Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuminen ja kasvikset - auttaako valmissmoothiet?

Vierailija
16.01.2024 |

Aina sanotaan, että kasviksia pitää lisätä ruokavaliossa, etenkin, jos haluaa tiputtaa painoa.

Minulle lasvisten lisääminen entisestään on vaikeaa. Syön niitä kyllä ja tykkään, mutta aina niitä ei ole kaapissa silloin, kun nälkä tulee. Tai ei ole aikaa vääntää. Tms.

mitä jos ostan jääkaappiin valmiita vihersmoothieita? Ajaako ne saman asian, että syö enemmän kasviksia ja auttaa laihtumaan? 

(Niin, kyse ei ole siitä, että luulen laihtuvani syöväni sipsejä ka huuhtovani ne alas vihersmoothiella).

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos hyvistä vinkeistä! Niistä löytyy sellaisia, jotka on helppo ottaa itselle. Juuri tällaisia tarvitsen! 

Onko edellisellä kirjoittajalla, tai jollain muulla, hyvää reseptiä kaalisalaatin etikkakastikkeeksi? En viitsisi ottaa summamutikassa mitä tahansa ohjetta.

ja hesarissa oli hyvä linssikeiton ohje:

https://www.hs.fi/ruoka/art-2000010126221.html

ap

Olen eri, mutta minä kirjoitin jo aiempana päivänä pikkelöidyistä kasviksista.

Käytän tällaista lientä:  1 dl valkoviinietikkaa, 1 dl sokeria, 2 dl vettä (ripaus suolaa halutessasi) joka keitetään ja jäähtyneeseen liemeen kurkut ja kaalit ym. muut vihannekset, joita ei keitetä. Jos teen pakastekasviksista, laitan ne kiehumaan mukaan, mutta jätän kasvikset al dente eli en keitä kypsäksi. Kasvikset säilyvä

hienoa, kiitti! Mietinkin, kun kirjoitit tuon, että miten paras tapa tehdä. Tykkään pikkelöidystä punasipulista, joten nuo ovat kokeilemisen arvoisia. 

ap

Vierailija
122/122 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothiet ovat laihduttajan sudenkuoppa. Mediassa on annettu vuosia ihan väärä kuva protskupirtelöitä aamulla nauttivista fitnestyypeistä. JOS smoothie ei sisällä tarpeeksi rasvaa ja proteiinia niin se hurahtaa vatsalaukusta läpi alle tunnissa, parhaassa tapauksessa nostaa verensokerin tappiinsa, sitten se tulee nopeasti alas ja taas on nälkä. 

Eli välttäkää runsashiilihydraattisia kaupan smoothieta. Niissä on hirveästi energiaa, mutta kylläisyysarvo pieni, eli kohta tekee mieli taas jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla