Onko kellaan lapsellanne kaveria, jolla vanhat vanhemmat? Esim. isa tai aiti 50 v. kun lapsi aloittaa koulun? Kiustataanko heita sen vuoksi?
Kommentit (55)
joo. muistan kun olin eka luokalla niin ajattelin että kutosluokkalaiset, siis 12-vuotiaat on aikuisia. lapsen näkökulmasta aikuinen on aikuinen, ihan sama onko 30 tai 60.
minulla on vanhat vanhemmat. ja ei ole kiusattu
Mun lapsen luokalla on tyttö, jonka isä oli eläkkeellä, kun lapset aloitti koulun... Samanikäinen kuin oma isäni, pian 70v. Tietääkseni ei ole kiusattu isän iän takia.
Ketä on koskaan kiusattu vanhempien vuoksi?
Asuinalueellamme on aika paljon perheitä, joissa lapset on saatu vasta neljänkympin tuntumassa. Enemmän täällä huomiota herättää jos lapsella on todella nuoret vanhemmat. Mutta en ole kuullut, että ketään olisi kiusattu vanhempien iän vuoksi. Asutaan kaupungin keskustan alueella ns. akateemisella alueella.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 18:28"]
Ketä on koskaan kiusattu vanhempien vuoksi?
[/quote]
Minua kiusattiin lihavan äitini takia. Äitini oli 21-v kun synnyin.
En tiedä lasteni vanhempien ikiä, ja lapseni nyt eivät ainakaan tiedä. Uskoisin yhden pojan kaverin isän olevan noin viisikymppinen, lasten mielestä hän on ihan huipputyyppi.
Oma äitini oli 48 kun aloitin koulun. Ei kiusattu, kaverini eivät tienneet kuinka vanha hän on kun en sitä itsekään tiennyt silloin.
Voi on. Lapseni käyvät yksityiskoulua - siellä ei ole teinivanhempien lapsia.
Mä olen 47v ja nuorin lapsi 10v.
Aika monella luokkakaverilla samaa ikäluokkaa vanhemmat. Vanhempiakin löytyy
Taisin olla 50 vee kun lapsi meni kouluun ja vnahempain illassa kun katsoin äitejä niin en erottonut joukosta. Olen nuorekkaan näköinen.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 01:54"]
Minulla on ikää 52v ja nuorin lapsi 12v. Lapsen kaverit kehuu aina kuinka "cool" olen.
En nipota turhasta ja silti olen melko tiukka :)
Osaan vanhempana olla paljon rauhallisempi kuin nuorena. Turhat kireydet on sulaneet, eikä tarvitse esittää mitään.
Ainoa jossa ikä on joskus naurattanut on n. 8v sitten, kun jotkut luuli lapseni olevan minun lapsenlapsi... Nykyään ei sitä kuule, kun lapsi näyttää jo ikäistään vanhemmalta.
[/quote]
Vanhat äidit ovat usein curling-mammoja ja cooleja kavereiden mielestä, koska heillä ei ole rajoja.
Ei tietenkään ole, kun ei enää jaksata pitää niitä rajoja. Sitten luullaan, että on mahtavaa, kun on nuorten kaveri, kun ei ole mitään kuria.
Minulle ei tulisi mieleenkään murkkujen äitinä ylpeillä sillä, että olen kavereiden mielestä cool, kun meillä ei nipoteta ja saa tehdä mitä tahansa.
[/quote]En ole tiukkis vaikka ikää on. Poika ei käytä viinaa, ei tupakoi, ei kiroile. Itse teen kaikkea noita paitsi en tupakoi. Kotona en ota viinaa joskus ruoan kanssa ravintolassa ja joskus kun olen ulkomailla tai jossain illanvietossa kohtuullisesti. Koulua oon pitänyt tärkeänä.
Ihan oikeesti?
Kysykääpä niiltä alakouluikäisiltä minkä ikäisiksi arvoivat ihmisiä.... kaikki yli 25 on niiden mielestä jo toinen jalka haudassa.
Tämäkään ei olisi lasten maailmassa mikään ongelma, ellei jonkun keskenkasvuinen pälli äiti menisi ääneen päivittelemään, että onpas naapurin mamma jo vanha ja läski. Tuonikäisten puheet tulee vielä hyvin pitkälti vanhempiensa suusta.