Ateismi - minkä tyhjiön se ihmisessä täyttää, mikä on sen tarkoitus
Tuoko ateismi elämään hyvyyttä mistä johonkin uskova jää paitsi?
en itse oikein perusta ateismista koska en näe mitä hyötyjä siitä on ja miten ne olisivat mitattavissa?
Irtiottona, irtirepäisynä fundamentalistisesta menosta sen näkisin hyvänä välineenä, eli suomessa vanhoillislestadiolaiset, muut kulttilaiset, hindut ja muhamettilaiset.
Kommentit (638)
Mitä tyhjiötä arvon aloittaja yrittää epätoivoisesti tällä aloituksellaan täyttää? Omaa epävarmuuttaan oman uskonsa suhteen? Kenties pelkoakin että onkin "väärin aivopesty" uskomaan ja ajattelemaan? Vai onko kyseessä pakkomielteinen oman uskonsa "kauppaaminen"? Tavalla jolla saa varmasti ihmiset kääntämään selkänsä ja sulkemaan korvansa..
Miksi uskontoihin kuuluu sen uskonnon pakkokauppaaminen ja käännyttäminen vaikka väkisin oman uskonnon puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Miksi uskontoihin kuuluu sen uskonnon pakkokauppaaminen ja käännyttäminen vaikka väkisin oman uskonnon puolelle?
Jaettu harha on uskottavampi harha :)
Vierailija kirjoitti:
Vakaumuksellisella ateistilla on hiuskarvan varassa liusua nihilismiin joka on täysin materiaalisen maailmankuvan välttämätön loppupäätelmä.
Toisin sanoen ajatteleva ateisti hyväksyy lopulta että millään ei ole mitään merkitystä ja aika on suhteellista vain tajuntaan joka loppuu, sekä elämän kokeminen on sellainen silmänräpäys, että voi rauhallisin mielin pistää revolverin ohimolle jo tänään. Sillä ei ole mitään merkitystä. Ne ketkä pistävät sille jotain mukamas merkitystä ovat itse täysin harhaisia ja keksivät ateistisia cope-ajatusrakennelmia itselleen.
Ihmeellisiä itse keksittyjä määritelmiä sinulla.
Voisitko kertoa miten olet määritellyt buddhalaisuuden? Millä tavalla he ovat mielestäsi väärässä?
Meillä Suomessa on vieläkin jäänteitä ikivanhasta kansanuskosta, joka on jopa vanhempi kuin kristinusko.
Mistä ap tietää, ettei ole kuitenkin erehtynyt ja seuraaviin hirvipeijaisiin olisikin fiksumpaa osallistua, kuin joulujumalanpalvelukseen?
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kyetä sietämään erilaisuutta. Pitää kannattaa omaa joukkuetta. Uskovaiset ovat kuin jalkapallohuligaaneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei voi täyttää mitään tyhjiötään, sillä tyhjiö ei ole yhtään mitään. Erityisesti siellä ei ole mitään täytettävää
Avaruus on tyhjiö, niin miten siellä tyhjiössä voi olla aurinkoja ja maapallo? En ole koskaan ymmärtänyt sitä..
Siellä on vain yksi aurinko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei voi täyttää mitään tyhjiötään, sillä tyhjiö ei ole yhtään mitään. Erityisesti siellä ei ole mitään täytettävää
Avaruus on tyhjiö, niin miten siellä tyhjiössä voi olla aurinkoja ja maapallo? En ole koskaan ymmärtänyt sitä..
Siellä on vain yksi aurinko.
Aurinko on tähti. Kaikki auringot ovat tähtiä ja kaikki tähdet ovat aurinkoja.
Ateismi on usko siinä missä muutkin. Jumalan olemassaoloa ei voi tieteellä todistaa, joten ateistit virheellisesti päättelevät, että tiede voisi todistaa, että Jumalaa ei ole. Eli uskon asia tämäkin.
Ateismi on uskonto, jossa uskotaan materialismiin, hedonismiin, tieteen erehtymättömyyteen ja ihmisen kaikkivoipaisuuteen. Tämä usko vetoaa erityisesti ylpeisiin ja itsekkäisiin ihmisiin, jotka uskovat olevansa älykkäitä ja eivät halua olla kenellekään vastuussa tekemisistään. He tietävät (haluavat itse päättää) hyvän ja pahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh.on tainnut ateismi käsitteenä mennä aloittajalta kokonaan ohi.
Luulen , että kyse on vain siitä, että uskovaiseksi aivopesty ei osaa kuvitella millaista on, kun joltain puuttuu se aivopesu kokonaan
Uskotko tosiaan, että ateisteja ei olisi aivopesty? :)
Vierailija kirjoitti:
Fakta on ettei yksikään ihminen - kuollut ja elävä - tiedä varmaksi onko Jumalaa olemassa. Se on päätös olla uskomatta tai uskoa mutta kaikki nojaa uskoon - ei tietoon että asianlaita todella olisi niin.
Tämän ateistit unohtavat. Se on muuten aikamoista Jumalan pilkkaa valita tietoisesti olla uskomatta, vaikka mikään faktatieto ei pysty vahvistamaan Jumalan olemassaolon puolesta tai vastaan.
Et voi todistaa myöskään saunatonttujen olemattomuutta.
Silti saunatonttuihin uskovaa pitäisit todennäköisesti hupsuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öh.on tainnut ateismi käsitteenä mennä aloittajalta kokonaan ohi.
Luulen , että kyse on vain siitä, että uskovaiseksi aivopesty ei osaa kuvitella millaista on, kun joltain puuttuu se aivopesu kokonaan
Uskotko tosiaan, että ateisteja ei olisi aivopesty? :)
Ei tietenkään ole. He syntyivät ateisteina ja uskovaisten tekemä aivopesu on jäänyt tekemättä. Ja katso, se on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on uskonto, jossa uskotaan materialismiin, hedonismiin, tieteen erehtymättömyyteen ja ihmisen kaikkivoipaisuuteen. Tämä usko vetoaa erityisesti ylpeisiin ja itsekkäisiin ihmisiin, jotka uskovat olevansa älykkäitä ja eivät halua olla kenellekään vastuussa tekemisistään. He tietävät (haluavat itse päättää) hyvän ja pahan.
Sinäpä se vaan jaksat tuota itse keksittyä ateismin määritelmää viljellä.
Ateismi = jumaluskon puutetta
Kaikki muu on omaa päänsisäistä kuvitelmaasi.
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on usko siinä missä muutkin. Jumalan olemassaoloa ei voi tieteellä todistaa, joten ateistit virheellisesti päättelevät, että tiede voisi todistaa, että Jumalaa ei ole. Eli uskon asia tämäkin.
En minä ainakaan mitään tuollaista ateistina usko. Minkä tahansa asian olemattomuutta on mahdotonta todistaa.
Vierailija kirjoitti:
Täyttä potaskaa tämäkin. Ateismi ei ole uskonto.
"Tämän ateistit unohtavat. Se on muuten aikamoista Jumalan pilkkaa valita tietoisesti olla uskomatta, vaikka mikään faktatieto ei pysty vahvistamaan Jumalan olemassaolon puolesta tai vastaan. "
Jumalan pilkkaa? Olettaen siis, että jumalan on olemassa :)
Otan kuitenkin sen riskin, että mielikuvitusolento suuttuu.
Ei minulla ateistina ole mitään tyhjiötä tuo on taas noita uskovaisten harhoja niinkuin jumalaan uskominenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi tarkoittaa jumaluskon puutetta. Suurin, tai ainakin iso osa, ateisteistakin uskoo johonkin korkeampaan voimaan tai sellaiseen, että tämän maailman jälkeen on vielä jotain.
Tuo ei ole ateismia, vaan agnostisismia.
Ei, vaan ateismia. Ateisti voi uskoa kaikenlaisiin juttuihin, hän ei vain usko jumalaan. Agnostismi liittyy siihen, voiko jumalan olemassaoloa ylipäänsä tietää. Nämä eivät ole poissulkevia, vaan rinnakkaisia termejä.