Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
2241/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5Miinust ja Puuluup eli Viro esiintyykin jo tänään Barcelonassa.

Vierailija
2242/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset lähettävät rahvaanomaista musiikkia näihin  kisoihin / minä pidän Belgian biisistä

Suomalaiset ollaan rahvaanomaisia, siinä meidän viehätys. 

Ei  läheskään kaikki suomalaiset ole rahvaanomaisia. Itse äänestin UMK:ssa Saraa ja Cyan Kicksia ja olen edelleen sitä mieltä, että nyt olisi ihan erilainen innostus ja pöhinä Suomen viisuedustajien, varsinkin Saran ympärillä, jos olisi tullut valituksi. Viisufanit olivat kansainvälisestikin UMK:n aikana tosi innostuneita Paskanasta, ja biisi on ainoa tämän vuoden UMK-biisi, joka vakiinnutti suosionsa "tavallisten" kuulijoiden suosiossa ja radiosoitossa. Nyt Paskana on kiivennyt Suomen radiosoiton ykköseksi.

https://ifpi.fi/lista/radio/

No Rulesista en oikein tykkää. Varsinkin Teemun osuudet ovat korvilleni kärsimystä, eikä genre ole makuuni. Tästä huolimatta olen varma, että Suomi pääsee finaaliin esityksen hauskuuden ja Henrin laulun ansiosta ja sijoittuu finaalissa sijojen 15-20 tuntumaan.

Tämän vuoden viisuedustajista tykkään paljon Ukrainasta, Belgiasta ja Australiasta. Ukrainalla ja Belgialla uskon olevan ihan realistiset mahdollisuudet jopa voittoon asti. Australian uskon pääsevän finaaliin ja sijoittuvan samantapaisesti kuin Suomi, vaikka tällä hetkellä harvat edes uskovat Australian finaalipaikkaan. 

- eri kuin jolle vastasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tää on mielenkiintoista, miten joillekin on tosi kova pala se, jos lavalla esiintyy mies vähissä vaatteissa, mutta mitään ongelmaa ei nähdä, kun lavalla on vuosikausia pyörinyt naisten lähes paljaita pakaroita. Järkyttävää kaksinaismoralismia, ei voi muuta sanoa."

Tuota olen miettinyt itsekin, naisena. Miksi ihmisille on miesten vähäpukeisuus sellaista, että soppa menee väärään kurkkuun. Naiset saavat olla vaikka vagina näkyvissä, niin se on ok ja kehopositiivisuutta, jopa ihailtavaa. Mutta miehet! niillä pitää olla paita napitettuna leukaan asti ja vähintään raappahousut jalassa ettei paljasta ihoa näkyisi. Mistä tämä kertoo?

Vierailija
2244/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kenen soppa menee väärään kurkkuun miesten vähäpukeisuudesta mutta liittyykö tämä jotenkin aiemmin puheena olleeseen Window95maniin? Hän siis yhtäkkiä kesken pressikuvauksen heitti farkkusortsinsa nilkkoihinsa ja esitteli pieniä nudekalsareitaan ja teki muutaman "provosoivan" liikkeen. Piispanen vieressä peitti silmänsä kai häpeästä.

Vierailija
2245/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Angelina Mango kertoo että hällä tulee olemaan tanssijoita, kuvissa näkyy täysi viisi plus koreografi, mikä on aika yllätys Italialta. Ois hyvin voinu vetää yksin omalla karismallaan ja erottunut siten, mutta lava on iso ja tanssikin on luultavasti erilaista kuin perinteisissä slay girl biiseissä. Kaikki tanssijat myös naisia onneksi, ettei tuu mitään Itävalta-vibaa tai öljyttyä kiehnäystä. 

Koreografikin on maailmankuulu ja asut suunnittelee ja tekee joku Italian kuuluisista muotitaloista. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Italialaiset on aina tyylikkäitä, muotitalon mukanaolo ei ole uutta tai yllätys, niiden muotitalot vaan on vähän erilaisia kuin meidän Marimekot :D

Vierailija
2246/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Angelina Mango kertoo että hällä tulee olemaan tanssijoita, kuvissa näkyy täysi viisi plus koreografi, mikä on aika yllätys Italialta. Ois hyvin voinu vetää yksin omalla karismallaan ja erottunut siten, mutta lava on iso ja tanssikin on luultavasti erilaista kuin perinteisissä slay girl biiseissä. Kaikki tanssijat myös naisia onneksi, ettei tuu mitään Itävalta-vibaa tai öljyttyä kiehnäystä. 

Koreografikin on maailmankuulu ja asut suunnittelee ja tekee joku Italian kuuluisista muotitaloista. Rahalla saa ja hevosella pääsee.

Italialaiset on aina tyylikkäitä, muotitalon mukanaolo ei ole uutta tai yllätys, niiden muotitalot vaan on vähän erilaisia kuin meidän Marimekot :D

Hauska vertaus siinä mielessä, että italialainen Dolce & Gabbana kopioi muutama vuosi sitten luvatta juuri Marimekon Unikkoa omiin vaatteisiinsa 😂

Vierailija
2247/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska vertaus siinä mielessä, että i

Muutama, 15 vuotta sitten 😂

Vierailija
2248/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angelina Mangohan tykkää isoista kuoseista ja kukista, niin Marimekkokin varmaan istuisi hyvin

Vierailija
2249/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikolla menee edelleen hyvin, 60 vuotta ja juhlavuosi!

Vierailija
2250/17813 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

barcelonan preparty livenä jos kiinnostaa

https://beteve.cat/en-directe/

slimanen mon amour on heti kiinnostavampi kun sillä on eri kuteet kun se peililiivi.

Vierailija
2251/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI ehkä Slimanen paras esitys, mutta silti tais olla illan parasta antia. On se vaan niin hyvä.

Vierailija
2252/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko Lontoosta livestriimiä?

Vierailija
2253/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma suosikki ollut Liettuan kappale, mutta nyt kun olen useamman kerran katsonut ja kuunnellut Nemon livelaulua, olen alkanut pitää myös Sveitsistä. Huikea suoritus ja toivon että show myös semissä hyvä.

%3D

Vierailija
2254/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konsertista ei, pressistä kyllä. klo 16 kai Suomen aikaa.

Vierailija
2255/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Konsertista ei, pressistä kyllä. klo 16 kai Suomen aikaa.

OK, kiitos 🙂 Konserttistriimiä kaipailin. Pressin bongasinkin Wiwibloggsista. Alkaa klo 16.

Vierailija
2256/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa esiintyjistä lentää tai on lentänyt Barcelonasta suoraan Lontooseen eilisen jälkeen, aika haipakkaa.

Vierailija
2257/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgian Mustiista ollaan huolissaan koska laulu ei ole ollut puhdasta kummassakaan prepartyssa, mutta itse en olis vielä huolissani koska se itse sano että prepartyt on ihan eri maailma ja haluaa pitää hauskaa. Eilen veti sen kun jonkun bilebiisin :D Se on yllättänyt ihmiset että sen persoonallisuus ei oo vakava tai tekotaiteellinen kuten vois olettaa ton biisin kanssa, mutta toivon että pysähtyy vetämään vakavammankin version ennen viisuja koska prepartyja aina ylianalysoidaan. 

Vierailija
2258/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Norjan Alessandra ollu humalassa ekassa prepartyssa vai muistanko väärin. On noita useampia jotka ei ota niin vakavasti. Joka tapauksessa musta on vaan virkistävää jos joku ei purista mikkiä kaksin käsin vaikka on yksi kärkikahinoissa olevista. Toki laulun soisi menevän oikein, Mustii ei ollu tyytyväinen ekan prepartyn jälkeen koska en kuullut itseään ollenkaan, joten siihen nähden live ei ollu yhtään katastrofi. Ehkä Barcelonassa sitten yritti viihdyttää liikaa ja hillu enemmän kuin biisiin sopi.

Vierailija
2259/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustiihan on ammatiltaan myös näyttelijä, minkä kyllä voi huomata esityksistä. Hän osaa selkeästi pelata hyvin kameran kanssa.  

Vierailija
2260/17813 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Belgian Mustiista ollaan huolissaan koska laulu ei ole ollut puhdasta kummassakaan prepartyssa, mutta itse en olis vielä huolissani koska se itse sano että prepartyt on ihan eri maailma ja haluaa pitää hauskaa. Eilen veti sen kun jonkun bilebiisin :D Se on yllättänyt ihmiset että sen persoonallisuus ei oo vakava tai tekotaiteellinen kuten vois olettaa ton biisin kanssa, mutta toivon että pysähtyy vetämään vakavammankin version ennen viisuja koska prepartyja aina ylianalysoidaan. 

Minä en ole koskaan ymmärtänyt sanaa tekotaiteellinen. Minusta ihminen tai esitys on joko taiteellinen tai ei. Yksi ja sama ihminen voi luoda esim. taidetta ja viihdettä. Eivät ne asiat sulje toisiaan pois tai tee ihmisestä jotain merkillistä "tekotaiteellista".

Ketju on lukittu.