Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei auta vauvan yöheräilyjen kanssa

Vierailija
11.01.2024 |

Olen ihan rikki tähän koko tilanteeseen, kun saan unta vain pari tuntia kerrallaan. Mies nukkuu kellarissa ja töiden jälkeen menee salille tai lenkille. Ennen lapsen hankkimista sanoi, että auttaa, mutta nyt vaan sanoo, että minun pitäisi nukkua päivällä ja lähtee töihin. 

Kommentit (420)

Vierailija
241/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käy töissä, on pakko nukkua. Esim bussinkuljettaja on vastuussa monen ihmisen hengestä. Nuku sinä kun vaiva nukkuu päivällä.

Ei kenenkään työnteko vaarannu, jos yhden yön silloin tällöin nukkuu huonosti. Tiedän bussikuskeja, jotka esim. juopottelee vapailla, joten ei ne unet aina priimaa ole. Vuoden ympäri 24/7 väsymys taas on jo jotain ja käy mielenterveydenkin päälle. 

Toivottavasti tällainen väsynyt bussikuski osuu sinun kohdallesi.

Välillä on osunutkin, mutta mene ja tiedä mistä väsymys johtuu. Yksi huonosti nukuttu yö ei haittaa mitään. Eivätkä bussikuskit ole töissä 24/7. 

Varmaan mamma halunnut loikoilla ja laittanut miehen vauvaa hoitamaan.

Vierailija
242/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä nuku päivällä kun lapsi nukkuu -ajattelijoilla ei taida olla kokemusta koliikkivauvoista tai muuten huonosti nukkuvista lapsista 

Ihan samaa mietin, tunnin yritin äsken saada vauvaa nukahtamaan päiväunille ja nukkui sitten vartin ja on nyt taas pirteä kuin peipponen. Pitää seuraaville unille lähteä taas vaunulenkille, onnistuisikohan se niin että itse unissakävelen?

Meillä toimi vaunulenkit vasta talvella, kun vauva on kääritty ensiksi vaatteisiin ja sitten lämpöpussiin. Koko kesän vaunulenkit olivat huutoa kunnes väsähti 😅

Meillä auttaa nyt cuplaton-tipat vatsavaivoihin sekä tarkka imetysdietti (en syö viljaa, vauva maidottomalla korvikkeella eikä esim saa syödä tomaattia). Myös kipulääkkeet ovat rauhoittaneet unta kun ollaan oltu flunssaisia. En ole vielä neuvolasta kysynyt, mutta netistä (se luotettavin lähde lol) kipulääkettä voi antaa jos vauva kipuilee hampaita... En ole tosin uskaltanut vielä ennen kuin kysyn asiaa neuvolasta

En tiedä minkä ikäinen APn vauva on mutta kannattaa kokeilla vatsavaivojen helpottamista (Cuplaton, Rela maitohapot tai Disflatyl. Kahdesta jälkimmäisestä ei vielä kokemusta itsellä) tai eri dieettejä (maidoton, viljaton, kananmunaton) jos imettää tai maidotonta korviketta. Kannattaa kuitenkin ensiksi puhua asiasta neuvolassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies käy töissä, on pakko nukkua. Esim bussinkuljettaja on vastuussa monen ihmisen hengestä. Nuku sinä kun vaiva nukkuu päivällä.

Ei kenenkään työnteko vaarannu, jos yhden yön silloin tällöin nukkuu huonosti. Tiedän bussikuskeja, jotka esim. juopottelee vapailla, joten ei ne unet aina priimaa ole. Vuoden ympäri 24/7 väsymys taas on jo jotain ja käy mielenterveydenkin päälle. 

Välillä on osunutkin, mutta mene ja tiedä mistä väsymys johtuu. Yksi huonosti nukuttu yö ei haittaa mitään. Eivätkä bussikuskit ole töissä 24/7. 

Varma

Juu juu. Nolo.

Vierailija
244/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mielummin viedään isä lapselta, kun koetettaisiin jaksaa ensimmäisen vuoden yöt lapsen kanssa."

Jos mies paljastuu vastuuta ottamattomaksi luuseriksi niin kyllä se on parempi viedä lapsi pois moisen vaikutuspiiristä.

Juurikin näin! Jos ei ole lapsi kiinnostanut alussa, ei sen tarvitse kiinnostaa myöhemminkään. 

Isältä on aika vaikea viedä huoltajuutta erossa, lähes kaikkien eronneilla on yhteishuoltajuus lapsista. Jos mies oikeasti haluaa myöhemmin aktiivisesti luoda suhteen lapseensa, oikeudessa hän saa kyllä melko laajat tapaamisajat. Äiti ei tätä pysty estämään.

Jos on kännitouhuja ja poliisi vierailee usein niin, isä ei saa laajoja tapaamisia. Eikä kuulukaan. Puhun omasta kokemuksesta. 

Vierailija
245/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos niitä huonosti nukuttuja öitä on usein? Tässähän vaaditaan ihan täyttä osallistumista yöheräämisiin.

Vierailija
246/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä

Missään ei lue, että täyttä osallistumista eli JOKA YÖ monta kertaa heräämistä. Ap:n mies ei ole herännyt kertaakaan ja nukkuu kellarissa!? 

Vierailija
247/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.

Mies käy töissä ja tuo rahan taloon, hoitaa käytännön asiat.

Lapsi on sitten pääasiassa naisen vastuulla.

Niin se menee, luonnollisesti.

Ja nainen ottaa taloudellisesti usein takkiinsa, ihan pitkäkestoisin seurauksin myös. Kuinka usein miehet tämän korvaavat naisille? Ei varmaan kovin usein. 

Mulla on oma firma ja oon sen kautta maksanut vaimolle "palkkaa" nyt 5 vuotta putkeen kotonaolosta. 2 lasta, ja vaimo hoitaa kyllä yöheräilyt 99%, nykyään niitä harvemmin enää tuleekaan. Monilla  kavereilla sama systeemi, eli omassa kuplassa aika usein toteutuu.  

Vierailija
248/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon oikeasti järkyttynyt, että ihmisten mielestä on ok ajella väsyneenä, koska moni muukin tekee niin. Muuttuuko kaikki laittomuudet laillisiksi, koska joku muukin rikkoo lakia? Ja ei, kotona vauvan kanssa väsyneenä oleminen ei ole yhtä vaarallista.

Vierailija
249/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Entäpä jos niitä huonosti nukuttuja öitä on usein? Tässähän vaaditaan ihan täyttä osallistumista yöheräämisiin."

No jos se mies vaikka heräilee viikonloppuisin (jolloin voi sitten ottaa päivällä päikkärit) ja vaikka yhtenä yönä viikolla niin eiköhän siinä ole jo täysi osallistuminen kyseessä.

Ei täysi osallistuminen tarkoita että mies heräisi joka ainoa yö.

Vierailija
250/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä oon oikeasti järkyttynyt, että ihmisten mielestä on ok ajella väsyneenä, koska moni muukin tekee niin. Muuttuuko kaikki laittomuudet laillisiksi, koska joku muukin rikkoo lakia? Ja ei, kotona vauvan kanssa väsyneenä oleminen ei ole yhtä vaarallista.

Ajattelitko että se äiti vain istuu vuoden neljän seinän sisällä eikä koskaan liiku sieltä mihinkään? Ei koskaan aja kauppaan, neuvolaan, muskariin, omaan harrastukseen jne?

Vierailija
251/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei koskaan hoitanut lapsia yöllä, enkä edes sellaista odottanutkaan. Rekan rattiin lähti aamulla, niin johan olisi ollut vaarallinen liikenteessä väsyneenä. Poikani taas hoiti heti lastaan täysipainoisesti. Hän myös kyllä työkseen autoili koska on taxiyrittäjä. Tähän varmasti vaikutti eri aikakausi. Ei muutama vuosikymmen sitten tullut kuuloonkaan, että mies olisi isommin osallistunut lasten hoitoon. Hyvin on selvitty. Ja olen myös käynyt aina töissä. Äitiysloma oli viimeiseltä lapselta 4kk. Ensimmäiseltä 3 viikkoa.

Vierailija
252/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan miestäni ja haluan, että hän tulee elossa ja ehjänä töistä kotiin. Eli hoidin kaikki yövalvomiset ja annoin nukkua vapaapäivinäkin, koska kyllä hänkin heräili pitkin yötä, kun vauva itki. Mieheni taas ei todellakaan olettanut, että kotona on aina kaikki tiptop. Ekat kuukaudet en tehnyt kotona juuri mitään muuta, kuin hoidin vauvaa, enkä koskaan kuullut mitään valitusta.

Vierailija
253/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Vai että oikein AUTTAA oman lapsensa hoitamisessa, voi miten hienoa. Hänen pitäisi vapaa-ajalla hoitaa lapsi 50%:STI.

Mies käy töissä ja tuo rahan taloon, hoitaa käytännön asiat.

Lapsi on sitten pääasiassa naisen vastuulla.

Niin se menee, luonnollisesti.

Ja nainen ottaa taloudellisesti usein takkiinsa, ihan pitkäkestoisin seurauksin myös. Kuinka usein miehet tämän korvaavat naisille? Ei varmaan kovin usein. 

Mulla on oma firma ja oon sen kautta maksanut vaimolle "palkkaa" nyt 5 vuotta putkeen kotonaolosta. 2 lasta, ja vaimo hoitaa kyllä yöheräilyt 99%, nykyään niitä harvemmin enää tuleekaan. Monilla  kavereilla sama systeemi, eli omassa kuplassa aika usein toteutuu. 

Mites vaimon eläke? Mutta siis jos nyt mietitään normaalia työntekoa eli on se tietty tuntimäärä, niin vapaapäiviähän siinä tulee, niin mikä ihmeen ongelma se on antaa sille vaimolle pari kunnollista yötä unta? Päiväunet ei todellakaan korvaa yöunia.

Vierailija
254/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä rakastan miestäni ja haluan, että hän tulee elossa ja ehjänä töistä kotiin. Eli hoidin kaikki yövalvomiset ja annoin nukkua vapaapäivinäkin, koska kyllä hänkin heräili pitkin yötä, kun vauva itki. Mieheni taas ei todellakaan olettanut, että kotona on aina kaikki tiptop. Ekat kuukaudet en tehnyt kotona juuri mitään muuta, kuin hoidin vauvaa, enkä koskaan kuullut mitään valitusta.

Jos niitä lapsia onkin enemmän kuin yksi. 

Vierailija
255/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko että se äiti vain istuu vuoden neljän seinän sisällä eikä koskaan liiku sieltä mihinkään? Ei koskaan aja kauppaan, neuvolaan, muskariin, omaan harrastukseen jne?

Ei samoissa määrin. Puoliso voi ajella kauppareissun. Neuvolassa ei rampata päivittäin. Reissuja  voi hoitaa myös kävellen, taksilla tai julkisilla.

Vierailija
256/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä lapsia onkin enemmän kuin yksi. 

Silloinkin hoidetaan vain pakolliset. Älkää tehkö asioista niin helkkarin hankalia.

Vierailija
257/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni taas rakastaa minua ja halusi, että olen hyvävointinen äiti, joten antoi minun nukkua viikonloput. 

Vierailija
258/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se väsyneenä oleminen on vaarallista ja vielä vaikka vuoden putkeen... Se käy mielenterveyden päälle.

Vierailija
259/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei samoissa määrin."

Eli äsken sinusta oli ehdottoman tuomittavaa ajella väsyneenä mutta nyt sitten onkin ok jos ei vain aja "siinä määrin"?

Ja on muuten niin että jokainen meistä nukkuu välillä huonosti, monet huonouniset jatkuvasti. Ja sitä elämää eletään kuitenkin eikä jäädä kotiin jos aamulla vähän silmää painaa.

Vierailija
260/420 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Christiiina kirjoitti:

Miehellä voi olla haasteita yöimetyksessä.

Ja seuraavana aamuna töihin heräämisessä.

Mies käy töissä 7 päivänä viikossa? Kyllä äidinkin täytyy joskus saada nukkua.

MIten olisi nukkuminen samaan aikaan lapsen kanssa?

Näinpä. Näin meillä tehtiin. Nukuin samaan aikaan kuin lapsi. Onneksi meillä oli samanlainen rytmi. 

Kun lapsi heräile

Ei, he ovat ratkaisukeskeisiä aikuisia, jotka eivät kuvittele, että ongelma katoaa vaatimalla tekoja muilta. Tuollaiset aikuiset haluavat olla väsyneitä, koska sillä tavalla sädekehä kimmeltää. Muutos on aina muiden muutos!