Nettideittailun ongelma
Onko teillä muilla sitä ongelmaa että ette pysty kiinnostumaan netin kautta ihmisistä? Vieraalle ihmiselle ei jaksa alkaa kertoilla itsestään ja homma tuntuu raskaalta työhaastattelulta ja sitten kun tavataan niin mitään kemiaa ei ole. Itse petyn joka kerta kun tapaan nettideitin vaikka hän ihan kiva olisikin. Ja olen vuosien aikana tavannut useamman kymmentä. Ihastun vain oikeassa elämässä tavattuihin ihmisiin mutta saan aina torjuvan vastaanoton.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä välillä käyn jos tyyppi vaikuttaa normaalilta vaikkei nyt heti ulkonäkö niin sykähdyttäisikään. Livenä voi löytyä ihan kelpo kaveri ja tutustumallahan sitä paremmin tietää. Tosin miehet yleensä ghostaa treffien jälkeen tai infoaa et ei ole kipinää.
Itsetunto laskenut nettimiesten takia kuin lehmän häntä.
Tässä miehen vinkki: paha olo poistuu, kun lähtee nettideiteistä pois. Itsetunto ei välttämättä palaudu, mutta olo on parempi, kun ei ole nettideiteissä mukana. Nettideiteissä kannattaa olla ainoastaan silloin, kun menestys on taattua myös live-elämässä.
Se on kyllä ongelma, sillä livenä sitä ihastuu ja sen perusteella tekee aloitteen, jos uskaltaa. Netissä harvemmin ihastuu kenenkään ihmisenä vain ainoastaan ulkonäköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä välillä käyn jos tyyppi vaikuttaa normaalilta vaikkei nyt heti ulkonäkö niin sykähdyttäisikään. Livenä voi löytyä ihan kelpo kaveri ja tutustumallahan sitä paremmin tietää. Tosin miehet yleensä ghostaa treffien jälkeen tai infoaa et ei ole kipinää.
Tässä miehen vinkki: paha olo poistuu, kun lähtee nettideiteistä pois. Itsetunto ei välttämättä palaudu, mutta olo on parempi, kun ei ole nettideiteissä mukana. Nettideiteissä kannattaa olla ainoastaan silloin, kun menestys on taattua myös live-elämässä.
Niin se varmaan on, mut silti pieni toivonkipinä takaraivossa et jos kuitenkin.. en mielestäni ole sen kamalampi kun osa kavereista, jotka sieltä löytänyt parisuhteen.
Vierailija kirjoitti:
Mä taidan olla liian vanhanaikainen nettideittailuun. En vain pysty tuntemattoman kanssa netin välityksellä saamaan sitä mitä on kun tapaa ihmisen irl. Jotenkin lisäksi vaikea lähteä tapaamaan tuntematonta ihmistä vaikka tämän kanssa olisikin kirjoitellut. Iso kynnys lähteä treffeille enkä ole kyllä ollutkaan kuin kaksilla treffeillä. Olisi noita tarjokkaita ollut joitakin, mutta mä en vain jotenkin osaa innostua.
Bella
Valitit aiemmin päivällä, ettet löydä sen takia miestä, että olet yli 40-vuotias. Ja miehet eivät ole sinusta kiinnostuneita, koska miehet ovat kiinnostuneita vain nuorista misseistä. Sinulla kuitenkin on ollut tarjokkaita?
Olin vuosia deittipalstoilla ja tapasin paljon miehiä. Suurin osa häipyi/suuttui, kun ei saanut seksiä heti eka kerralla. Monet oli tosi moniongelmaisia, mm. alkoholi hallitsi elämää. En pysty sellaiseen suhteeseen enkä halunnutkaan.
Omat elämäntavat on kunnossa, asiat hyvin, tulen toimeen jne., mutta kaipaan kuitenkin parisuhdetta. Olen ollut vuosia ilman. Muualla tapaa helpommin ihmisiä ja tutustuu, mutta iän myötä on yhä vaikeampaa lähteä "muualle" yksin tai löytää siihen seuraa. Nettipalstoja olen tsekannut joskus, samat naamat siellä näkyy aina. Tunnenkin niistä jo muutaman ha tiedän, mikseivät ole sopivia parisuhteeseen (pelkän seksin haku, alkoholiongelma ym. riippuvuudet, sitoutumiskammo, väkivaltaisuus.)
Tulipa vastaan se yksi samanhenkinen, olisi ja pysyisi, olisi onni elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia deittipalstoilla ja tapasin paljon miehiä. Suurin osa häipyi/suuttui, kun ei saanut seksiä heti eka kerralla. Monet oli tosi moniongelmaisia, mm. alkoholi hallitsi elämää. En pysty sellaiseen suhteeseen enkä halunnutkaan.
Omat elämäntavat on kunnossa, asiat hyvin, tulen toimeen jne., mutta kaipaan kuitenkin parisuhdetta. Olen ollut vuosia ilman. Muualla tapaa helpommin ihmisiä ja tutustuu, mutta iän myötä on yhä vaikeampaa lähteä "muualle" yksin tai löytää siihen seuraa. Nettipalstoja olen tsekannut joskus, samat naamat siellä näkyy aina. Tunnenkin niistä jo muutaman ha tiedän, mikseivät ole sopivia parisuhteeseen (pelkän seksin haku, alkoholiongelma ym. riippuvuudet, sitoutumiskammo, väkivaltaisuus.)
Lääkkeitä tähän ongelmaan:
- Mies tekee aina aloitteen, netissä ja kaikkialla.
- Älä hyväksy kahvi/kävelydeittejä. Mies tarjoaa illallisen tai mitään deittejä ei tule. Etkä jousta standardeistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeitä tähän ongelmaan
Mitä jos miehet ei tee aloitteita? Mikä vika kahvi ja kävelydeiteissä?
Sitä kai se teettää kun tarpeeksi kokee pettymyksiä, ei jaksa samaa ruljanssia aina alusta. Itselläkin lopahti kuin seinään eikä jaksa kiinnostua enää kenestäkään deittailumielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahvi ja kävelydeitit eivät vaadi mieheltä mitään vaivannäköä ja niihin pystyy kuka tahansa. Jos sinä hyväksyt näitä kahvideittejä kaikenlaisilta ihme tyypeiltä, niin ei sieltä todennäköisesti mitään unelmamiestä tule vastaan. Ainoa keino välttää näitä turhia ukkoja, on hyväksyä vain illallisdeittejä, missä mies tarjoaa illallisen. Jos mies pitää sinua arvokkaana naisena, jonka kanssa hän todella haluaa olla, niin miehelle on kunnia-asia maksaa illallinen sinulle. Jos hän ei halua maksaa, niin on lukemattomia syitä, miksi mies ei ehkä ole sinulle se oikea tyyppi.
Ja jos ei aloitteita tule, niin silloin sinun täytyy tehdä itsestäsi parempi ja naisellisempi versio.
Vierailija kirjoitti:
Joo en kanssa jaksa innostua. Useiden suomalaisten miesten kommunikaatio viestittelyssä on niin surkeaa ettei kiinnosta edes tavata. Moi mitä kuuluu(sitten kun vastataan niin vaan joku ok ja keskustelu loppuu), ekana kysymyksenä millasesta seksistä pidät, tai jopa suora seksiehdotus, tai sitten vastaus kaikkiin omiin kysymuksiin tai kertomuksiin vaan joku jaa, juu, niinniin jne. Ja keskustelu loppuu. Ja nämä samat tyypit vuosia palvelussa enkä ihmettele miksi.
Mulla on ihan eri kokemus. Ollut todella hyviä keskusteluja monenkin miehen kanssa ja sen vuoksi päädytty treffeillekin. Sitä kemiaa ei tietenkään voi viestien perusteella etukäteen tietää joten treffit on voinut jäädä yksiin tai kaksiin treffeihin. Onneksi löytynyt myös se jonka kanssa kemiaa löytyi ja sai sulkea koko palvelun. Varmasti vaikuttaa ikä, onko lapsia vai ei ja se mitä itse profiilissaan hakee.
Ei siellä tinderissä tai muualla netissä todellakaan kannata kauaa lätistä, vaan tapaamaan pikaisesti siitä. Se on ainoa tapa jolla sen sitten näkee oikeasti. Ajanhukkaa tsättäily kun päässään muodostettu mielikuva on kuitenkin valheellinen.
Vierailija kirjoitti:
Monilla treffeillä käynyt eikä ole kukaan ghostannut. Päin vastoin saanut itse olla se osapuoli joka kertoo ettei kipinää ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monilla treffeillä käynyt eikä ole kukaan ghostannut. Päin vastoin saanut itse olla se osapuoli joka kertoo ettei kipinää ole.
Se kertoo kaiken ulkonäöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä tinderissä tai muualla netissä todellakaan kannata kauaa lätistä, vaan tapaamaan pikaisesti siitä. Se on ainoa tapa jolla sen sitten näkee oikeasti. Ajanhukkaa tsättäily kun päässään muodostettu mielikuva on kuitenkin valheellinen.
Ei loputtomiin, mutta jatketaan ainakin viikko tai pari. Tällä olen välttänyt mahdolliset ongelmatapaukset (mm. yksi muuttui hyvin aggressiiviseksi, kun en vastannut 6h sisällä keskellä työpäivää) tai sitten tietää varmuudella, jos toinen ei ole tarpeeksi kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei loputtomiin, mutta jatketaan ainakin viikko tai pari. Tällä olen välttänyt mahdolliset ongelmatapaukset (mm. yksi muuttui hyvin aggressiiviseksi, kun en vastannut 6h sisällä keskellä työpäivää) tai sitten tietää varmuudella, jos toinen ei ole tarpeeksi kiinnostunut.
Et tiedä varmuudella yhtään mitään tuolla taktiikalla. Miehet voivat odottaa pitkäänkin seksiä naisen kanssa, josta eivät oikeastaan edes pidä. Se kannattaa aina muistaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo en kanssa jaksa innostua. Useiden suomalaisten miesten kommunikaatio viestittelyssä on niin surkeaa ettei kiinnosta edes tavata. Moi mitä kuuluu(sitten kun vastataan niin vaan joku ok ja keskustelu loppuu), ekana kysymyksenä millasesta seksistä pidät, tai jopa suora seksiehdotus, tai sitten vastaus kaikkiin omiin kysymuksiin tai kertomuksiin vaan joku jaa, juu, niinniin jne. Ja keskustelu loppuu. Ja nämä samat tyypit vuosia palvelussa enkä ihmettele miksi.
Jep, en ymmärrä miksi edes ovat tinderissä, jos eivät viitsi muuta kirjoittaa kuin ok, täh, oukei jne. Jos muutama päivä on liikaa kirjoitella, niin en usko, että edes seksissä viitsivät tehdä muuta kuin pisto, nosto, ravistus. Tulee niin tympeä kuva kaikin puoli. Siks oon treffaillut ulkkiksia. Niillä kun on käytöstavat yleensä paremmin hallussa. T: sosiaalinen hoikka nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ymmärrä miksi edes ovat tinderissä, jos eivät viitsi muuta kirjoittaa kuin ok, täh, oukei jne. Jos muutama päivä on liikaa kirjoitella, niin en usko, että edes seksissä viitsivät tehdä muuta kuin pisto, nosto, ravistus. Tulee niin tympeä kuva kaikin puoli. Siks oon treffaillut ulkkiksia. Niillä kun on käytöstavat yleensä paremmin hallussa. T: sosiaalinen hoikka nainen
Aika harvalla suomalaisella miehellä on kynä mitenkään erityisesti hallussa. Suurimmalle osalle on ihan tervanjuontia joku kirjoittelu ja deittailu. Ei tuollaiseen ole Suomessa totuttu, ennen kuin Tinder paineli Suomen deittimarkkinat sekaisin amerikkalaisella meiningillä.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kun miehetkin ymmärtäisivät. Pari päivää asiallista (ei seksiviestejä) keskustelua ja sit treffeille. Mut ei. Monilla menee pupu pöksyyn. Syykin on selvinnyt, sillä todella moni tindermies on hirveän epävarma. Mä en valitettavasti syty hiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, en ymmärrä miksi edes ovat tinderissä, jos eivät viitsi muuta kirjoittaa kuin ok, täh, oukei jne. Jos muutama päivä on liikaa kirjoitella, niin en usko, että edes seksissä viitsivät tehdä muuta kuin pisto, nosto, ravistus. Tulee niin tympeä kuva kaikin puoli. Siks oon treffaillut ulkkiksia. Niillä kun on käytöstavat yleensä paremmin hallussa. T: sosiaalinen hoikka n
No eipä niillä suomimiehillä tunnu olevan myöskään sana hallussa live-tilanteessa. Miksi kiinnostuisin jostain sosiaalisesti kömpelöstä epävarmasta "miehestä"? Mut joo, ei tuo tinder tainnut olla mulle oikea alusta. Se on ihmisille, jotka tykkää elää jossain virtuaalitodellisuudessa. Tosi elämä on liian pelottavaa.
Niin, kuinka ollakaan?