Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pirjo Nuotio on aina painanut 53kg, voi olla 2-3 päivää syömättä.

Vierailija
10.01.2024 |

Oppinut (pakkomielteisen) tavan vartioida painoaan aanuin illoin omilta vanhemmiltaan. On tarkka än saman painoinen ollut koko elämänsä ja synnytyksenkin jälkeen vain pari viikkoa aikaa palautua normaaliksi. Nyt yli 70v hyväksyy uuden 54kg painonsa, vaikka edelleenkin se tavoite on 53. On välillä helpostikin 2-3 päivää syömättä, ettei vaan liho. 

En tiedä mitä te muut olettemieltä, mutta minusta tämä oli hyvin surullista luettavaa. Ei mitenkään ihailtavaa.

Kommentit (371)

Vierailija
281/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä pidä yli 80 tätiäni syömishäiriöisenä. Tehnyt koko ikänsä noin, ei syö makeaa, luut ja pää moitteettomat. Pitää 60- luvulla ostamiaan vaatteita.

Vierailija
282/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin rehellinen hoikka ihminen. Yleensähän nämä väittävät, että voivat syödä mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon.

Kaikki ne on samanlaisia. Ei ole ruokahalua ja syödään linnunannoksia joka toinen päivä. Sit puhutaan itsekurista. Joopa joo. Aina lihavia syytetään kun ei ole itsekuria. Näillä muilla ei ole vaan näläntunnetta.

Kyllä ihan jokainen ihminen tuntee nälkää, myös hoikat. Niksi on siinä, että hoikat eivät vastaa ihan jokaiseen vatsan kurnaisuun syömällä. Nälkää voi ja on ihan terveellistäkin opetella sietämään. Näläntunne myös katoaa suht lyhyessä ajassa, jos pidättäytyy syömästä ja sitten, kun seuraavan kerran syö,  pienempi määrä riittää tuottamaan kylläisyyden tunteen.

Ja totta on sekin, että hoikkana pysyminen vaatii suurimmalt

Pakko tähän sanoa sivusta, että mä olen ollut ikäni laiha/hoikka ja en todellakaan tunne nälkää kuin harvoin. Joskus muistan syödä vasta kun alkaa heikottaa tai päätä särkeä tai väsyttää tolkuttomasti. Eli minä en ainakaan joudu käyttämään itsekuria lainkaan hoikkana pysymiseen vaan se tulee luonnostaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan Pirjosta vaimon.

M44

Et ota. Jatka haaveilua.

Vierailija
284/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä painoin 13-35 vuotiaana kans 53kg. Pituutta yli 170cm. Nyt paino ollut 35-40 vuotiaana 55kg. Nousu lienee seurausta akriivisesta liikunnasta jonka aloitin juuri 35 v. Ei ole tarvinnut olla tarkoituksella syömättä koskaan, välillä päinvastoin unohtuu syödä ja sitten pitää tankata. Ei kaikki hoikat ole syömishäiriöisiä.

Minäkin olin tuossa iässä helposti hoikka, laihakin, kunnes alkoivat vaihdevuodet. 

Vierailija
285/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä pidä yli 80 tätiäni syömishäiriöisenä. Tehnyt koko ikänsä noin, ei syö makeaa, luut ja pää moitteettomat. Pitää 60- luvulla ostamiaan vaatteita.

Miksi tätisi ei ole syönyt päivittäin? Oliko niin tiukkaa rahasta? Muuten en ymmärrä.

Vierailija
286/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka päivä vaa'alla osana aamurutiinia, ikää 64v

Ei se ole sen kummempi juttu kuin hampaiden peseminen. Mutta aina yhtä hyvä mieli nähdä että olen normaalipainoinen:)

En ole koskaan syömättä, mun verensokeri on muutenkin alhainen. Annokset ja päivittäiset kalorimäärät on pieniä mutta syön kaikkea (paitsi sidukkaa ja sipukkaa). Jos olen ollut juhlissa tai on joulu/lomareissu, työmatka tms missä syödään enemmän pidän kotiintultua kevyemmän viikon. 

Huomaan painossani ahdistavana jo 2 kg nousun

Vierailija
287/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI-laskurin mukaan hän on ihan normaalipainoinen. Fiksuinta on nimenomaan pysytellä aina samassa painossa. Jos joskus syö hiukan enemmän, niin sitten voi ottaa pari päivää rauhallisemmin. Itseasiassa ihmiselle sopii hyvin ns. pätkäpaasto, sillä sellaista kivikautisen ihmisen elämä on ollut. Painonhallinnassa toimivat kaikki kivikautiselle kropallemme sopivat keinot. En tajua tätä paheksunnan määrää. 

Vierailija
288/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin rehellinen hoikka ihminen. Yleensähän nämä väittävät, että voivat syödä mitä tahansa ja vaikka kuinka paljon.

Kaikki ne on samanlaisia. Ei ole ruokahalua ja syödään linnunannoksia joka toinen päivä. Sit puhutaan itsekurista. Joopa joo. Aina lihavia syytetään kun ei ole itsekuria. Näillä muilla ei ole vaan näläntunnetta.

Kyllä ihan jokainen ihminen tuntee nälkää, myös hoikat. Niksi on siinä, että hoikat eivät vastaa ihan jokaiseen vatsan kurnaisuun syömällä. Nälkää voi ja on ihan terveellistäkin opetella sietämään. Näläntunne myös katoaa suht lyhyessä ajassa, jos pidättäytyy syömästä ja sitten, kun seuraavan kerran syö,  pienempi määrä riittää tuottamaan kylläisyyden tunteen.

Ja totta on sekin, että hoikkana pysyminen vaatii suurimmalt

Kyllä minä syön aina, jos tunnen nälkää. Tosin syön pääasiassa säännöllisesti ja usein, niin harvemmin tulee nälkä. 

T. hoikka

Vierailija
289/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putosi paino synnytyksen jälkeen ja sain vuosia tehdä työtä että sain nousemaan takaisin normaalipainon alarajalle . Minusta laiha ei ole kaunis vaan vanhempi kasvoistaan ja kuiva ja heikko ulkomuodoltaan . Vaatteetkaan ei istu laihan päällä kauniisti , vaan roikkuvat . Ihmisten kommentit olivat myös rasittavia , jatkuvaa päivittelyä olet laiha , syötkö mitään jne. 

Vierailija
290/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI-laskurin mukaan hän on ihan normaalipainoinen. Fiksuinta on nimenomaan pysytellä aina samassa painossa. Jos joskus syö hiukan enemmän, niin sitten voi ottaa pari päivää rauhallisemmin. Itseasiassa ihmiselle sopii hyvin ns. pätkäpaasto, sillä sellaista kivikautisen ihmisen elämä on ollut. Painonhallinnassa toimivat kaikki kivikautiselle kropallemme sopivat keinot. En tajua tätä paheksunnan määrää. 

Jos ihminen syö sen verran mitä kuluttaa, ei tarvitse mitään paastoja. Pirjo ei tätä osaa.

Vierailija
291/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirjolla on edessä gerasteeninen vanhuus, heikkous ja hauraus 

Vierailija
292/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla putosi paino synnytyksen jälkeen ja sain vuosia tehdä työtä että sain nousemaan takaisin normaalipainon alarajalle . Minusta laiha ei ole kaunis vaan vanhempi kasvoistaan ja kuiva ja heikko ulkomuodoltaan . Vaatteetkaan ei istu laihan päällä kauniisti , vaan roikkuvat . Ihmisten kommentit olivat myös rasittavia , jatkuvaa päivittelyä olet laiha , syötkö mitään jne. 

Ei ole fiksua arvostella muiden vartaloita. Olivat ne sitten millaisia tahansa.

Pirjon syömättömyys sen sijaan ihmetyttää. Miksi ei syö esim vihersalaatteja.

Vierailija
293/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan Pirjosta vaimon.

M44

Herttaista. Voitte sitten yhdessä aloittaa ja lopettaa päivät käymällä puntarilla, mikäs se kivempaa. Vai onko niin, että tämä kuuluu lähinnä vaimon velvollisuuksiin ja itse voit auttaa tarkistamalla lukeman?

Vierailija
294/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen bmi 21 enkä laiha. Sen verran typeräksi ja ilkeäksi näyttää laihuus ihmisen tekevän tämän ketjun perusteella. 

Vierailija
295/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullisesti elämä kulunut sairastaen. 

Ei ole kovin kivaa ruotia toisen sairautta täällä.

Vierailija
296/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mtv:ssa oli joku toinenkin joka pelkäsi kuollakseen lihomista. Ei syöny, ei käyny vessassa. Mut tupakki maistui. Syömishäiriö.

Vierailija
297/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisten juttujen julkaiseminen lehdissä on edesvastuutonta. Kukaan ei ikinä ajattele herkkiä ja etenkin nuoria tyttöjä, jotka näitä lukevat. Itsehän muistan edelleen lukeneeni jokaisesta lehdestä aina mielenkiinnolla kaikki painoon liittyvät jutut ja jos vaikka Suosikin Dear Eki palstalla joku kertoi olevansa 158/58 ja kysyi onko läski, pistin muistiin kaiken. Mietin vain sitä miten pitkä ja painava joku toinen on ja vertasin itseeni. En kelvannut itselleni koskaan ja edelleen sama ajatusmaailma vaivaa.

Naiset voisivat olla hiljaa painostaan ja sairaasta ruokasuhteestaan. Korkeintaan kannattaisi puhua asiasta sairautena, ei tällä tavalla hehkuttaen sitä ettei ole koskaan edes nälkä.

Kuitenkin pitää kyseenalaistaa myös se, että ihmiset syövät aivan valtavasti nykyään. Jos ei tee fyysistä työtä, ja liikkuu max 3h vi

Mitä ihmettä syöt tällä yhdellä ateriallasi jos ylipainoa on kertynyt 30 kg? 

Vierailija
298/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normitoimintaa. Elämässä on muitakin nautintoja  ja ihmisten kanssakäymisen muotoja kuin syöminen. 

Ei kolmen päivän syömättömyys ole normitoimintaa millään mittarilla. Kuluttaisi enemmän, niin voisi syödäkin. Ai niin. Korkkarit jalassa on vaikea käydä lenkillä.

Minä paastoan muutamia kertoja vuodessa 3-5 päivää, siitä tulee ihana olo. 

Vierailija
299/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoin vuosia tuon verran, sitten aloin pikkuhiljaa lihota, nykyisin olen ehkä normaalipainon ylärajalla.

En muuttanut syömisiäni, oikeasti söin paljon enemmän nuorena parikymppisenä ja epäterveellisemmin. Olin vain luonnostani hoikka, mutta keski-ikäisenä tämä muuttui. Ikä todellakin muuttaa ainakin naisen hormonitoimintaa ja aineenvaihduntaa.

Vierailija
300/371 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi