Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SYYHY

Vierailija
09.01.2024 |

Noniin. Vuoden kestänyt syyhytaistelu takana ja koin velvollisuuden kertoa miten pääsimme siitä eroon. 4x nix hoitoa, scatol tabletit jnejne maksoi varmaan jotain 300e+ ja kaikki ne ovat turhaa. Ostakaa puuilosta bio nix voide. Maksaa 20e ja riitti meillä kahdelle ihmiselle. Eli suihkuun, kunnon kuivaus ja sitten voide kaulasta alaspäin( kuivaa nopeasti eli ei tunnu niin ällöttävältä, tosin haisee vähän) ja toistakaa tämä 3päivää putkeen (24h rasva siis päällä) Sitten 3 päivää taukoa ja uudestaan 3päivää rasvausta ja jos pesee kädet niin uusinta rasvaus. Välillä siivosimme ja vaihdettiin lakanoita ja pyyhkeitä muttei kyllä joka päivä. Sillä lähti ja nyt 2kk olen nauttinut elämästä ekaa kertaa yli vuoteen. Välillä meinasi toivo hiipua ja useat yöt vietin itkiessä kun töihin pitää herätä mutta kutina ja kirvely oli liian paha nukkuakseen. Tsemppiä kaikille jotka tämän paskan joutuu kokea.

Kommentit (151)

Vierailija
101/151 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain kuntosalilta. Laitteesta.

Kaverini sai kosmetologin tyynystä/viltistä.

Miten sinä voit tietää sen noin tarkkaan? Siinä on 40 päivää tartunnasta siihen, että saat ensimmäiset oireet. Itse en ainakaan tietäisi tarttuiko kaupasta, bussista, kahvilan penkistä, hotellista, ravintolasta, kaverin luota, lasten koulusta, töistä vai mistä.

Meilläkin on niin, että alkuperä on hämärä. Meillä ehkä hotellihuone (patja, vuodevaatteet?) tai joku noista muista, joita yllä luettelit.

Jos meillä tuli tartunta hotellisängystä, minulla oli aivan eka oireet (kaksi näppylää ja punertava iho nivusissa) noin 4 viikon jälkeen. Vasta 7 viikon päästä tuli vahva yöllinen kutina ja nokkosihottuma. Luulin sitä ensin allergiaksi. Sitten huomasin kyynärtaipeessa olevan punertavan pompulan ja siihen johtavan, noin sentin mittaisin käytävän. Tästä tunnistin, mistä oli kyse ja aloitin "etsivätyön". Kuolleita punkkeja löytyi mm. lepotuolilla olleesta huovasta, sängystä, olohuoneen matolta. Suurennuslasi on tärkeä apuväline.

Vierailija
102/151 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tuon syyhyn ihmiset saavat?

Joltain toiselta ihmiseltä. Esim. Liian pitkä kättely.

Vaikea jäljittää. Meillä joko laivan hytistä (patja, vuodevaatteet,..), ravintolan pehmustetuista tuoleista, junasta, työpaikalta. Voi vain arvailla.

Ei tullut siis siivottomasta kodista, "pikkujouluista".

Jos jollakin on tosi paha syyhy, eli siis se  "norwegian", silloin henkilö tartuttaa tautia tosi helposti. Tarttuu sitten vaikka ovenkahvasta tms.

Mietinkin, että pitääköhän taas ruveta desinfioimaan ostoskärryn kahva...

Kahden bentsyylibentsoaattikuurin jälkeen saimme lääkäriltä ivermectin-tabletit. Eilen otettu. Minulla lisäksi permethrin-voide. Olen juuri menossa suihkuun. Kutinaa on. Saa nähdä, tehosiko. Halusin lääkäriltä uusintakuurin samalla. Ei suostunut antamaan. Vaikea uskoa, että nyt olisi ohi, vaikka toivoa tietysti voi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/151 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joltain toiselta ihmiseltä. Esim. Liian pitkä kättely.

Vaikea jäljittää. Meillä joko laivan hytistä (patja, vuodevaatteet,..), ravintolan pehmustetuista tuoleista, junasta, työpaikalta. Voi vain arvailla.

Ei tullut siis siivottomasta kodista, "pikkujouluista".

Jos jollakin on tosi paha syyhy, eli siis se  "norwegian", silloin henkilö tartuttaa tautia tosi helposti. Tarttuu sitten vaikka ovenkahvasta tms.

Mietinkin, että pitääköhän taas ruveta desinfioimaan ostoskärryn kahva...

Kahden bentsyylibentsoaattikuurin jälkeen saimme lääkäriltä ivermectin-tabletit. Eilen otettu. Minulla lisäksi permethrin-voide. Olen juuri menossa suihkuun. Kutinaa on. Saa nähdä, tehosiko. Halusin lääkäriltä uusintakuurin samalla. Ei suostunut antamaan. Vai

Laita käsi hedelmä ja vihannespussin sisään tai kertakäyttöhanska käteen ja kanna kaupan ostoskoria näin.

Vierailija
104/151 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hel...... te saatte näitä tauteja? Olen 52v. ja en ollut ennen koskaan edes kuullut syyhystä. Peskää itsenne ja vaatteet joka päivä.

Vierailija
105/151 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että riittää, kun istut tuoliin, jossa on ennen sinua istunut joku, jolla on syyhy. Yksi elävä naispuoleinen syyhypunkki riittää, että tarttuu vaatteeseesi.

Ja sitä on valtavasti nykyään liikkeellä.

Ei riitä. Syyhypunkki ei huvikseen iholta tipahtele mihinkään. Hyppäisitkö itse lämpimästä kartanosta ruokapatojen ääreltä johonkin tuntemattomaan?

Kyllä tipahtelee. Meillä löytynyt mm. ruokapöydältä, keittiön työtasolta, kirjoituspöydältä, lattialta. Paljain silmin luulisi joksikin muruseksi tai ehkä vain pölyksi.

Meillä on ollut käytössä suurennuslasi. Keräsimme muutamia punkkeja lasipurkkiin. Mies otti kännykällä niistä kuvan ja näytti lääkärilleen.

Vierailija
106/151 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveiset Saksasta...

Nuo yllä olevat kommentit tuntuvat "jänniltä". En ole tähän mennessä kuullut, että joku saa heti "puremia". Ehkä voi olla? Yleensä kestää viikkoja, ennen kuin oireita esiintyy. Sen takia on vaikea arvioida, mistä tartunta tuli. Itse oletan, että sain tartunnan laivalta. Makailimme puolitoista päivää hytissä Suomen ja Saksan välisellä matkalla. Tai mies toi töistä tai esim. junasta? Voimme vain arvailla.

Hoidot tähän mennessä: 1 x Antiscobiosum (bentsyylibentsoaatti), 2 x rikkilotion (itse tehty). Juuri toinen rikkihoito ohi. Pää kutiaa ja ötököitä löytyy vieläkin. Aamulla minun sängystä, miehellä yksi tippui lattialle polven seudulta. "Mukavin" muisto oli, kun yksi ötökkä tuli minulla ulos suunpielestä.

Nyt olemme tilanneet uuden satsin Antiscobiosumia. Niitä ötököitä löytyy joka paikasta, ovat joko kuolleita tai eivät muuten liiku. Hu.....

En tiedä mistä ötököistä puhut, mutta syyhypunkkeja nämä eivät ole.

---------------------------------------------

Aivan varmasti ovat syyhypunkkeja. Näytteeksi kerätty punkkeja lääkärin tarkastettavaksi. Sekä miehellä että minulla lääkärin vahvistama diagnoosi.

Lopeta vänkäys. Jos saat tartunnan: osta kunnon suurennuslasi tai zoomaa kunnon kameran kanssa.

Vierailija
107/151 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö olisi vain helpompaa hoitaa itsensä ja lähteä muutamaksi päiväksi muualle? Jos siis ei ole mitään eläimiä tai lapsia.                                                     

Tämä voisi olla hyvä vinkki.  Ainakin punkit kuolee muutamassa päivässä, kun jäävät ilman ihokontaktia.  Mutta mihin sitä kannattaa mennä jos henkilöillä on tartunta päällä.  Jollei punkkihoidot tepsi niin kotiin ne tuodaan takaisin henkilön paluun myötä.  Etelän matkalla aikoinaan kuulin, että siellä jätetään rakennus tai jopa hotelli tyhjilleen torakkaongelman takia.  Kun torakat eivät saa kosteutta eikä ruokaa niin häipyvät.  Siis ne häipyvät toiseen rakennukseen.  Punkit onneksi eivät muuta naapuriin, ne eivät tyhjässä

No kesällä voi mennä teltan kanssa leirintäalueelle, niissä on suihkut joissa voi käydä päivittäin peseytymässä ja levittämässä punkkivoiteen. 

Vierailija
108/151 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä hel...... te saatte näitä tauteja? Olen 52v. ja en ollut ennen koskaan edes kuullut syyhystä. Peskää itsenne ja vaatteet joka päivä.

Ja mistä xxxx:stä on kotoisin noin ennakkoluuloinen ihminen? Minä olen kymmenen vuotta vanhempi. Syyhystä ei vuosikymmeniin kuullut mitään. Nyt kyllä kuulee ja tilanne on täysin muuttunut viime vuosina. Syyhy on nyt yleinen koko Euroopassa. Tietoa on saatavilla ja mediakin on asiaa käsitellyt. Niin Suomessa kuin muuallakin.

Suihkussa käyminen ja vaatteiden vaihto ei estä tartuntaa. Sen voi saada miten puhdas ihminen tahansa.

Vierailija
109/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa uusinta-annoksen ivermectiniä ja permethrin-voidetta. Sanoin lääkrille, että 30 gramman putkilo on liian vähän minulle lähes satakiloiselle, noin 170 senttiselle henkilölle. Voide riitti nipin napin ja lisävoiteluun, esim. käsienpseun jälkeen ei jäänyt edes nokaretta.

Luki tietokoneeltaan jotain tietoja: aikuisille 30 grammaa. Sanoin, että siinä myös lukee, että suurempi annos on tarpeen ihmisen koon ja ihon pinta-alan mukaan. Ei auttanut. Sanoin, että onhan käsien pesun jälkeen voideltava kädet uudelleen ja ehkä vielä "intiimiseutukin". 

Kun ei "tiedoista" mitään siitä löytynyt, sanoi, että en kirjoita kuin nuo 30 grammaa. Illalla voitelet, sitten menet nukkumaan. Sanoin, että käyn kyllä joka yö vessassa ainakin kerran. Sen jälkeen olisi voideltava sekä kädet että muut paikat. Ei auttanut. Sanoin, että 150 cm pitkä ihminen, joka painaa alle 50 kiloa saa saman voidemäärän kuin minä, kaksi kertaa paksumpi?

Ei mennyt perille mikään. Sanoi itse, että hän ei tiedä syyhystä mitään. Minä siihen, että minä olen pakosta lukenut asiasta melko paljon.

Eipä auta muu kuin tämän "kotilääkärin" vaihto. Edeltäjä on nyt eläkkeellä ja tämä on hänen seuraajansa. Hohhoh. Saa kyllä verenpaineensa koholle tällaisesta kädenväännöstä.

Kiinnostaisikin tietää: paljonko te olette saaneet permethrin-voidetta? 60 grammaa? 30 grammaa? Miten isoja olette?

Vierailija
110/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla saa tapettua punkin noin 30m2 asunnosta. Nakuilu auttaa tappamaan iholta.

https://www.s-kaupat.fi/tuote/raid-30yota-liquid-electric-elektroninen-…

Vierailija
111/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin hakemassa uusinta-annoksen ivermectiniä ja permethrin-voidetta. Sanoin lääkrille, että 30 gramman putkilo on liian vähän minulle lähes satakiloiselle, noin 170 senttiselle henkilölle. Voide riitti nipin napin ja lisävoiteluun, esim. käsienpseun jälkeen ei jäänyt edes nokaretta.

Luki tietokoneeltaan jotain tietoja: aikuisille 30 grammaa. Sanoin, että siinä myös lukee, että suurempi annos on tarpeen ihmisen koon ja ihon pinta-alan mukaan. Ei auttanut. Sanoin, että onhan käsien pesun jälkeen voideltava kädet uudelleen ja ehkä vielä "intiimiseutukin". 

Kun ei "tiedoista" mitään siitä löytynyt, sanoi, että en kirjoita kuin nuo 30 grammaa. Illalla voitelet, sitten menet nukkumaan. Sanoin, että käyn kyllä joka yö vessassa ainakin kerran. Sen jälkeen olisi voideltava sekä kädet että muut paikat. Ei auttanut. Sanoin, että 150 cm pitkä ihminen, joka painaa alle 50 kiloa saa saman voidemäärän kuin minä, kaksi kertaa paks

Jos on rahaa niin kannattaa mennä yksityiselle ihan tähän erikoistuneelle lääkärille. Yksityisen lääkäriaseman sivuilla on jonkinlaiset esittelyt kaikista paikan lääkäreistä ja siellä lukee myös mitä vaivoja hoitavat. Varmasti löytyy myös syyhyä hoitava lääkäri.

Vierailija
112/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottanut allergialääkettä syyhyn aiheuttamaan kutinaan? =nko tepsinyt?

Olin eilen aamulla lääkärissä. Takana kaksi järkyttävän kutinan takia  valvottua  yötä. Minulla ei ole mitään syyhyn tunnusmerkkejä. Diagnoosiksi sain nokkosihottuman. Resepti: Kortisonia tablettina 2x/aamu/5pv ja antihistamiinia 2x/aamu, 2x/ilta ja 25pv. Viime yönä nukuin. En epäile, etteikö auttaisi syyhykutinaankin.

Vierailija
113/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei "tiedoista" mitään siitä löytynyt, sanoi, että en kirjoita kuin nuo 30 grammaa. Illalla voitelet, sitten menet nukkumaan. Sanoin, että käyn kyllä joka yö vessassa ainakin kerran. Sen jälkeen olisi voideltava sekä kädet että muut paikat. Ei auttanut. Sanoin, että 150 cm pitkä ihminen, joka painaa alle 50 kiloa saa saman voidemäärän kuin minä, kaksi kertaa paks

Mahtaisiko antaa oman putkilon/ "perheenjäsen"?

Vierailija
114/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei "tiedoista" mitään siitä löytynyt, sanoi, että en kirjoita kuin nuo 30 grammaa. Illalla voitelet, sitten menet nukkumaan. Sanoin, että käyn kyllä joka yö vessassa ainakin kerran. Sen jälkeen olisi voideltava sekä kädet että muut paikat. Ei auttanut. Sanoin, että 150 cm pitkä ihminen, joka painaa alle 50 kiloa saa saman voidemäärän kuin minä, kaksi kertaa paksumpi?

Ei mennyt perille mikään. Sanoi itse, että hän ei tiedä syyhystä mitään. Minä siihen, että minä olen pakosta lukenut asiasta melko paljon.

Eipä auta muu kuin tämän "kotilääkärin" vaihto. Edeltäjä on nyt eläkkeellä ja tämä on hänen seuraajansa. Hohhoh. Saa kyllä verenpaineensa koholle tällaisesta kädenväännöstä.

Kiinnostaisikin tietää: paljonko te olette saaneet permethrin-voidetta? 60 grammaa? 30 grammaa? Miten isoja olette?

------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------

Ei varmaankaan. Lapsia ei ole ja mies käy aivan toisella lääkärillä. Asun Saksassa.

On käytävä itse vastaanotolla tai ainakin kuuluttava lääkärin asiakaskantaan, jotta kirjoittavat reseptin.

Kun ihminen ei tajua, ei vain tajua. Sitä voidetta on jäätävä yli, jotta voi vielä voidella kädet tai muut paikat esim. vessakäynnin jälkeen.

Kyllä taitaa olla lääkärin vaihto edessä...

Vierailija
115/151 |
08.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ottanut allergialääkettä syyhyn aiheuttamaan kutinaan? =nko tepsinyt?

Olin eilen aamulla lääkärissä. Takana kaksi järkyttävän kutinan takia  valvottua  yötä. Minulla ei ole mitään syyhyn tunnusmerkkejä. Diagnoosiksi sain nokkosihottuman. Resepti: Kortisonia tablettina 2x/aamu/5pv ja antihistamiinia 2x/aamu, 2x/ilta ja 25pv. Viime yönä nukuin. En epäile, etteikö auttaisi syyhykutinaankin.

Toivon, että sinulle on tehty oikea diagnoosi. Minulla oli syyhyn takia aivan samat vaivat. Luulinkin ensin allergiaksi. Reidet, varsinkin sisäpuolelta, olivat tosi punaiset ja oli muutamia nokkosihottumalta näyttäviä näppylöitä.

Lääkärit ovat usein sitä mieltä, että syyhyn merkit täytyy näkyä mm. sormien väleissä. Meillä ei ole ollut yhtään mitään sormien väleissä. Vasta monien viikkojen jälkeen minulle tuli polvitaipeisiin pieniä näppylöitä. Uskon, että moni lääkäri ei olisi tunnistanut minun syyhyä. Niitä paljon puhuttuja käytäviäkään minulla ei ole ollut kuin muutama eikä nekään olleet kovin helposti havaittavissa.

Jos epäilet, että sinulla kuitenkin on syyhy: tarkista aamulla lakanat suurennuslasin kanssa (tai zoomaa vaikka kännykällä). Punkit voi juuri ja juuri havaita (paljain silmin) minikokoisina pisteinä. Suurennuslasin kanssa punkin voi tunnistaa. On tullut viime aikoina harrastettua tuota Sherlock Holmeilua. Usein tutkittu paikkoja suurennuslasin kanssa. Tai esim. tarkastettu, mitä on tarttunut kosteaan talouspaperiin, jolla on vaikkapa pyyhkinyt ruokapöydän. Punkit kulkeutuvat helpommin kuin olettaisi. Huonekalut, lattiat, pöydät, kaikkialta niitä punkkeja on löytynyt.

Asiasta toiseen: Antihistamiinit auttavat syyhykutinaankin. Minä otin välillä Cetirizin-tabletteja. Yksi tabletti helpotti oloa noin vuorokauden ajan kerrallaan.

Vierailija
116/151 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri sanoi, että riittää, kun istut tuoliin, jossa on ennen sinua istunut joku, jolla on syyhy. Yksi elävä naispuoleinen syyhypunkki riittää, että tarttuu vaatteeseesi.

Ei ole sanonut syyhy leviää ihokosketuksen kautta, muttei esim kättelystä sitä saa.

Syyhypunkkeja tippuu huonekaluille, lattioille jne. Meillä löysin tänään yhden kirjoituspöydältä. Suurennuslasin kanssa katsottu... Meidän tartunta on todennäköisesti hotellisängystä. Kyllä syyhyn saa vaikka tuolilta, sängystä, vaatteista, kengistä.

Olin taas todella pettynyt, että yöpöydältäkin löytyi tänään taas yksi punkki. Oliko kuollut vaan vain huoneenlämmössä jähmettynyt, en tiedä. Juuri toinen ivermectin-tablettikuuri takana. Toivon, että kesälomaan mennessä olen punkiton. Lomalentokin jo ostettu. Menemme omaan lomapaikkaan, ei siis hotelliin. Lentokoneeseen en kyllä halua mennä, jos on tartunnan vaara.

Vierailija
117/151 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä. Syyhypunkki ei huvikseen iholta tipahtele mihinkään. Hyppäisitkö itse lämpimästä kartanosta ruokapatojen ääreltä johonkin tuntemattomaan?

Kyllä riittää valitettavasti.

Syyhypunkilla on erilaisia elämänvaiheita. Kun se naaraspunkki on muninut kymmenet munansa ihon alle ja kun ne kuoriutuvat sieltä ja varttuvat aikuisiksi, ne löhtevät ryömimään iholla ja etsimään paikkaa, johon kaivaa oma käytävänsä. Silloin ne leviävät kosketuksesta helposti muillekin. Tuon elinkaaren takia hoitokin pitää toistaa viikon välein, jotta saa tapettua myös sen uuden sukupolven.

"Silloin ne leviävät kosketuksesta helposti muillekin."

Olet itsekin samaa mieltä. Leviävät kosketuksesta, mutta eivät holtittomasti tipahtele erilaisille pinnoille.

Ilmeisesti edellinen kirjoittaja ei ole kokenut syyhyä ja siivonnut. Punkkeja tippuu sänkyyn, huonekaluille, lattialle, pöydille. Kun punkki tippuu muualle kuin lämpimälle iholle, siitä tulee todella hidas. Mutta jos tippuu vaikkapa sohvalle tai tuolille, siihen usein istahtaa pian joku toinen, josta tulee sitten punkin seuraava koti.

Olen parin viime kuukauden kamppailun aikana löytänyt lukuisia punkkeja. On siivottu, pesty pyykit kuumassa vedessä, pidetty kenkiä muovipussikaraneenissa. Ei käytetä yhteisiä käsipyyhkeitä.

On turhauttavaa lukea tuollaisia "asiantuntijan" mielipiteitä. Toivon, että ette silti itse saa syyhyä. Hiton vaiva. Vie aikaa, rahaa ja tulee toivottumuus, jos on noudattanut kaikkia sääntöjä parhaimpansa mukaan, eikä lääkitys silti lopeta vaivoja.

Vierailija
118/151 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 x ivermectiniä ja permetriiniä takana. Toinen kuuri neljä päivää sitten. Tulos: tänään lounaspöydässä mies sanoi, että käypä katsomassa peilistä leukaasi. Sieltä oli juuri tullut ulos tuore syyhypunkki. Turhauttavaa.

Uskon, että syy on siinä, että permetriinivoitelu oli liian niukka. Voidetta ei riittänyt kasvoihin eikä päänahkaan. Haen permetriinivoidetta riittävän määrän ja voitelen vielä päänahankin. Meillä ei saa permetriiniä reseptittä (Saksa), mutta rajan takana Ranskassa se ei ole reseptilääke. Maksaa nettitietojen mukaan 17,40 euroa/30 g putkilo.

Lähden huomenna hamstrausmatkalle...

Vierailija
119/151 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisen lähes näkymättömän ötökän polvesta tippumisen näkisi? Miehesi oli pää polvissa tuijottamassa? Syyhypunkkia ei erota lakanasta eivätkä ne tippuile ympäriinsä. Joku muu ötökkä nyt kyseessä teidän taloudessanne.

Minulla tuli eilen yksi punkki ulos leuasta. Istuttiin ruokapöydässä ja mies sanoi, katsopa leukaasi. Otin suurennuslasin ja menin kylppäriin. Leuassa oli finnintapapainen näppylä. Sen keskeltä oli juuri tullut ulos suurehko, vaalea punkki. Laitettiin talteen purkkiin. Voitelu- ja siivousrumba menossa jo kolmatta kuukautta. Ivermectiniakin otettu, toisesta annoksesta vasta viikko.

Vierailija
120/151 |
15.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei "tiedoista" mitään siitä löytynyt, sanoi, että en kirjoita kuin nuo 30 grammaa. Illalla voitelet, sitten menet nukkumaan. Sanoin, että käyn kyllä joka yö vessassa ainakin kerran. Sen jälkeen olisi voideltava sekä kädet että muut paikat. Ei auttanut. Sanoin, että 150 cm pitkä ihminen, joka painaa alle 50 kiloa saa saman voidemäärän kuin minä, kaksi kertaa paksumpi....

Kiitos vinkistä. Mies kävi omalla lääkärillään ja selitti sille asian. Saimme hänen lääkäriltään 2 x 60 gramman putkilot! Mies ei kyllä eka kerralla ottanut voidetta, koska lääkärikin oli sitä mieltä, että voitelu on hankalaa, kun on niin karvainen. No, nyt sitten saatiin kompensaationa toinen putkilo.

Olen kyllä skeptinen, että miten hyvin auttaa. Noudatamme kyllä ohjeita mahdollisimman tarkkaan. Kynnet lyhyiksi, kunnon kerros voitelu, ei unohdeta kynnen aluksia tai "yksityisiä alueita". Kummallakin voidellaan myös kasvot ja päänahka. Kummallakin on ollut punkkeja kasvoissa ja päässä. Katsoi mistä tahansa, aina sanotaan, että aikuisilla ei syyhyä ole kasvoissa eikä päänahassa. Meillä ainakin on. Niitä on kerätty "näytepurkkiin".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan