Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antipsykooteista eroon

Vierailija
19.01.2024 |

Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni? 

Kommentit (384)

Vierailija
181/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin työuupumuksen aiheuttamaan hankalaan unettomuuteen ja ahdistukseen ketiapiinia ensimmäisenä lääkkeenä, ongelman jatkuessa annosta vain nostettiin. Psykiatrian konsultaatiossa opastettiin nostamaan jopa 300mg/vrk. Tämä on täysin vastoin unettomuuden Käypä hoito ym. suosituksia, kun mitään psykoottista sairautta ei ole ja lääkitys vei toimintakyvyn päivälläkin. Kannattaa ottaa selvää tutkimuksiin perustuvista suosituksista ennen lääkäriin menoa jos vain jaksaa, sillä voi välttyä pirullisilta ongelmilta! Toivottavasti joku ehtii ennen ongelmia.

Kannatan hidasta, kehoa ja mieltä kuuntelevaa annoksen laskemista. Niin pääsin itse eroon lääkityksestä vaikka hyvän luonnollisen unen palautuminen ylivirittymisen jälkeen veikin lähes kaksi vuotta. Elämänlaadun ja lopputuloksen kannalta parempi nukkua lääkkeillä kuin ei ollenkaan, joten eipä kannata hätäillä. Aivokemia sopeutuu hitaasti. Usko omaan paranemisvoimaan tunt

Lääkäreiden ei tarvitse noudatts yhtäkään suositusta. Heillä ei ole mitään velvollisuuksia hoitaa. 

Turha yrittää perustella heille mitään. Koska liian vahva tuki liitosta, kollegoilta ja työpaikan suunnalta tehdä mitä ikinä haluaa ilman seurauksia. Heillä jopa on palvelu, jolla saa lääkärin apua ilman tavallisesti näkyviä potilasasiakirjamerkintöjä. 

Vierailija
182/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkille vaan niin tulee uni hyvin. Päihteiden käyttö pitää lopettaa jos sellaista vielä harrastaa.

En käytä päihteitä ja teen kaikkeni nukkumisen eteen. 🥹. Lääkkeet voisi kyllä vastedes mielestäni laskea päihteiksi. 

Et ilmeisesti käy töissä, opiskele...? Keskityt vaan tekemään kaikkesi nukkumisen eteen. Kyllä takuulla nukahtelet ns. mikrounia tietämättäsi. Kukaan lääkäri ei tietenkään osaa asiaasi sanoa mitään?

Siihen on syynsä, miksi sanotaan ihmisen unentarpeen asettuvan yleensä 7-9h välille per vuorokausi. Mm. opiskelu vaatii unta, wink wink. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen nyt itse seurannut tätä keskustelua pitkän tovin kotipuuhien ohessa, mutta tuleepa mieleen että ei varmaan kannata koko päivää viettää uniongelmaa vatvoen. Nostelet ketjua koko ajan. Voi olla että unettomuudesta tulee sinulle jonkinlainen neuroosi. Ne asiat joita toistaen tekee ja ajattelee vahvistuvat. Käy välillä ulkona tai tee jotain muuta?

Siihen on syynsä, miksi elimistö ei jaksa ilman unta. Liikuntaa harrastetaan sitten kun se on elimistölle turvallista. Ei silloin kun anonyymi, neuroosia vihjaileva ihminen käskee. 

Vierailija
184/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa mieleen että tuo hankala unettomuus ja tämä toistelu, niin voi olla että on lääkärikin monta kertaa kuullut että ap ei nuku ja lääkkeet ei auta. Sitten on päädytty vahvoihin lääkkeisiin kun muuten ap on linjoilla koko ajan. Ei ole tyytyväinen nykyiseen tilanteeseen mutta ei varmaan olisi jos nuo lääkkeet olisi jätetty määräämättä. Uskotko että tässä on totuutta ap?

Vierailija
185/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Se hoito ja mitä siitä seurasi ovat kuitenkin jo tapahtuneet, mikään määrä asiasta keskustelua ei muuta historiaa. Sen sijaan voit vaikuttaa nykyhetkeen ja tulevaisuuteen keskittymällä elämään niin hyvää elämää kuin mikä tuolla unella on mahdollista. Ehkä pääset eroon lääkkeestä annosta laskemalla, ehkä syöt sitä lopun ikääsi

Asiaan jumiin jääminen ei tuo hyvää. Vai kasvatatko pyörittelyllä katkeruutta ja jotakin hoitovirhe oikeudenkäyntiä? Mutta ei mikään

Myös sinä voit keskittyä elämään sillä kapasiteetilla, mitä sinulla tällä hetkellä on. Ja ottaa vastaan kaikki ne seuraukset ilman negatiivisia tunteita, joita elämäsi ja tekosi aiheittavat muille. Olla katumatta ja hymyillä iloisesti, kun huomaat miten olet satuttanut muita olemalla kuka olet. 

Muistaen että aina kun sinua lasketaan alemmas, on sinun oma henkilökohtainen valintasi, miten asiaan suhtaudut. Sinuahan ei voi nujertaa, koska et anna sille lupaa. Et alennu sellaisten tasolle, jotka tuntevat kaikkia tunteita jopa yksin. Koska sinulla on aina ihmisiä tai muita eläviä ympärilläsi, joita voit käyttää hyväksesi saavuttaaksesi mielenrauhan kunakin hetkenä. 

Vierailija
186/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm olen nyt itse seurannut tätä keskustelua pitkän tovin kotipuuhien ohessa, mutta tuleepa mieleen että ei varmaan kannata koko päivää viettää uniongelmaa vatvoen. Nostelet ketjua koko ajan. Voi olla että unettomuudesta tulee sinulle jonkinlainen neuroosi. Ne asiat joita toistaen tekee ja ajattelee vahvistuvat. Käy välillä ulkona tai tee jotain muuta?

Siihen on syynsä, miksi elimistö ei jaksa ilman unta. Liikuntaa harrastetaan sitten kun se on elimistölle turvallista. Ei silloin kun anonyymi, neuroosia vihjaileva ihminen käskee. 

Kommentin pointti lienee irroittautua kehää kiertävästä ajatuksesta ja tehdä välillä jotakin muuta, tuskin sen hikijumppaa tarvitsee olla. Lue vaikka kirja? Unettomuudesta jos muut aiheet ei kiinnosta

Vierailija
187/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun annokset nousi, niin eikö lääkärin olisi kannattanut tukea ja ohjata vieroituksessa? Eikä vaan määrätä lisää lääkkeitä. 

Vierailija
188/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lopettaa elämäni. Olen liian rikki. 

Vierailija
189/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se. 

🥹. Juuri tänään katselin luvattoman pitkään veistä ja mietin, miten lähtisin sillä. Toistaiseksi ei uskallus vielä riittänyt. Mutta en aio mitään pieniä nirhaumia tehdä, kun lähden, lähden kunnolla kerrasta. 

Vierailija
190/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se. 

🥹. Juuri tänään katselin luvattoman pitkään veistä ja mietin, miten lähtisin sillä. Toistaiseksi ei uskallus vielä riittänyt. Mutta en aio mitään pieniä nirhaumia tehdä, kun lähden, lähden kunnolla kerrasta. 

Anna mennä. Loppuu kitinä. 

Valitsen itse ajankohdan. 

Vierailija
191/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommentin pointti lienee irroittautua kehää kiertävästä ajatuksesta ja tehdä välillä jotakin muuta, tuskin sen hikijumppaa tarvitsee olla. Lue vaikka kirja? Unettomuudesta jos muut aiheet ei kiinnosta

Kommentin tarkoitus lienee yrittää avata unettomuutta tilana, jonka aikana ihminen ei noin vain mene lukemana kirjaa tai tekemään jotain muuta. Käskyttäjät eivät välttämättä ymmärrä, ellei asiaa ala vääntää rautalangasta ja sano, että äärimmäisessä stressissä elimistö mm. voi pahoin ja huohottaa. Ihmistö useimmiten pyörryttää, lihaksissa ei tunnu olevan voimaa. Hän ei ajattele selkeästä vaan ei esim. osaa laittaa sukkiaan jalkaan. 

Siihen on syynsä, miksi ihmisen elimistö tarvitsee unta. 

Vierailija
192/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin työuupumuksen aiheuttamaan hankalaan unettomuuteen ja ahdistukseen ketiapiinia ensimmäisenä lääkkeenä, ongelman jatkuessa annosta vain nostettiin. Psykiatrian konsultaatiossa opastettiin nostamaan jopa 300mg/vrk. Tämä on täysin vastoin unettomuuden Käypä hoito ym. suosituksia, kun mitään psykoottista sairautta ei ole ja lääkitys vei toimintakyvyn päivälläkin. Kannattaa ottaa selvää tutkimuksiin perustuvista suosituksista ennen lääkäriin menoa jos vain jaksaa, sillä voi välttyä pirullisilta ongelmilta! Toivottavasti joku ehtii ennen ongelmia.

Kannatan hidasta, kehoa ja mieltä kuuntelevaa annoksen laskemista. Niin pääsin itse eroon lääkityksestä vaikka hyvän luonnollisen unen palautuminen ylivirittymisen jälkeen veikin lähes kaksi vuotta. Elämänlaadun ja lopputuloksen kannalta parempi nukkua lääkkeillä kuin ei ollenkaan, joten eipä kannata hätäillä. Aivokemia

Alapeukusta näkee, miten kova kaasuvalotus keskustelussa on meneillään. 

Naurattaa, kun heille sattuu omalle kohdalle jotain pahaa. Jumala osaa kouluttaa. Tai kuka se sittrn onkaan, johon heidän psykoottinen todellisuutensa on ripustettu. 

Vierailija
193/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
194/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee se. 

Anna mennä. Loppuu kitinä. 

Valitsen itse ajankohdan. 

Et uskalla nössö. 

Miksi kannustat mua itsemurhaan. Mikä motiivi sulla on? 🥹

Olet häirikkö.

Vierailija
195/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, päivärytmisi on ilmeisen kohdillaan ainakin. Aloitat tekstisi aina aamuisin seitsemän pintaan ja häivyt palstalta aina iltapäivällä. Mitä teet loppuillan?

Vierailija
196/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Voisit hakeutua ammattimaiselle terapeutille jakamaan ajatuksiasi. Hakeudu myös unilääketieteen erikoislääkärille. Emme me täällä tiedä, mikä on pohjimmainen syy tälle ikuiselle jankkaamisellesi.

Vierailija
197/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano tämä lääkärille, voit aloittaa vaikka ihan terkkarin päivystyksestä, ohjaavat eteenpäin. Hätätilassa soita 112.

Vierailija
198/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, päivärytmisi on ilmeisen kohdillaan ainakin. Aloitat tekstisi aina aamuisin seitsemän pintaan ja häivyt palstalta aina iltapäivällä. Mitä teet loppuillan?

Nukun.🙃

Vierailija
199/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
200/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nukun.🙃

Ylempi ei ollut aloittaja. 🥹. Iltapäivisin yritän ulkoilla ja loppuillan keskityn unihygieniaan liittyviin asioihin. Silti nukun alle 10h viikossa. Ei vaan nukuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi