Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateismi - minkä tyhjiön se ihmisessä täyttää, mikä on sen tarkoitus

Vierailija
14.01.2024 |

Tuoko ateismi elämään hyvyyttä mistä johonkin uskova jää paitsi?

en itse oikein perusta ateismista koska en näe mitä hyötyjä siitä on ja miten ne olisivat mitattavissa? 

Irtiottona, irtirepäisynä fundamentalistisesta menosta sen näkisin hyvänä välineenä, eli suomessa vanhoillislestadiolaiset, muut kulttilaiset, hindut ja muhamettilaiset.

Kommentit (638)

Vierailija
581/638 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi on uskonto eli se täyttää hengellisen tarpeen. Sama pätee veganismiin.

Ei ole. Ei päde. Väitteesi perustuu luuloihin kuten uskontosikin.

Vierailija
582/638 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh.on tainnut ateismi käsitteenä mennä aloittajalta kokonaan ohi.

Luulen , että kyse on vain siitä, että uskovaiseksi aivopesty ei osaa kuvitella millaista on, kun joltain puuttuu se aivopesu kokonaan 

Uskotko tosiaan, että ateisteja ei olisi aivopesty? :)

Ei tietenkään ole. He syntyivät ateisteina ja uskovaisten tekemä aivopesu on jäänyt tekemättä. Ja katso, se on hyvä.

Kukaan ei synny ateistina. Kaikkiin meihin vaikuttavat yhteiskunnassa kulloinkin vallalla olevat ismit, nyky-yhteiskunnassa mm. ateismi.

Ei kukaan synny jumalaa huutaen. Kaikki syntyvät ilman jumaluskoa. Sinäkin teit niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ateisteilla olevan mitään hengellistä tarvetta?

Vierailija
584/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä uskotaan oman rationaalisuuden kaikkivoipaisuuteen. Skeptikkoja jotka sairastuvat oman egonsa ihailuun. Muu tarkoitus menee. 

Vierailija
585/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Yleensä ateisteilla materialistinen tiede on ottanut uskonnon paikan. Se vaikuttaa maailmankuvaan. Tutkimustulosten todenmukaisuuteen luotetaan, koska niitä pidetään sillä hetkellä todennäköisimpänä totuutena, vaikka pohjimmiltaan uskomustahan tuokin on.

Vierailija
586/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tolleenko joku ajattelee ateismin? Minä olen käsittänyt, että ateisit ei tarvitse mitään johdatusta elämään, vaan pystyvät elämään ihan itsenäisesti ja ajattelemaan asioita omassa päässään kuvittelematta siihen mitään jumalaa.

Vierailija
587/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan. Yleensä ateisteilla materialistinen tiede on ottanut uskonnon paikan. Se vaikuttaa maailmankuvaan. Tutkimustulosten todenmukaisuuteen luotetaan, koska niitä pidetään sillä hetkellä todennäköisimpänä totuutena, vaikka pohjimmiltaan uskomustahan tuokin on.

Matemaattiset ja luonnontieteelliset faktat ovat olemassa havaitsijasta riippumatta, joten ne eivät ole uskomusta.

Vierailija
588/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai tolleenko joku ajattelee ateismin? Minä olen käsittänyt, että ateisit ei tarvitse mitään johdatusta elämään, vaan pystyvät elämään ihan itsenäisesti ja ajattelemaan asioita omassa päässään kuvittelematta siihen mitään jumalaa.

Uskomuksissaan olevat luulevat niin. Heillä ei kapasiteetti muuhun riitä. Samaa sorttia kuin he, jotka ovat oppineet yhden tavan tehdä ruokaa ja pitävät sitä ainoana oikeana.

Vierailija
589/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistina koen että minun ei tarvitse täyttää mitään tyhjiötä, mutta olen lukenut paljon universumin ja maapallon historiaa käsittelevää kirjallisuutta, josta koen saaneen perspektiiviä omaan olemassaolooni. Lapsenikin kun kysyy mitä meille tapahtuu kuoltuamme, kerron rehellisesti että tomua meistä tulee, mutta tomua ja hiukkasia me olemme aina olleetkin.

Vierailija
590/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matemaattiset ja luonnontieteelliset faktat ovat olemassa havaitsijasta riippumatta, joten ne eivät ole uskomusta.

Niin,niistä on tehty tutkimustuloksia.

Vierailija
591/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismi ei tarjoa mitään vastauksia. 

Vierailija
592/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomuksissaan olevat luulevat niin. Heillä ei kapasiteetti muuhun riitä. Samaa sorttia kuin he, jotka ovat oppineet yhden tavan tehdä ruokaa ja pitävät sitä ainoana oikeana.

Sehän on hyvin tyypillistä ihmiselle, että kun tukeudut johonkin, niin kohta ajattelet ettet pysty elämään ilman sitä. Niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Vierailija
593/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateisimi tarkoittaa uskonnottomuutta, niin se olis aika outoa jos se tarjois jotain vastauksia :D

Vierailija
594/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atiestit. Taas kivutaan jalustalle vaikka jalustaa ei pitäisi olla olemassa ja ilman pitäisi pärjätä. Minkä tyhjyyden ateisti täyttää pätemisellä ja henkselinpaukuttelulla?

Vierailija
595/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateismi ei pyrikään antamaan vastauksia. Uskonnot yrittävät antaa vastauksia siihen miksi olemme täällä, mihin menemme täältä, minkälainen moraalikäsitys meillä kuuluisi olla jne. koska ihminen kaipaa vastauksia. Historiaa tutkiessa on täysin selvää että uskontoa on perinteisesti käytetty valtakeinona massojen hallitsemiseen ja mielivaltaiseen oman edun tavoittelemiseen. Jo pelkästään senkin takia nykyaikasen ihmisen, jolla on valtavat resurssit tiedonhakuun käytettävissään, tulisi pystyä muodostamaan itse omat moraalikäsityksensä ja erotella rationaaliset ja faktaan perustuvat aineistot satukirjoista. 

Vierailija
596/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atiestit. Taas kivutaan jalustalle vaikka jalustaa ei pitäisi olla olemassa ja ilman pitäisi pärjätä. Minkä tyhjyyden ateisti täyttää pätemisellä ja henkselinpaukuttelulla?

Koetko jotain alemmuuden tunnetta vai mistä olet saanut kokemuksesi?

Vierailija
597/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on mielestäni lohtua ja turvallisuudentunnetta luova aikuisille tarkoitettu tutti.

Kaikki eivät sellaista tarvitse.

Vierailija
598/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

If the only thing keeping a person decent is the expectation of divine reward, then that person is a piece of shit.

Ruste Cohle, True detective

Vierailija
599/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kuulu s a t a n i s t i kirkkoon enään vaikka olenkin kreationismin kannattaja.

Matrixi simulaatio on myös kreationismia ja tämä melkein säännöllisesti dissataan sivuun.

Vierailija
600/638 |
04.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ateisteilla olevan mitään hengellistä tarvetta?

Samasta syystä kuin kaloilla on tarve veteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme