Taas Hesarissa juttu, miten jonkun pitäisi saada olla noudattamatta lakia m-muutossa
Intialainen nainen tullut Suomeen kulissiavioliiton kautta ja toiminnan katsottu oikeudessa olleen viranomaisten harhauttamista.
Sitten kuitenkin sai väliaikaisen luvan oleskella Suomessa avioliiton kautta, mutta koska tuli avioero niin tätäkään perustetta luvalle oleskella ei ole.
Nyt sitten Hesarissa itketään, että kun on tehnyt ammattikoulun tutkinnon niin kyllä sen takia pitäisi viranomaisten hänen tapauksessaan olla noudattamatta lakia.
Miksi ihmeessä Hesari julkaisee tällaisia järjettömiä juttuja?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ymmärsin ettei tuota bisnestä ole olemassakaan"
Kyllä se on olemassa ja jutussa oli kuvia sen toimitiloista.
Firma on olemassa, mutta sen toimintaa on intialaisten ravintoloiden ja baarien pyörittäminen. Johon luonnollisesti kuuluu intialaisen ruoan valmistus.
Mitään teollisen skaalan tuotantoa ei kuitenkaan ole, koska sellaisia myyntisopimuksiakaan ei ole. Käy jutusta ilmi.
Oletko muuten tuon jutun kirjoittaja kun sulla on niin kova into puolustella juttua?
Eli bisnestä ei ole olemassa ja lupaus työsopimuksesta jos se bisnes joskus alkaa ei ole oikeastaan sama kuin työsopimus jossa lukee koska työ ja palkanmaksu alkaa. Tuo nainen voi hakea uuden luvan kun se bisnes ja työkin alkaa. Silleen tää systeemi nyt vaan toimii, oikeastaan kaik
Olisiko mitenkään mahdollista että lukisitte edes jutun jota kommentoitte? Bisnes on olemassa, sillä on olemassaolevat tuotantotilat ja se tuottaa jo nyt 8000 valmisruoka-annosta kuussa. Kohta ehkä jo 40.000 jos sopimus Keskon kanssa toteutuu.
Tai jos itse lopettaisit tuon väsyneen spinnauksen. Ei maailma muutu halutunlaiseksi millään määrällä selittelyä jos faktat ei tue väitteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Toiminnan parissa jota ollaan vasta suunniteltu (neljä vuotta, mikä on aika hemmetin pitkä aika suunnitella jotain) ja jonka tulevaisuudensuunnitelmat perustuvat siihen, että "neuvotellaan" mahdollisten asiakkaiden kanssa ja jos neuvottelut joskus johtaisivat johonkin niin sitten voisi olla toimintaa. "
Kannattaa lukea juttu. Tuo tehdas toimii jo ja toimittaa tällä hetkellä 8000 ruoka-annosta kuukaudessa. Ja toiminta on laajenemassa.
Ja tämän naisen tehtävä olisi henkilöstöhallinnon lisäksi suunnitella noita annoksia jotka siis eivät ole ravintola-annoksia vaan valmisruokaa.
Mutta kun se bisnes mihin nainen oltaisiin ehkä joskus palkkaamassa (jos löytyy asiakkaita) ei ole olemassa eikä siten vielä työtäkään ja se on ongelma luvan kannalta. Miksi et kykene ymmärtämään noin yksinkertaista asiaa vaan koitat spinnata jonnekin epäolennaisuuksiin?
Mihin perustat käsityksen että naista oltaisiin vain ehkä joskus palkkaamassa ja että työtä ei olisi olemassa?
Itse nyt keksit ihan itse näitä "faktoja". Naisella on työsopimus alkavasta työstä ja se on ainoa fakta.
Vierailija kirjoitti:
"Jos tuo firma kerran on olemassa ja toiminnassa, miksei työsopimusta kirjoitettu ajoissa, kun tiedettiin Migrin kanta?"
No ehkäpä siksi kun suurimmalle osalle ihmisistä ei tule edes mieleen että hyvään työhön työsopimuksen saanut ja täällä jo vuosia asunut ja pari tutkintoa suorittanut karkotetaan. Migrin aivoitukset eivät ole suurimmalle osalle ihmisiä mitenkään selviä.
Suurimmalle osalle ei, mutta tuolla naisella on sekä oma lehmä ojassa että kokemusta siitä, että Migrin sääntöjä ei tulkita vaan noudatetaan.
"Kohta ehkä jo 40.000 jos sopimus Keskon kanssa toteutuu."
Pitää nyt ihan tosissaan kysyä sulta, että minkä ikäinen olet? 5 v.? Joo, mäkin olen ihan just miljardööri kun mä perustan tekoälyfirman ja sitten jos kaikki maailman yritykset ostavat mulla miljardeilla joka vuosi niin kohta mä ehkä voin tehdä jo satoja tuhansia miljardeja joka vuosi. Uskothan, uskothan, ihan varmasti toteutuu.
I have a bridge to sell you.
"Tai jos itse lopettaisit tuon väsyneen spinnauksen. Ei maailma muutu halutunlaiseksi millään määrällä selittelyä jos faktat ei tue väitteitä. "
Eiköhän tässä ole kyse siitä että sinä haluat että mitään bisnestä tai työpaikkaa ei olisi olemassa vaikka jutun mutkaan näin on. Jos sinulla ei ole mitään faktaa jolla kumoat nämä asiat niin se on pelkkää spinnausta että väität muuta.
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän perusteella nämä lähi-idän ja afrikan teinityttör aiskaajat ovat Suomessa Kela Goldin varassa?
Aina sama saatanan perusteeton ruikutus pikkupersuilla.
Vierailija kirjoitti:
Pitää nyt ihan tosissaan kysyä sulta, että minkä ikäinen olet? 5 v.? Joo, mäkin olen ihan just miljardööri kun mä perustan tekoälyfirman ja sitten jos kaikki maailman yritykset ostavat mulla miljardeilla joka vuosi niin kohta mä ehkä voin tehdä jo satoja tuhansia miljardeja joka vuosi. Uskothan, uskothan, ihan varmasti toteutuu.
Pitää nyt kysyä sinulta että minkä ikäinen sinä olet kun sinulla riittää lehtijutun kiistämiseen se että sinä nyt et vain halua sen olevan totta.
Ja kannattaa ymmärtää että karkotuksen syynä ei ole se että kukaan olisi epäillyt työpaikan aitoutta vaan karkotuspäätös on paljon vanhempaa perua.
Vierailija kirjoitti:
Noin ihan tunnepohjalta itse naisena ottaisin tänne Suomeen mieluummin tän koulutetun, osaavan, jo täällä asuvan intialaisen naisen kun yhtäkään niistä 11 laittomasti rajan yli tunkeutuneista miehistä, joista tänään uutisoitiin.
Mut laki on laki että ei kai sille mitään voi, jos lain mukaan tällä naisella ei ole enää oikeutta tänne jäädä.
Olen samaa mieltä, mutta mitä väliä sillä on? Tämän naisen kohtalo ei vaikuta tippaakaan siihen, mitä itärajan ylittäneille miehille tapahtuu. Jos tämä nainen ansaitsee tulla karkotetuksi, hänet tulee karkottaa riippumatta siitä, saako jotkut sellaiset ihmiset jäädä maahan jotka ansaitsisi karkotuksen vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
"Jos tuo firma kerran on olemassa ja toiminnassa, miksei työsopimusta kirjoitettu ajoissa, kun tiedettiin Migrin kanta?"
No ehkäpä siksi kun suurimmalle osalle ihmisistä ei tule edes mieleen että hyvään työhön työsopimuksen saanut ja täällä jo vuosia asunut ja pari tutkintoa suorittanut karkotetaan. Migrin aivoitukset eivät ole suurimmalle osalle ihmisiä mitenkään selviä.
Ööö ... jos se firma on toiminnassa ja tämän naisen työpanos on aivan äärettömän tärkeä, niin totta hitossa se olisi ollut siellä töissä ja viimeiset neljä vuotta, kun kerran vuodesta 2020 lähtien suunnitelleet yhdessä toimintaa. Mutta ihan tosissasi ajattelet, että tuossa tilanteessa ollaankin vain istuttu perseellään neljän vuoden ajan jostain syystä eikä nainen ole ollut tuolla töissä? Miten hitossa se firma on sitten pysynyt pystyssä ilman naisen työpanosta? Eihän noissa tarinoissa ole järjen hiventäkään.
Ja mitä tämä jankkaaminen tutkinnoista on? Kaksi ammattikoulututkintoa, jippii. Mitä arvoa niillä on? Ei tässä mistään Nobel-pallkitusta ydinfyysikosta ole kyse. Ja miksi ihmeessä jonkun pitäisi saada oleskelulupa vain sillä perusteella, että on joskus suorittanut täällä ammattikoulun?
Usko nyt, kirjoittamasi juttu on naurettava.
Jokaiselle normaalijärkiselle ihmiselle Migrin ratkaisu tässä on täysin selvä, selkeä ja järkevä. Lopettakaa siellä Hesarissa nuo pyrkimykset virkamiesten painostamiseen solvaamisen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää nyt kysyä sinulta että minkä ikäinen sinä olet kun sinulla riittää lehtijutun kiistämiseen se että sinä nyt et vain halua sen olevan totta.
Ja kannattaa ymmärtää että karkotuksen syynä ei ole se että kukaan olisi epäillyt työpaikan aitoutta vaan karkotuspäätös on paljon vanhempaa perua.
Etkö ihan oikeasti osaa lukea? Eihän täällä kukaan lehtijuttuasi kiistä vaan todetaan vaan tosiasiat siitä, että siinä kerrottu tarina kumoaa itse itsensä koska siitä käy selvästi esille se, että perusteita oleskelulupaan tässä tapauksessa ei ole. Eli toimittaja (kenties sinä?) on itse kirjoittanut itsensä pussiin.
"Ööö ... jos se firma on toiminnassa ja tämän naisen työpanos on aivan äärettömän tärkeä, niin totta hitossa se olisi ollut siellä töissä ja viimeiset neljä vuotta, kun kerran vuodesta 2020 lähtien suunnitelleet yhdessä toimintaa. "
Ne nainen on suorittanut sinä aikana ammattitutkintoja mutta myös nimenomaan ollut siellä firmassa myös välilllä töissä ja oppisopimuskoulutuksessa.
Nyt siis olisi alkamassa uusi vastuullisempi tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
"Ööö ... jos se firma on toiminnassa ja tämän naisen työpanos on aivan äärettömän tärkeä, niin totta hitossa se olisi ollut siellä töissä ja viimeiset neljä vuotta, kun kerran vuodesta 2020 lähtien suunnitelleet yhdessä toimintaa. "
Ne nainen on suorittanut sinä aikana ammattitutkintoja mutta myös nimenomaan ollut siellä firmassa myös välilllä töissä ja oppisopimuskoulutuksessa.
Onko työsopimus allekirjoitettu? Jollei ole, ei työpaikkaa ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kai lakia haluttaisiin muuttaa, niin että jos ihminen onkin tullut tänne tuollaisella perusteella, mutta on jo henkilökohtaisia siteitä Suomeen ja/tai elättää itsensä täällä, saisi jäädä koska täällä kerran tarvitaan veronmaksajia ja työvoimaa. Kulissiavioliiton takiahan kukaan tuskin on vaarallinen täällä, toisin kuin jotkut tietyt muut tulijat.
Olen sitä mieltä, että kun nyt lait ja käytännöt on mitä on, niin hänen kuuluukin joutua ulos, mutta voisi näitä vähän kyllä miettiä jos tänne kerran tarvitaan satojatuhansia tulijoita. Hulluahan se on, että esim. se vaimonmurhaaja jostain lähi-idästä saa olla täällä vapaalla jalalla, eikä voi mitään, mutta tämän harmittoman oloisen intialaisnaisen kanssa ollaan tiukkoja.
Kulissiavioliiton kautta maahan tullut on epärehellinen huijari. Tarv
Avioliiton aitous selvitetetään jotenkin ihan muuten kuin kysymällä av-palstalaisten mielipiteitä. Ikävä juttu, jos asiaa selvittänyt taho on päätynyt vääriin johtopäätöksiin, mutta heillä on kuitenkin ollut käytössään paljon enemmän tietoa päätöksensä tueksi kuin meillä Hesarin artikkelin lukeneilla.
"Eihän täällä kukaan lehtijuttuasi kiistä"
Nimenomaan kiistää väittämällä koko ajan asioita jotka ovat täysin sen vastaisia mitä jutuss kerrotaan.
"koska siitä käy selvästi esille se, että perusteita oleskelulupaan tässä tapauksessa ei ole."
Nimenomaan siitä ei käy. Normaalisti tällaisilla faktoilla työlupa olisi ihan selviö mutta nyt takana on Migrin epäilys että vuosia sitten solmittu jo jo purkautunut avioliitto ei olisi aikanaan ollut aito. Ja tämä siis on ollut vai epäilys ja oleskelulupa avioliiton takia on aikanaan lopulta annettu. Ja sen takia nainen ei nyt saa oleskelulupaa vaikka normaalit kriteerit täyttyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko työsopimus allekirjoitettu? Jollei ole, ei työpaikkaa ole olemassa.
Kannattaisiko lukea edes se juttu? Eli on allekirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle ei, mutta tuolla naisella on sekä oma lehmä ojassa että kokemusta siitä, että Migrin sääntöjä ei tulkita vaan noudatetaan.
Mitenhän itselleni, vaikka en ole sellaiseen koskaan edes syyllistynyt, on päivänselvää että jos muuttaisin johonkin maahan harhauttamalla viranomaisia niin joutuisin siitä ongelmiin. Ihan yleinen viranomaiskäytäntö ympäri maailman, paitsi että suurin osa maailman maista tuomitsee siitä paljon raskaammin kuin Suomi.
USA:ssa tuo on liittovaltiotason rikos, josta rangaistuksena on jopa 5 vuotta ehdotonta vankeutta (kumpikin osapuoli), jopa puolen miljoonan dollarin sakon ja sen päälle vielä karkotuksen.
Vierailija kirjoitti:
Ai että vaikka naista on alusta saakka epäilty valeavioliitosta ja viranomaisten harhauttamisesta, niin ei tullut koskaan mieleen että siitä voisi tulla ongelmia ... että kunhan käy ammattikoulun niin sitten jotenkin saa kaiken anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja millähän perusteella nämä lähi-idän ja afrikan teinityttör aiskaajat ovat Suomessa Kela Goldin varassa?
M I G R I on miehitetty "oikeita" päätöksiä tekevillä, joitakin vuosia sitten Hesari uutisoi miten virkailijat kehittivät jopa emotionaalisia suhteita asiakkaisiinsa.
Eikä pelkästään emotionaalisia. Hävisi tosin se jonkun v-o-k:n kölkyttelyvideo netistä aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän itselleni, vaikka en ole sellaiseen koskaan edes syyllistynyt, on päivänselvää että jos muuttaisin johonkin maahan harhauttamalla viranomaisia niin joutuisin siitä ongelmiin. Ihan yleinen viranomaiskäytäntö ympäri maailman, paitsi että suurin osa maailman maista tuomi
On paljon maita, joissa viranomainen korkkaa shampanjan, jos joku länsimainen suostuu muuttamaan sinne.