Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Naisten biologinen velvollisuus

Vierailija
17.01.2024 |

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000010118693.html

Mielestäni tulisi säätää lakiin, että syntyperäisillä suomen kansalaisilla on joko asevelvollisuus tai sitten äitiysvelvollisuus. Jos ei saa biologista lasta, niin sitten voi adoptoida, ja jos ei lapsen teko kiinnosta, voi mennä armeijaan. Toki lääketieteellisistä syistä (mielisairaus tms.) voisi vapauttaa tästä biologisesta velvoitteesta, mutta muutoin.

Kommentit (452)

Vierailija
261/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomia pitäisi palkita ilmastoteosta.

Vierailija
262/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo. On se kumma kun naiset kykenee ihan vapaaehtoisestikin käymään armeijan ja synnyttämään lapsia ja opiskelemaan ja työllistymään ja yleensä vielä elättämäänkin itse lapsensa ja sitten on miehiä jotka ei kykene edes siihen ainoaan 6kk velvollisuuteen joka heillä on.

Ja sekin oli nainen joka ylipäänsä mahdollisti naisille vapaaehtoisen asepalveluksen. 

Mutta sama ministeri ei tietenkään voinut ajaa kaikille vapaaehtoista ammattiarmeijaa kuten muissa länsimaissa vaan halusi jatkaa miesten orjuuttamista ja vei vieläpä miehiltä sen pienen kotiutumisrahankin sen lisäksi että päiväraha on naurettavan pieni eikä eläkettä kerry. Hyi!

Suomessa on liian vähän ihmisiä siihen, että ammattiarmeija riittäisi. Tai ei eh

Seliseli! Haluat vaan orjuuttaa ja tuhota miesten työurat ja talouden.

Ei, tuo on vain fakta, joka myös armeijan johdossa ymmärretään. Kannattaa hankkia nainen, niin helpottaa. Ymmärrän, että naisettomilla miehillä ei jaksa riittää motivaatiota käydä armeijaa tai maksaa veroja "muiden miesten perheiden takia". Mutta tuolla kitinällä ei saa naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on järkyttävän toksinen maa.  Tai siis ilmapiiri suomessa, maa itsessäänhän on kaunis luontoineen.

Saimme tajuta asian sen jälkeen, kun olimme muuttaneet pysyvästi ulkomaille ja lapsemme alkoivat loistaa. Kun ennen oli kouluhdistunut ja koulukiusattu lapsi, niin nyt on sitten luokkansa priimus, kaikkien kaveri, yliopistoura mietitty valmiiksi ja siihen tähdätään. koko ajan saa parhaita arvosanoja (niitä tarvitaan yliopistoon pääsemiseksi). Vaaehtoistöitä tekee vapaa-ajalla. Toinen pääsi juuri arvostettuun yliopistoon. Rakastavat tätä uutta asuinmaataan ja kokevat etteivät halua koskaan suomeen takaisin, koska se on niin masentava maa.

Kun kuulin lapsiltani noita tuntojaan, niin tajusin, että he ovat ehkä oikeassa. Siihen riittää ihan se miten jopa poliitikot haukkuvat oman maan kansalaisia. Milloin työtön on luuseri ja työtä vieroksuva laiskiainen, millin sitten homot eivät saisi olla vanhempia, milloin mitäkin. Aina kaikessa on kyse negativiisuudessa. Tässä minunkin kirjoituskessani se näkyy, se tulee heti esiin, kun luen jotain suomenkielisiä keskustelupalstoja, kun alkaa ahdistaa jo se ajatus, että minäkin joskus asuin siellä suomessa.

ei tässä uudessa maassakaan kaikki asiat ole hyvin, kaikkea muuta. Monessa asiassa suomessa on asiat paremmin, kuten köyhimpien tukeminen tai ilmainen sairaanhoito, mutta se mikä täällä saa ihmiset kukoistamaan on positiivisuuden kautta tukeminen. Toisten huomioon ottaminen, silmiin katsominen, sosiaaliset taidot ylipäätään.

Vierailija
264/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

V*ttu kun nykymaailman miehet on nössöjä paskoja.

Mitä, eikö tasa-arvon edistäminen kelpaakaan, nyt kun tiedät että miehiä pakotetaan asepalvelukseen vankilatuomion uhalla?

Onko tasa-arvo vain naisille ja trans ja muusuille?

Me ollaan vielä kaukana tasa-arvosta. 

Niin ollaankin.

t. ainoa sukupuoli jota pakotetaan asevelvolliseksi ja kuolemaan turhassa sodassa

Vierailija
265/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, adoptoidaan koko Afrikka Suomeen. Onpahan tykinruokaa sitten, ja kansalaisvelvollisuus täytetty.

Terveisin maho lehmä.

Vierailija
266/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaporukan mielipide. Nämä nykysankarit eivät halua hoivata eivätkä sotia, kumpaakaan.

Vierailija
267/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä koko ajan jauhetaan, miten miehiä ei kiinnosta sodan aikana suojella naisia. Eikö teitä kiinnosta suojella vanhuksia ja pieniä lapsia? Eihän heitä voi jättää selviämään yksikseen. Miesten halu hoivata on tullut selville jo monessa muussa ketjussa.

Mä oon pienen lapsen isä ja mun pitää jäädä henkiin että voin kasvattaa lapseni. Joku lapseton nainen voi mennä sotaan ku sitä ei jää suremaan kukaan jos se kuolee.

En ihan ymmärtänyt. Lähteekö teiltä rintamalle sitten lapsesi äiti?

Lapsen äiti ei oo kuvioissa. Mä oon reserviläinen ja vielä semmosessa sodan ajan tehtävässä joka on erittäin vaarallinen ku siinä ollaan vihollisjoukkojen keskellä.

Vierailija
268/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, eikö tasa-arvon edistäminen kelpaakaan, nyt kun tiedät että miehiä pakotetaan asepalvelukseen vankilatuomion uhalla?

Niin ollaankin.

t. ainoa sukupuoli jota pakotetaan asevelvolliseksi ja kuolemaan turhassa sodassa

Edelleen, sen armeijan voi välttää. Ja niinhän sinä olet varmasti tehnytkin. Vikisijä.

Vierailija
269/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ollaankin.

No jos katsot koko maailmanhistorian mittakaavassa niin ei sota ole mikään normaalitila koko ajan kaikkialla. Nyt pitää käyttää yhteenlaskua kaikkien vaivojen osalta molemmilta sukupuolilta, eikä katsoa vain tähän yhteen asiaan. Se että naisetkin pakotettaisiin armeijaan veisi meitä vain kauemmas tasa-arvosta.

Vierailija
270/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos venäläiset lukee tätä ketjua niin ne on kohta täällä. Suomessa ei näköjään ole puolustustahtoa yhtään kenelläkään. Kas tässä teille Suomen maa, olkaa hyvät, itänaapurit!

Oikeastaan ihan kiehtova vaihtoehto. Meidät suomalaiset siirrettäisiin vihdoinkin varmaan jonnekin lämpimämpään paikkaan. 

Kiitä tästä feministejä, EU:n puolesta äänestäneitä ja 4 viimeistä hallitusta.

Vierailija
271/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä koko ajan jauhetaan, miten miehiä ei kiinnosta sodan aikana suojella naisia. Eikö teitä kiinnosta suojella vanhuksia ja pieniä lapsia? Eihän heitä voi jättää selviämään yksikseen. Miesten halu hoivata on tullut selville jo monessa muussa ketjussa.

Mä oon pienen lapsen isä ja mun pitää jäädä henkiin että voin kasvattaa lapseni. Joku lapseton nainen voi mennä sotaan ku sitä ei jää suremaan kukaan jos se kuolee.

Lapsen äiti ei oo kuvioissa. Mä oon reserviläinen ja vielä semmosessa sodan ajan tehtävässä joka on erittäin vaarallinen ku siinä ollaan vihollisjoukkojen keskellä.

Kysyn uudestaan: lähteekö lapsesi äiti rintamalle?

Vierailija
272/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa miehillä ei ole mitään syytä valittaa. Jos ei halua armeijaan, sen kun vaan jättäytyy sivariksi tai ilmoittaa olevansa nainen ja välttää koko keissin. Tai hankkii ns hullun paperit ja saa vapautuksen koko velvollisuudesta. Keinoja on jos ei halua, lopettakaa siis valittaminen ja tehkää mitä haluatte.

Sittenhän sillä ei pitäisi olla mitään merkitystä, jos naisetkin velvoitetaan samalla lailla. Hekin voivat tarvittaessa käydä sivarin tai hankki vapautuksen.

Se on raha-kysymys. Suomella tuskin on varaa kouluttaa koko ikäluokka. 

Vierailija
273/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset haluaa tasa-arvoa, mutta ei tässä asiassa. :D

Vierailija
274/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se varmaan sieltä hautausmaalta lähde kuule rintamalle.

Vierailija
275/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ei sekään ois kuitenkaan varmaan mielummin omaa poikaa lähettäny sotaan ku jotain 40-vuotiasta lapsetonta naista jota se ei tunne

Tuo nyt on ihan kummallinen ajatus. Ei siellä sodassa puolusteta yhtä naista, siellä puolustetaan koko kansakunnan vapautta ja tulevaisuutta. 

Kansankunnan vapaus luovutettiin pois 1995. Nyt ollaan EU:n ja weffin orjakansaa.

Vierailija
276/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluaisin lähinnä, että miehet käyttäytyisivät naisia kohtaan inhimillisesti. Ei väkivaltaa, huutamista, pelottelua, kiusaamista, traumatisointia, vähättelyä, haukkumista, uhkailua, vainoamista. Jos siitä lähdettäisiin liikkeelle. Voidaan sitten kun on opeteltu peruskäytöstavat alkaa miettimään syvempiä yhteiskunnan rakenteita. 

Vierailija
277/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aivan sama käykö naiset armeijan tai ei. Sodan syttyessä tapahtuu kuitenkin niin, että pienten lasten isä laitetaan etulinjaan, ei pienten lasten äiti. Samasta perheestä kun ei voida molempia vanhempia laittaa rintamalle. Ja millainen mies se edes olisi, joka laittaisi lastensa äidin rintamalle ja pysyisi itse kotona? Jos pitäisi valita.

Vierailija
278/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulu Iigorille, joka saa ruplan joka vastauksesta.

Syvä iskumme on, viha voittamaton

Meill' armoa ei kotimaata

Koko onnemme kalpamme kärjessä on

Ei rintamme heltyä saata

Sotahuutomme hurmaten maalle soi

Mi katkovi kahleitansa

Ei ennen uhmamme uupua voi

Kuin vapaa on Suomen kansa

Ei ennen uhmamme uupua voi

Kuin vapaa on Suomen kansa

Kun painuvi päät muun kansan, maan

Me jääkärit uskoimme yhä

Oli rinnassa yö, tuhat tuskaa

Vaan yks' aatos ylpeä, pyhä

Me nousemme kostona Kullervon

Soma on sodan kohtalot koittaa

Satu uusi nyt Suomesta syntyvä on

Se kasvaa, se ryntää, se voittaa

Satu uusi nyt Suomesta syntyvä on

Se kasvaa, se ryntää, se voittaa

Häme, Karjala, Vienan rannat ja maa

Yks' suuri on Suomen valta

Sen aatetta ei väkivoimat saa

Pois Pohjan taivaan alta

Sen leijonalippua jääkärien

Käsivarret jäntevät kantaa

Yli pauhun kenttien hurmeisten

Päin nousevan Suomen rantaa

Yli pauhun kenttien hurmeisten

Päin nousevan Suomen rantaa

Vierailija
279/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eri asioiden kauttahan se väkisinkin menee. Miten synnytyksiin ja kuukautisiin saadaan tasa-arvo? 

Vierailija
280/452 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on fyysisesti vahvempia, siksi heidän pitää hoidella sodat. Yhtä hyvin voidaan alkaa vaatia lapsia ja vanhuksia rintamalle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan