Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pistää laskun mielummin ulosottoon kuin maksaa sen

Vierailija
10.01.2024 |

Sovimme aviomieheni kanssa syksyllä yhdestä yhteisestä hankinnasta ja että maksamme sen puoliksi. Miehellä ei ole tapana availla postejaan kun pahalla viiveellä ja ensimmäinen lasku sitten hävisi jonnekin ilman, että sitä maksettiin. Tuli muistutuslasku, jonka mies avasi vasta kun eräpäivä oli mennyt. Mies alkoi raivoamaan minulle, että ei todellakaan maksa sitä, kun ei ole mitään tilannut (vaikka yhdessä tilasimme ja lasku meni miehelle). Suostui lopulta siirtämään minulle puolet alkuperäisestä summasta, että minun pitäisi maksaa lasku sekä omasta pussistasi perintäkulut. Ajattelin etten jaksa vääntää perintäkuluista ja maksoin.

No, nyt oli tullut uusi lasku lisäperintäkuluista ja pyysin miestäni maksamaan ne selittäen, että asia menee kohta ulosottoon. Ja what?!? Hän vaan sanoo ettei maksa kun ei ole mitään tilannut (vaikka siis on ja jos ei maksa, hän siis joutuu ulosottoon). Mikä tuollaista ihmistä vaivaa? Muitakin esimerkkejä olisi miljoona, joissa hän näkemykseni mukaan toimii täysin järjettömästi..

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette tilanneet yhdessä jos mies ei ole tilannut?

Vierailija
62/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä yhteinen kieli jota kumpikin puhuu sujuvasti, ettei ymmärryksen puute johdu siitä että kielitaito ei riitä. Muuten edelliset kommentoijat oikeassa, olisiko jotain salaisia menoja ja rahaa ei ole, esim. ruokkoja muista kuin teidän lapsista, luottotiedot menneet joten ei enää väliä tms. En kattelis päivääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies ollut aina tuollainen? Voisiko olla masentunut tms?

Taloustili kyllä kannattaa pistää siitäkin huolimatta pystyyn, jos mahdollista.

Vierailija
64/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies ollut aina tuollainen? Voisiko olla masentunut tms?

Taloustili kyllä kannattaa pistää siitäkin huolimatta pystyyn, jos mahdollista.

Ei ole aina ollut tuollainen vasta viimeisen vuoden.

Ja laskukaava minulla tosissaan tuo minkä joku korjasikin, että mies tuossa esimerkkitapauksessa olisi ollut mulle 40€ velkaa. Kirjoitin vaan nopeasti jonkun esimerkin, mutta hyvä kun korjattiin oikeaksi 🙂.

ap

Vierailija
65/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mies menee päiviksi yksin mökille. Olisikohan siellä toinen nainen seurana? Ehkä maksullinen ja siksi koettaa välttää maksamasta perheen kuluja että jäisi itselle mahdollisimman paljon rahaa maksullisiin naisiin. Tai uhkapeliin. Tai ihan mihin vaan omaan kivaan.

Isoin kysymysmerkki minulle on edelleen miksi ap jää suhteeseen. Pikaisesti luettuna +- lista olisi tällainen

+ mahdollistaa nykyisessä talossa asumisen

+ mahdollistaa nykyisen mökin (jota mies voi käyttää yksityisenä pakopaikkkana)

- taloudellinen hyväksikäyttö muuta perhettä kohtaan

- epäreiluus muuta perhettä kohtaan

- huono isänmalli

- huono miehenmalli

- paljon riitoja

- ei rakasta eikä välitä eikä kohtele reilusti perhettään

jos itse olisi  apn tilanteessa niin eroaisin heti lasten takia. Jos aikuinen haluaa ottaa turpiin ja riidellä ym puolison kanssa niin siitä vaan. Mutta että altistaa omat lapset tuollaiselle elämälle? Sitä en ymmärrä.

jos perheessä on tyttö niin hienoa millaisen mallin miehestä hän saa. Todennäköisesti päätyy itsekin yhtä surkeaan parisuhteeseen koska kokee sen oikeaksi. Jos perheessä on poika niin hän saa hienon mallin miten naista alistetaan. Lasten tulevaisuuden takia eroaisin. 

Vierailija
66/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en erotessa haluaisi myöskään olla lapsista erossa, lapset on vielä pieniä, siksikin sinnittelen.

ap

Vierailija
67/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen syvästi että miten laskuja pistetään. Voisiko joku selittää? 

esimerkiksi noin:

https://www.puuilo.fi/maped-paperipiikki

Vierailija
68/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteinen kieli jota kumpikin puhuu sujuvasti, ettei ymmärryksen puute johdu siitä että kielitaito ei riitä. Muuten edelliset kommentoijat oikeassa, olisiko jotain salaisia menoja ja rahaa ei ole, esim. ruokkoja muista kuin teidän lapsista, luottotiedot menneet joten ei enää väliä tms. En kattelis päivääkään.

Niin, kieli on molemmilla suomi, mutta tunnen, että kommunikointi sakkaa pahasti siitä huolimatta.

ap

Vierailija
69/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kysymykseni, mutta miten voit panna tuollaisen ns. miehen kanssa? Itselleni olisi totaalinen turn off tuollainen käytös, ihan kuin lapsen tasolla älyllisesti.

Vierailija
70/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kieli on molemmilla suomi, mutta tunnen, että kommunikointi sakkaa pahasti siitä huolimatta.

ap

Kommunikointi sakkaa, koska mieheltäsi puuttuu aivot.

Vierailija
71/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en erotessa haluaisi myöskään olla lapsista erossa, lapset on vielä pieniä, siksikin sinnittelen.

ap

Luuletko että miehesi pitäisi lapsia yhtään enempää kuin korkeintaan pari viikonloppua?! Sehän joutuisi maksamaan niiden ruuat ja elämisen jos olisi vuoroviikot. Halvemmalla se pääsee jos sulla on lähihuoltajuus.

Vierailija
72/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämmönen voi olla totta.

Vierailija
73/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus?

Vierailija
74/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Laita kuitenkin OMA taloutesi kuntoon. Et sinä voi mitään sille, että mies jättää laskuja maksamatta. Pidä huoli siitä, että menee jokseenkin oikeudenmukaisesti ainakin yhteiseen elämiseen ja lapsiin liittyvät menot. Jätä miehen nimiin sellaiset laskut, joilla ei ole väliä, vaikka menisivät ulosottoon. 

Tiedäthän, että avioliitossakin varat ja velat ovat henkilökohtaisia. Ei ole sinun ongelmasi, jos miehen velkoja menee ulosottoon.

Vierailija
75/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä mieleesi ole koskaan tullut, kuinka järjetöntä on laittaa laskut miehen nimiin? Toivottavasti teidän yhteisistä laskuista ainakin sähkö, vuokra ja muut välttämättömät laskut tulevat myös sinun nimellä.

Kysy sinä itseltäsi, mikä sinua vaivaa, kun et ota kaikkia raha-asioita hoitoosi, kun tiedät miehen tavan toimia.

Aluksi ne oli minun nimissäni, mutta kuten ruokakauppalaskujen kanssa, mies ei suostunut maksamaan minulle osuuttaan. Ja hoitaa kyllä peruslaskutoimituksia, jotka hänelle tulee, koska siirrän aina hänelle automaattisesti oman osuuteni.

ap

Millä logiikalla sinä siirrät automaattisesti miehelle oman osuutesi, vaikka miehesi ei millään lailliselle eikä ihan laittomallakaan siirrä omaa osuuttaan sinun tilillesi?

Vierailija
76/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noin tyhmä sika kuuluu jättää.

Vierailija
77/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista pidä sietää. Onko nyt varma, ettei ole hänellä salasuhdetta tms. kun ei enää ollenkaan perheen yhteisiin halua panostaa? Jos vielä aiemmin on niin tehnyt (ainakin näin ymmärsin).

Mitä sinä saat suhteelta muuta kuin jatkuvat riidat siitä, kun yrität saada miehenkin osallistumaan kustannuksiin (isompi asunto ja mökki eivät ole tuon arvoisia)? Mitä lapset saavat muuta kuin riitelevät vanhemmat?

Vierailija
78/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaista katselee, ei mielestäni parempaa ansaitsekaan. Lapsia kohtaan on kyllä törkeää jäädä tuollaiseen liittoon. Aiheutat heille elinikäiset traumat, kun he joutuvat kasvamaan väkivaltaisessa perheessä. Siinä ei mökit paljoa paina.

Vierailija
79/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kyseessä vaativissa asiantuntijatehtävissä oleva ihminen. Mikä häntä vaivaa?

Ap

Mitä tämän pitäisi tarkoittaa?

Vierailija
80/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika hullulta. Mies käyttää hyväksi kiltteyttäsi raha-asioissa. Aivan kuin sinulle kuuluisi kaikki lasten kulut. Tuolla menolla sinun tilisi ammottaa tyhjyyttään. Minä erilaisin, jos mies ei tule järkiinsä. Pärjäät hyvin pienten lasten kanssa melko pienessä asunnossa. Itse asuin 42 neliön asunnossa, kunnes lapseni täytti 9v. Asunto oli toimiva.