Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni pistää laskun mielummin ulosottoon kuin maksaa sen

Vierailija
10.01.2024 |

Sovimme aviomieheni kanssa syksyllä yhdestä yhteisestä hankinnasta ja että maksamme sen puoliksi. Miehellä ei ole tapana availla postejaan kun pahalla viiveellä ja ensimmäinen lasku sitten hävisi jonnekin ilman, että sitä maksettiin. Tuli muistutuslasku, jonka mies avasi vasta kun eräpäivä oli mennyt. Mies alkoi raivoamaan minulle, että ei todellakaan maksa sitä, kun ei ole mitään tilannut (vaikka yhdessä tilasimme ja lasku meni miehelle). Suostui lopulta siirtämään minulle puolet alkuperäisestä summasta, että minun pitäisi maksaa lasku sekä omasta pussistasi perintäkulut. Ajattelin etten jaksa vääntää perintäkuluista ja maksoin.

No, nyt oli tullut uusi lasku lisäperintäkuluista ja pyysin miestäni maksamaan ne selittäen, että asia menee kohta ulosottoon. Ja what?!? Hän vaan sanoo ettei maksa kun ei ole mitään tilannut (vaikka siis on ja jos ei maksa, hän siis joutuu ulosottoon). Mikä tuollaista ihmistä vaivaa? Muitakin esimerkkejä olisi miljoona, joissa hän näkemykseni mukaan toimii täysin järjettömästi..

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehoaisiko mieheen jos puhuisitte kulujen jaosta jossain sopivassa porukassa. Esim miehen vanhempien ollessa paikalla tai kunnioittaisiko mies jotain kaveriaan jos sellainen suostuisi juttelemaan asiasta miehen kanssa.

Tätäkin olen ehdottanut, mutta mies kieltää ehdottomasti olemasta yhteydessä näistä asioista hänen puolen ihmisiin. Jos sitten pyytäisin jotain minun ystävääni, niin olen ihan varma, että hän sanoisi sitten ystäväni olleen puolueellinen.

Exceleistä vielä: tein siis erittäin selkeän +/- Excelin, niin mies sanoi, ettei ymmärrä siitä mitään. Ja kun yritin selittää rivi kerrallaan esim näin, että minä maksoin sähköt 150€ ja sinä bensat 70€ eli näiden erotus on 80€ jonka olet minulle auki, niin hän alkoi vaan hokemaan, että aivan, tuo todistaa taloudellisen väkivallan minua kohtaan, koska et ol

Juu, korjasinkin tuon virheen jossain viestissä. Kiireessä keksin vain jonkun esimerkin ja se meni ihan väärin, mut toivottavasti pointti kävi selväksi.

ap

Vierailija
102/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että sinun rahat eivät yksi kertaisesta riitä. Et pysty maksamaan kaikkea vaadittua. Teidän on myytävä mökki tai muutettava pienempään asuntoon.

Etsitte kompromissiä siihen 300e. Jos se on miehelle niin tärkeä, niin maksat sen. Mutta mies maksaa 100% ruuat tms.

Vaatiiko mies, että sinun pitää yksin maksaa lasten päivähoitomaksut ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanot miehelle, että sinun rahat eivät yksi kertaisesta riitä. Et pysty maksamaan kaikkea vaadittua. Teidän on myytävä mökki tai muutettava pienempään asuntoon.

Etsitte kompromissiä siihen 300e. Jos se on miehelle niin tärkeä, niin maksat sen. Mutta mies maksaa 100% ruuat tms.

Vaatiiko mies, että sinun pitää yksin maksaa lasten päivähoitomaksut ?

Olen etsinyt kompromissia ja sovun saavuttamiseksi olen maksanut 240€ (hänen vaatimastaan 300€:sta vaikka sen vääräksi koenkin) kahtena kuukautena viidestä, jolloin maksu on ollut ajankohtainen. Mutta silläkään ei ole ollut mitään vaikutusta. Miehen näkemys on, että minä maksan päikkymaksut koska hän maksaa sähköt (ei mene täysin yksi yhteen lapsilisien jälkeenkään). Miehen näkemys siis on, että lapsilisät kattaa osan päikkymaksuja, on se toki mahdollista niinkin ajatella, mutta minä maksan siis maksan sitten sen ylimenevän osan.

Siitä 300€ maksusta ei ole mahdollista luopua ennen kesää.

ap

Vierailija
104/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olen myös ehdottanut sitä, että minulle sopii hyvin, että maksan tuon 300€, kunhan perheen kulut maksetaan sitten tulojen mukaisessa suhteessa eli 40/60. Mutta sekään ei sovi hänelle. Hänelle sopii vain tuo hänen malli, jonka mukaisesti tilini menisi joka kk muutaman satasen miinukselle ilman minun mitään omia, kuten kampaaja-, vaate- tms kuluja.

ap

Vierailija
105/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa, että noin pölvästejä miehiä on olemassa. Mutta kai se sitten uskottava on, kun ap loogisesti tästä kertoo. 

Kerrohan ap, mikä sai sinut rakastumaan tähän mieheen? 

Vierailija
106/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin sinuna sosiaalityöhön keskusteluyhteyden saadakseni apua eroon. Tuon äijän pää täytyisi tutkia. Joko ukko pihalle tai sinä. Uhkaa jättää laoset kokonaan tämän maksettaviksi ja hullehdittaviksi ;) 

Vierailija
107/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini on ollut iänkaiken sellainen ettei ole huolehtinut kunnolla laskuistaan. Isän kanssa tappelivat raha-asioista. Erosivat välillä ja taas olivat yhessä. Sama homma jatkui. Isäni on kuollut, eikä äitini ole vieläkään juurikaan tapojaan muuttanut. Veljeni koittaa hoitaa äitin laskuja parhaansa mukaan. Sosiaalihuoltoon otettiin yhteyttä ja laskut menevät sen kautta. Kyseessä on vanha ihminen. Sun miehes kaipaa vissiin sossun apua kun on noin uusavuton ettei saa laskujaan maksettua. Sano että hoitoon sen pitäs mennä. Jos jatkat samaan malliin niin menetät hermosi ennen pitkää ja ero tulee. 

Vierailija
108/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on laitettava kova kovaa vasten. Laitat miehen mökille ja sanot, että tulee takaisin kun ratkaissut kumpi on tärkeämpi perhe vai raha. Kotiin paluu tarkoittaa, että jatkossa kulut jaetaan tulojen suhteessa.

Miehelle maksat vasta sitten, kun hän on hoitanut sinulle kuuluvat osuudet kaikesta. Ja käyt siellä kampaajalla ja ostat vaatteita. Sen jälkeen jos jää rahaa, maksat miehelle. 

Mies ottaa sinut tosissaan, vasta kun olet kaksi kertaa kovempi kun hän. Älä ole lapanen, älä maksa hänen puolestaan.

Eihän tuossa ole mitään järkeä, että hän maksattaa kulunsa ja lasten kulut sinulla!

Vierailija
109/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenkasvuinen poika tuo on eikä mikään mies. 

Vierailija
110/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedot tarkistetaan jopa uutta työpaikkaa haettaessa. Ainakaan pankki- ja rahoitusalalle ei uskalla palkata ihmistä, joka ei osaa omiakaan asioitaan hoitaa. 

Vierailija
111/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne , mutta nykyjään olen saanut siirtää hänen laskunsa e-laskuiksi jotka veloitetaan suoraan ja yksittäiset paperilaskut saan avata ja maksaa hänen tililtään sovitusti . Mies vain ei saanut aiemmin aikaan hoitaa laskuja vaan ne meni yleensä perinnän kautta . Nyt mies säästää kuluissa  ostaa sitten minulle jotain kivaa välillä vaivanpalkaksi. Netistä jos tilataan niin hän nykyjään valitsee verkkomaksun laskun tai osamaksun sijaan niin ei jää roikkumaan vahingossakaan maksut .  

Vaikka miinuspeukkuja olet saanut, minusta hieno järjestely koska esim ADHD on sellainen dignoosi että saattaa laskujen maksaminen olla vaikeaa. Tämä mies on sentään maksanut laskunsa eikä vaatinut vaimoaan maksamaan. 

Ja vaimo saa vähän kivaa itselleen, kun hoitaa miehensä sihteerin hommia

Vierailija
112/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin olen ulosotossa vaikka koko loppuelämän kuin valtiolla töissä.

Vierailija
113/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedot tarkistetaan jopa uutta työpaikkaa haettaessa. Ainakaan pankki- ja rahoitusalalle ei uskalla palkata ihmistä, joka ei osaa omiakaan asioitaan hoitaa. 

Ei haittaa ollenkaan. En ole koskaan halunnut pankkiin töihin enkä sinne suostuisi menemäänkään, vaikka luottotiedot olisi kunnossa. Sen verran homofoobista ja vanhanaikaista porukkaa. 

Vierailija
114/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli sama tilanne , mutta nykyjään olen saanut siirtää hänen laskunsa e-laskuiksi jotka veloitetaan suoraan ja yksittäiset paperilaskut saan avata ja maksaa hänen tililtään sovitusti . Mies vain ei saanut aiemmin aikaan hoitaa laskuja vaan ne meni yleensä perinnän kautta . Nyt mies säästää kuluissa  ostaa sitten minulle jotain kivaa välillä vaivanpalkaksi. Netistä jos tilataan niin hän nykyjään valitsee verkkomaksun laskun tai osamaksun sijaan niin ei jää roikkumaan vahingossakaan maksut .  

Vaikka miinuspeukkuja olet saanut, minusta hieno järjestely koska esim ADHD on sellainen dignoosi että saattaa laskujen maksaminen olla vaikeaa. Tämä mies on sentään maksanut laskunsa eikä vaatinut vaimoaan maksamaan. 

Ja vaimo saa vähän kivaa itselleen, kun hoitaa miehensä sihteerin hommia

Inhoan sihteerin/assistentin hommia, aina inhonnut. En enää ikinä suostu miksikään sihteeriksi/assistentiksi. Jos olisi aivan pakko niin kusisin kaikki hommat ja saikuttaisin kaikki päivät.

Vierailija
115/117 |
11.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaa vaikka olisin koko loppuelämän ulosotossa. Minulla ei ole mikään kiire! Aivan sama:)

En muutenkaan koskaan ole halunnut olla pankissa, valtiolla, eduskunnassa tms. töissä. Vielä vähemmän jossain Puolustusvoimissa. Miksi haluaisin olla jatkossakaan? (sitäpaitsi eduskunnassa ON ollut ulosottovelkaisia kansanedustajia ja ministereitä töissä). Ikinä en muuten ole hallunnut politikkaan töihin enkä jatkossakaan halua, miksi haluaisin? Ei ole ainuttakaan syytä miksi haluaisin.

Vierailija
116/117 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei haittaa vaikka olisin koko loppuelämän ulosotossa. Minulla ei ole mikään kiire! Aivan sama:)

En muutenkaan koskaan ole halunnut olla pankissa, valtiolla, eduskunnassa tms. töissä. Vielä vähemmän jossain Puolustusvoimissa. Miksi haluaisin olla jatkossakaan? (sitäpaitsi eduskunnassa ON ollut ulosottovelkaisia kansanedustajia ja ministereitä töissä). Ikinä en muuten ole hallunnut politikkaan töihin enkä jatkossakaan halua, miksi haluaisin? Ei ole ainuttakaan syytä miksi haluaisin.

Todella monessa työpaikassa tarkastetaan nykyään luottotiedot vaikka ei tarvitsisikaan. Ja tuo on ehkä kaikkein pienin paha ulosotossa. Nykyään ei saa puhelinliittymiä, vapaaehtoisia vakuutuksia, lainaa, osamaksua yms. jos ei ole luottotietoja. Vuokra-asunnonkin saaminen on huomattavasti vaikeampaa. On myös tyhmää maksaa laskuista moninkertaista summaa ulosoton kautta jos ei ole ihan pakko. Periaatteesta tai toista näpäyttääkseen ei kannata luottotietoja menettää.

Vierailija
117/117 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas oikein vakka löytänyt kantensa.