Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa

Vierailija
11.01.2024 |

Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin. 

Kommentit (420)

Vierailija
181/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jaettiin vanhempainvapaat 50/50 ja todellakin minäkin äitinä nukuin korvatulpat korvissa toisessa huoneessa, kun olin töissä. Myös vapaapäivinä. Luonnollisesti hoidin yöheräämiset kokonaan, kun olin vanhempainvapaalla. Olenko minäkin nyt sitten paska äiti ja puoliso? 😃 

Kyllä, jos toinen joutui kärsimään väsymyksestä 24/7 ja sinä sait nukkua täydet yöt joka yö työsi takia. Minä hoidin arkisin yöheräämiset imetyksen takia, mutta viikonloppuisin hyvin koko viikon nukkunut mies otti päävastuun.

Vierailija
182/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni molempien lasten kohdalla niin, että mä hoidin kaikki yöherätykset, koska heräsin ekasta inahduksesta joka tapauksessa, ja koska imetys vapauttaa oksitosiinia ja sain paremmin nukuttua uudestaan jos imetin. MUTTA mies heräsi joka ikisenä aamuna klo 5-7 samaan aikaan vauvan kanssa ja mä sain nukkua niin pitkään kuin mahdollista, eli arkisin miehen työhön lähtöön asti ja viikonloppuisin pitkälle aamupäivään.

Nyt lapset jo isompia ja hyvin menee kaikin puolin. Olisin ottanut eron jos olisi jättänyt tuossa kohtaa yksin valvomaan. En haluaisi jakaa elämääni ihmisen kanssa, johon en voi tiukassa paikassa luottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä minä tein sijassasi? Minä otin vauvan mukaani ja muutin pois. Takaisin en ottanut ja sain järjestettyä tapaamiskiellon lapsen kanssa. On väkivaltaa lasta kohtaan se, että hoito jää toisen vanhemman vastuulle. Sitä niittää mitä kylvää. Ei enää väkivaltaa. 

Voi herranen aika näitä nillittäjiä!  Mielummin viedään isä lapselta, kun koetettaisiin jaksaa ensimmäisen vuoden yöt lapsen kanssa. Jos mies käy töissä niin kyllä se on yöunensa ansainnut ! Äiti voi nukkua vauvan kanssa päikkärit ja jos totta puhutaan niin miljoonat naiset on selvinneet lapsen yösyötöistä kyllä ihan omin voimin. Mä en sit ymmärrä näitä tämän päivän äitejä !

Vierailija
184/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempainvapaauudistusta vastustettiin, koska vauvalla pitää olla tissi suussa 24/7 ja muutenkin  perusteltiin biologialla. Mihinkäs tässä keskustelussa on nyt hävinnyt se biologia? Sehän on fakta, että naisen hormonit valmistavat yöherätyksiin. 

Vierailija
185/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sehän on fakta, että naisen hormonit valmistavat yöherätyksiin. "

Pitäisikö rintamillekin laittaa vain naisia kun miehiä ei ilmeisesti saa teltasta ylös keskellä yötä vaikka tulisikin hälytys? Soditaan sitten päivällä kun on ensin nukuttu kunnon unet.

Vierailija
186/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mielummin viedään isä lapselta, kun koetettaisiin jaksaa ensimmäisen vuoden yöt lapsen kanssa."

Jos mies paljastuu vastuuta ottamattomaksi luuseriksi niin kyllä se on parempi viedä lapsi pois moisen vaikutuspiiristä.

Vierailija
187/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö rintamillekin laittaa vain naisia kun miehiä ei ilmeisesti saa teltasta ylös keskellä yötä vaikka tulisikin hälytys? Soditaan sitten päivällä kun on ensin nukuttu kunnon unet.

Synnyttämätön nainen on samalla viivalla miesten kanssa. Se raskaus nimenomaan valmistaa niihin yöherätyksiin.

Vierailija
188/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö mitä minä tein sijassasi? Minä otin vauvan mukaani ja muutin pois. Takaisin en ottanut ja sain järjestettyä tapaamiskiellon lapsen kanssa. On väkivaltaa lasta kohtaan se, että hoito jää toisen vanhemman vastuulle. Sitä niittää mitä kylvää. Ei enää väkivaltaa. 

Voi herranen aika näitä nillittäjiä!  Mielummin viedään isä lapselta, kun koetettaisiin jaksaa ensimmäisen vuoden yöt lapsen kanssa. Jos mies käy töissä niin kyllä se on yöunensa ansainnut ! Äiti voi nukkua vauvan kanssa päikkärit ja jos totta puhutaan niin miljoonat naiset on selvinneet lapsen yösyötöistä kyllä ihan omin voimin. Mä en sit ymmärrä näitä tämän päivän äitejä !

Tässä isä kyllä ihan itse ulkoistaa itsensä isyydestä, kun ei osallistu. Kaikki vauvat eivät nuku pitkiä päikkäreitä tai nukkuvat vain liikkeessä tms.

Miljoonat ihmiset ovat selvinneet myös sodasta, rutosta, koronasta, ebolasta, raiskauksesta, kidutuksesta jne. Onko se syy siihen, että näitä asioita pitäisi olla? Venäjällä kun vangittu oppositiojohtaja Navalnyi herätettiin vankilassa tunnin välein niin Amnesty puuttui asiaan kidutuksena. Mutta pienen vauvan äidille sama on ok, koska "isä käy töissä" ja "hormonit".

Itse asiassa kun miettii, niin miljoonat ihmiset myös käyvät töissä, vaikka ovat nukkuneet huonostI.

Vierailija
189/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pullava kirjoitti:

Molempien vanhempien on osallistuttava. ei se niin mene, että jos toinen käy töissä, hänen ei tarvitse tehdä muuta. Ainakin parina yönä viikossa tulisi sinun saada nukkua kunnolla, mies voi antaa vauvalle pumpattua maitoa tai korviketta pullosta, mikäli pulloruokinta onnistuu. Toki hankalampi homma, jos pulloa ei vauva huoli. Sitten ei auta kuin sinun ottaa vauva tissille ja koittaa siinä nukkua., Mutta joka tapauksessa miehen on osallistuttava kokonaisuuteen niin, että sinäkin pääset säännöllisesti lepäämään kunnolla ja nukkumaan pidemmän pätkän putkeen.

Se puoliso voi hoitaa sitä lasta muulloin, kuin yöllä. Ei töissä olla 24/7. Täällä ei porukka selvästikään ole koskaan käynyt töissä vähillä yöunilla. Olen siis nainen, enkä todellakaan vaatinut miestä valvomaan ja menemään töihin. Minä olen ennen vauvaa kärsinyt pahasta unettomuudesta ja voin s

No ainakin itse äitinä olen joutunut kaikki yöheräilyt hoitamaan myös työssäkäyvänä silloinkin, kun lasten isä (nykyään ex-mies) oli lasten kanssa hoitovapaalla kotona. Että hyvinkin tiedän, miltä se tuntuu. Se, että isä on hoitovapaalla ei muuten tarkoita sitä, että isä hoitaisi lapsia sekuntiakaan lasten äidin  työ- ja työmatka-ajan ulkopuolella tai tekisi mitään kotitöitä.

Vierailija
190/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Vai nukkua vauvan kanssa päikkärit... Ei päikkärit korvaa yöunia. Jos et saa vuodessa ollenkaan täysiä yöunia, niin aika zombie olet! Kyllä juurikin esim. viikonloppuisin sen äidin tulee saada nukkua kunnon yöunet! Miksei äiti ole mielestäsi ansainnut yöunia? 

Vierailija
191/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin itse äitinä olen joutunut kaikki yöheräilyt hoitamaan myös työssäkäyvänä silloinkin, kun lasten isä (nykyään ex-mies) oli lasten kanssa hoitovapaalla kotona. Että hyvinkin tiedän, miltä se tuntuu. Se, että isä on hoitovapaalla ei muuten tarkoita sitä, että isä hoitaisi lapsia sekuntiakaan lasten äidin  työ- ja työmatka-ajan ulkopuolella tai tekisi mitään kotitöitä

Ihan oma moka kun suostuit tuollaiseen. Miksi ihmeessä teit useamman lapsen hänen kanssa?

Vierailija
192/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!  Niin et saa apua missään muussakaan...

Vierailija
193/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä mies. Kun omalle avokille iski vauvakuume, ilmoitin, että ok, mutta minä en sitten nouse yhtäkään kertaa yöllä vauvaa hyssyttelemään, en nukuta tai syötä sitä, enkä luovu omista menoistani lapsen tähden. Kummasti hiipui siihen vauvakuume.

M46

Vierailija
194/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin itse äitinä olen joutunut kaikki yöheräilyt hoitamaan myös työssäkäyvänä silloinkin, kun lasten isä (nykyään ex-mies) oli lasten kanssa hoitovapaalla kotona. Että hyvinkin tiedän, miltä se tuntuu. Se, että isä on hoitovapaalla ei muuten tarkoita sitä, että isä hoitaisi lapsia sekuntiakaan lasten äidin  työ- ja työmatka-ajan ulkopuolella tai tekisi mitään kotitöitä

Ihan oma moka kun suostuit tuollaiseen. Miksi ihmeessä teit useamman lapsen hänen kanssa?

Halusin useamman kuin yhden lapsen ja neuvolassa toitotettiin, kuinka isälle pitää antaa aikaa kasvaa isyyteen. Vanhemman ollessa vuoden mies vähän skarppasikin niin kauan kunnes olin uudelleen raskaana.  En myöskään halunnut lapsiani useammalle eri isälle, sillä sekään ei ole järin kätevää ja helppoa.

Koska mies ei vain osallistunut yöheräilyihin, en voinut häntä pakottaakaan. En tiedä, miten käytännössä sinä toteuttaisit aikuisen miehen fyysisen pakottamisen lapsen hoitoon? Mitä keinoja sinulla on tähän, kerro ihmeessä kaikille?

Koska en ollut suostunut kyseiseen työnjakoon, erosin nuoremman ollessa pieni. Nyt isompina lapset viettävät paljon aikaa myös isällään. Luulisin, että, jos emme olisi eronneet, isä olisi edelleenkin lapsille etäinen.

Vierailija
195/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tehtävä ei ole "auttaa" lastenhoidossa vaan olla tasavertainen vanhempi. Ihan ensimmäinen tehtävä on muuttaa pois kellarista. En katsoisi päivääkään, että mies asuu kellarissa. Miehen on toki vaikeaa imettää, mutta ihan hyvin voit joskus lypsää maitoa ja antaa miehen syöttää pullosta. 

Ota päiväunet, kun vauvakin nukkuu. Kodin ei tarvitse olla tiptop vauva-aikana. Mies voi lähteä vaunulenkille, jolloin saat omaa aikaa. Myös sinulla on oikeus harrastaa. 

Vauva on pieni vain hetken. Moni on väsynyt vauva-aikana, mutta se helpottaa.

Vierailija
196/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika sairas kommentti täytyy kyllä sanoa. Se univelkainen äiti on pahempi asia kuin silmät ristissä välillä töihin tuleva insinööri. Tosin paras ratkaisu on se, että äiti saa nukkua viikonlopun. 

Vierailija
197/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia sanoin miehelle, että lapsia voidaan harkita sitten kun hänellä on varaa palkata kokopäiväinen lastenhoitaja ja mieluusti imettäjä, sekä hankkia niin iso talo, että vauvan itkut ei meidän makkariin kuulu. Ennen ei. Tiedän että mieheni ei osallistuisi, vaikka lapsia haluaisikin. Itse en niin välitä suvunjatkamisesta.

Vierailija
198/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit nyt ihan samantien aloittaa ensi yöstä alkaen ihan vaikka vaan kuukauden kokeilun, että nukut yössä n. 5h puolen tunnin pätkissä. Päivällä saat nukkua vaikka 2x 10min pätkät. 

Tulethan kertomaan fiiliksiäsi sitten sen kuukauden jälkeen. 

Ei kyllä voi käsittää, että syntyvyyden laskusta huudetaan, mutta sitten kun kerrotaan näitä epäkohtia, alkaa se "No semmosta se kyt on, mitäs läksit" -kommentit.

Muistan itse vauvavuodesta sen kiduttavan väsymyksen, jolloin sydän hakkaa, koko keho vapisee ja mitään ei enää muista. Kun mietitään, että unen puute vastaa humalatilaa, niin jännä kuinka tuollaisen unenpuutteen kanssa pitäisi vaan jaksaa vauvasta huolehtien. 

Vauvavuodesta kun selvisi, niin lapsiluku tosiaankin jäi yhteen. 

Vierailija
199/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synnyttämätön nainen on samalla viivalla miesten kanssa. Se raskaus nimenomaan valmistaa niihin yöherätyksiin.

Mistähän noin päättelit? Loppuraskaudessa nukkuminen on huonoa, synnyttäessä ei pysty nukkumaan, osastolla ei saa nukuttua ja sitten pitäisi jaksaa herätä vielä kotona vauvan kanssa monen kuukauden ajan. Tuo on laiskan miehen selitys, kun miehet kuitenkin jaksaa valvoa pelikoneen tai telkkarin ääressä ja sitli nousta aamulla töihin.

Vierailija
200/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs nillittäjä se on jos nillityksen sijaan lähti oikeasti  lätkimään. Liian moni on miehestä riippuvainen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä