Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa
Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin.
Kommentit (420)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun veli hoiti lapsen joka toinen yö aina ja kävi töissä. Sitä kesti noin 2kk, kunnes nukahti rattiin töihin mennessä ja ajautui rekan alle. No sen jälkeen ei ole tarvinnut unen vähyydestä piitata eikä tarvitsekkaan jatkossakaan, kun on nukkunut ikiunta jo 15 vuotta.
Ikävä tapaus mutta vielä ikävämpi olisi ollut jos äiti olisi univajauksessa ajanut itsensä ja lapsen rekan alle.
Muuten ok mutta ei veljen vaimolla ollut ajokorttia.
Ei sitä autoa kortilla ajeta. Kyllä ne autot käy ja kulkee vaikka ratissa olisi kortitonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan miestäni ja haluan, että hän tulee elossa ja ehjänä töistä kotiin. Eli hoidin kaikki yövalvomiset ja annoin nukkua vapaapäivinäkin, koska kyllä hänkin heräili pitkin yötä, kun vauva itki. Mieheni taas ei todellakaan olettanut, että kotona on aina kaikki tiptop. Ekat kuukaudet en tehnyt kotona juuri mitään muuta, kuin hoidin vauvaa, enkä koskaan kuullut mitään valitusta.
Mieheni taas rakastaa minua ja halusi, että olen hyvävointinen äiti, joten antoi minun nukkua viikonloput.
Se rakastava mies ei paljon auta siellä ruttaantuneessa autossa kuolleena. Ja ihan turha tulla mussuttamaan siitä, että äidin pitäisi ajella väsyneenä. Kävelkää ja käyttäkää julkisia. Raskauskilotkit katoavat.
Kävelkää? Kävele itse 15 kilometriä lähimpään ruokakauppaan, 17 kilometriä lähimpään neuvolaan. Käyttäkää julkisia? Millään en viitsisi koulubussiin aamulla ahtautua lapsen kanssa että klo 14 pääsen jollekin ajanvaraukselle.
Ei kaikki vauvojen äidit asu kävelymatkan päässä paikoista minne pitää päästä. Eikä kaikilla Suomen syrjäkylillä kulje ne julkiset tunnin välein.
Ja asutaan täällä koska halutaan asua, on rauhaa, talvisin pimeää, ja aina hiljaista. Paikkoihin voisi olla helpompi päästä muualla asuessa, mutta sinne lähemmäksi muuttaminen taas toisi erilaisia huonoja puolia asumiseen, kuin auton pakollisuus. Esimerkiksi naapureita, liikennettä, katuvaloja, meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen pitää herätä yöllä että nainen voi nukkua ja aamulla miehen on puoli unessa lähdettävä töihin tienaamaan koko perheen elätys että äiti voi jäädä virkeänä kotiin jossa voisi nukkua päiväunetkin samalla kun lapsi nukkuu?
Kyllä. Kaikki kommentoijat vaatineet, että miehet valvovat koko yön vauvan kanssa, käy kokopäivätöissä seitsemän päivää viikossa ja töistä tultuaan viettää vapaa-aikansa vauvan kanssa tehden kaikki kotityöt samalla kunnes on taas miehen vuoro valvoa yö.
Pari tuntia yössä/töiden jälkeen = koko yö, kaikki päivät 24/7/365
Jäiköhän sinulta jotkin, itse asiassa aika monetkin, kommentit lukematta lukematta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen pitää herätä yöllä että nainen voi nukkua ja aamulla miehen on puoli unessa lähdettävä töihin tienaamaan koko perheen elätys että äiti voi jäädä virkeänä kotiin jossa voisi nukkua päiväunetkin samalla kun lapsi nukkuu?
Kyllä. Kaikki kommentoijat vaatineet, että miehet valvovat koko yön vauvan kanssa, käy kokopäivätöissä seitsemän päivää viikossa ja töistä tultuaan viettää vapaa-aikansa vauvan kanssa tehden kaikki kotityöt samalla kunnes on taas miehen vuoro valvoa yö.
Jäiköhän sinulta jotkin, itse asiassa aika monetkin, kommentit lukematta lukematta?
Etkö ymmärrä sarkasmia? MISSÄÄN ei ole vaadittu miestä heräämään joka yö, antaisi ap:lle edes sen yhden yön nukkua ja tulisi vttuuun sieltä kellarista piileskelemästä.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Syöttökää ne vauvat kunnolla niin nukkuvatkin paremmin. Jos imetät syö itse hyvin niin maito riittää ja moni lapsi haluaa velliä ja perunaa jo ihan pienenä, jos on nälkä ei lastakaan nukuta.
Sinulla ei taida olla kokemusta vauvoista?
Meillä oli sovittuna, että mies huolehtii vauvasta illalla omaan nukkumaanmenoaikaansa asti, jotta minä voin mennä ajoissa nukkumaan. Ja aamulla hän ottaa herättyään vauvan alakertaan, jotta minä voin jatkaa vielä hetken unia. Varsinaiset yöheräilyt oli minulla. Toki mieskin niihin monesti havahtui, koska nukuttiin samassa huoneessa mutta hänellä oli lupa kääntää kylkeä. Käytännössä vauva kuitenkin nukkui hyvin, eikä herännyt kuin syömään kellon tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ymmärrä sarkasmia? MISSÄÄN ei ole vaadittu miestä herä
Liika on liikaa.
Tykkäsin nukkua vauvan kanssa ja heräilin kun vauva heräsi vieressä ja annoin rintaa, sen jälkeen jatkoimme unia. Päivisin nukuumme yhdessä vauvan kanssa päikkäreitä. Mies nukkui pari vuotta sohvalla, nykyään nukumme miehen kanssa yhdessä, joka yö lapsi kömpii väliimme nukkumaan, on nyt 7 vuotias. Raskaaksi muuttui kun palasin työelämään mutta äitiyslimasta jäi kauniit muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä hoidin vauvan ja mies kävi töissä eli hänelle oli tärkeämpää nukkua. Itse nukuin päivisin kun vauvakin nukkui. Tosin vauva ei yölläkään herännyt kuin kerran syömään. Mies kyllä osallistui töiden jälkeen hoitamiseen.
No eipä sulla sitten mitään hätää ole ollutkaan ja olet saanut nukkua ihan normaalisti. Yksi heräämine yöllä on vähän ja siihen päiväunet päälle.
Nyt puhutaan tilanteesta, jossa vauva herättää useammin ja yöunet jää muutamaan tuntiin, eikä läheskään kaikki pysty päivällä nukkumaan, tai vauva nukkuu päikkärit pienissä pätkissä, joiden aikan aikuinen ei ehdi edes nukahtaa saatika nukkua.
Ja monella on kotona vauvan lisäksi isompi lapsi, jolloin päivälläet nuku ja jos vauva herättää 5-6 x yössä olet kusessa, jos mies ei suostu välillä heräilemään öisin hoitmaan vauvaa.
Meillä vauva valvotti pari vuotta. Lisäksi ukko kiusasi ja vaati seksiä sen minkä ehti. Siinä sitten piti käydä töissä ja jaksaa,selvitä kaikesta. Nyt vasta olen sen uskaltanut myöntää että asuin raiskaajan kanssa. Että näin.😡
"Liika on liikaa."
Nimenomaan sille äidille onkin.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäsin nukkua vauvan kanssa ja heräilin kun vauva heräsi vieressä ja annoin rintaa, sen jälkeen jatkoimme unia. Päivisin nukuumme yhdessä vauvan kanssa päikkäreitä. Mies nukkui pari vuotta sohvalla, nykyään nukumme miehen kanssa yhdessä, joka yö lapsi kömpii väliimme nukkumaan, on nyt 7 vuotias. Raskaaksi muuttui kun palasin työelämään mutta äitiyslimasta jäi kauniit muistot.
Meillä onneksi vauva viihtyi omassa sängyssä. Eikä onneksi ollut mikään mahdoton heräilijä, mutta silti mies otti välillä öistä koppia etenkin viikonloppuisin, jotta minä saan kunnon yöunet. Tiedän, että on niitä vauvoja, jotka heräilee jopa puolen tunnin välein itkemään syystä tai toisesta ja sama jatkuu vielä päivisin... Se on rankkaa se eikä sellaista tulisi kenenkään vanhemman YKSIN jaksaa.
Christiiina kirjoitti:
Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.
Nainen käy varmaan tekemässä 50% miehen työstä?
4h illasta, kuten monet ehdottaneet tai kertoneet itse tehneen, ei ole liikaa vaadittu APn mieheltä
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.
Nainen käy varmaan tekemässä 50% miehen työstä?
Nainen on miehen työpäivän ajan vauvan kanssa ja ainakin itse koin oman päivätyöni aikuisten parissa helpommaksi kuin vauvan (jossain välissä oli myös vauva ja taapero) kanssa olemisen. Mies tulee kotiin, niin hän hoitaa myös vauvaa (ja muita lapsia) ja äiti ja isä vuorottelevat harrastuksiin menemisistä. Arkisin äiti hoitaa pääasiassa yöt, mutta vapailla (viikonloppuisin) mies kykenee kyllä varsin hyvin hoitamaan.
Kyllähän on koettu melkoisia öitä ihan työssä käyvänäkin, kun molemmat lapset ovat itkeneet yöt sairaina ja hyvässä lykyssä vielä jompi kumpi meistä vanhemmistakin eikä sen takia olla oltu töistä pois. Jomman kumman meistä oli mentävä töihin ja toinen jäi lasten kanssa.
Minä sain hoitaa molemmat lapset ja niiden yöheräilyt... Olin niin uupunut etten osannut yhdessä vaiheessa edes kirjoittaa nimeni... Ja lääkärit uskoivat että mulla oli aivoverenvuoto tai vastaavaa kun en pystynyt kävelemäänkään kunnolla... Helvettiä sitä on ollut eikä ole 10 vuodessa helpottunut vaikka erosin hänestä hänen väkivallan takia... Viranomaiset suojelevat isä tekis mitä tahansa... 😥
Yhdenkään miehen ei tarvitse hoitaa lapsia, se työ kuuluu naisille,,, herätys!!?
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään miehen ei tarvitse hoitaa lapsia, se työ kuuluu naisille,,, herätys!!?
Mikä hinku sinun on nostaa tätä ketjua, jos ei ole mitään kunnollista asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä hoidin vauvan ja mies kävi töissä eli hänelle oli tärkeämpää nukkua. Itse nukuin päivisin kun vauvakin nukkui. Tosin vauva ei yölläkään herännyt kuin kerran syömään. Mies kyllä osallistui töiden jälkeen hoitamiseen.
No eipä sulla sitten mitään hätää ole ollutkaan ja olet saanut nukkua ihan normaalisti. Yksi heräämine yöllä on vähän ja siihen päiväunet päälle.
Nyt puhutaan tilanteesta, jossa vauva herättää useammin ja yöunet jää muutamaan tuntiin, eikä läheskään kaikki pysty päivällä nukkumaan, tai vauva nukkuu päikkärit pienissä pätkissä, joiden aikan aikuinen ei ehdi edes nukahtaa saatika nukkua.
Ja monella on kotona vauvan lisäksi isompi lapsi, jolloin päivälläet nuku ja jos vauva herättää 5-6 x yössä olet kusessa, jos mies ei suo
Herranen aika! Et kai ole enää tuommoisen toooen kanssa?? Pliis kerro, että lähdit omillesi.
Syöttökää ne vauvat kunnolla niin nukkuvatkin paremmin. Jos imetät syö itse hyvin niin maito riittää ja moni lapsi haluaa velliä ja perunaa jo ihan pienenä, jos on nälkä ei lastakaan nukuta.