Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan meidän koiraa.

Vierailija
11.01.2024 |

Raflaava otsikko, mutta ei nyt kaukanakaan totuudesta. Otettiin vajaa vuosi sitten pitkän harkinnan jälkeen koira, koko perhe aivan innoissamme odotettiin pentua ja hankittiin hirveästi tarvittavia välineitä, opiskeltiin asioita pennun koulutuksesta jnejne. Alkuun kaikki menikin ihan suht hyvin, pentu oppi sisäsiistiksi ja peruskäskyt nopeasti ja helposti. Ei rähjää remmissä tai muutenkaan, ei ole eroahdistusta ja melko hyväluontoinen tuntuu olevan kaikinpuolin.

KUITENKIN, en voi sille mitään että tunnen päivittäin ihan valtavaa raivoa tuota koiraa kohtaan. En voi sietää, kun se seuraa nenä perseessä kiinni joka paikkaan, sohvalla istuessa sen on pakko hypätä viereen ja tunkea naama kiinni omaan naamaan tai sitten vahdata ikkunasta ulos jolloin ikkunat ovat täynnä kuolajälkiä. Mitä tahansa jos unohtuu lattialle tai sopivalle korkeudelle pöydille/tasoille niin tuo varastaa ja syö sen pilalle. Kuinkakohan monet hanskat, sukat ja kengät se on jo tuhonnut, en pysy laskuissa. Suihkun jälkeen kun pyyhe päällä kävelen kylpyhuoneesta makuuhuoneeseen pukemaan, se hyökkää jostain kulman takaa ja tulee lipomaan märkiä jalkoja (hyi). Sohvat ovat pilalla, koska koira on painanut selkänojan tyynyt ihan lyttyyn ja purrut kankaan puhki useammasta kohdasta. Vieraita kun tulee, koira villiintyy ja hyppii päälle ja sama nenä perseeseen pakkomielle toistuu. Lyhyesti, mitä tahansa tässä talossa yrittääkään tehdä, koira tekee siitä 100x vaikeampaa ja paskempaa. 

En osannut odottaa että elämä koiran kanssa olisi näin hirveää. Lapset ja mies ovat kiintyneitä koiraan, joten luopuminen olisi vaikeaa. Jos saisin itse päättää koira lähtisi samantien. Miten voisin oppia sietämään tätä elämää koiran kanssa? Välillä haluaisin vain itkeä, koska tuntuu että kaikki on pilalla tuon takia.

Kommentit (301)

Vierailija
81/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, olette lukeneet oppaita sun muuta mutta ette ole ikinä lukeneet, että koiranpennut syö ja pureskelee kaikkea? Tai katselee ikkunasta ja nenästä jää jälki? On ihmisriippuvaisia ja seuraa kaikkialle? Jo pelkästään muutamalla googlauksella löytää näistä vaikka kuinka monta juttua tai juttelemalla koiran omistavien kanssa. Ja nyt nämä tulee sinulle yllätyksenä? 

Vai olisko niin, että muu perhe halusi koiraa mutta sinä et oikeasti ja nyt joudut sitten kuitenkin hoitamaan sitä. Jotkut ei ole koiraihmisiä, en minäkään halua omaa koiraa vaikka muiden koirat onkin kivoja sen vähän aikaa. 

Mutta se on vielä pentu, lisää koulutusta pois joistain tavoista, kaikkea et saa pois. Koira myös rauhoittuu kun vähän vanhenee ja sitten sanot tunteesi muulle perheelle, että hoitavat ja leikittävät koiraa enemmän.

Vierailija
82/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ymmärrä, olette lukeneet oppaita sun muuta mutta ette ole ikinä lukeneet, että koiranpennut syö ja pureskelee kaikkea? Tai katselee ikkunasta ja nenästä jää jälki? On ihmisriippuvaisia ja seuraa kaikkialle? Jo pelkästään muutamalla googlauksella löytää näistä vaikka kuinka monta juttua tai juttelemalla koiran omistavien kanssa. Ja nyt nämä tulee sinulle yllätyksenä? 

Vai olisko niin, että muu perhe halusi koiraa mutta sinä et oikeasti ja nyt joudut sitten kuitenkin hoitamaan sitä. Jotkut ei ole koiraihmisiä, en minäkään halua omaa koiraa vaikka muiden koirat onkin kivoja sen vähän aikaa. 

Mutta se on vielä pentu, lisää koulutusta pois joistain tavoista, kaikkea et saa pois. Koira myös rauhoittuu kun vähän vanhenee ja sitten sanot tunteesi muulle perheelle, että hoitavat ja leikittävät koiraa enemmän.

Juuri näin! Varmaan ei tekstiäsikään ymmärrä kun tyhmyri on. Valmistautui varmaan hassuja pentujavideoita katsomalla jossain tiktokissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat on oksettavia. 

Vihaan meidän kissaa. Mutta se ei kelpaa sudellekaan. Joten ei siitä pääse eroon.

Vierailija
84/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet paha ihminen.

Koira on vielä pienen pieni pentu. Se haluaa vain olla kanssasi ja leikkiä kanssasi - ja sinä vihaat vastapalvelukseksi.

Olen sanaton.

Vierailija
85/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin väsyin koiraan. Sille ei vaan riittänyt mikään. Kun sen kanssa oli leikkinyt, lenkittänyt, syöttänyt ja hellinyt ja hoitanut, se vaati yhä huomiota, eikä rauhoittunut omaan rauhaansa. Mulle tuli ihan oikeasti yllätyksenä, että eläin seuraa sua juuri tuolla tavalla kuono persiissä kaikkialle, vaikka se olisi saanut miten paljon huomiota ja virikkeitä tahansa. Lienen ihmishirviö.

Vierailija
86/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet paha ihminen.

Koira on vielä pienen pieni pentu. Se haluaa vain olla kanssasi ja leikkiä kanssasi - ja sinä vihaat vastapalvelukseksi.

Olen sanaton.

Miksi teitä kiinnostaa vain se mitä joku kuolaava elukka haluaa eikä se mitä ap haluaa? AP:lläkin on oikeus hyvään elämään.

Vierailija
87/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo mies on lisääntynyt noinkin tyhmän eukon kansss

Vierailija
88/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän harmituksesi. En pidä koirista. Siedän niitä, mutta en jaksaisi pitemmän päälle. Siksi ei ole turhaa se, että sanotaan, että jokaisen perheenjäsenen on haluttava se lemmikki. Tunnen itseni ja koira olisi minulle pahin mahdollinen lemmikki. 

Vierailija
89/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koiraihminen mutta vaimoni on. Kompromisseja pitää tehdä parisuhteissa eli meillä on ollut koiria. Viimeisin oli tosi rasittava mutta vaimolle äärimmäisen rakas. Ei siinä auttanut kuin jaksaa enkä olisi ikinä halunnut että koira joudutaan lopettamaan vaikka jokainen tietää että ennemmin tai myöhemmin niin käy. En koiran vaan vaimon vuoksi.

Sen verran AP:lle tiedoksi että jos koira viluttaa alusta asti niin siihen ei totu. Se pikemminkin viluttaa vuosi vuodelta enemmän.

Aivan totta, vuosi vuodelta enemmän!

T. Nainen, perheessä koira 8 v toivottavasti ei kauaa enää..

Täällä on useampi kirjoittaja joka mouhaa siitä että emme ansaitse koiraa koska emme halua kouhkata niistä ja järjestää koko elämäämme niiden mukaan. Jos koiraihmiset olisivat loogisia

Höpöhöpö! Mene pösilö muualle ulisemaan. Sinun logiikallasi ei toimi mikään. Koiran käytöskin tullut ylläripyllärinä, vaikka "tietoa" on haettu. 

Vierailija
90/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi ottaa vakavasti kommentin jossa mukamas aikuinen kirjoittaja käyttää sanaa ylläripylläri?

Vierailija
91/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap ole tyhmä. Tottakai hän ymmärsi tuon kaiken. Älä syyllistä. Asia ei ole ikinä noin yksinkertainen. Ei tässä ole kyse siitä, että koira voisi huonosti tai sitä kohdeltaisiin huonosti. Ap:lla on nyt itsellä ristiriitaisia ja itsellekin yllättäviä tunteita, jotka tuntuvat hänestä pahalta. Ihankuin elämää ja tulevaa voisi oppia ja lukea kirjoista ja miettiä sopisiko toi ja tää satavarmana mulle. Ei ap varmaankaan sitä koiraa suoraan inhoa vaan sitä mitä fiiliksiä koira nyt tuottaa. Purkaa ajatuksiaan ja tunteitaan.

Miksi osa  ihmisistä on tämmösiä että pitää tällä tavalla inhottavasti reagoida ymmärtämättä ollenkaan tätä asiaa laajemmin? Ihankuin puuttuisi empatia kokonaan. Tulee paha olo. Pakko mennä iltalehteen tai pelaamaan tetristä kun en vielä halua mennä nukkumaankaan. Ugh. 

Vierailija
92/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärtää sua ap oikein hyvin. Meillä oli ihan sama tilanne, kauan harkittu ja odotettu pentu tuli ja se koulutettiin ja kaikki oli sinänsä ihan ok. Mutta. En vaan ollut etukäteen tiennyt, millaista elämä koiran kanssa on. Se seurasi mua ihan joka paikkaan, eikä viihtynyt yhtään yksin. Halusi kaikkein mieluiten olla kiinni mun ihossa koko ajan. Kun kävin vessassa, se istui oven takana. Komensin sen välillä omaan petiin tai ylipäätään pois mun luota ja silloin se näytti hylätyltä ja surulliselta. Ei mun nuppi vaan kestänyt sitä loputonta seurailua. Yritin kyllä kovasti. Annettiin koira pois.

Nyt meillä on kissa jo vuosia ja se on IHANA! Oon ollut siihen aivan rakastunut alusta asti. Sillä ei oo mitään miellyttämisenhalua, tulee kyllä toisinaan nukkumaan syliin ja puskee jalkoihin. Voin seurata sen touhuja loputtomiin. Sohvat ja nojatuolit se on kynsinyt, mutta ei haittaa. Näin mulle selvisi, että olen hullu kissanainen 😀 

Miksi ihmiset hankkivat koiria ymmärtämättä, että koira on LAUMAELÄIN. Koira, ja erityisesti pentu, haluaa olla aina mukana kaikessa mitä lauma tekee. Ne eivät pääsääntöisesti halua juurikaan olla yksin.

Jos lauma komentaa koiraa pois laumastaan, ei juuri pahempaa tekoa voisi koiralle tehdä.

Vierailija
93/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin toisaalta ap:n ajatukset. Ei lemmikin omistaminen ole mitään vaaleanpunaisten lasien läpi katsomista. Minä en vihaa meidän kissaamme, en vain pidä sen luonteesta. Olemme molemmin puolin joutuneet vain sietämään toisiamme. Kissa näyttää kyllä söpöltä mutta on vain yhden ihmisen kissa. En ole saanut siihen tunnesidettä. 

Vierailija
94/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina ollut koiria, jopa useita ihan harrastus ja miehellä metsästyskoirinakin.

Nyt on enää yksi, joka saa kaiken huomiomme. Olihan se silloin ruuhkavuosina aika vaativaa sekin koirien kanssa eläminen ja treenaaminenkin. 

Koiran kanssa ihminen pakostakin joutuu liisimään esimerkiksi siivousihanteistaan jne., mutta kyllä ihmnen voi aivan hyvin päättää mikä hänelle on sopivaa.

Meilläkin kuitenkin aina isoja koiria, joita vieraat saattoivat pelätäkin, joten niitten ei ole mikään pakko päästä tervehtimään ketään.

Pennusta asti sen voi opettaa olemaan, vaikka toisessa huoneessa, kun tarvitset rauhan.

Mene tosiaan koirasi kanssa paikalliseen koirakouluun tottelevaisuutta opettelemaan sillä ei ole reilua vaatia koiralta jotain mitä sille ei ole ensin opettanut. Tsemppiä

Vierailija
95/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet paha ihminen.

Olen sanaton.

Miksi teitä kiinnostaa vain se mitä joku kuolaava elukka haluaa eikä se mitä ap haluaa? AP:lläkin on oikeus hyvään elämään.

Elukka ei hankkinut AP:ta, vaan AP hankki elukan,

Elukan, joka on laumaeläin ja luuli elävänsä turvallisessa omassa laumassaan.

Vierailija
96/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän harmituksesi. En pidä koirista. Siedän niitä, mutta en jaksaisi pitemmän päälle. Siksi ei ole turhaa se, että sanotaan, että jokaisen perheenjäsenen on haluttava se lemmikki. Tunnen itseni ja koira olisi minulle pahin mahdollinen lemmikki. 

Miksi pitää hankkia se koira sitten? Kerropa Einstein. Miksi ap hankki koiran? 

Vierailija
97/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ennenkuulumatonta, että lasten niin kovasti toivoessa otetaan perheeseen koiranpentu . Jos ei ole kokemusta ei tiedosteta mikä  pitkäaikainen vastuu ja huoli ja  elämää nimittävä tekijä siitä tulee.  Aikuiselle jää aina vastuu. Tarvitaan  pentuvaiheessa paljon aikaa ja ylipäätään tarvitaan aina aikaa koiran ulkoiluttamiseen ja  hyvinvointiin. Jos esim matkusteleva perhe hiihtoreissuineen ja etelänlomineen, kylämatkoineen ja pitkine illanistujaisineen, aiheuttaa koiran pito kyllä stressiä. Hoitopaikkaa on vaikea saada vaikka kahdeksi viikoksi. Ja usein perheen äiti jää todellakin vastuuseen ruokahuollosta ja jälkienselvittelystä.  Koiran hankkimista kannattaa miettiä useamminkin kuin kahdesti. Eikä sille voi mitään, jos on tehnyt virheen. Koiran hyvinvoinnin vuoksi sille kannattaa etsiä sopiva , uusi koti.

Vierailija
98/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän ketjun perusteella ehkä hullut kissanaiset ovat sittenkin niitä, joilla on enemmän järkeä päässä kuin reippailla koiraihmisillä. Tai edes jonkinlaista suhteellisuudentajua.

Vierailija
99/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tajusin vasta sitten etten pidä koirista kun vanhempani hankkivat koiran nuoruudessani. En pidä koirien  sosiaalisuudesta, riippuvuudesta enkä likaisuudesta. Kaikki eivät vaan pidä koirista eläiminä, eivätkä ymmärrä sitä ennen kuin ovat koiran omistajia. Minullekin koira olisi painajaismainen lemmikki. Onneksi opin sen jo nuorena. 

Vierailija
100/301 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet paha ihminen.

Olen sanaton.

Elukka ei hankkinut AP:ta, vaan AP hankki elukan,

Elukan, joka on laumaeläin ja luuli elävänsä turvallisessa omassa laumassaan.

Ja nyt AP purkaa harmitustaan siitä että väsyy siitä että joutuu tarjoamaan kuolaavalle elukalle sen tarvitsemaa ympäristöä. Ja kirjoittajat käyvät AP:n kimppuun kuin yleinen syyttäjä ja kehtaavat jopa ehdottaa että hänen pitäisi muuttaa pois. Jos satut näkemään suhteellisuudentajua niin voitko pyydystää sen ja jakaa edes pienen palan siitä täällä kommentoiville koiraihmisille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi