Ateismi - minkä tyhjiön se ihmisessä täyttää, mikä on sen tarkoitus
Tuoko ateismi elämään hyvyyttä mistä johonkin uskova jää paitsi?
en itse oikein perusta ateismista koska en näe mitä hyötyjä siitä on ja miten ne olisivat mitattavissa?
Irtiottona, irtirepäisynä fundamentalistisesta menosta sen näkisin hyvänä välineenä, eli suomessa vanhoillislestadiolaiset, muut kulttilaiset, hindut ja muhamettilaiset.
Kommentit (638)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on uskonto eli se täyttää hengellisen tarpeen. Sama pätee veganismiin.
Ei ole. Ei päde. Väitteesi perustuu luuloihin kuten uskontosikin.
Ei olekaan. Yleensä ateisteilla materialistinen tiede on ottanut uskonnon paikan. Se vaikuttaa maailmankuvaan. Tutkimustulosten todenmukaisuuteen luotetaan, koska niitä pidetään sillä hetkellä todennäköisimpänä totuutena, vaikka pohjimmiltaan uskomustahan tuokin on.
Matemaattiset ja luonnontieteelliset faktat ovat olemassa havaitsijasta riippumatta, joten ne eivät ole uskomusta.
Niin, mutta ei nuo ole koko tiede
Vierailija kirjoitti:
Ateismi ei tarjoa mitään vastauksia.
Ei siltä mitään pidä kysyäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on uskonto eli se täyttää hengellisen tarpeen. Sama pätee veganismiin.
Miksi luulet ateisteilla olevan mitään hengellistä tarvetta?
Samasta syystä kuin kaloilla on tarve veteen?
Hengellinen tarve ei ole mikään fysiologinen välttämättömyys. Vertauksesi on kelvoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atiestit. Taas kivutaan jalustalle vaikka jalustaa ei pitäisi olla olemassa ja ilman pitäisi pärjätä. Minkä tyhjyyden ateisti täyttää pätemisellä ja henkselinpaukuttelulla?
Koetko jotain alemmuuden tunnetta vai mistä olet saanut kokemuksesi?
Et siis osaa kertoa minkä tyhjyyden ateisti täyttää ylemmyydentunteella.
Ateistilla ei ole mitään tyhjyyttä, mitä pitäisi täyttää. Koko alkuoletuksesi on olkiukko.
Minkä tyhjyyden sinä täytät keksimällä paikkansapitämättömiä väitteitä ateisteista? Eikö sinulle jeesus riitä täyttämään kolosi ja huokosesi?
Tai sitten kaikki ihmiset eivät tarvitse mitään ideologiaa täyttämään "tyhjiötä". Joillain ihmisillä voi olla voimakas tarve saada turvallisuuden tunnetta tai käytössäännöt uskonnosta, mutta kaikilla ei ole tällaista tarvetta.
Itse en ole uskonnollinen ja kai minut siis ateistiksi lasketaan. En ajattele uskontoja paljoakaan. Minulle ne ovat melko yhdentekeviä. Jos joku saa itselleen iloa ja lohtua uskonnosta niin se on hyvä. Sen sijaan jos jonkun uskonnon varjolla minua yritettäisiin "hallita" niin se ei olisi ok.
Ateismilla ei ole mitään tarkoitusta. Ei se mikään oppi ole.
Kuule ap, ei kukaan kiusallaan ole uskomatta. Miksi pelkäät ateisteja?
Ateismi on uskonnollinen tyhjiö. Sillä ei voi täyttää mitään, ei edes toista tyhjiötä. Miksi pitäisikään. Pitäisikö omaksua jotain uskishömppänewageliibalaabaa häh!
Vierailija kirjoitti:
Ateismi on uskonnollinen tyhjiö. Sillä ei voi täyttää mitään, ei edes toista tyhjiötä. Miksi pitäisikään. Pitäisikö omaksua jotain uskishömppänewageliibalaabaa häh!
Uskomuksissaan olevalle on jotenkin vaivaannuttavaa, että lähimmäinen ei ole langennut hänen tavallaan johonkin hömppään ja humpuukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atiestit. Taas kivutaan jalustalle vaikka jalustaa ei pitäisi olla olemassa ja ilman pitäisi pärjätä. Minkä tyhjyyden ateisti täyttää pätemisellä ja henkselinpaukuttelulla?
Voivoi, onko joku uskonnoton hymähtänyt houreillesi? Vai peräti kertonut sinulle, että hänen ei tarvitse elää sinun uskomustesi mukaan.
Tiedäthän ap, että saat helposti ateismin maailmasta pyyhkäistyä pois. Ei sinun tarvitse kuin todistaa jumalan olemassaolo. Ihan mikä tahansa jumala käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulevaiset ne ylemmyydentuntoisia ovat kun suuressa hurskaudessaan tuomitsevat uskonnottomia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedäthän ap, että saat helposti ateismin maailmasta pyyhkäistyä pois. Ei sinun tarvitse kuin todistaa jumalan olemassaolo. Ihan mikä tahansa jumala käy.
En pidättäis hengitystä odottaessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minulla ainakaan ole mitään ylemmyydentunteita. Minulle ateismi on sitä, että olen täysin vapaa. Ei ole mitään jumalaa, joka tuomitsisi tai demoneita, joita pitäisi pelätä. Elämä on minulle tässä ja nyt, joka päivä omissa käsissä ja se on ihanaa.
Minulle on ihan yhdentekevää jos joku muu haluaa uskoa, eikä minulla ole sellaisista yhtään mitään ajatuksia. Missä siis se ylemmyys on?
Minä en ole ateisti, mutta en usko mihinkään raamatun jumalaan.
Uskon Luonnon voimaan, alkukantaiseen, kaikkivoipaan jota vastaan emme pysty taistelemaan voitokkaasti. Luonto tekee mitä se tahtoo, vääjäämättä.
En ole koskaan uskonut mihinkään jumalaan. En usko että mitään erilllsitä jumalaa on.
Mahdotonta uskoa johonkin hyvin ristiriitaiseen pitkäpartaiseen valkoisessa yöpaidassa liihottelvaan äijään joka teloituttaa oman poikansa itselleen uhriksi. Tekee hirveitä tekoja, jota on pelättävä, joka heittää ihmisiä palavaan järjveen jos eivät häneen usko. Syvästi narsistiseen hirviöön.
Mitä raamattuun tulee, vuosisatojen kuluessa muunneltu, lisäilty, pois jätetty kullekin aikakaudelle sopivia asioita.
Hyvin ristiriitainen sekin. Eri kielille käännetty, ja jokainen joka kieliä osaa, tietää että tekstiä on hyvin vaikea suoraan kääntää kieleltä toiselle. On väkisinkin sovellettava jotta saa järkevää tekstiä aikaiseksi.
Minkä tyhjiön se jättäisi täytettäväksi? Ehkä joillekin sen, että koska elämä on hyvin epävarmaa, mitään taattua ei ole, se voi toimia jonkinlaisina kainalosauvoina joihin nojautua. Tyhjän päällä oleminen pelottaa luonnollisesti.
Itse en koe olevani tyhjän päällä, olen hyvin iso tiivis osa Luontoa. Luotan siihen, elän sen mukaan. Kun menen metsään tunnen tulevani kotiin. Ei ole mitään pelättävää, rauha laskeutuu sieluun. Sitä rauhaa en saa mistään muualta ja tiedän että näin on hyvin monen kohdalla.
Kristinusko tuotiin Suomeen verellä ja miekalla. Siihen pakotettiin väkivallalla. Luonto ei pakota ketään. Se ottaa sinut vastaan jos menet mieli avoimena. En kuulu kirkkoon, minua ei ole konfirmoitu. En ole kasvattanut lapsiani kristinuskon periaatteisiin. Emme kaipaa sitä täyttämään mitään kuviteltua tyhjiötä koska tyhjiötä ei ole.
Ateismi ei täytä mitään tyhjiötä, koska ateistin elämässä tai mielessä ei sellaista ole. Ei ole tarvetta täyttää mitään, kuten uskovilla.
Ap:ta ei tunnu haittaavan muita uskoja tunnustavat. Vain ateistit.
Miksi näin?
Ei minussa ole mitään tyhjiötä.
Elämäni on rikasta ja varsin mukavaa. Rakastan elämää ja kaikkia sen eri puolia.
Minulle metsä ja luonto ja meri ja järvet ja eläimet ja kaikki siihen kuuluva on "uskontoni". sieltä saan mielenrauhani . Siellä ei ole tuomitsijoita jotka ovat heittämässä minua suoraa päätä helvettiin. Ei uskoaan väkisin tuputtavia. Ei ketään vaatimassa että minun pitäisi uskoa moneen kertaan käännettyihin ja väännettyihin taruihin täytenä totena.
Jos joku haluaa, uskoa vaikka saunajakkaraansa siitä vaan. En kiellä mutta en osallistu. Piste.