Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2281/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoon pre-partyjen juontaja oli kysynyt yleisöltä kuinka moni oli Liverpoolissa viime vuonna ja saanut aikaan valtavan hurrauksen. Perään sitten erehtyi kysymään oltiinko voittajaan tyytyväisiä ja yleisö oli hiljentynyt täysin. Loreenille raatikeplottelulla järkätty voitto oli kyllä sellainen vääryys, ettei ainakaan sen kokeneilta varmasti koskaan unohdu.

höpöhöpö, voitto oli täysin ansaittu. Keiinolla oli aikanaan paljon karumpi kohtalo mutta norjalaiset eivät ole silti jatkuvasti haukkumassa Duncan Laurencea.

Vierailija
2282/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustii on esiintynyt biisinsä kanssa kaksi tai kolme kertaa ja fanit ovat jo nyt huolissaan hänen jaksamisestaan:) Pakko sanoa, että Lontoon haastattelussa hän vaikutti käyvän aika kierroksilla ja juttua tuli solkenaan.

Se on sellanen kyllä ollu jo ennen viisuja ja viisujen podcastissa ennen prepartyja. Todella puhelias ja vilkas. Tämä ei faneilleen ollu yllätys mutta uskon jos ei herraa oo ennen nähnyt niin kontrasti tuotannon ja persoonallisuuden välillä voi olla aika yllättävä :D monet varmaan odotti sellasta vaikeemmin lähestyttävää vakavaa taiteilijaa, mutta se on enemmän paidaton riehuja-tyylinen. 

Toivon kyllä että viisuissa menee hyvin, se on symppis tyyppi ja vaikuttaa aika herkältä. 

Käärijä kesti paineet ja kymmenet esiintymiset hyvin, suorastaan loistavast

Vertasin paidattomaan riehujaan ainoastaan persoonallisuuden suhteen, molemmat vähän kultainen noutaja-osastoa eikä koviksia. Käärijä toki veti prepartyt tosi hyvin.

Mustii on kokenut esiintyjä ja näyttelijä jonka ura on monipuolinen, joten en vetäisi isoja johtopäätöksiä näistä liveistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lontoon pre-partyjen juontaja oli kysynyt yleisöltä kuinka moni oli Liverpoolissa viime vuonna ja saanut aikaan valtavan hurrauksen. Perään sitten erehtyi kysymään oltiinko voittajaan tyytyväisiä ja yleisö oli hiljentynyt täysin. Loreenille raatikeplottelulla järkätty voitto oli kyllä sellainen vääryys, ettei ainakaan sen kokeneilta varmasti koskaan unohdu.

höpöhöpö, voitto oli täysin ansaittu. Keiinolla oli aikanaan paljon karumpi kohtalo mutta norjalaiset eivät ole silti jatkuvasti haukkumassa Duncan Laurencea.

Loreen-keissiin kantaa ottamatta, Duncania ei parjattu siksi paljoa koska ei voittanut raateja, vaan oli vasta kolmas ja yleisöäänissä meni paremmin. Joten ei ollut raatilellikki vaan 2019 oli vaan niin paljon hajontaa.

Vierailija
2284/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreenille ei sinänsä keploteltu voittoa, vaan sen taustat on syvemmällä itse raatisysteemissä. Kaikki vaan meni oikein voittonsa suhteen: häneltä sesongin paras veto raati-showssa, muiden raatirohmujen hapuilu, raadin ruotsi-yliarvostaminen, jne. Plus euphoria-tausta antoi isommat yleisöäänipisteet kuin mihin Ruotsi on viime aikoina tottunut. 

Ongelma oli siis lähinnä se että raadissa ei ole tarpeeksi muiden genrejen kuin basic radio popin edustajia, ja Ruotsi on tämän genren mallimaa ja uranuurtaja.

Vierailija
2285/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trollaus, sillä raatien pisteet ko. vuonna jakautui ihan normaalisti eli tasaisemmin kuin viime vuonna kun Ruotsille keskitettiin kaikki mahdolliset pisteet voiton varmistamiseksi.

Silloin peräti 5 maata sai raadeilta yli 200 pistettä ja ero 1. ja 2. välillä oli vain 6 pistettä.

Viime vuonna kun ABBAn juhlavuoden viisut piti saada Ruotsiin oli raatien maalle antama pistemäärä 340 eikä yksikään muu maa saanut raadeilta edes yli 200 pistettä, Ruotsille annetusta yli 300 pistesaaliista puhumattakaan, vaan 2. sijalle yltänytkin sai vain 170 pistettä eli lähes puolet Ruotsia vähemmän.

Vierailija
2286/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonko ainoa joka ei pidä tosta Henrin farkkutakista? jotenkin tulee raskas olo kun katsoo hänen liikkumista sen kanssa vaikka ei se välttämättä edes paina 

Se on aivan hirveä. Ruman, raskaan ja tunkkaisen näköinen. Latistaa jopa Henrin laulua.

Vierailija
2287/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen edustajat on promonneet Lontoossa todella kekseliäästi jakamalla sööttejä superminifarkkushortseja.

Vierailija
2288/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen edustajat on promonneet Lontoossa todella kekseliäästi jakamalla sööttejä superminifarkkushortseja.

Ei paljon auta kun kaikki muu on kuraa, paitsi Henrin laulu, jota sitäkin latistaa se kamala kaapu.

Vierailija
2289/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loreen-keissiin kantaa ottamatta, Duncania ei parjattu siksi paljoa koska ei voittanut raateja, vaan oli vasta kolmas ja yleisöäänissä meni paremmin. Joten ei ollut raatilellikki vaan 2019 oli vaan niin paljon hajontaa.

Piti nyt oikein tarkistaa: Kolmen eniten raatipisteitä saaneiden erot liikkuivat 10 pisteen sisällä eli 247-241-237, sen sijaan yleisöäänten selvä suosikki Norja sai raadeilta vain 40 pistettä.

Vierailija
2290/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loreenin Tattoota kuunnellaan edelleen kirjaimellisesti ympäri maailmaa, ei vain Euroopassa tai viisumaissa. Pelkästään Spotifyssa sitä on kuunneltu lähes puoli miljardia kertaa. Tuskin kyseessä on mikään Abba-vuoden villitys.

Vierailija
2291/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niillä voi tehdä?

Vierailija
2292/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 2019 ei käy 2023 vertailuksi mitenkään. Ainut yhtäläisyys norjan raatisorsiminen. 2019 raadit oli tasaväkisiä ja voittaja Duncan sai enemmän yleisö-kuin raatipisteitä vaikka olikin perinteinen raatibiisi.

Keiino hapuili raatishowssaan, tästä mainittiinkin täällä joskus mutta se mieslaulaja vissiin epäonnistui jos oikein muistan. Muutenkaan raati ei tykkää etnoviboista mikä on ärsyttävää, mutta keiinolla oli jotain ongelmia kanssa.

Vierailija
2293/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niillä voi tehdä?

Ehkäpä joku keksii tehdä vaikka omia No Rules-sormitanssivideoita & saa muut seuraamaan perässä, jolloin biisin näkyvyys kasvaa. UMK-tiimikin voisi tietysti näyttää esimerkkiä.

Vierailija
2294/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loreenin Tattoota kuunnellaan edelleen kirjaimellisesti ympäri maailmaa, ei vain Euroopassa tai viisumaissa. Pelkästään Spotifyssa sitä on kuunneltu lähes puoli miljardia kertaa. Tuskin kyseessä on mikään Abba-vuoden villitys.

Tattoo on hyvin tuotettu geneerinen radiobiisi, vaikken siitä välitäkään. Joten striimiluvut ei yllätä. Loreenin tuotannosta vaan kun löytyy parempaakin. Oispa voileipägrilli laitettu jonkun muun biisin kanssa.

Vierailija
2295/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs niillä voi tehdä?

Ehkäpä joku keksii tehdä vaikka omia No Rules-sormitanssivideoita & saa muut seuraamaan perässä, jolloin biisin näkyvyys kasvaa. UMK-tiimikin voisi tietysti näyttää esimerkkiä.

Ei ongelma ole näkyvyyden puute, vaan se, että biisi ei ole riittävän hyvä, eikä myöskään esitys.

Vierailija
2296/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei, olen iso poika nyt..."

Voiko olla tyhmemmän kuuloiset sanat.

Vierailija
2297/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi.

Vierailija
2298/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko niitä nyt suomeksi suoraan kääntää, aika moni klassikkokin kuulostaisi hölmöltä kuten kankeat suoraan käännetyt ikihitit joskus todistavat.

Rim tim tagi dimistä saa olla montaa mieltä, mutta varsinkin säkeistöjen sanat on oivaltavat, hauskat ja kaihoisatkin.

Vierailija
2299/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi-versio samasta aiheesta:

Mä maalaispoika oon/  Ja panen suihketta kainaloon / Se on hyvin joviaali ilmiö, ouu/ Mä maalaispoika oon/ Mä köyhä poika oon

Mä tulin maalta tänne kaupunkiin/ Ja panin pellot pakettiin /Nyt köyhä poika oon / Mä maalaispoika oon

Vierailija
2300/17813 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tattoo on hyvin tuotettu geneerinen radiobiisi, vaikken siitä välitäkään. Joten striimiluvut ei yllätä. Loreenin tuotannosta vaan kun löytyy parempaakin. Oispa voileipägrilli laitettu jonkun muun biisin kanssa.

Nuo asiat, että biisi on hyvin tehty ja tuotettu ja radioystävällinen, on juuri niitä tekijöitä, joita raadit arvostavat. Lisäksi kun biisi on vielä hyvin laulettu ja esitetty, niin se on raadeille juuri sitä, millä irtoaa 12 p. Ei Ruotsin viime keväinen raatipistepotti tullut yllätyksenä. Eikä se koskaan tule yllätyksenä, että Ruotsin biisit ja esitykset yleensä saavat paljon raatipisteitä, koska he osaavat ja haluavat lähettää viisuihin ko. kriteerit täyttäviä biisejä, laulajia ja esityksiä. Tänäkin keväänä Ruotsi saa hyvän potin raatipisteitä vaikkakin M & M:n laulutaito ei ihan huippupisteisiin riitä. Ukrainalla ja Belgialla on edellytykset parempiin raatipisteisiin, jos esitykset onnistuvat nappiin. Sveitsin suhteen pisteitä painaa alas se, että biisi ei ole radioystävällinen vaan pikemminkin outo genrejä sekoittava mix. Italian osakkeita raatipisteiden suhteen laskee biisin vahva etnisyys, jota raadit eivät yleensä arvosta kovin korkealle. 

Ketju on lukittu.