Ärsyttääkö sinua tällaiset "Mirkat" jotka pyöräyttävät seitsemän muksua ja elelevät yhteiskunnan tuilla?
Kommentit (812)
Vierailija kirjoitti:
Tuossa perheessä on 8 yhteiskunnan elätettävää
Kun siivoojana tienaan ylitöineen päivineen 1400e kk, niin minun maksamat rahani on nyt heillä.
Jos elämä menisi reilusti, niin minun rahani jotka ovat heillä kuuluisi minulle. Silloin tienaisin siivoojana neljätonnia ainakin verojen maksun jälkeen. Ajatella.
Ne minun rahojani.
Koko yli viiden miljoonan asukkaan maassa on noin 200 tuon kokoista perhettä. Heistä kaikki eivät elä tuilla vaan tekevät töitä.
Ap ja kumppanit, olette ääliöitä.
Ei ärsytä, mehän tarvitsemme muutenkin lisää lapsia yhteiskunnan kestävyyden kannalta. Ja kyllä lastenhoito on työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää suomalaiset jotka ovat pelkästään innokkaasti lähettämässä muille ihmisille vihaa ja inhoa. Kuka sen haluaa vastaanottaa. Ehkä Mirkat ajattelevat optimistisesti nuorempana ja jos ajattelivat pääsevänsä sopivalle alalle. Todellisuus on toisenlainen joskus. Lapsia ei nyt missään suggestoituneessa tai alkoholin aiheuttamassa mielentilassa kannata tehdä liikaa, jos lainkaan, koska lapsi tosiaan tarvitsee rahaa ylläpitoon ja aikaa, huomiota. Osa ei olekaan äitityyppiä vaikka ensin luulee. Eikä mies pidä huolta, vaikka moni niin on ajatellut.
Lapsia on kasvanut monissa olosuhteissa ja niitä on ns. kasvatettu lähinnä ruualla ja tarjoamalla yösijaa.
Ihmislapsi kasvaa ravinnolla ja pienellä huolenpidolla lähes itsestään. Sotamaissa on kasvanut lapsia ja nälähädässä on kasvanut. Suomen olosuhteet otetaan huomioon, niin kylmyys on sellainen tekijä joka vähän aiheuttaa trooppiselle eläimelle huolta, mutta tääläkin on selvitty.
Nykyään kasvattaminen menee aika hifistelyksi. Jos vain keskittyy siihen että ravinto on hyvää ja ympäristön käyttäytyminen on suhteellisen ok, niin hyvin menee. Ei ole ollut rakettitiedettä tuhansia vuosia sittenkäään.
Pitää tää muistaa. Jos lapsista kasvaa pommitusten alaisenakin ihan normaaleja tyyppejä kuten oma isäni. Niin en hirveästi pistäisi kasvatukseen panosta. Lähinnä se ruoka on pääasiallinen asia. Eli ravinto.
Kaikki muu on turhaa jeesustelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun siivoojana tienaan ylitöineen päivineen 1400e kk, niin minun maksamat rahani on nyt heillä.
Jos elämä menisi reilusti, niin minun rahani jotka ovat heillä kuuluisi minulle. Silloin tienaisin siivoojana neljätonnia ainakin verojen maksun jälkeen. Ajatella.
Ne minun rahojani.
Näinhän ne veronmaksajat ajattelee. Tosiasiassa ei ole edes kympin lisää kuukausipalkassasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun rahojani.
Sanotaanko nyt niin että työnantaja saisi neljätonnia enemmän kuin sinä. Et sinä saisi edelleenkään mitään. Nykyinen diili on parempi. Työntekijät ei ole saaneet ikinä mitään, eikä saa Yhdysvalloissakaan.
Parempi että rahat otetaan verotuksella pois, niin sitä on jaossa enemmän kuin että se lepäisi rikkaiden tileillä tyhjänpanttina.
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä lähinnä säälittää. Perheessä liikaa lapsia ja myös erityislapsia. Eikö he halua omaa aikaa ollenkaan kun noin monta lasta? Itselläni yksi lapsi joka on jo aikuinen ja asuu omillaan.
Sterilisaatio on olemassa, joten vähintään neljännen lapsen jälkeen piuhat poikki. Jos on järkeä. Näyttää siltä että ko perhe ei osaa tai halua säästää missään ja se näkyy kulutuksessa. Kalliita merkkituotteita pitää ostaa, ostoskärry pursuu tuotteita, jotka eivät kuulu useinkaan tavisperheen ostoksiin. Pringles ym epäterveellistä roppakaupalla...
Jos nykynuorisia katsoo niin ei niistä lapsista mitään veronmaksajia kasva. Sen verran kyvyttömiä työntekoon ovat
Vihervassarit pilaavat nuorten keskittymiskyvyn jo yläasteella kannabis- ja muilla jutuilla
Ärsyttää se tolkuton lapsilauma, jotenkin aivotonta.
Kyllä ärsyttää ja jotenkin harnittaa, että lapsia tehtaillaan tukien vuoksi.
Toki ärsyttää, koska kaiken muun shaiban ohessa niillä seitsemällä muksulla, joilla kaikilla saattaa olla ihan eri isät, joiden henkilöllisyys on myös "Mirkan" pirin- ja sidukanhuuruisten muistikuvien ulkopuolella, on yleensä ns. lähiönimet. Yökkis pyökkis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ärsytä lähinnä säälittää. Perheessä liikaa lapsia ja myös erityislapsia. Eikö he halua omaa aikaa ollenkaan kun noin monta lasta? Itselläni yksi lapsi joka on jo aikuinen ja asuu omillaan.
Eiköhän jokaisella perheellä ole omat lapsiluvut paljonko haluavat ja paljonko haluaa omaa aikaa. Toiset tykkää jostain tietystä x luvuista kuin toiset. Ei jokainen voi miellyttää kaikkia. Annetaan kaikkien elää omaa elämää.
Ihan ok, mikäli sitä omaa elämää lapsiluvulla x eletään omilla tuloilla eikä Kelan tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne minun rahojani.
Olen samaa mieltä ja itsekin siivoojana. Tienaan 1200 e/kk kelan mielestä saan tosi hyvin en tarvitse kuulemma tukia koska tulot ylittyy!! Tuosta maksan kaikki! Vuokra,vesi,sähkö,bussikortti...
Vierailija kirjoitti:
Jos nykynuorisia katsoo niin ei niistä lapsista mitään veronmaksajia kasva. Sen verran kyvyttömiä työntekoon ovat
Eläkkeellä tuntuvat olevan ennenkuin 30 täyttää.... periaatteessa nuoret fiksumpia, tajuavat että saavat reilusti enemmän jäämällä kotiin maksamaan ja nostamaan tukia....
No kieltämättä vähän ärsyttää. Itse olisin halunnut kolmannen lapsen, mutta koska käyn töissä ja saan pientä palkkaa (lastenhoitaja päiväkodissa), en voi tehdä enää kolmatta. Jos olisin kotona tuilla, niin tulevaisuuteni olisi paremmin turvattu. Tämä on mielestäni epäkohta.
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä vähän ärsyttää. Itse olisin halunnut kolmannen lapsen, mutta koska käyn töissä ja saan pientä palkkaa (lastenhoitaja päiväkodissa), en voi tehdä enää kolmatta. Jos olisin kotona tuilla, niin tulevaisuuteni olisi paremmin turvattu. Tämä on mielestäni epäkohta.
Näinhän se valitettavasti nykypäivänä menee. Meillä ei ollut vara kuin yhteen lapseen, mies työttömänä ja minä töissä.
Ei ärsytä, jos henkilö saa ansiosidonnaista, se tarkoittaa että hän on ollut melko äskettäin työelämässä ja työttömyys todennäköisesti on vain tilapäinen asiantila.
Ei ärsytä. En usko että kukaan olisi niin tyhmä että hankkisi seitsemän lasta saadakseen kolmisen tonnia kuukaudessa. Työnteko olisi lomailua verrattuna tuon lapsilauman kaitsimiseen