Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideittailun ongelma

Vierailija
18.01.2024 |

Onko teillä muilla sitä ongelmaa että ette pysty kiinnostumaan netin kautta ihmisistä? Vieraalle ihmiselle ei jaksa alkaa kertoilla itsestään ja homma tuntuu raskaalta työhaastattelulta ja sitten kun tavataan niin mitään kemiaa ei ole. Itse petyn joka kerta kun tapaan nettideitin vaikka hän ihan kiva olisikin. Ja olen vuosien aikana tavannut useamman kymmentä. Ihastun vain oikeassa elämässä tavattuihin ihmisiin mutta saan aina torjuvan vastaanoton. 

Kommentit (237)

Vierailija
61/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely on kaikkein matalimman standardin treffipyyntö. Miksi välttämättä haluat, ettei mies panosta treffeihin ollenkaan? Oletko perehtynyt, miten maskuliinisuus toimii? Jos mies on sellaisen naisen kanssa treffeillä, jonka mies todella sydämessään haluaa, niin hän on valmis lassoamaan vaikka kuun taivaalta, ja se on miehelle kunnia-asia. Kävelytreffeillä tutustut juuri niihin miehiin, jotka odottavat helppoa saantia ilman minkäänlaista vaivannäköä.

Eihän kukaan ihastu pelkän profiilin perusteella. Sen takia ensitreffit aina matalimman standardin mukaan. Jos oikeassa elämässä tapaa ihmisen ja sopii treffit, niin silloin voi jo panostaa vähän ensitreffeihin.

Vierailija
62/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävely on kaikkein matalimman standardin treffipyyntö. Miksi välttämättä haluat, ettei mies panosta treffeihin ollenkaan? Oletko perehtynyt, miten maskuliinisuus toimii? Jos mies on sellaisen naisen kanssa treffeillä, jonka mies todella sydämessään haluaa, niin hän on valmis lassoamaan vaikka kuun taivaalta, ja se on miehelle kunnia-asia. Kävelytreffeillä tutustut juuri niihin miehiin, jotka odottavat helppoa saantia ilman minkäänlaista vaivannäköä.

Eihän kukaan ihastu pelkän profiilin perusteella. Sen takia ensitreffit aina matalimman standardin mukaan. Jos oikeassa elämässä tapaa ihmisen ja sopii treffit, niin silloin voi jo panostaa vähän ensitreffeihin.

Saat matalan standardin deiteillä matalan standardin miehiä. Jos ajattelet, että kahvi/kävelydeitit ovat hyvä ajatus ensimmäisille deiteille, ja tämä toimii sinun kohdallasi hyvin, niin anna mennä. Suurimman osan kohdalla tämä ei kuitenkaan toimi, vaikka päätä hakkaisi kuinka seinään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat matalan standardin deiteillä matalan standardin miehiä. Jos ajattelet, että kahvi/kävelydeitit ovat hyvä ajatus ensimmäisille deiteille, ja tämä toimii sinun kohdallasi hyvin, niin

Millainen on semmoinen korkean standardin mies? Mitä jos ei itsekään ole mikään korkean standardin nainen?

Vierailija
64/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Minun on vaikea ymmärtää niitä jotka jo ennen ensimmäistä tapaamista ovat muka ihastuneet johonkuhun jonka kanssa pari viikkoa viestitelty. 

Vierailija
65/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin viestittelemään ihan ajankulukseni parin miehen kanssa, jotka profiilissaan ilmoittivat ykskantaan hakevansa seksisuhdetta. Heti aluksi ohitin seksiasian ja aloin keskustelemaan aivan muista jutuista, ja näistä miehistä paljastuikin aivan ihastuttavia tyyppejä, vonkaamiset unohtuivat täysin. Toisen kanssa viestiteltiin muutaman päivän ajan ja toisen kanssa oli noin neljän tunnin nettisessio yhdellä istumalla. Molempien kanssa tuli juttua maailman menosta, ihmissuhdeasioista, ym ym ja molemmilla oli kirjallinen osaaminen aivan muuta kuin "ok" "joo" "just".

Niin että ottakaa naiset enemmän selvää näistä nettimiehistä, ennenkuin teette arvionne. Sieltä voi paljastua aivan fiksuja tyyppejä.

Ps. en kuitenkaan kummankaan kanssa jatkanut pitemmälle, koska elämäntilanteeni oli vähän vaiheessa. Olen kyllä joskus miettinyt, että mitä jos...

Vierailija
66/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat matalan standardin deiteillä matalan standardin miehiä. Jos ajattelet, että kahvi/kävelydeitit ovat hyvä ajatus ensimmäisille deiteille, ja tämä toimii sinun kohdallasi hyvin, niin

Monelle tulee sellainen työpaikkahaastattelu fiilis jos istutaan nenät vastatusten ekalla kerralla. Ensin voi vaikka käydä vähän kävelyllä ja sitten syömään tai kahville.

Eikä tarkoita että olisi matala standardi. 

Vierailija
67/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta millä lailla mies sitten panostaa enemmän muihin treffeihin kuin tapaamiseen kahvilassa tai kävelyllä? Millaista panostamista tässä tarkoitetaan? Minusta ravintolalaskun panostaminen ei ole kummoistakaan panostamista, eikä vaadi ihmistä laittamaan itseään likoon. Siinähän vain siirrellään rahaa paikasta toiseen. Ei sellainen ainakaan minuun mitään vaikutusta tee. Kiinnostava persoona ja hyvä keskustelu tekee vaikutuksen, sekä se, jos välillämme on kemiaa.

Vierailija
68/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä tinderissä tai muualla netissä todellakaan kannata kauaa lätistä, vaan tapaamaan pikaisesti siitä. Se on ainoa tapa jolla sen sitten näkee oikeasti. Ajanhukkaa tsättäily kun päässään muodostettu mielikuva on kuitenkin valheellinen.

Tämän kun miehetkin ymmärtäisivät. Pari päivää asiallista (ei seksiviestejä) keskustelua ja sit treffeille. Mut ei. Monilla menee pupu pöksyyn. Syykin on selvinnyt, sillä todella moni tindermies on hirveän epävarma. Mä en valitettavasti syty hiiristä.

Treffit kahvilassa on niin huono konsepti. Miehiä ei nappaa mennä kahvilaan.

No mikä paikka sitten kelpaa heille?

Vierailija
69/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä välillä käyn jos tyyppi vaikuttaa normaalilta vaikkei nyt heti ulkonäkö niin sykähdyttäisikään. Livenä voi löytyä ihan kelpo kaveri ja tutustumallahan sitä paremmin tietää. Tosin miehet yleensä ghostaa treffien jälkeen tai infoaa et ei ole kipinää.

Itsetunto laskenut nettimiesten takia kuin lehmän häntä. 

Monilla treffeillä käynyt eikä ole kukaan ghostannut. Päin vastoin saanut itse olla se osapuoli joka kertoo ettei kipinää ole.

Niin se on joillekin helppoa. Mitäs täällä sitten rutiset.

Vierailija
70/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä tota nettideittailua ylipäätään. Ite oon tavannut seurustelukumppanin milloin missäkin, kerran jopa kotibileissäni, kun miespuolinen kaverini toi kaverinsa mukanaan. En oo käyttänyt deittisovelluksia. Nykyisen mieheni tapasin sattumalta ystäväni luona. Yhdessä nyt 14 vuotta ja jatkuu hamaan hautaan asti näin. 

Sulle taitaa kelavata mies kun mies?

Vierailija
71/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. en kuitenkaan kummankaan kanssa jatkanut pitemmälle, koska elämäntilanteeni oli vähän vaiheessa. Olen kyllä joskus miettinyt, että mitä jos...

Jos kerran tiesit, että elämäntilanteesi on ns. vaiheessa, miksi tuhlasit näiden miesten aikaa lätisemällä netissä?

Lähestyin näin miehenä erästä naista deittipalvelussa hiljattain. Nainen on valitellut, ettei hänellä ole aikaa hoitaa ihmissuhteitaan nyt varmaankaan tässä alkuvuonna. Minulla ainakin kiinnostus lopahti, koska aloin miettiä, miksi hänellä sitten edes on aktiivinen deittiprofiili, jos ei aikaa ole edes tavata. Pari kertaa olen treffejä ehdottanut. Jos ei kolmannella yrittämällä järjesty, en enää jaksa yrittääkään.

Vierailija
72/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän outo ajatus että netissä pitäisi jotenkin hirveästi kiinnostua tai jopa ihastua. Itse näen että netissä tutustutaan alustavasti, näkee vaikuttaako toinen normaalilta, mukavalta ihmiseltä. Ja kerrotaan itsestään sen verran että näkee kohtaako arvot edes jollain tasolla. 

Sitten kun ensivaikutelma on positiivinen, voi sopia lyhyen tapaamisen. Vasta siitä alkaa oikea tutustuminen.

Vierailija
73/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin viestittelemään ihan ajankulukseni parin miehen kanssa, jotka profiilissaan ilmoittivat ykskantaan hakevansa seksisuhdetta. Heti aluksi ohitin seksiasian ja aloin keskustelemaan aivan muista jutuista, ja näistä miehistä paljastuikin aivan ihastuttavia tyyppejä, vonkaamiset unohtuivat täysin. Toisen kanssa viestiteltiin muutaman päivän ajan ja toisen kanssa oli noin neljän tunnin nettisessio yhdellä istumalla. Molempien kanssa tuli juttua maailman menosta, ihmissuhdeasioista, ym ym ja molemmilla oli kirjallinen osaaminen aivan muuta kuin "ok" "joo" "just".

Niin että ottakaa naiset enemmän selvää näistä nettimiehistä, ennenkuin teette arvionne. Sieltä voi paljastua aivan fiksuja tyyppejä.

Kiva jos tykkäät höpötellä neljä tuntia ventovieraan kanssa ja vielä saat siitä jotain irti. Voisit kyllä höpötellä bussissa ihan samalla tavalla. Ei tuo liity nettideittailuun mitenkään.

Vierailija
74/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä tinderissä tai muualla netissä todellakaan kannata kauaa lätistä, vaan tapaamaan pikaisesti siitä. Se on ainoa tapa jolla sen sitten näkee oikeasti. Ajanhukkaa tsättäily kun päässään muodostettu mielikuva on kuitenkin valheellinen.

Ei loputtomiin, mutta jatketaan ainakin viikko tai pari. Tällä olen välttänyt mahdolliset ongelmatapaukset (mm. yksi muuttui hyvin aggressiiviseksi, kun en vastannut 6h sisällä keskellä työpäivää) tai sitten tietää varmuudella, jos toinen ei ole tarpeeksi kiinnostunut.

Samaa mieltä, yleensä n. pari viikkoa viestitelty. Siinä saattanut selvitä ettei toinen haluakaan samoja asioita suhteelta, niin turha vaivautua treffeille. Netistä olen kaikki miehet löytänyt ja kemiaa oli, silloin kun en enää odottanut mitään. Nyt on vaihteeksi taas olo ettei jaksa enää aloittaa alusta, tuntuu että harva haluaa nykyään sitoutua, tai sitten on ollut itselläni huono tuuri.

Vierailija
75/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nettideitttejä kokenut, enkä ole kohde ryhmää mutta silti en malta olla viisastelematta, että nettideittien ongelma on se, että niissä on ilmeinen vaara ihastaua enempi mielessään luomaan hahmoon kuin siihen henkilöön, joka on deittiprofin takana. En usko, että kyse olisi edes aina suoranaisesta valehteelusta, vaan yksinkertaisesti siitä, että me ihmset arvotamme ja annamme eri ilmiöille ja asioille jne erilaisia nimityksiaä ja merkityssisältöjä. Eikä näitä ymmärrä tai huoaa aina edes asiantuntijatkaan, silloin kun mahdollsiesti pitäisi.

Esimerkki vaikka Ensitreffiit alttarilla ohjelman osallistujia ei varmastikaan valita vain hakemuskirjeiden perusteella, niin silti tulee mieleeni pariskunta, joista jäi mielikuva, että mies oli huomattavasti enempi kiintynyt ja rakastunut edelleen omaan polkupyöräänsä kuin kiinnostunut hänen kanssaan vasta vihitystä puolisostaan. Ja oli tuo mies myös ilmeisen ihastunut omaan napaansa kun hän halus

Tämä nettideittailu on jotenkin sellainen asia että se houkuttelee ihan hirveästi ihmisiä jotka tykkäävät toistella papukaijana muilta kuulemiaan mielipiteitä, vaikka myöntävät ihan suoraan että heillä ei ole mitään kokemusta aiheesta. En ymmärrä, mikä on tuon papukaijakäytöksen tarkoitus. Miksi kertoa jonkun muun mielipide omana mielipiteenään?

Vierailija
76/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan olla liian vanhanaikainen nettideittailuun. En vain pysty tuntemattoman kanssa netin välityksellä saamaan sitä mitä on kun tapaa ihmisen irl. Jotenkin lisäksi vaikea lähteä tapaamaan tuntematonta ihmistä vaikka tämän kanssa olisikin kirjoitellut. Iso kynnys lähteä treffeille enkä ole kyllä ollutkaan kuin kaksilla treffeillä. Olisi noita tarjokkaita ollut joitakin, mutta mä en vain jotenkin osaa innostua.

Bella

Valitit aiemmin päivällä, ettet löydä sen takia miestä, että olet yli 40-vuotias. Ja miehet eivät ole sinusta kiinnostuneita, koska miehet ovat kiinnostuneita vain nuorista misseistä. Sinulla kuitenkin on ollut tarjokkaita?

Niin mua lähestyy reilusti vanhemmat tai miehet ei miellytä mun silmää. En myöskään huoli mitään ulkomaalaisia, näiltä Ahmedeilta yms. kyllä sataa tykkäyksiä. Mä haluan tavallisen suomalaisen miehen joka on hyvin saman ikäinen mun kanssa. Mä en vain näille miehille kelpaa tavallisena yli 40v naisena. 

Ja miten tämä aihe nyt edes liittyi siihen, että en osaa tutustua netin kautta? Ei vain tunnu olevan mun juttu.

Bella

Vierailija
77/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koettakaa nyt tajuta että netin "kautta"ei tutustutan, vaan karsitaan muutaman perusasian perusteella ehdokasjoukko niihin joissa voisi olla potentiaalia.

Vierailija
78/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koettakaa nyt tajuta että netin "kautta"ei tutustutan, vaan karsitaan muutaman perusasian perusteella ehdokasjoukko niihin joissa voisi olla potentiaalia.

No ei vain ole toimivaa itseni kohdalla. Vierastan nettitreffailua. Ei se kaikille sovi.

Bella

Vierailija
79/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuo on juuri se tuhoisa asenne, joka jollain naisilla on maskuliinisuuteen: miesten pitää olla sitä sun tätä, lassoilla naisten mieliksi vaikka kuita, jopa väkivalloin "puolustaa naisten kunniaa". 

Vierailija
80/237 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, tuo on juuri se tuhoisa asenne, joka jollain naisilla on maskuliinisuuteen: miesten pitää olla sitä sun tätä, lassoilla naisten mieliksi vaikka kuita, jopa väkivalloin "puolustaa naisten kunniaa". 

No kai jokaisella saa olla ihan omat mieltymykset eikä tarvitse huolia ketään jos tämä ei kiinnosta? Ihan tavallista miestä itse ainakin etsin enkä mitään tuollaista mistä sä höpötät.

Bella

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän