
Vierailija kirjoitti:
EUROOPAN unioni on tehnyt virallisen valituksen Euroviiisujen järjestäjälle EU-lippujen käytön kieltämisestä.
Ei hitto mä olen nauranut tälle :D EBU:lla menee vahvasti kun EU ITUN UNIONI TEKEE VALITUKSEN. Onko joku taho, muu kuin moroccanoil, jota ne ei ole suututtanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo ON todella söpö olento, vähän kuin joku haltia tai keijukainen. Mutta mä olenkin aina pitänyt vähän feminiinisistä ja pehmeistä miehistä. Ehkä heistäkin osa on ollut non-binary mutta asiasta ei puhuttu niin vielä silloin. No joka tapauksessa, paljon mielummin seurustelen keijukais- kuin machomiehen kanssa. Ehkä olen sitten pan, tai joku sellainen.
Ikenet.
Pervoviisut tullaan kieltämään liian kansallismielisenä terroristeja tukevana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lunasti joo, mutta
Kroatia 337
Israel 323
Ukraina 303
Viime vuonna:
Suomi 376
Ruotsi 243
Norja 216
Ero voittajaan oli kuitenkin huima, Kroatia sai 111 yleisöpistettä enemmän kuin voittaja Sveitsi. Viime vuonna Suomi sai 133 pistettä enemmän kuin Ruotsi eli Suomella meni tuossa suhteessa paremmin. En sitten tiedä miten olisi käynyt jos tätä Israelin sotavaikutust
BL sai jurypisteitä koska israel
Nemolta lähti telepisteitä koska israel
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, muttei välttämättä osallistuta.
Eiköhön sitä osallistuta paitsi ehkä sitten ei, jos Yleen kohdistetaan mittavat leikkaukset. Silloin voisi viisuosallistuminen olla tarkemman harkinnan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nemo ON todella söpö olento, vähän kuin joku haltia tai keijukainen. Mutta mä olenkin aina pitänyt vähän feminiinisistä ja pehmeistä miehistä. Ehkä heistäkin osa on ollut non-binary mutta asiasta ei puhuttu niin vielä silloin. No joka tapauksessa, paljon mielummin seurustelen keijukais- kuin machomiehen kanssa. Ehkä olen sitten pan, tai joku sellainen.
Ikenet.
Niin mieti, sullakin on sellaset.
Onko Lordi oikeasti hyvä laulaja? Minulle se on pelkkää mörinää.