Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain säästöön 20 000 e n. 13 kk aikana. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
11.01.2024 |

Aloin säästää rahaa 12/2022 ja tavoite oli säästää 20k vuodessa. Ihan ei onnistunut, kun joudun odottelen vielä tämän kuun palkan siihen mukaan. Taustaa sen verran, että ollaan kohta 50-vuotiaita, molemmat hyvissä työpaikoissa, asutaan edullisessa asunnossa ja asuntolaina ja autolainat saatu maksettua. Nyt heti tavoitteen täytyttyä aion sijoittaa rahat.

Kommentit (115)

Vierailija
101/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu! Sinänsä jos mietin tuota omalle kohdalle, en oikein näe, että mitä tässä on ihmeellistä. Jos lainat on maksettu, mies kustantaa suuren osan niin olisihan noista enemmänkin voinut säästää. Tai ainakin itsellä on viisikymppisenä lapset muuttaneet pois kotoa todennäköisesti jo hyvin kauan sitten, joten ei kuluja lapsistakaan juuri ole. 

Vierailija
102/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva juttu! Sinänsä jos mietin tuota omalle kohdalle, en oikein näe, että mitä tässä on ihmeellistä. Jos lainat on maksettu, mies kustantaa suuren osan niin olisihan noista enemmänkin voinut säästää. Tai ainakin itsellä on viisikymppisenä lapset muuttaneet pois kotoa todennäköisesti jo hyvin kauan sitten, joten ei kuluja lapsistakaan juuri ole. 

En ole vielä 50 ja molemmat lapset asuu kotona, kulut heistä suurimmillaan kun on ratsastusta, vanhojentanssimekkoa, kesäleirejä, huvipuistoja, risteilyä ym. Tällaisista en tosiaankaan voinut säästää tämän vuoden aikana.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä 50 ja molemmat lapset asuu kotona, kulut heistä suurimmillaan kun on ratsastusta, vanhojentanssimekkoa, kesäleirejä, huvipuistoja, risteilyä ym. Tällaisista en tosiaankaan voinut säästää tämän vuoden aikana.

Ap

Tiedän varsin hyvin, koska toinen lapseni on täysi-ikäinen ja toinen vähän nuorempi. Tosin lapsilisiä ei tule enää kuin yhdestä. Ja palkka kun on pienempi ja lainakulut vielä erittäin merkittävät. Maksan kuluista vähintään puolet ellen vähän jopa ylikin välillä. Eli siinä mielessä tuo 20000 euroa on ihan ookoo, vaikka olisihan tuosta enemmänkin saanut, jos olisi pihistellyt. Pääasia, että itse olet tyytyväinen. 

Vierailija
104/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän varsin hyvin, koska toinen lapseni on täysi-ikäinen ja toinen vähän nuorempi. Tosin lapsilisiä ei tule enää kuin yhdestä. Ja palkka kun on pienempi ja lainakulut vielä erittäin merkittävät. Maksan kuluista v

Eli ihan vaan puhtaasti vertaan siihen, että jos lainat olisi maksettu, rahaa tulisi vähän vielä enemmän ja mies maksaisi suuren osan niin helposti säästyisi vähintään 20000 euroa. Sitten jos lapsia ei asuisi kotona, voisi säästää vielä enemmän. Jos tosiaan mies maksaisi suuren osan. 

Vierailija
105/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain 10k€ säästettyä 06/2023-11/2023, mutta Joulu RYÖSTI minulta 6k€ eli nyt on tilillä enää 4000 euroa 🤬

Vierailija
106/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on vaan joku 3000€, siis vuodessa. Säästän ne kaikki PS-sijoituksiin. Osallistuin kyllä yhteisiin menoihin silloin kun olin töissä, mutta nyt kun ei ole tuloja, niin ne vähäiset menee eläkesäästöihin.

Vierailija
107/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppoahan tuo noilla spekseillä on.

Nimenomaan, tää oli melkoisen helppoa. Vaikkakin jotkut kuukaudet menivät miinukselle mutta toisina sain enemmän säästöön. Meillä toki mies maksaa ison osan kuluista ja kun lainoja ei ole, on aika huoletonta.

No eipä tuo nyt ole mikään kehuttava saavutus. Eri asia jos olisit vaikka tehnyt toista työtä saadaksesi summan säästöön. Kuka tahansa saisi kaiken säästöön jos joku toinen maksaisi kokonaan elämisen eikä tarvitsisi omilla rahoilla ostaa mitään. Tai jos eläisit sinkkuna ja säästäisit saman summan, sitten kannattaisi asia tuoda esiin. Nyt vain kuulostat elättirouvalta joka sai rahaa. 

Minä maksoin 25 000 euron velan pois vuoden aikana. Tein keikkatöitä ja ylitöitä niin perkeleesti. Oli makea tunne, kun viimeisen erän maksoin pois

Brutto 2230

Vierailija
108/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroit aikaisemmin, kuinka palkkasi oli 4000 ja miehesi "vähän yli 5000." Onko nuo palkat hyviä teidän ikäisille? Entä mitkä yliopistokoulutukset kyseessä?

Ei noi tuon ikäisille ole hyviä palkkoja. Mun tytär on jo 22-vuotiaasta lähtien tienannu yli 4000€/kk eikä hän ole edes saanu kandia valmiiks. Mutta kaikilla aloilla ei vaan makseta kovin hyviä palkkoja edes koulutetuille.

Hienoa silti, että asuntolaina on saatu maksettua ja säästöt tulille! Lapsille kannattaa säästää myös.

Vierailija
109/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on ihan omasta päästä keksittyjä juttuja. Jokaisella tuntuu olevan 20t euroa per vuosi säästettynä, pah

Minulla ainakin säästöjä kertyi viime vuonna eka kvartaalilla 14 539,22  toisella 9 903,54 kolmannella 11 747,43 ja viimeisellä 8 343,36 € Eli yhteensä säästöä tuli 44 538,55 €. Nettotulot olivat 85 453,45 € Säästämisaste 52% joka on minulle vielä aika heikko. Tämä johtuu osin siitä että loppuvuoden nettotulot pienenivät ryöstöverotuksen vuoksi kun tarkistin syyskuussa verokorttini koska sain palkankorotuksen.

Mä tykkään sun tyylistä. Erotut muista kirjottajista näillä desimaaliluvuilla. Onko sulla nää Excelissä vai käytätkö jotain kirjanpito-ohjelmaa? 

Vierailija
110/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroit aikaisemmin, kuinka palkkasi oli 4000 ja miehesi "vähän yli 5000." Onko nuo palkat hyviä teidän ikäisille? Entä mitkä yliopistokoulutukset kyseessä?

Ei noi tuon ikäisille ole hyviä palkkoja. Mun tytär on jo 22-vuotiaasta lähtien tienannu yli 4000€/kk eikä hän ole edes saanu kandia valmiiks. Mutta kaikilla aloilla ei vaan makseta kovin hyviä palkkoja edes koulutetuille.

Hienoa silti, että asuntolaina on saatu maksettua ja säästöt tulille! Lapsille kannattaa säästää myös.

Pari vuotta vanha tilasto sanoo että.

"Korkeimmat kokonaisansiot oli 4549-vuotiailla palkansaajilla. Tässä ikäryhmässä kokoaikaisten palkansaajien kokonaisansioiden mediaani oli 3 635 euroa kuukaudessa."

On palkat toki tuosta noussu muttei nyt mitenkään tolkuttomasti, joten 4000 ja 5000 OVAT ihan hyviä palkkoja. Reilusti yli puolet tienaa vähemmän kuin 4000 €

.

Vierailija
111/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta vanha tilasto sanoo että.

"Korkeimmat kokonaisansiot oli 4549-vuotiailla palkansaajilla. Tässä ikäryhmässä kokoaikaisten palkansaajien kokonaisansioiden mediaani oli 3 635 euroa kuukaudessa."

On palkat toki tuosta noussu muttei nyt mitenkään tolkuttomasti, joten 4000 ja 5000 OVAT iha

Mulle tuo on hyvä, olen lähes urani huipulla, mutta miehen uran ja koulutuksen huomioiden voisi olla paljon kovempikin palkka kuin se reilu 5000. Mutta hänellä hyvät edut ja isot bonukset ja lisät ilman esimiesvastuita, ja ollut samassa vakaassa työssä valmistumisesta asti. Kummallakaan ei käytännössä ole minkäänlaista vaaraa irtisanomisesta, joten tyytyväisiä ollaan!

Ap

Vierailija
112/115 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno saavutus. Luen ihan mielenkiinnolla, kun koitan suhteuttaa johonkin omaa  taloustilannetta. Taitaa se olla ihan hyvä. Kahtena edellisenä vuonna olen maksanut ylimääräisiä mökkilainan lyhennyksiä 45 000€, säästössä on 25 000€, enkä ole millään tavalla yrittänyt säästää vaan olen ostanut kaiken minkä olen tarvinnut tai halunnut (en onneksi halua kauhesti tavaraa).

Lapsia on 3. Tulot on hyvät, myös miehellä ja opintolainaa ei ole kun olin niin hullu että mieluummin tein töitä nälkäpalkalla ja näin kirjaimellisesti nälkää kuin otin opintolainaa.

Asuntolainaa on jäljellä ja mökkilainaa vielä vähän. Kun on niukkaan tottunut niin hyvistä tuloista jää paljon säästöön vaikka ei edes yritä. (pikemminkin välillä "yritän tuhlata" ja olen oppinut vähän jo rahaa käyttämäänkin) Tavarat käytän kaikki aina ihan loppuun ennen uusien ostamista, ekologista nääs, sivutuotteena säästää rahaa.

Vierailija
113/115 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä saavutus,varsinkin jos mistään ei ole tingitty.Mieti mitä voit säästää jos tingit menoista.Yleisesti suosittelen säästämisen aloittamista ko nuorena.

Vierailija
114/115 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin ketju on ihan omasta päästä keksittyjä juttuja. Jokaisella tuntuu olevan 20t euroa per vuosi säästettynä, pah

Mäpäs sainkin viime vuonna säästöön 160 ke, revipä siitä :D Yrittäjänainen olen, osinkotuloja pääosin ja kaikki säästöön. Mies myös erittäin hyvätuloinen, niin palkat riittää elämiseen ja osingot säästöön.

Vierailija
115/115 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ainakin säästöjä kertyi viime vuonna eka kvartaalilla 14 539,22  toisella 9 903,54 kolmannella 11 747,43 ja viimeisellä 8 343,36 € Eli yhteensä säästöä tuli 44 538,55 €. Nettotulot olivat 85 453,45 € Säästämisaste 52% joka on minulle vielä aika heikko. Tämä johtuu osin siitä että loppuvuoden nettotulot pienenivät ryöstöverotuksen vuoksi kun tarkistin syyskuussa verokorttini koska sain palkankorotuksen.

Aika muhkeita summia. MInulla on myös korkea säästämäisaste. Ja pohdin juuri kuumeisesti olisiko paikka sen laskulle toisin sanoen nostaa velkaantumisastetta. On runsaasti valinnanvaraa pörssiyrityksissä joille saa pelkästään osinkotuottoa yli tai samaa suuruusluokkaa kuin vakuudellisten lainojen korkotaso. Minun maailmannäkemykseni mukaan riskittömämpää (hyvin harkittuna ja suunniteltuna) kuin asuntosijoittaminen. Ja hemmetin paljon likvidimppaa ja huolettomamppaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä