Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antipsykooteista eroon

Vierailija
19.01.2024 |

Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni? 

Kommentit (384)

Vierailija
201/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Voisit hakeutua ammattimaiselle terapeutille jakamaan ajatuksiasi. Hakeudu myös unilääketieteen erikoislääkärille. Emme me täällä tiedä, mikä on pohjimmainen syy tälle ikuiselle jankkaamisellesi.

Unilääketieteeseen erikoistunut lääkäri voi lähinnä enää todeta vauriot, ja varmasti ihmettelee käyttämiäni lääkityksiä. 🥹

Vierailija
202/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Voisit hakeutua ammattimaiselle terapeutille jakamaan ajatuksiasi. Hakeudu myös unilääketieteen erikoislääkärille. Emme me täällä tiedä, mikä on pohjimmainen syy tälle ikuiselle jankkaamisellesi.

Unilääketieteeseen erikoistunut lääkäri voi lähinnä enää todeta vauriot, ja varmasti ihmettelee käyttämiäni lääkityksiä. 🥹

Toisaalta sitten saan rauhan, kun saan käydä tilannettani läpi uneen perehtyneen lääkärin kanssa. Saan selitykset, miksi tilanteeni on mikä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joitakin ärsyttää, kun puhutaan antispykoottivieroituksesta?

Ongelmahan on tosi yleinen, koska Suomess määrätään noita lääkkeitä paljon ja paljon muuhunkin kuin psykoottisuuteen. Niitä määrätään lapsille ja vanhuksille jos jokin heidän käytöksessään ärsyttää ja juurikin unettomuuteen. Minulle yritettiin määrätä olantzapiiniä päihdehoidossa, koska olin liian terve ja aktiivinen, eivätkä väsyneet ja lihavat hoitajat jaksaneet järjestää minulle hoitoa ja aktiviteettiä, joten järjestin itse. Myöskään en suostunut riitelemään heidän kanssaan joten olin "passiivisagressiivinen". Onneksi lafka meni nurin pari vuotta sen jälkeen, koska en usko olleeni ainoa, jolle tuollaista on yritetty ja moni mukautuvaisempi luonne on voinut vaikka suostua.

Vierailija
204/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, päivärytmisi on ilmeisen kohdillaan ainakin. Aloitat tekstisi aina aamuisin seitsemän pintaan ja häivyt palstalta aina iltapäivällä. Mitä teet loppuillan?

Nukun.🙃

Sepä hyvä ja iloinen heipsan-keikka hymiö perään. Sillä tavalla!

Vierailija
205/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelmahan on tosi yleinen, koska Suomess määrätään noita lääkkeitä paljon ja paljon muuhunkin kuin psykoottisuuteen. Niitä määrätään lapsille ja vanhuksille jos jokin heidän käytöksessään ärsyttää ja juurikin unettomuuteen. Minulle yritettiin määrätä olantzapiiniä päihdehoidossa, koska olin liian terve ja aktiivinen, eivätkä väsyneet ja lihavat hoitajat jaksaneet järjestää minulle hoitoa ja aktiviteettiä, joten järjestin itse. Myöskään en suostunut riitelemään heidän kanssaan joten olin "passiivisagressiivinen". Onneksi lafka meni nurin pari vuotta sen jälkeen, koska en usko olleeni ainoa, jolle tuollaista on yritetty ja moni mukautuvaisempi luonne on voinut vaikka suostua.

Onko sulla tietoa, miten vieroittautuminen on onnistunut ihmisillä? Olenko vammautunut lopun ikääni? 🥹. 

Vierailija
206/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla tietoa, miten vieroittautuminen on onnistunut ihmisillä? Olenko vammautunut lopun ikääni? 🥹.&nbs

Siinä tapauksessa jään todella lyhytikäiseksi ja työkyvyttömäksi. 🥹. 

Vierailija
207/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP, päivärytmisi on ilmeisen kohdillaan ainakin. Aloitat tekstisi aina aamuisin seitsemän pintaan ja häivyt palstalta aina iltapäivällä. Mitä teet loppuillan?

Nukun.🙃

Sepä hyvä ja iloinen heipsan-keikka hymiö perään. Sillä tavalla!

Ei ollut oikea aloittaja. 🥹

Vierailija
208/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olemaan pakokauhun vallassa, sillä uni ei ole palautunut lähestulkoon yhtään lähes 4kk aikana. Luontainen väsymys ei näytä palautuvan. 🥹. Onko lisää kokemuksia?

Vierailija
209/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
210/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
211/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvatkaa mitä, mua on myös syytetty vainoharhaiseksi jne., kun olen uskaltanut tuoda esille sitä, mitä mulle kävi ja mitä vammoja olen saanut. 🥹. 

Vierailija
212/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
213/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja arvatkaa mitä, mua on myös syytetty vainoharhaiseksi jne., kun olen uskaltanut tuoda esille sitä, mitä mulle kävi ja mitä vammoja olen saanut. 🥹. 

Alkaa tuntua, että aiheesta voisi tehdä jo jonkun dokumentin. 

Vierailija
214/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
215/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
216/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kommentteja?

Vierailija
217/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä ärsyttää, sillä ainoastaan bentsoihin muodostuu riippuvuus ja toleranssi, kuten he hokevat. 

Vierailija
218/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
219/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan järkevää aloittaa ne lääkitykset pienellä annoksella uudestaan , niin että jos saisi uniasian hoidettua, sitten todella hidas lopetus, ei unetta ihminen pärjää..

Vierailija
220/384 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt  Ketipinoria 100mg/päivä jo 20vuotta ja jatkan käyttöä. Nukun erinomaisesti, teen ajattelua vaativaa työtä, käyn harrastuksissa ja matkoilla jne. Minulla/meillä on lapsia. Olen suht nuori. Ketipinor ei ole muovannut aivojani mitenkään. Jatkan hyvillä mielin sen käyttöä. Tasaa mielialaa sopivasti.