Nyt ITKEN! đ«Miten ihmeessĂ€ eroon SOKERIKOUKUSTA?!?! LisÀÀn nykyÀÀn desilitrakaupalla sokeria Coca Colaan, koska...
...USAssa totuin paljon makeampiin juomiin kuin on suomalainen sokeri-Cola. SiellÀ jÀin kyllÀ tosi pahaan sokerikoukkuun ja lihoin kolmessa vuodessa melkein 70 kiloa, kun siellÀ kaikki mahdollinen oli kuorrutettu ja tÀytetty makealla! :O
Jos juon sokeri-Colaa ilman lisÀsokeria, se ei maistu oikein miltÀÀn ja minulle tulee huono/kipeÀ olo. Elimistöni HUUTAA sokeria ja paljon!
LisÀÀn 1,5 litran pullolliseen mun laskujen mukaan jotain 6 tai 7 desiÀ sokeria. Huonona puolena on se, ettÀ hiilihappoa lÀhtee pois, mutta toisaalta sitten se muistuttaa enemmÀn jenkkikokista. Tuollainen 1,5 litran pullo on mulle sama kuin muille 0,5 litran pullo eli kulautan sen ohi mennen eikÀ se oikein siis maistu miltÀÀn. SokerimÀÀrÀ onkin ollut nousussa viime aikoina.
NykyÀÀn menee tosi paljon suklaatakin kuin ruokaa, mutta tÀÀllÀ Suomessa ei saa tarpeeksi makeaa suklaata ja siksi ne eivÀt ole minun makuun, vaikka useampi levyllinenkin voi mennÀ pÀivÀssÀ.
Ongelmani on se, ettÀ haluan irti tÀstÀ lihomisen syöksykierteestÀ, mutta meinaan kuolla jos olen tunninkin verran ilman sokeria. :(
Kommentit (165)
Yks vÀhÀn alle viidenkymmenen ikÀinen naapuri kuoli sokeriaddiktioon.
Vierailija kirjoitti:
kokeilin sekoittaa desin sokeria isoon lasilliseen kokista ja hyvin liukenee. se vaan kuohuu ensin. siitÀ tulee sellaista jenkkimÀisempÀÀ eli Àllömakeaa eikÀ oo happoo silleen.
kokeilkaa vaikka ite!!
En varmasti kokeile. VÀlttelen pistÀmÀstÀ sokeroituja tuotteita suuhuni.
Taitaa amerikkalainen Coca Cola olla viimeinen limu Suomessa, jossa vielÀ on sokeria.
Kaikki muut merkit ovat yksi toisensa perÀÀn vaihtaneet sokerin makeutusaineisiin.
Kaveri oli 4 kuukautta, yhden lukukauden Amerikassa ja lihoi 10 kiloa. Suomessa sitten aloitti juoksulenkit ja paino lÀhti. Uskon ettÀ valtava lihominen on mahdollista.
Teoriassa kooma pari viikkoa jolloin riippuvuus lÀhtee. KÀytÀnnössÀ ei tietenkÀÀn kÀy.
Mutta apn on hyvÀ tietÀÀ ettÀ kyse on riippuvuudesta. Jos ei onnistu kertarepÀisyllÀ, niin vÀhitellen eli pienemmÀt annosta. Ja ehkÀ tÀrkeintÀ, keksi muuta tekemistÀ! Jos on rahaa hakeudu kuntoutusklinikalle.
Maissisiirappia tuntuvat laittavan kaikkeen siellÀpÀin... Se taitaa lihottaa.
Vaihda sokeri vaikka sipseihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haloo, ei jenkkien kokis voi yksinkertaisesti olla niin makeaa kuin ap vÀittÀÀ.
https://www.beveragedaily.com/Article/2015/10/01/Fizzy-drink-sugar-leveâŠ
Jenkkikokiksessa on 41g sokeria per 330 ml, kun taas brittiversiossa on 23 g. Jos ajatellaan, ettÀ meillÀ juotaisiin brittiversiota, ja dl sokeria painaa 70 g. Ero olisi 1,5 litran pullossa siis 90 grammaa, eli vÀhÀn reilu desi. Eli tosiaan ap sokeroi kolansa merkittÀvÀsti enemmÀn kuin jenkit.
Aikamoinen tuo reilun desin erokin minusta on. Ei ihme, ettÀ "amerikanlihava" on kÀsite.
Jenkkien lihavuuteen syynÀ on moni muukin, esim siellÀ on hankalaa harrastaa juoksemista tai kÀvelyÀ, kun jalkakÀytÀviÀ ei vÀlttÀmÀttÀ ole ollenkaan. LisÀksi ruoka on todella pitkÀlle prosessoitua. Ja sokerista t
Katsokaa tuota dr Now ohjelmaa, missÀ on niitÀ 300kg painavia ihmisiÀ, niin ette ihmettele. SiellÀ on kadut tÀynnÀ erilaista pikaruokaa tarjoavia yrityksiÀ ja kaupat pullollaan pitkÀlle prosessoituja roskaruokaa. Ihmiset syö siellÀ aamupalaksi jotain burritoja ja hampurilaisaterioita ja lounaaksi pizzaa ja sipsejÀ.
Ihmiset on siellÀ joko superfittejÀ tai noita superlihavia.Tavallisia ihmisiÀ siellÀ ei ole. NÀin sanoi jo 1980-luvulöa ystÀvÀni,joka oli siellÀ silloin vaihtarina.
Vierailija kirjoitti:
Maissisiirappia tuntuvat laittavan kaikkeen siellÀpÀin... Se taitaa lihottaa.
Niin laittavat. Ruokateollisuus on sen tehnyt siellÀ.
JenkeissÀ ei myöskÀÀn ole kovin turvallista liikkua kuin omalla autolla ovet lukittuina.
Sokeritoukasta luin ensin ja ihmettelin, ku silmiin osui kommenti lÀÀkÀristÀ ja mietin, miten se lÀÀkÀri voi auttaa? Katsoin uudestaa otsikon, ni sokerikoukusta oli kyse. Olin jo antaa vinkkei sokeritoukkien eroon pÀÀsemiseen.
KyllÀ nÀitÀ Àkkilihonneita on meillÀkin. Mutta etenkin usa:ssa. SiellÀ on tarjontaa valtavasti lihottavista ruuista. Ja annokset isoja! Toisaalta on myös terveellisesti elÀviÀ.
IlkeÀ kohtalo joka tapauksessa. Uusia hoitoja on, muttei vielÀ kaikille. Paitsi, jos on rahaa.
Ei suomalainen kokis ole mitÀÀn oikeaa kokista nĂ€hnytkÀÀn. jenkeissĂ€ saa oikeaa kokista missĂ€ siis on kunnolla sokeria. suomalainen "sokeri" kokis on jotain jenkkien pesuvettĂ€ vaan. siit tulee just se huono olo ja pÀÀ kipeeksi. nimim. "RĂYH!"
oon jenkki kokista maistanut ja nÀlkÀ lÀhti. kuin olisi lounaan vetÀissyt. hullua ettÀ siellÀ kokista vedetÀÀn litran ÀmpÀreistÀ.
Noinkohan 1,5 litraa valmiiksi sokerista nestettÀ imisi 6-7 dl lisÀÀ sokeria vai vetÀisikö aloittaja sen sokerin sieltÀ pohjalta liukenemattomana?
Tosi helppo ratkausu: et osta kokista etkÀ sokeria.
antaa palaa vaan, ei sua enÀÀ mikÀÀn pelasta.