Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pistää laskun mielummin ulosottoon kuin maksaa sen

Vierailija
10.01.2024 |

Sovimme aviomieheni kanssa syksyllä yhdestä yhteisestä hankinnasta ja että maksamme sen puoliksi. Miehellä ei ole tapana availla postejaan kun pahalla viiveellä ja ensimmäinen lasku sitten hävisi jonnekin ilman, että sitä maksettiin. Tuli muistutuslasku, jonka mies avasi vasta kun eräpäivä oli mennyt. Mies alkoi raivoamaan minulle, että ei todellakaan maksa sitä, kun ei ole mitään tilannut (vaikka yhdessä tilasimme ja lasku meni miehelle). Suostui lopulta siirtämään minulle puolet alkuperäisestä summasta, että minun pitäisi maksaa lasku sekä omasta pussistasi perintäkulut. Ajattelin etten jaksa vääntää perintäkuluista ja maksoin.

No, nyt oli tullut uusi lasku lisäperintäkuluista ja pyysin miestäni maksamaan ne selittäen, että asia menee kohta ulosottoon. Ja what?!? Hän vaan sanoo ettei maksa kun ei ole mitään tilannut (vaikka siis on ja jos ei maksa, hän siis joutuu ulosottoon). Mikä tuollaista ihmistä vaivaa? Muitakin esimerkkejä olisi miljoona, joissa hän näkemykseni mukaan toimii täysin järjettömästi..

Kommentit (117)

Vierailija
21/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee joku laskelma kuukauden ostoista ja vaikka taulukko missä on yhteiset missä lapsen ja kodin tarvikkeet mukana , perheen ateriat , sitten sinun omat jutut , miehen omat . jos sinun ja miehen on suurinpiirtein yhtäsuuret niin sitten kulut jatkossa tasan puoliksi . Perustakaa talousti , mihin kumpikin laittaa tilipäivänä automaaattisesti siirtymään sovitut summat . 

Vierailija
22/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten takia on pakko. Mutta ihan jokaisesta yksinkertaisesta asiasta saa vääntää vastaavaan tapaan ja yleensä mies kääntää sen sitten aivan käsittämättömällä tavalla päälaelleen..

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AV-mammojen miesmaku se vaan jaksaa ihmetyttää.

Ja sinun ulinasi jaksaa hämmästyttää, kun näköjään aivan perseestäkin olevat miehet saavat naisen mutta sinä et. MIten paljon hirveämpi vielä oletkaan kuin ap:n mies?

Unohditko taas ottaa lääkkeesi? :D

Vierailija
24/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen mies kirjoitetaan pienellä vaikka sana olisi lauseen alussa.

Terveisin äikänopettaja

Vierailija
25/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee joku laskelma kuukauden ostoista ja vaikka taulukko missä on yhteiset missä lapsen ja kodin tarvikkeet mukana , perheen ateriat , sitten sinun omat jutut , miehen omat . jos sinun ja miehen on suurinpiirtein yhtäsuuret niin sitten kulut jatkossa tasan puoliksi . Perustakaa talousti , mihin kumpikin laittaa tilipäivänä automaaattisesti siirtymään sovitut summat . 

Kiitos vinkeistä, olen ehdottanut yhteistä tiliä noille palkollisille kuluille. Mies ei suostu. Olen tehnyt Exceliin (montakin), jossa olen avannut perheen kuluja rivi riviltä. Ei auta, hän vaan toteaa että ei maksa tai että ei pidä paikkaansa, vaikka kyseessä on kiistattomat faktat. 

ap

Vierailija
26/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis pahoja erimielisyyksiä talousasioista kun toinen esimerkki on se, että mieheni suostuu käymään noin 1/4 kauppareissuista ja hokee sitten ettei maksa minulle mitään, koska minun kauppalaskut on kuukaudessa suuremmat. Olemme siis sopineet maksavamme pakolliset kulut 50/50.. Eli minä ostan perheemme ruoat 75% ajasta ja hän vaan kieltäytyy tasaamaan niitä minulle. Välillä sanoen, ettei niitä lasketa perheen kuluiksi ja välillä taas, että koska mun laskut per kk isommat, hän ei maksa.. 

Aiotko jäädä tähän liittoon tai parisuhteeseen? Nyt on vakavan miettimisen aika.

Vierailija
27/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos ap, kun väkivaltaiset ihmiset eivät ole reiluja ja tasapuolisia. He eivät halua yhteistä hyvää, he haluavat itselleen hyvää ja pahaa sille toiselle.

Kun ymmärrät tämän ja sen, että muehesi on parisuhdeväkivaltainen, niin käsität, että hän ei halua, että perheen kulut jaetaan oikeudenmukaisesti. Hän HALUAA, että sinä maksat suurimman osan ja hänen ei tarvitse maksaa.

Ihan sqma vaikka yrittäisit perustella laskujen kustannustenjakoa vaikka kuinka. Kyse ei ole siitä, että hän ei ymmärtäisi, vaan siitä, että hän ei halua maksaa osuuttaan.

Vierailija
28/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on siis pahoja erimielisyyksiä talousasioista kun toinen esimerkki on se, että mieheni suostuu käymään noin 1/4 kauppareissuista ja hokee sitten ettei maksa minulle mitään, koska minun kauppalaskut on kuukaudessa suuremmat. Olemme siis sopineet maksavamme pakolliset kulut 50/50.. Eli minä ostan perheemme ruoat 75% ajasta ja hän vaan kieltäytyy tasaamaan niitä minulle. Välillä sanoen, ettei niitä lasketa perheen kuluiksi ja välillä taas, että koska mun laskut per kk isommat, hän ei maksa.. 

Aiotko jäädä tähän liittoon tai parisuhteeseen? Nyt on vakavan miettimisen aika.

Sitä olen nyt pidemmän aikaa miettinyt, mutta sitten lapset menettävät mökin ja kodin yms kun joudumme muuttamaan pienempään..

ap

Vierailija
29/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen ruoka- ja laskutili. Siitä maksetaan ruoat, vuokrat, vesilaskut ja muut pakolliset. Kumpikin laittaa joka kuukausi sovitun verran rahaa ja se on siinä. Ei tarvitse enää ikinä riidellä näin turhasta asiasta.

Vierailija
30/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että isomman asunnon ja mökin takia olet valmis elättämään perhettä miehen puolesta.

Ajattele niin, että eron jälkeen sinulla jää rahaa säästöön niin, että voit käydä lasten kanssa etelänlomallakin. Pitävät taatusti siitä enemmän kuin hikisestä mökistä.

Vierailija
31/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteinen ruoka- ja laskutili. Siitä maksetaan ruoat, vuokrat, vesilaskut ja muut pakolliset. Kumpikin laittaa joka kuukausi sovitun verran rahaa ja se on siinä. Ei tarvitse enää ikinä riidellä näin turhasta asiasta.

Miten mies saadaan laittamaan tilille sovittu summa?

Vierailija
32/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tuli miehelle se muistutuslasku, miksi sä perinnän kuluja maksat? Olisit antanut oman osuutensa idioottimiehellesii ja todennut että ole maksamatta sitten koska hänellehän se ulosottomerkintä tulee ja hän sen laskun avaamatta jätti.

Varo ettei käy niin kuin tutulleni. Mies tilaili vaimon nimiin kun tiesi sen hlotunnuksen. Salasi kunnes oli tonnien velat.

Mikset lähde? Kenen nimissä asunto on vai oletteko vuokralla? Onko avioehto? Mieti onko hyvä että lapsesi asuu noin epävakaan kanssa samassa huushollissa. Miksi kaikki on sinun vastuullasi?

Vierailija
33/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehoaisiko mieheen jos puhuisitte kulujen jaosta jossain sopivassa porukassa. Esim miehen vanhempien ollessa paikalla tai kunnioittaisiko mies jotain kaveriaan jos sellainen suostuisi juttelemaan asiasta miehen kanssa.

Vierailija
34/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini oli avoliitossa tällaisen miehen kanssa, onneksi eronnut jo. Se mies oli hyvätuloisempikin kuin nainen, ansaitsi ehkä kolminkertaisesti kuin nainen. Silti ei periaatteessa suostunut maksamaan osuuttaan, eikä mitään lapseen liittyvää. Yhdessä vaiheessa kaverini huomasi, että mies kävi varastamassa seteleitäkin hänen lompakostaan.

Vierailija
35/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehoaisiko mieheen jos puhuisitte kulujen jaosta jossain sopivassa porukassa. Esim miehen vanhempien ollessa paikalla tai kunnioittaisiko mies jotain kaveriaan jos sellainen suostuisi juttelemaan asiasta miehen kanssa.

Esittäisi muiden paikallaollessa, että makselee kuluja jopa enemmän kuin ap. Vieraiden löhdettyä olisi niin raivoissaan julkisesta noyryytyksestä, että pahoinpitelisi ap:n

Ota huomioon,,että tässä on kyseessä mues, joka on jo väkivaltainen ap:ta kohtaan sekä henkisesti että taloudellisesti.

Vierailija
36/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä stressaa, elät pidempään. Ota miehestäsi mallia.

Vierailija
37/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyhän se hetken noin. lopulta susta tulee perheen vastuun kantaja

ja ukko narisee sohvalla että aina mua vaan sorsitaan.

NIIN NÄHTY JUTTU TUO

Vierailija
38/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko miehellä olla jokin hahmottamishäiriö tms., kun aidosti tuntuu ettei ymmärrä asioita oikein todella monessa asiassa. Mies oli juuri mökillä 2 päivää, jolloin tietty ostin perheemme ruoat ja aikoo olla taas pe eteenpäin useamman päivän, jolloin vastaan taas lasten lisäksi myös ruokakuluista pl miehen ruoat. Niin mies oli äsken tosissaan, että minun pitäisi tänäänkin mennä ostamaan perheemme ruoat. Taipui sentään tällä kertaa siihen, että meni ostamaan aivan pakolliset tuotteet, kun selitin tuon, että vastaan jälleen yksin lastemme ruokakuluista pe eteenpäin kuten olen vastannut tähän saakka tämän viikon..mutta ilman erittäin pitkiä perusteluja ei olisi suostunut. Itse toivoisin, että ihan jokaista täysin selvää asiaa ei tarvitsisi perustella ja tämäkin oli vielä poikkeus kun uskoi tällä kertaa perusteluni. 

ap

Vierailija
39/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellista väkivaltaa ja todennäköisesti narsisti. Teillä on varmasti myös paljon muuta henkistä väkivaltaa ja tuo laajenee myöhemmin myös fyysiseksi väkivallaksi, vaikket sitä nyt vielä ehkä uskoisikaan. 

Turvakoti on täynnä naisia, jotka mies oli kupannut ja alistanut tyhjiin myös rahallisesti. 

Mökki tai isompi asunto on mitätöntä, kun omanarvontuntosi on mennyt.

Anna mennä se lasku ulosottoon. Typerää maksaa miehen laskuja.

Ero teille tulee ennemmin tai myöhemmin, koska miehen käytös tulee tuosta vain pahenemaan, ja joudut alistumaan niin tossuksi, että hänkään ei sinua enää lopulta katsele. Toinen nainen tulee kuvaan. Sinut on kupattu tyhjiin ja tulet menettämään kaiken. Mies on puolestaan jemmannut sinulta kuppaamansa rahansa ja porskuttaa. Näin tämä kuvio menee.

Vierailija
40/117 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätäkin olen ehdottanut, mutta mies kieltää ehdottomasti olemasta yhteydessä näistä asioista hänen puolen ihmisiin. Jos sitten pyytäisin jotain minun ystävääni, niin olen ihan varma, että hän sanoisi sitten ystäväni olleen puolueellinen.

Exceleistä vielä: tein siis erittäin selkeän +/- Excelin, niin mies sanoi, ettei ymmärrä siitä mitään. Ja kun yritin selittää rivi kerrallaan esim näin, että minä maksoin sähköt 150€ ja sinä bensat 70€ eli näiden erotus on 80€ jonka olet minulle auki, niin hän alkoi vaan hokemaan, että aivan, tuo todistaa taloudellisen väkivallan minua kohtaan, koska et ole maksanut osuuttasi bensalaskusta.. ja vaikuttaa, että hän on aidosti ihan tosissaan.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi