Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa
Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuka hullu näitä aloituksia tehtailee? POISTOON
Aloitus on luultavasti Satutädin eli POIKALAPSIHULLUN tekemä.
Hän vihaa miehiä, ja erityisesti poikavauvoja... Esiintyy äitinä tuputtaakseen haitallisia vinkkejä. Varokaa!
Ketju on täynnä haitallista "tietoa" - älkää uskoko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Sehän on fakta, että naisen hormonit valmistavat yöherätyksiin. "
Pitäisikö rintamillekin laittaa vain naisia kun miehiä ei ilmeisesti saa teltasta ylös keskellä yötä vaikka tulisikin hälytys? Soditaan sitten päivällä kun on ensin nukuttu kunnon unet.
Synnyttämätön nainen on samalla viivalla miesten kanssa. Se raskaus nimenomaan valmistaa niihin yöherätyksiin.Mistähän noin päättelit? Loppuraskaudessa nukkuminen on huonoa, synnyttäessä ei pysty nukkumaan, osastolla ei saa nukuttua ja sitten pitäisi jaksaa herätä vielä kotona vauvan kanssa monen kuukauden ajan. Tuo on laiskan miehen selitys, kun miehet kuitenkin jaksaa valvoa pelikoneen tai telkkarin ääressä ja sitli nousta aamu
Normaalisti vauvanhoito ei uuvuta äitiä - ei edes se, että vauva äänettömästi syö pari kertaa yön aikana. Yhteiskunnassamme, tai sanoisin jopa että maailmalla, on kuotenkin niin huono tilanne, että käytännössä ko. ihmissuhteet koetaan liiankin vaativina. Aivan kuten moni muukin asia elämässä: liitto hajoaa, työssä tulee burn out, jne. Suhteellisen moni voi siis huonosti, ja se on sikäli "normaalia".
.
Kyllä yöllä herääminen ja töihin meno onnistuu ainakin meiltä naisilta. Miehet ovat tunnetusti kyllä heikompia. Itse palasin töihin kun lapsi oli vuoden vanha ja hän herätti vielä tämän jälkeen monta kuukautta kerran yössä syömään tai kun oli kipeä. Monilla miehillä ei tee tiukkaa istua kavereiden kanssa baarissa yömyöhään mutta jos vauvan kanssa pitäisi valvoa niin ei onnistu. Itse olisin pistänyt tuollaisen miehen heti kiertoon, ei hän tule sitä lasta hoitamaan jatkossakaan. Parempi huomata tämä jo ensimmäisen lapsen kanssa niin ehtii etsiä sille toiselle paremman isän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä yöllä herääminen ja töihin meno onnistuu ainakin meiltä naisilta. Miehet ovat tunnetusti kyllä heikompia. Itse palasin töihin kun lapsi oli vuoden vanha ja hän herätti vielä tämän jälkeen monta kuukautta kerran yössä syömään tai kun oli kipeä. Monilla miehillä ei tee tiukkaa istua kavereiden kanssa baarissa yömyöhään mutta jos vauvan kanssa pitäisi valvoa niin ei onnistu. Itse olisin pistänyt tuollaisen miehen heti kiertoon, ei hän tule sitä lasta hoitamaan jatkossakaan. Parempi huomata tämä jo ensimmäisen lapsen kanssa niin ehtii etsiä sille toiselle paremman isän.
Vai että miehet istuu baarissa yöt ja sit aamulla töihin? Taitaa vähä satuiluksi nyt mennä tämä taas.
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.
Mies käy töissä ja tuo rahan taloon, hoitaa käytännön asiat.
Lapsi on sitten pääasiassa naisen vastuulla.
Niin se menee, luonnollisesti.
Ja nainen ottaa taloudellisesti usein takkiinsa, ihan pitkäkestoisin seurauksin myös. Kuinka usein miehet tämän korvaavat naisille? Ei varmaan kovin usein.
Näitä kommentteja lukiessa kyllä ihmetyttää miten miehet ei ota vastuuta omista lapsistaan ja perheensä hyvinvoinnista. Meillä on itsestäänselvää että molemmat tukee toista ja yhdessä haluttua perhettä. Mies on ottanut alusta asti koppia myös yövalvomisista ja halunnut näin tehdä. Hän haluaa luoda hyvän suhteen lapsiinsa vauvasta saakka ja kantaa oman osansa lasten hoidosta vaikka töissä samalla käy. Tarvittaessa ja kaikissa mahdollisissa tilanteissa kumpikin meistä helpottaa toisen taakkaa ja ollaan joustavia muutoksia kohtaan; jos mies on väsynyt minä otan isomman vastuun öistä ja sama toimii myös toisinpäin.
Minä teen kotitöitä hieman enemmän, mutta usein viikonloppuisin mies haluaa näitä myös hoitaa ja varmistaa että me molemmat saamme lepoa. Mies myös ymmärtää lasten saannin vaikutukset minun henkilökohtaiseen talouteeni ja mahdollisesti työkuvioihin ja aidosti arvostaa sitä että olen vauvan kanssa kotona.
kyllä isä on ihan 100% tasaveroinen vanhempi kuin äiti ja vastuu lasten kanssa olemisesta kuuluu myös isälle, tällä myös luodaan se hyvä suhde omaan jälikasvuun ja toimitaan pariskuntana tiiminä oman perheen eduksi. Osa tätä on varmistaa molempien jaksaminen.
Jos mies käy töissä, on pakko nukkua. Esim bussinkuljettaja on vastuussa monen ihmisen hengestä. Nuku sinä kun vaiva nukkuu päivällä.
"Ei kyllä voi käsittää, että syntyvyyden laskusta huudetaan, mutta sitten kun kerrotaan näitä epäkohtia, alkaa se "No semmosta se kyt on, mitäs läksit" -kommentit."
Ajattelen, että perhevapaauudistus on yksi syy syntyvyyden laskuun. Se on tuonut vain lisää stressiä naisille.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies käy töissä, on pakko nukkua. Esim bussinkuljettaja on vastuussa monen ihmisen hengestä. Nuku sinä kun vaiva nukkuu päivällä.
Bussikuskikaan ei tee töitä viikon jokaisena päivänä eikä töitäkään ole kuin keskimäärin 40 tuntia viikossa. Siinä ehtii kyllä antaa vaimon nukkua.
Näillä nuku päivällä kun lapsi nukkuu -ajattelijoilla ei taida olla kokemusta koliikkivauvoista tai muuten huonosti nukkuvista lapsista
Vierailija kirjoitti:
Näillä nuku päivällä kun lapsi nukkuu -ajattelijoilla ei taida olla kokemusta koliikkivauvoista tai muuten huonosti nukkuvista lapsista
Ei todellakaan. Kaikki eivät pysty nukkumaan päivällä napista painamalla. Pitkäaikainen unen puute tuhoaa terveyden.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mietin, tunnin yritin äsken saada vauvaa nukahtamaan päiväunille ja nukkui sitten vartin ja on nyt taas pirteä kuin peipponen. Pitää seuraaville unille lähteä taas vaunulenkille, onnistuisikohan se niin että itse unissakävelen?
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä hoidin vauvan ja mies kävi töissä eli hänelle oli tärkeämpää nukkua. Itse nukuin päivisin kun vauvakin nukkui. Tosin vauva ei yölläkään herännyt kuin kerran syömään. Mies kyllä osallistui töiden jälkeen hoitamiseen.
Eli teillä meni aika mukavasti. Kokeile herätä 10-30 minuutin välein kuukauden ajan koko yön rauhoittelemaan vauvaa.
"Töiden jälkeen salille tai lenkille" on tässä se ongelma. Jos isä saa nukkua öisin, käy päivisin töissä, niin iltaisin on sitten kotityöt ja vauvan hoito. Näin karkeasti ottaen, jos äidillä on öisin vauvan hoito, päivisin kotityöt, niin nukkuminen (ja vapaa-aika) jää iltaan.
Vierailija kirjoitti:
"Ei kyllä voi käsittää, että syntyvyyden laskusta huudetaan, mutta sitten kun kerrotaan näitä epäkohtia, alkaa se "No semmosta se kyt on, mitäs läksit" -kommentit."
Ajattelen, että perhevapaauudistus on yksi syy syntyvyyden laskuun. Se on tuonut vain lisää stressiä naisille.
Millä tavalla se uudistus muka on lisännyt stressiä? Ihan samalla tavalla perhe voi toimia, kuin ennen uudistusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään työnteko vaarannu, jos yhden yön silloin tällöin nukkuu huonosti. Tiedän bussikuskeja, jotka esim. juopottelee vapailla, joten ei ne unet aina priimaa ole. Vuoden ympäri 24/7 väsymys taas on jo jotain ja käy mielenterveydenkin päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kenenkään työnteko vaarannu, jos yhden yön silloin tällöin nukkuu huonosti. Tiedän bussikuskeja, jotka esim. juopottelee vapailla, joten ei ne unet aina priimaa ole. Vuoden ympäri 24/7 väsymys taas on jo jotain ja käy mielenterveydenkin päälle.
Toivottavasti tällainen väsynyt bussikuski osuu sinun kohdallesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tällainen väsynyt bussikuski osuu sinun kohdallesi.
Välillä on osunutkin, mutta mene ja tiedä mistä väsymys johtuu. Yksi huonosti nukuttu yö ei haittaa mitään. Eivätkä bussikuskit ole töissä 24/7.
Itsellä vauva nukkunut huonosti viimeiset 5kk. Aina silloin tällöin (ehkä 2 kertaa kuukaudessa) vauva nukkuukin putkeen rauhallisesti 2-6 tuntia. Yleensä valvon kuitenkin, sillä odotan vain milloin vauva alkaa taas huutamaan
Nämä "nuku silloin kun vauvakin nukkuu" ovat joko lapsettomia (tai niitä mieslapsia jotka eivät suostuneet hoitamaan lastansa) tai heillä on joko itsellään hyvät unenlahjat tai vauva nukkuu keskimäärin hyvin eikä koliikkivauvoista tai muista ongelmista ole kokemusta