Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antipsykooteista eroon

Vierailija
19.01.2024 |

Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni? 

Kommentit (384)

Vierailija
141/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
142/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät psykoosia niin paljon että et uskalla antaa unelle valtaa, sehän on pitkälti samanlainen kaoottinen tila mielessä, pelkästään uneen vaipumisen aikaiset kontrolloimattomat alitajunnan tuottamat mielleyhtymät voivat aiheuttaa kauhua koska siinä vaiheessa ne vielä tiedostaa. 

Toisekseen sängyssä pitäisi pysyä niin pitkään kuin sitä kestää nousematta ylös kunnes unitunnit tulee täyteen jotta elimistö saa levätä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn taas huomenna vilkaisemassa, jos jollain olisi ollut jotain lisättävää ketjuun. 

Vierailija
144/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät psykoosia niin paljon että et uskalla antaa unelle valtaa, sehän on pitkälti samanlainen kaoottinen tila mielessä, pelkästään uneen vaipumisen aikaiset kontrolloimattomat alitajunnan tuottamat mielleyhtymät voivat aiheuttaa kauhua koska siinä vaiheessa ne vielä tiedostaa. 

Toisekseen sängyssä pitäisi pysyä niin pitkään kuin sitä kestää nousematta ylös kunnes unitunnit tulee täyteen jotta elimistö saa levätä. 

En kyllä pelkää mitään psykoosia. Eikä nukkuminen tilanteena ahdista. 😶. Mistä moiset päätelmät? Viihtyisin unessa, jos siihen edes joskus pääsisin. Pysyn sängyssä koko yön, vaikka en nuku. 

Vierailija
145/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
146/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
147/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn taas huomenna vilkaisemassa, jos jollain olisi ollut jotain lisättävää ketjuun. 

.

Vierailija
148/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Se hoito ja mitä siitä seurasi ovat kuitenkin jo tapahtuneet, mikään määrä asiasta keskustelua ei muuta historiaa. Sen sijaan voit vaikuttaa nykyhetkeen ja tulevaisuuteen keskittymällä elämään niin hyvää elämää kuin mikä tuolla unella on mahdollista. Ehkä pääset eroon lääkkeestä annosta laskemalla, ehkä syöt sitä lopun ikääsi

Asiaan jumiin jääminen ei tuo hyvää. Vai kasvatatko pyörittelyllä katkeruutta ja jotakin hoitovirhe oikeudenkäyntiä? Mutta ei mikään korvauskaan untasi tuo takaisin, itse sinun on asiaa työstettävä ja määritettävä millaisen elämän haluat elää

Vierailija
149/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus ja pakko-oireiset kehää kiertävät ajatukset ovat myös tyypillisiä psykoottisen mielensairauden merkkejä. Oletko ap rehellisesti varma että mitään muuta kuin unettomuus ja ehkä siihen liittyvä masentuneisuus ja ahdistus ei ole? Ei edes lääkärin mielestä? Joskus ihminen on sairaudentunnoton..

Vierailija
150/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unettomuus ja pakko-oireiset kehää kiertävät ajatukset ovat myös tyypillisiä psykoottisen mielensairauden merkkejä. Oletko ap rehellisesti varma että mitään muuta kuin unettomuus ja ehkä siihen liittyvä masentuneisuus ja ahdistus ei ole? Ei edes lääkärin mielestä? Joskus ihminen on sairaudentunnoton..

Ei ole mitään muuta. Olen varma. 😶. Se tässä harmittaakin. 

Vierailija
151/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko-oire spämmätä tätä samaa.

Ehkä mä yritän hakea vertaistukea ja jotain oikeutta keskustelemalla näistä asioista. Mun unettomuuden hoito ei mennyt niin kuin sen olisi pitänyt mennä. Saan myös edes joskus hieman nukuttua, kun saan jakaa ajatuksiani. 🥹. En tiedä, missä määrin mun on mahdollista palautua. 

Se hoito ja mitä siitä seurasi ovat kuitenkin jo tapahtuneet, mikään määrä asiasta keskustelua ei muuta historiaa. Sen sijaan voit vaikuttaa nykyhetkeen ja tulevaisuuteen keskittymällä elämään niin hyvää elämää kuin mikä tuolla unella on mahdollista. Ehkä pääset eroon lääkkeestä annosta laskemalla, ehkä syöt sitä lopun ikääsi

Asiaan jumiin jääminen ei tuo hyvää. Vai kasvatatko pyörittelyllä katkeruutta ja jotakin hoitovirhe oikeudenkäyntiä? Mutta ei mikään

Toivoisin edes, että tunnustettaisiin ja pyydettäisiin anteeksi koituneista haitoista. 😶. 

Vierailija
152/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin edes, että tunnustettaisiin ja pyydettäisiin anteeksi koituneista haitoista. 😶. Saatan olla työkyvytön lopun ikääni ja mun elinikä jää lyhyeksi. Lisäksi koen lopun ikääni henkistä ja fyysistä tuskaa. 

Vierailija
153/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
154/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
155/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pelkää mitään psykoosia. Eikä nukkuminen tilanteena ahdista. 😶. Mistä moiset päätelmät? Viihtyisin unessa, jos siihen edes joskus pääsisin. Pysyn sängyssä koko yön, vaikka en nuku. 

Sitten on psyyke muuntunut siitä miten normaalisti kokee, syystä tai toisesta tai ehkä kaikilla ei ole luonnostaankaan sen laatuista herkkyyttä. 

Vierailija
156/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
157/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä saattaisi viitata autismikirjon ongelmiin. 

Vierailija
158/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään muuta. Olen varma. 😶. Se tässä harmittaakin. 

Ellei sitten käännetä asiaa niin, että lääkkeiden aiheuttamat haitat, niiden esille tuonti ja kriittisyys olisi vain vainoharhaista, eli leimattaisiin hulluksi. Mikä olisi kyllä kaikkein alhaisin vaihtoehto. Haluan silti uskoa, että nukkumiseni palautuisi ajan kuluessa edes jonkun verran. Mitään täydellistä en enää odotakaan. Kunhan nukkuisin edes sen verran kuin lähtötilanteessa. 

Vierailija
159/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
160/384 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme