Nettideittailun ongelma
Onko teillä muilla sitä ongelmaa että ette pysty kiinnostumaan netin kautta ihmisistä? Vieraalle ihmiselle ei jaksa alkaa kertoilla itsestään ja homma tuntuu raskaalta työhaastattelulta ja sitten kun tavataan niin mitään kemiaa ei ole. Itse petyn joka kerta kun tapaan nettideitin vaikka hän ihan kiva olisikin. Ja olen vuosien aikana tavannut useamman kymmentä. Ihastun vain oikeassa elämässä tavattuihin ihmisiin mutta saan aina torjuvan vastaanoton.
Kommentit (237)
Vierailija kirjoitti:
Heh, tuo on juuri se tuhoisa asenne, joka jollain naisilla on maskuliinisuuteen: miesten pitää olla sitä sun tätä, lassoilla naisten mieliksi vaikka kuita, jopa väkivalloin "puolustaa naisten kunniaa".
Suomessa tämä "tuhoisa" asenne ei ole kovinkaan yleinen.
No tuollaistahan se tuppaa olemaan, kieltämättä. Siihen päälle vielä se, että naiset laittavat profiiliinsa hämääviä kuvia ja paikan päälle tallustaa yleensä ihan erinäköinen ihminen kuin mitä on odottanut. Se on jo pelkästään positiivista, jos nainen on suunnilleen tunnistettavissa samaksi ihmiseksi. Mutta sitten kuitenkaan yleensä kemia ei toimi puolin tai toisin.
Vaan eipä se auta, kun omassa arjessa ei vaan tule oltua ihmisjoukoissa niin että voisi sillä tavalla tavata ketään. Mutta eipä se nyt niin vakavaa, jos ei löydy niin sitten ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
No tuollaistahan se tuppaa olemaan, kieltämättä. Siihen päälle vielä se, että naiset laittavat profiiliinsa hämääviä kuvia ja paikan päälle tallustaa yleensä ihan erinäköinen ihminen kuin mitä on odottanut. Se on jo pelkästään positiivista, jos nainen on suunnilleen tunnistettavissa samaksi ihmiseksi. Mutta sitten kuitenkaan yleensä kemia ei toimi puolin tai toisin.
Vaan eipä se auta, kun omassa arjessa ei vaan tule oltua ihmisjoukoissa niin että voisi sillä tavalla tavata ketään. Mutta eipä se nyt niin vakavaa, jos ei löydy niin sitten ei löydy.
No en mä ainakaan ole laittanut mitään filtteröityä tai vanhaa kuvaa. Kevyt meikki on eikä mikään sotamaalaus jolla muutettu omat kasvot ihan eri näköiseksi.
Bella
Vierailija kirjoitti:
Arjessakin on vaikea löytää ihmisiä keiden kanssa on kemiaa.
Deittiapissa sentään tietää, että toinenkin on etsimässä kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Heh, tuo on juuri se tuhoisa asenne, joka jollain naisilla on maskuliinisuuteen: miesten pitää olla sitä sun tätä, lassoilla naisten mieliksi vaikka kuita, jopa väkivalloin "puolustaa naisten kunniaa".
Paljon tuhoisampi ja yleisempi on suomalaisten miesten passiivinen ja välinpitämätön asenne kun vaan odotetaan joka asiassa että kyllä nainen hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävely on kaikkein matalimman standardin treffipyyntö. Miksi välttämättä haluat, ettei mies panosta treffeihin ollenkaan? Oletko perehtynyt, miten maskuliinisuus toimii? Jos mies on sellaisen naisen kanssa treffeillä, jonka mies todella sydämessään haluaa, niin hän on valmis lassoamaan vaikka kuun taivaalta, ja se on miehelle kunnia-asia. Kävelytreffeillä tutustut juuri niihin miehiin, jotka odottavat helppoa saantia ilman minkäänlaista vaivannäköä.
Eihän kukaan ihastu pelkän profiilin perusteella. Sen takia ensitreffit aina matalimman standardin mukaan. Jos oikeassa elämässä tapaa ihmisen ja sopii treffit, niin silloin voi jo panostaa vähän ensitreffeihin.
Saat matalan standardin deiteillä matalan standardin miehiä. Jos ajattelet, että kahvi/kävelydeitit ovat hyvä ajatus ensimmäisille deiteille, ja tämä toimii sinun kohdallasi hyvin, niin
Liittyykö tää nyt siihen jenkkityyliseen provider-juttuun.. Ei suomalaiset naiset pääosin ole sellaisia jotka hakee jotain elättäjää ja kynsien ja käsilaukkujen maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ja kaikki miesystävät ovatki olleet joitain tutun tuttuja puolituttuja...
Nettitreffeille kun lähtee siinä mielessä, että katsoo kiinnostaako, niin eihän se kiinnosta.. mutta muuten kun tapaa ihmisiä silleen vapaamuotoisesti voi ihastuakin..
Sama homma. Tuntuu että nettideiteissä pyörii vuodesta toiseen samat naamat muutenkin.
Jos sä tiedät että siellä pyörii samat naamat vuodesta toiseen, niin eikö se silloin tarkoita sitä että sinä itsekin pyörit siellä samassa palvelussa vuodesta toiseen? Koska muutenhan sinä et voisi mitenkään tietää tuota.
Hieman erikoista sinulta kritisoida ihmisiä siitä että ovat nettideiteissä vuosia, kun kun olet itsekin siellä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en mä ainakaan ole laittanut mitään filtteröityä tai vanhaa kuvaa. Kevyt meikki on eikä mikään sotamaalaus jolla muutettu omat kasvot ihan eri näköiseksi.
Bella
Olen eri kuin kenelle vastasit.
Itse olen tavannut tinderin kautta parikymmentä naista, ja heistä valtaosa näytti livenä aika samalta kuin kuvissaan.
Muutama nainen näytti tosielämän puolella tosi paljon huonommalta (olivat nimenomaan kikkailleet kuvakulmilla ja filtereillä), ja yksi nainen näytti yllättäen paljon paremmalta livenä kuin kuvissaan :D
Miehen vastakaiuttomuus ei ole torjunta vaan viesti naiselle selkeämmän aloitteen tekemiseen.
Nettideittailun ongelma on se, että ihmiset toimivat ihan omituisella logiikalla. Tämän takia on tullut tuhlattua tolkuttomasti aikaa ihmisiin, jotka alunperinkään ei olleet sopivia minulle ja päinvastoin. Tämä taas vie ns. takin tyhjäksi ja saa koko deittailun tuntumaan ajanhukalta. Jos sitten tulee välillä se yksi asiallinen ja kiva tyyppi vastaan, niin nämä muut on jo vieneet kaikki mehut ja homma ei lähde etenemään jo oman tympääntymisen takia.
Ja se omituinen logiikka...Yleisin on varmaan, että jätetään kokonaan huomiotta se, mitä toisen profiilissa lukee. Ihan sama miten olet rautalangasta siihen profiiliin vääntänyt, että mitä ehdottomasti haluat tai et halua. Tai sitten ollaan sitä mieltä, että se toinen on väärässä, ja neuvomalla tai vaatimalla saadaan kyllä toinen tekemään niinkuin halutaan. Tästä toiminnasta on toisen arvostaminen kaukana (ja kyllä, senkin olen laittanut profiiliin, että toisen arvostaminen on tärkeää).
Jos on päästy yhteydenpidon alkuun, niin monesta paljastuu ikävä, mutta aika yleinen piirre: viestitellään ja ollaan kiinnostuneita ja halutaan jossain vaiheessa ehdottomasti tavata, mutta homma vaan venyy ja venyy. Tulee tunne, että pidetään mukava potentiaalinen ihminen varastossa ja katsotaan, mitäs muuta sieltä deittisivulta vielä löytyy. Saatetaan viestitellä päivittäin ja sitten yhtäkkiä esim. puhelin on hajonnut eikä voida viestiä muutamaan päivään, tai jotain muuta hataraa huttua. Tämä käytös ei ole ok livemaailmassakaan, miksi ihmeessä se olisi ok nettideittaillessakaan. Millä planeetalla kukaan luulee olevansa sellainen helmi, että voi toimia näin?
Siksi onkin iso pettymys, jos kaikki vaikuttaakin hyvältä, pääsette tapaamiseen asti ja sitten...ei kemiaa, ei sitten millään. Mikä kauhea ajatus aloittaa koko rumba alusta. Taas saa haravoida kaikki vonkaajat, henkisesti tasapainottomat, narsistiset ja muuten vaan käytöstavattomat läpi, jotta löytäisi edes yhden fiksun ja asiallisen. Kyllähän näitä asiallisia treffailisi, mutta tämä asiattomien perkaaminen, takki tyhjä näiden takia. Ei mitään kepeää vapaa-ajan puuhaa.
itellä kiinnostus loppuu kun naiset odotuttaa että tuleeko vielä parempi vastaan vaikka kaikki ois siihen asti mennyt ihan kivasti.
pystybaareissa helpoin iskeä naisia jos rohkenee vaan mennä jutteleen. Tietenkin sillonkin pitää olla pelisilmää että jos siinä on yks kaunis ja 2 mätisäkkiä kaverina niin ne 2 muuta ei osaa olla hetkeäkään kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
itellä kiinnostus loppuu kun naiset odotuttaa että tuleeko vielä parempi vastaan vaikka kaikki ois siihen asti mennyt ihan kivasti.
pystybaareissa helpoin iskeä naisia jos rohkenee vaan mennä jutteleen. Tietenkin sillonkin pitää olla pelisilmää että jos siinä on yks kaunis ja 2 mätisäkkiä kaverina niin ne 2 muuta ei osaa olla hetkeäkään kahdestaan.
ei ihme että oot sinkku kun noin nätisti naisista puhut
On uhkarohkeaa lähteä toiseen kaupunkiin tapaamaan. Itse päädyin turvakotiin!
No just tää. Ei edes viitsiä lukea sitä mun lyhyttä profiilitekstiä eli ihan vääränlaiset miehet antavat mulle tykkäyksiä. Sitten alkaa se instatilin kysely, vaikka mulla lukee etten ole somessa. Sit käydään keskustelu miten on tärkeää pysyä sovitussa jne No varmaan arvaattekin, että se treffien sopiminen tyyliin nähdään huomenna klo 17 ei olekaan ok. Ollaan yhtäkkiä pikkuflunssassa ja ei olla. Sit pitäisi tietty hypätä vastatapaamasi miehen kyytiin jne. En tajua mikä ihmisiä vaivaa! Ja tähän päälle se iästä ja jälkikasvusta valehtelu sekä vanhat kuvat. Ihana karkkikauppa!
Tinderin ongelma on se, että ihmiset valehtelevat. Suomalaiset muka rehellisiä. Joopa joo
En tiedä missä sitä edes tapaisi miehiä. En juo enkä halua juoppoa, joten en käy baareissa. Töissä lähinnä naisia eikä pahemmin sinkkumiehiä. Kaverit ei todellakaan järjestä tässä iässä mitään juhlia ja vaikka sit olis joku lapsen konfirmaatio, niin eipä siellä ole muita sinkkuja kuin minä.
Miehiä ei tunnu nykyään edes seksi kiinnostavan. Taitaa ylipaino viedä viimeisetkin teston rippeet...
Mitä profiiliin kannattaisi kirjoittaa, jotta löytäisi aitoja ja mukavia ihmisiä eikä mitään vonkaajia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä profiiliin kannattaisi kirjoittaa, jotta löytäisi aitoja ja mukavia ihmisiä eikä mitään vonkaajia?
Ei ons / fb / fwb Jeesus tulee ja pelastaa !
Onhan siinä puolensa, jos voi tehdä ns. esikarsintaa ja vasta sitten alkaa viestitellä ja tavatakin. Olisi uuvuttavaa ja tökeröä kysellä miehiltä heti kättelyssä, ovatko he esim. vela-miehiä, päihteettömiä ja eläinrakkaita. Helpointa kirjoittaa profiiliin arvostavansa tiettyjä ominaisuuksia ja toivoa, että ne on myös sisäistetty.