Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYHY

Vierailija
09.01.2024 |

Noniin. Vuoden kestänyt syyhytaistelu takana ja koin velvollisuuden kertoa miten pääsimme siitä eroon. 4x nix hoitoa, scatol tabletit jnejne maksoi varmaan jotain 300e+ ja kaikki ne ovat turhaa. Ostakaa puuilosta bio nix voide. Maksaa 20e ja riitti meillä kahdelle ihmiselle. Eli suihkuun, kunnon kuivaus ja sitten voide kaulasta alaspäin( kuivaa nopeasti eli ei tunnu niin ällöttävältä, tosin haisee vähän) ja toistakaa tämä 3päivää putkeen (24h rasva siis päällä) Sitten 3 päivää taukoa ja uudestaan 3päivää rasvausta ja jos pesee kädet niin uusinta rasvaus. Välillä siivosimme ja vaihdettiin lakanoita ja pyyhkeitä muttei kyllä joka päivä. Sillä lähti ja nyt 2kk olen nauttinut elämästä ekaa kertaa yli vuoteen. Välillä meinasi toivo hiipua ja useat yöt vietin itkiessä kun töihin pitää herätä mutta kutina ja kirvely oli liian paha nukkuakseen. Tsemppiä kaikille jotka tämän paskan joutuu kokea.

Kommentit (151)

Vierailija
121/151 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä miehellä että minulla on ollut syyhyä kasvoissa ja päässä. Tähän mennessä 2 x bentsyylibentsoaattia käytetty päästä jalkoihin.Minulla oli puolipitkät hiukset ja päänahan voitelu oli melko homma.

Eilen voitelimme permetriinivoiteella. Sitä ennen kävin kampaajalla ja leikkaututin hiukseni noin sentin pituisiksi. Illan ja yön aikana hieroin päänahkaani. Tulos oli, että löysin neljä pientä ja yhden suuremman punkin. Hiusten leikkaus oli oikea päätös.

Joka hoitokerralla toivoo, että nyt se tepsii... Jatkamme kamppailua. Vie aikaa, rahaa ja käy hermoillekin välillä. Uskon, että meidän on vähintään kahden viikon ajan ilman pausseja käytettävä joko lääkevoiteita tai luonnonkonsteja (kokosöljy + neilikkaöljy/teepuuöljy/neemöljy...). Ehkä saadaan vielä uudet ivermectin-kuuritkin.

Kaikkea kyllä kokeillaan. Vielä on rikkivaseliini ja Puuilon hevoslinimentti kokeilematta.

Vierailija
122/151 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Te jotka ootte rikkivaseliinilla hoitaneet. Miten tuon aineen saa vaatteista pois? Vai nakataanko suoraan kaikki sen aikana käytetyt vaatteet roskiin.

Pesin yhden koneellisen ja kaikki haisee ihan kauhealta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama kysymys kuin edellisellä eli miten rikin hajun saa pois tekstiileistä? Ei kyllä ole vaihtoehtona heittää roskiin kaikkia vaatteita eikä liinavaatteita. 

Ja miten ihmeessä olette pystyneet käymään töissä tai koulussa haisten kamalalle rikille?

Vierailija
124/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisen lähes näkymättömän ötökän polvesta tippumisen näkisi? Miehesi oli pää polvissa tuijottamassa? Syyhypunkkia ei erota lakanasta eivätkä ne tippuile ympäriinsä. Joku muu ötökkä nyt kyseessä teidän taloudessanne.

Minulla tuli eilen yksi punkki ulos leuasta. Istuttiin ruokapöydässä ja mies sanoi, katsopa leukaasi. Otin suurennuslasin ja menin kylppäriin. Leuassa oli finnintapapainen näppylä. Sen keskeltä oli juuri tullut ulos suurehko, vaalea punkki. Laitettiin talteen purkkiin. Voitelu- ja siivousrumba menossa jo kolmatta kuukautta. Ivermectiniakin otettu, toisesta annoksesta vasta viikko.

Se oli finnin sisältöä. Syyhypunkki on kooltaan pienen hilsepaakun kokoinen, eikä miehesi näe sitä ruokapöydän toiselta puolelta.

Vierailija
125/151 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä miehellä että minulla on ollut syyhyä kasvoissa ja päässä. Tähän mennessä 2 x bentsyylibentsoaattia käytetty päästä jalkoihin.Minulla oli puolipitkät hiukset ja päänahan voitelu oli melko homma.

Eilen voitelimme permetriinivoiteella. Sitä ennen kävin kampaajalla ja leikkaututin hiukseni noin sentin pituisiksi. Illan ja yön aikana hieroin päänahkaani. Tulos oli, että löysin neljä pientä ja yhden suuremman punkin. Hiusten leikkaus oli oikea päätös.

Joka hoitokerralla toivoo, että nyt se tepsii... Jatkamme kamppailua. Vie aikaa, rahaa ja käy hermoillekin välillä. Uskon, että meidän on vähintään kahden viikon ajan ilman pausseja käytettävä joko lääkevoiteita tai luonnonkonsteja (kokosöljy + neilikkaöljy/teepuuöljy/neemöljy...). Ehkä saadaan vielä uudet ivermectin-kuuritkin.

Kaikkea kyllä kokeillaan. Vielä on rikkivaseliini ja Puuilon hevoslinimentti kokeilematta.

Ai nämäkö tarttuivat vaan käsiisi?

Vierailija
126/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka hoitokerralla toivoo, että nyt se tepsii... Jatkamme kamppailua. Vie aikaa, rahaa ja käy hermoillekin välillä. Uskon, että meidän on vähintään kahden viikon ajan ilman pausseja käytettävä joko lääkevoiteita tai luonnonkonsteja (kokosöljy + neilikkaöljy/teepuuöljy/neemöljy...). Ehkä saadaan vielä uudet ivermectin-kuuritkin.Kaikkea kyllä kokeillaan. Vielä on rikkivaseliini ja Puuilon hevoslinimentti kokeilematta.

Ai nämäkö tarttuivat vaan käsiisi?

Ei tartu käsiin, vaan ovat ihon päällä. Voide on tahmeaa. Kun hieroin päänahkaa, sieltä irtosi voiteen mukana/seasta nämä punkit.

Ihme kommentti. Ehkä voisit uskoa tarinani? Miksi epäilet? Puhun oikeista kokemuksistani. Eivät ole mitään satuja.

Vierailija
127/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisen lähes näkymättömän ötökän polvesta tippumisen näkisi? Miehesi oli pää polvissa tuijottamassa? Syyhypunkkia ei erota lakanasta eivätkä ne tippuile ympäriinsä. Joku muu ötökkä nyt kyseessä teidän taloudessanne.

Minulla tuli eilen yksi punkki ulos leuasta. Istuttiin ruokapöydässä ja mies sanoi, katsopa leukaasi. Otin suurennuslasin ja menin kylppäriin. Leuassa oli finnintapapainen näppylä. Sen keskeltä oli juuri tullut ulos suurehko, vaalea punkki. Laitettiin talteen purkkiin. Voitelu- ja siivousrumba menossa jo kolmatta kuukautta. Ivermectiniakin otettu, toisesta annoksesta vasta viikko.

Se oli finnin sisältöä. Syyhypunkki on kooltaan pienen hilsepaakun kokoinen, eikä miehesi näe sitä ruokapöydän toiselta puolelta.,

Voi jessus tätä vääntöä. Oli punkki ja isohko sellainen. Laitoin purkkiin, niin kuin muutamat muutkin löydetyt. Ennen kuin se punkki tuli ulos, minulla oli usean päivän ajan finniltä näyttävä näppylä. Sen keskeltä tuli se punkki ulos ja erottui vaaleana punertavaa taustaa vasten. Lääkärille on punkkipurkki näytetty ja diagnoosi on. Miksi vänkäät?

Vierailija
128/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli finnin sisältöä. Syyhypunkki on kooltaan pienen hilsepaakun kokoinen, eikä miehesi näe sitä ruokapöydän toiselta puolelta.

Lue kommentti kunnolla. Tuo ihminen kirjoittaa, että katsoi vielä suurennuslasin kanssa....

Vierailija
129/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tubettaja, joka on käyttänyt ivermectiniä, permetriiniä ja mm. neem-öljyä.

Meillä samantapainen käytäntö menossa. Tablettikuurit ja permetriinivoitelut takana. Jatkamme nyt voitelua iltaisin:

- neem-öljyä ja kookosöljyä kumpaakin saman verran

- lisäämme teepuuöljyä niin, että sitä on 10% seoksesta

Neilikkaöljy on ilmeisesti myös tehokas, mutta minun iholle liian väkevä laimennettunakin.

Voitelemme iltaisin koko vartalon päästä jalkoihin (= päänahkakin). Muistetaan laittaa kynsien alle, voidella sormien ja varpaiden välit, korvatkin perusteellisesti. Annamme olla iholla ensin puolisen tuntia (seisottava nakuna kylppärissä...). Sitten puetaan pitkät alusvaatteet päälle. Sänkyyn laitetaan pyyhkeet, ettei sotketa paikkoja.

Voidellaan nyt 2-3 iltaa öljyseoksella ja sitten taas yksi ilta permetriinillä. Tuntuu auttavan. Aika näyttää.

Vierailija
130/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin pari päivää sitten Tübingenin yliopiston suosituksen siitä, että aikuisillakin kuuluisi aina käsitellä pää. Monesti sanotaan, että punkkeja on päässä yleensä vain lapsilla.

Luultavasti oma hoitoni olisi edennyt paremmin, jos pää ei olisi jäänyt voitelematta. Siellä on nyt tällä hetkellä enemmän punkkinäppyjä kuin missään muualla. Kutinaa ei päänahassa juuri ollut, siksi en kiinnittänyt siihen tarpeeksi huomiota. Nyt onkin sitten superlyhyet hiukset...

Vierailija
131/151 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tubettaja, joka on käyttänyt ivermectiniä, permetriiniä ja mm. neem-öljyä.

Meillä samantapainen käytäntö menossa. Tablettikuurit ja permetriinivoitelut takana. Jatkamme nyt voitelua iltaisin:

- neem-öljyä ja kookosöljyä kumpaakin saman verran

- lisäämme teepuuöljyä niin, että sitä on 10% seoksesta

Neilikkaöljy on ilmeisesti myös tehokas, mutta minun iholle liian väkevä laimennettunakin.

Voitelemme iltaisin koko vartalon päästä jalkoihin (= päänahkakin). Muistetaan laittaa kynsien alle, voidella sormien ja varpaiden välit, korvatkin perusteellisesti. Annamme olla iholla ensin puolisen tuntia (seisottava nakuna kylppärissä...). Sitten puetaan pitkät alusvaatteet päälle. Sänkyyn laitetaan pyyhkeet, ettei sotketa paikkoja.

Voidellaan nyt 2-3 iltaa öljyseoksella ja sitten taas yksi ilta permetriinillä. Tuntuu auttavan. Aika näyttää.

Unohdin linkin: https://www.scabieshomeremedies.com/       Ohjeet maksutta. (Vain kirja maksullinen)

Vierailija
132/151 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyhy elää myös päänahassa. Minulla jäi pää käsittelemättä ja ajan mittaan kävi niin, että punkkinäppylöitä on ollut päässä enemmän kuin missään muualla. Kasvoissakin sitä voi olla. Minulla on ollut mm. leuassa, miehellä jopa aivan silmän vieressä.

Eli se tieto, että aikuisten ei tarvitse käsitellä päätä tai kasvoja on vanhentunutta, vaikka vielä onkin yleinen ohje.

Vierailija
133/151 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkivaseliinin sijaan voi kokeilla rikkisaippuaa. Löysin netistä National Library of Medicine -sivustolta. 40-luvulla (!) kalifornialainen sairaala käytti 400 tapauksen hoitoon 18-prosenttista rikkisaippuaa.

Saippua sisältää "sapo mollista" ja rikkiä (precipitated sulfur). Minä sekoitin lasten kermamaiseen suihkusaippuuaan 20% anorgaanista rikkijauhetta. (Sapo mollis = "soft soap", vanha apteekkituote).

Ensin käyn lämpimässä suihkussa ja sen päätteeksi saippuoin itseni rikkiseoksella päästä jalkoihin. Kaikki paikat: korvantaustat, pää, sormet, varpaat, jalanpohat, aivan kaikki. Sitten odotan, kunnes saippua on kuivunut ja laitan päälle valkoiset kokopitkät alusvaatteet, sukat ja hanskat, kaikki puuvillaa. Tyynyn päälle laitan pyyhkeen suojaksi. Vaatteet ja vuode eivät turmellu samalla tavoin kuin vaseliinin kanssa.

Jos seos huuhtoutuu pois, voidellaan uudelleen.  Muuten neuvot on samat kuin rikkivoiteen käytössä: laitetaan kolmena iltana peräkkäin ja annetaan olla iholla 24 tuntia.

Tällä hetkellä tuntuu auttavan. Kolmannen yön jälkeen kutinakin helpotti. Ehkä tämä on ratkaisu. Lääkekuuri ja voide ei ollut...

Linkki:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1634185/pdf/calwestmed00304-0053.pdf

Vierailija
134/151 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ruotsalainen syyhylääke on nyt saanut myyntiluvan Suomen apteekeissa. Asiasta oli äsken juttua Ylen uutisissa, joten varmasti ainakin Ylen sivuilla on tästä juttua. Jos nyt oikein ymmärsin niin tässä on nyt sitä BioNixin tehoainetta, jonka on todettu tehoavan hyvin.

Vierailija
135/151 |
11.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä hevosen syyhylääkettähän on kaikki kaupat väärällää, eikö enää syyhytä kun ei hyllyt tyhjene. Taisi mennä pois muodista tuo syyhy

Vierailija
136/151 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon syyhyn ihmiset saavat?

Lääkäri sanoi, että riittää, kun istut tuoliin, jossa on ennen sinua istunut joku, jolla on syyhy. Yksi elävä naispuoleinen syyhypunkki riittää, että tarttuu vaatteeseesi.

Ja sitä on valtavasti nykyään liikkeellä.

Ei ole sanonut syyhy leviää ihokosketuksen kautta, muttei esim kättelystä sitä saa.

Kaikki on sattumankauppaa. En luota noihin hokemiin. Ei saa kätellessä eikä bussinpenkistä... Voi saada mistä vaan.

Itse tarkastelin käsiäni ja sormiani suurennuslasin kanssa ja lähemmin tarkastellessa tajusin niitten olevan punkkien esiaste. Jos olisin kätellyt jotakuta, olisivat voineet helpostikin tarttua toiseen henkilöön.

Vierailija
137/151 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko minkä niminen aine?

-At

Vierailija
138/151 |
13.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko minkä niminen aine?

-At

Jos kysyt ruotsalasta tuotetta: Se on Tenutex.

Vierailija
139/151 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan teillä on pysynyt kutinat poissa ivermektiinin jälkeen? Minulla k.o lääke hävittää kaikki kutinat noin 2-3 tunnissa, mutta uudet kutinat alkavat jo 2-4 päivän kuluttua. Olemme siivonneet kuin hullut ja eristäydytty mökille, silti muka aina uusi tartunta? Luulen, että lääke ei tapa kaikkia punkkeja, vaan ne vain "halvaantuvat" joksikin aikaa. Rikkivoiteet olleet nyt jo 3 kuuria myös, ja taas alkoi kutisemaan, vaikka edellisistä tableteista oli vasta 3 pv. Laitoin rikkivoiteet, nyt kolmas päivä, ja edelleen kutisee. Eli rikkivoide ei näytä vaikuttavan suuresti syyhypunkkien elämään. Jälkikutinaa tämä tuskin on, kun ivermektiinin jälkeen tosiaan on täysin kutisematon sen muutaman päivän ajan. 

Vierailija
140/151 |
20.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro sitten auttoiko tämä hoito. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän