Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettomuus sattuu h*lvetisti

Vierailija
13.01.2024 |

Teinkö kaiken turhaan elämässä? Opiskelin, valmistuin ja työskentelin. Kaikelta putoaa pohja, kun ei voi saada omaa lasta. En jaksa enää, haluan pois täältä.

Kommentit (248)

Vierailija
241/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kyynel. Elämä on juuri PARASTA ilman kakaroita. Luojan kiitos saamme itse valita lapsettomuuden tässä ajassa.

Vierailija
242/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin yrittää ymmärtää mutta syvälle en pääse koska olen mies. Kokemuksena voin sanoa että naiselle lapsettomuus on aivan eri tasolla eikä mies ymmärrä aihetta ilman omakohtaista kokemusta. Olin 40v kun luonto päätti antaa lapsen silloiselle puolisolleni, joka kärsi asiasta konkreettisesti koska vain toinen munasarja oli toiminnassa. Elämä voi siis kantaa tässäkin suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut niin sanottu viidennen asteen endometrioosi (tehty kaksi isoa laparotomiaa + kohtu poistettu alle nelikymppisenä). Viimeisimmän laparotomian jälkeen, jolloin poistettiin toinen munasarja ja toinenkin oli silminnähden tukossa, leikkaava lääkäri totesi, etten voi koskaan saada biologisia lapsia. Tämä kaikki tapahtui 80-luvulla, jolloin ei vielä ollut niin paljon käytössä erilaisia hedelmöityshoitoja. Ihme kuitenkin tapahtui ja raskauduin luomusti. Tähän minua hoitanut gynekologi totesi, että tuleehan jotkut naiset raskaaksi, vaikka heille on tehty sterilisaatio. Tiedän paremmin kuin hyvin, minkälainen kipu biologisen lapsen kaipuu voi olla!

Vierailija
244/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsettomille pitäisi antaa verohelpotuksia koska he eivät edistä ilmastonmuutosta tekemällä tänne lisää uusia ihmisiä tuhoamaan maapallon ilmastoa. Lapsilisät pitäisi ehdottomasti poistaa. 

Vierailija
245/248 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä et voi saada lapsia? Onko se ihan 100% mahdotonta?

Vierailija
246/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen syntymätön lapsi on plussaa. Suomi säästyy yhdeltä huumejengiläiseltä ja räppäriltä.

Niin ... 

Moni miettii ettei tee lapsia, koska valtio näkee kaiken vain verotuksen ja byrokratian kohteena..

Vierailija
247/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kyynel. Elämä on juuri PARASTA ilman kakaroita. Luojan kiitos saamme itse valita lapsettomuuden tässä ajassa.

Tottahan tuo. Nyt lastensaannin jälkeen oma elämäni on loppunut.

Vierailija
248/248 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan voi adoptoida, ei se sen kummempi ole. Itsellä meni kyky saada lapsia jo nuorena, ja tuntuu ihan normaalilta tuo ajatus. Ja jos ei adoptoi, onpahan varaa elää leveästi - kun katsoo adoption hintoja, ei sekään pahalta tunnu.

"Ainahan voi adoptoida, ei se sen kummempi ole." Tämä typerä lause pitäisi lailla kieltää ja sen sanojat kepittää julkisesti. Adoptio ei ole mikään helppo tuosta noin vain prosessi eikä suinkaan edes mahdollinen kaikille. 

Niin, ennen puhuttiin ottolapsesta, ja löytyy vielä perintö ja lahjaverolaista termi.

Lapsi vaan tuli taloon, ja tehtiin ehkä 1 paperi asiasta ja nimet alle.

Edelleenkin, jos vapaaehtoisesti sopii, että lapsi muuttaaa portaittain asumaan, ja ilmoittaa vaan viranomaisillle, ja sanoo niille että täyttäkää te vaan lanketit.

Adoptio prosessi on viranomaisprosessia, eli byrokratiaa.

Aika iso sopimusvapaus on, kunhan lapsen etua ei vaaranneta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän