Nyt ITKEN! đ«Miten ihmeessĂ€ eroon SOKERIKOUKUSTA?!?! LisÀÀn nykyÀÀn desilitrakaupalla sokeria Coca Colaan, koska...
...USAssa totuin paljon makeampiin juomiin kuin on suomalainen sokeri-Cola. SiellÀ jÀin kyllÀ tosi pahaan sokerikoukkuun ja lihoin kolmessa vuodessa melkein 70 kiloa, kun siellÀ kaikki mahdollinen oli kuorrutettu ja tÀytetty makealla! :O
Jos juon sokeri-Colaa ilman lisÀsokeria, se ei maistu oikein miltÀÀn ja minulle tulee huono/kipeÀ olo. Elimistöni HUUTAA sokeria ja paljon!
LisÀÀn 1,5 litran pullolliseen mun laskujen mukaan jotain 6 tai 7 desiÀ sokeria. Huonona puolena on se, ettÀ hiilihappoa lÀhtee pois, mutta toisaalta sitten se muistuttaa enemmÀn jenkkikokista. Tuollainen 1,5 litran pullo on mulle sama kuin muille 0,5 litran pullo eli kulautan sen ohi mennen eikÀ se oikein siis maistu miltÀÀn. SokerimÀÀrÀ onkin ollut nousussa viime aikoina.
NykyÀÀn menee tosi paljon suklaatakin kuin ruokaa, mutta tÀÀllÀ Suomessa ei saa tarpeeksi makeaa suklaata ja siksi ne eivÀt ole minun makuun, vaikka useampi levyllinenkin voi mennÀ pÀivÀssÀ.
Ongelmani on se, ettÀ haluan irti tÀstÀ lihomisen syöksykierteestÀ, mutta meinaan kuolla jos olen tunninkin verran ilman sokeria. :(
Kommentit (165)
aivan kuin minÀ viitisen vuotta sitten... en pÀÀssyt eroon... nykyÀÀn herÀÀn yöllÀkin ja en vaan saa unta jos en tankkaa kunnon sokeria. mulla siis yöpala on tyyliin mutakakku ja sokerilimua... pÀivÀt sitten vÀsyttÀÀ ja arvaatte millÀ lÀÀkitsen.... työkyvytön olen..
USA:ssa ei sokeria kÀytetÀ oikeastaan lainkaan, se mitÀ siellÀ laitetaan makeutusaineena on tÀmÀ korkean fruktoosipitoisuuden maissisiirappi.
Makeutusaine yhtÀ addiktoivaa kuin kokaiini
Maissisiirappiin voi uusien tutkimusten valossa jÀÀdÀ yhtÀlailla koukkuun kuin kokaiiniin.
NykyÀÀn tunnen paljon immeisiÀ jotka ovat voimakkaasti koukussa sokeriin. Jotenkin tuntuu ettÀ se sokerinhimo ja tarve saada sokeria johtuu siitÀ, ettÀ he syövÀt sokeria aivan jÀrkyttÀviÀ mÀÀriÀ.
Aivotoiminta on kasvanut sokerin ympÀrille. SiinÀ sitÀ sitten ollaan.
OSA 1.
Koukuttuminen, olkoon sitten netti-riippuvainen tai alkoholiriippuvainen tai makean syöppö.
Minulta lÀhti myös kÀsistÀ kakkujen ja suklaan syöminen ja yöllÀ tein voileipÀÀ.
Todella haluan pÀÀstÀ kiloista makeasta eroon. Miksi söin ja vielÀ miksi söin kaikke liikaa? No piti saada kaikki pois, ja kun en voi mitÀÀn tuhota niin ajattelin syödÀ ja syödÀ pois.
Se ei loppunutkaan vaan ostin lisÀÀ varastoja. Vaatteet tiukkoja ja takki ei mene edestÀ kiinni. Haluttomuus edes aloittaa kotitöiden tai pihatöiden tekoa. Eli tÀssÀ istun / istuin. Ja syön.
OSA 2.
Kunnes pari viikkoa sitten, kiitos Taivaan IsÀlle, naapuri hehkutti hyvÀÀ vointiaan. HÀn oli pudottanut 115 kilos jo 91 kiloon ja vatsanympÀrys oli pienempi. Miten, miten niin lyhyessÀ ajassa? HÀn on lÀÀkÀriksi valmistuva ja ylilÀÀkÀri oli ehdottanut KETO-dieettiÀ.
Minua ei mikÀÀn saanut lopettamaan tÀtÀ ennen makean syömistÀ. Otin selvÀÀ KETO-dieetistÀ. Aloitin ja olen pursutellut kiloja vauhdilla. On niin tavattoman hyvÀ olo kun jÀtin hiilihydraatit eli kaikki naposteltavat kokonaan pois. Muuten se dieetti ei onnistu.
Eli tÀssÀ on samassa syömistapojen muutos. Kerrasta poikki. Samoin kuin alkoholin kÀytössÀ, ei onnistu muuta kuin kerrasta poikki. Jtkan.
Sotke suolaa colan sekaan, niin ei tee mieli juoda.
Vierailija kirjoitti:
LisÀÀn 1,5 litran pullolliseen mun laskujen mukaan jotain 6 tai 7 desiÀ sokeria
En jaksa uskoa sinun osaavan laskea. Roskakoriin. Hanki muuta tekemistÀ, jos provoaminen on ainoa harrastus. Surullista.
OSA 3.
Nyt syön rasvoja, valkuaista eli proteiineja ja mahdollisimman vÀhÀhiilarista vihannesta.
PÀÀsÀÀntö on syödÀ maan pÀÀllÀ kasvavia osia. Ei siis juureksia. Salaatteja ja pannulla paistettua ruokaa syön voissa paistettuna. TÀnÀÀn kyljyksen ja kaalista ja kesÀkurpitsasta nopeasti valmistetun ruuan. Mies saa hiilihydraatteja erikseen, minÀ vÀhÀn.
Niin 1 kilo brokkolia tai 5 isoa salaattikurkkua vastaa yhtÀ SnickersiÀ. TÀmÀ on minun lÀhtökohta.
Olen jo laihtunut 1000 kilokaloriaa , mutta siihen mahtuu paljon ruokaa kun rasvaa saa syödÀ, ei tee mieli makeita.
Katsele youtubesta jotain ÀllöttÀvÀÀ niin menee ruokahalu.
joku pösilö kirjoitti:
Makeutusaine yhtÀ addiktoivaa kuin kokaiini
Ei ole. Kokaaini on addiktoivampaa.
Taisin kertoa tarinani vÀÀrÀlle palstalle.
TÀytyy etsiÀ KETO-palsta.
"NykyÀÀn menee tosi paljon suklaatakin kuin ruokaa, mutta tÀÀllÀ Suomessa ei saa tarpeeksi makeaa suklaata ja siksi ne eivÀt ole minun makuun, vaikka useampi levyllinenkin voi mennÀ pÀivÀssÀ."
EivÀtkö edes Maraboun sulkaalevyt ole tarpeeksi makeita?
OSA 4. En kestÀnyt laihdutuksen jÀlkeistÀ loputonta nÀlkÀÀ ja niin sitten sorruin syömÀÀn, koska muuten olisin varmasti tullut hulluksi. Sortuminen masensi minut ja ajattelin, ettÀ millÀÀn ei enÀÀ ole mitÀÀn vÀliÀ ja ahdin aivan kÀsittÀmÀttömiÀ mÀÀriÀ yötÀ pÀivÀÀ. Nyt painan enemmÀn kuin ennen laihduttamista ja kipuilen vielÀ enemmÀn ilman sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitÀ pÀÀse eroon.
Kuolemalla pÀÀsee.
Kuolemalla.