Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin lastensuojeluilmoitus perheestä.

Vierailija
09.01.2024 |

Tässä sitä nyt itsekin ollaan, lasujen koeajalla teinin vuoksi (17v täyttää).

Kävi kuraattorilla "selittelemässä" kuinka äiti JUONUT vuosia, häntä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita sisaruksia, kotona riidellään jne.

Tähän kuoroon liittyi päihdeongelmainen kummitäti sekä ihanan rakastava mummi joka toteaa, että nuorin lapseni pitäisi laittaa hoitoon käytöshäiriöiden vuoksi.

Nyt sitten oikeaa faktaa: 

Äiti eli minä olen ollut onneton avioliitossani. Olen yrittänyt saada aviomiestäni lähtemään kanssani parisuhdeterapiaan, mutta hän ei ole suostunut.

Tämän seurauksena viime vuosi oli hyvin raskas minulle ja myönnän, että ajoittain alkokulutukseni meni yli riskirajan joinakin viikkoina mutta en ole todellakaan VUOSIA JUONUT!

Viime vuonnakin treenasin yli puolet vuodesta, että alkon kulutus oli kyllä hyvin minimaalista kesään asti.

Sen jälkeen 6kk ylitin ajoittain nuo riskirajat mutta en viikottain.

Nyt lasut jumittaa tekstiä missä alkon kulutus on mainittu, ei perheen varsinaisia ongelmia.

Äiti laitettiin varrastikkuun grillaantumaan ja muu perhe elää taustalla ihan normaalia elämää.

Perhettä sekä sen ongelmia PITI HOITAA mutta muuta perhettä ei edes kuulla.

Äidillä alkoi päihdeseuranta 3kk. Mitään muita aikoja ei ole, vaikka koko perheellä alkanut 3kk seuranta.

Kävin itse vapaaehtoisesti otattamassa 3 laajaa maksakoetta joissa kaikki arvot alle viitearvojen, myös alkoholin käytön pitkäaikaisarvo.

Kirjasivat vain ylös ja totesivat, että joudut kuule paljon laajempiin kokeisiin.

Sossu sanoi, että kyllä TEITÄ riittää?

Hän siis tehnyt minusta jo ennakkoon holistin, vaikka pystyn todella tämän todistamaan etten ole!!!!

En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia.

Siinä mun juomiset, olenko holisti?

Niin v tää helvetin paska mihin jouduttiin....

Ja vain sen vuoksi, että teini halusi vähän NÄPÄYTTÄÄ äidille, kun ei ollut kiva päivä.....

Kohtalotovereita?

Kommentit (122)

Vierailija
101/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini ny 17 v., kun täyttää voit 18 v. voit potkasta pihalle. Tulkoon omillaan toimeen jos ei perhettänsä arvosta. Kysy esmes kuukauden kuluttua että onko nyt parempi:;)

Teinihän on jo lähtenyt, kertoo ap. Asuu poikaystävällään. Toivottavasti saa apua lastensuojelusta.

En ihan ymmärrä näitä kommentteja, joissa vihataan lapsia niin paljon, että toivotaan näille pahaa. Mikä on mennyt pieleen silloin?

No mutta sittenhän kaikki on hyvin kun ei tartte kiukuttelevaa teiniä kärsiä tai elättää, jee. Ja perinnöttömäksikin voi jättää painavista syistä, tuo kaiketi painava syy.

Vierailija
102/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että pari lasillista kuoharia :D :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma lapsi on huolissaan juomisesta niin kyllä siinä vaiheessa ne kuoharilasillisetkin pitäisi jättää juomatta ja selvittää tilanne. Mutta tuollaistahan se on riippuvaisten kanssa. Mitään eivät myönnä ja aina kaikki johtuvat jostakin toisesta ihmisestä. Ryvetään siinä itsesäälissä ja juopotellaan vaan lisää.

Vierailija
104/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikoinaan erehdyin sanomaan teinille kalja päissäni jotain mikä loukkasi häntä.Hän teki ilmoituksen,no. Minä lopetin alkoholin käytön kokonaan ja olen nyt ollut seitsemän ja puoli vuotta juomatta 

Vierailija
105/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi juopot. Mun suvussa on täti ja tädin mies juoppo, oma faija, eno (kuollut) ja serkku. Ainoa mistä oon onnellinen että mun äiti (joka hoiti meidät yksin) ei koskaan juonut kun oltiin pieniä. Kiitos siitä. Olen nähnyt riittävästi kuinka sukulaiseni kännissä sekoilevat ja pää pehmenee kun on 50 vuotta juotu "putkia". Lapsesi on oikeassa ja hyvä kun teki LASUn. Hän on vielä lapsi ja tarvitsee turvallisen kodin.

Vierailija
106/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia."

Okei... 

Vähän sama kuin henkilö sanoisi "en tupakoi OLLENKAAN, vain perjantaina ja lauantaina". 

Vierailija
107/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tietenkin seurataan sitä asiaa josta ilmoitus tehty eli selvitetään sun alkoholinkäyttö. Ellet haitallisesti käytä nii seuranta lopetetaan, jos käytät nii tarjotaan apua. Teini teki oikein jos huolissaan oli että siitä kertoi lasuun, jos taas olisi kiusallaan ilmoituksen tehnyt niin voi kertoa sitten siitä että teini itse tarvitsee tukea. 

Vierailija
108/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä usko kukaan että viikonloppuna menee pari lasia kuoharia. Taitaa olla pari kolpakollista kuoharia. Kuoharilasin vetoisuus on ehkä n. 1dl eikä tapana ole kaataa piripintaan. 🤣

Vierailija
109/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tappouhkaukset ilmoitetaan poliisille, ei lasuun. Poliisi aloittaa rikosprosessit, ei lasu.

Miten tyhmä täytyy olla, ettei tätä ymmärrä? Lasua kiinnostaa se lapsen hyvinvointi, ei aikuistenväliset kahinat, joista ei edes ole tehty rikosilmoitusta! Eli ei ole näyttöä. Eli voi olla keksitty juttu.

-eri-

Kyllähän se on lastensuojelun asia myös, jos lapsia uhataan ja uhkaaja on lasten huoltaja. Poliisin kanssa on se ongelma, tiedoksi myös pullamössöpumpulissa eläville narsistisille tyhmittelijöille, että poliisi ei tutki mitään tällaisia uhkauksia, ellei uhkausten kohteena ole joku aktivisti, tai ministeri, jolloin suojelupoliisi tutkii asian.

Eli, jos poliisille laittaa ilmoituksen, niin voi olla varma, ettei se johda yhtään mihinkään. Itse olen tehnyt paljon vakavemmissakin tapauksissa poliisille rikosilmoituksia, eikä ne ole mitään tehneet.

Niille, jotka ovat sitä mieltä, että uhkaukset ovat keksittyjä, niin toivotan tervetulleeksi omin silmin katsomaan viestit. Viestit ovat edelleen tallessa ja niitä tuli kolmen kuukauden ajan. Minuun saa yhteyden vaikkapa menemällä laittamaani linkkiin ja linkistä psykopatologia foorumille olevaan linkkiin, luomalla sinne profiilin ja lähettämällä minulle yksityisviestiä. Viiden minuutin prosessi kaikenkaikkiaan.

Sitten sellainen kysymys, että mites sitten se, kun lasten isällä oli sellainen fiilis, että lasten äiti likvidoi lapset ja itsensä, niin eikö se sitten olisi ollut poliisiasia? Nythän näin ei ollut, vaan ihan sossun kesken päätettiin rajoittaa äidin ja lasten kanssakäymistä.

Vierailija
110/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen tappouhkaukset ilmoitetaan poliisille, ei lasuun. Poliisi aloittaa rikosprosessit, ei lasu.

Miten tyhmä täytyy olla, ettei tätä ymmärrä? Lasua kiinnostaa se lapsen hyvinvointi, ei aikuistenväliset kahinat, joista ei edes ole tehty rikosilmoitusta! Eli ei ole näyttöä. Eli voi olla keksitty juttu.

-eri-

Kyllähän se on lastensuojelun asia myös, jos lapsia uhataan ja uhkaaja on lasten huoltaja. Poliisin kanssa on se ongelma, tiedoksi myös pullamössöpumpulissa eläville narsistisille tyhmittelijöille, että poliisi ei tutki mitään tällaisia uhkauksia, ellei uhkausten kohteena ole joku aktivisti, tai ministeri, jolloin suojelupoliisi tutkii asian.

Eli, jos poliisille laittaa ilmoituksen, niin voi olla varma, ettei se johda yhtään mihinkään. Itse olen tehnyt paljon vakavemmissakin tapauksissa poliisille rikosilmoituksia, eikä ne ole mitään tehneet.

Niille, jotka ovat sitä mieltä, että uhkaukset ovat keksittyjä, niin toivotan tervetulleeksi omin silmin katsomaan viestit. Viestit ovat edelleen tallessa ja niitä tuli kolmen kuukauden ajan. Minuun saa yhteyden vaikkapa menemällä laittamaani linkkiin ja linkistä psykopatologia foorumille olevaan linkkiin, luomalla sinne profiilin ja lähettämällä minulle yksityisviestiä. Viiden minuutin prosessi kaikenkaikkiaan.

Sitten sellainen kysymys, että mites sitten se, kun lasten isällä oli sellainen fiilis, että lasten äiti likvidoi lapset ja itsensä, niin eikö se sitten olisi ollut poliisiasia? Nythän näin ei ollut, vaan ihan sossun kesken päätettiin rajoittaa äidin ja lasten kanssakäymistä.

Vierailija
111/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla lastensuojelun toimivaltaan kuuluu, jos joku mies uhkailee tappavansa kaverinsa?

Etkö nyt osaa lukea? Mies uhkaili tappavansa myös ex-vamonsa ja lapsensa. Ja uhkailut liittyivät siihen, että ihmiset olivat tukeneet tätä hänen ex-vaimoaan tilanteessa, missä mies haki yksinhuoltajuutta.

Ja tämä mies siis tosiaankin hakkasi vauvaikäisiä lapsiaan. Asiasta tehtiin TAYSsta lastensuojeluilmoitus, mutta mitään rikosprosesseja ei aloitettu. Ja mies oli HC alkoholisti, jolla oli yli kuukauden ryyppyputkia. Kävi töissä metallialan firmassa, mutta ei antanut perheelleen senttiäkään rahaa ja miehellä aina tili tyhjä. Perhe eli täysin naisen rahoilla. Lisäksi mies "lainasi" vaimonsa äidiltä ja aviomieheltä 6000€, mitkä kans vaan hävisi johonkin, eikä niitä koska

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Vierailija
112/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla lastensuojelun toimivaltaan kuuluu, jos joku mies uhkailee tappavansa kaverinsa?

Etkö nyt osaa lukea? Mies uhkaili tappavansa myös ex-vamonsa ja lapsensa. Ja uhkailut liittyivät siihen, että ihmiset olivat tukeneet tätä hänen ex-vaimoaan tilanteessa, missä mies haki yksinhuoltajuutta.

Ja tämä mies siis tosiaankin hakkasi vauvaikäisiä lapsiaan. Asiasta tehtiin TAYSsta lastensuojeluilmoitus, mutta mitään rikosprosesseja ei aloitettu. Ja mies oli HC alkoholisti, jolla oli yli kuukauden ryyppyputkia. Kävi töissä metallialan firmassa, mutta ei antanut perheelleen senttiäkään rahaa ja miehellä aina tili tyhjä. Perhe eli täysin naisen rahoilla. Lisäksi mies "lainasi" vaimonsa äidiltä ja aviomieheltä 6000€, mitkä kans vaan hävisi johonkin, eikä niitä koska

Vierailija
113/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-eri-

Vierailija
114/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sinulle vertailukohta: en ole ikinä nähnyt vanhempiani humalassa.

En mäkään. He ovat olleet toipuvia alkoholisteja. Rilluvuosien jälkeen perustivat perheen.

N42

Vierailija
115/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini ny 17 v., kun täyttää voit 18 v. voit potkasta pihalle. Tulkoon omillaan toimeen jos ei perhettänsä arvosta. Kysy esmes kuukauden kuluttua että onko nyt parempi:;)

White trash neuvoja.

Vierailija
116/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teinihän on jo lähtenyt, kertoo ap. Asuu poikaystävällään. Toivottavasti saa apua lastensuojelusta.

En ihan ymmärrä näitä kommentteja, joissa vihataan lapsia niin paljon, että toivotaan näille pahaa. Mikä on mennyt pieleen silloin?

No mutta sittenhän kaikki on hyvin kun ei tartte kiukuttelevaa teiniä kärsiä tai elättää, jee. Ja perinnöttömäksikin voi jättää painavista syistä, tuo kaiketi painava syy.

Perintönä tyhjät pullot. Ei kannata hankkia lasta, jos ei kykene muuhun kuin vihaan lasta kohtaan. 

Vierailija
117/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää on että joku teini voi raivopäissään tehdä lasun.Syytä olis jutella kotona ja yrittää selviytyä itse ennen lasua. Ei ennenvanhaan aikuisilta oltu viinilasia kieltämässä, hyvä niin.Alkoholia voi käyttää viisaasti eikä tehdä siitä mörköä.

Vierailija
118/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini laitokseen, koska petti perheensä.

Vierailija
119/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko juoda viikonloppuisin sitä kuohuviiniä? Jätä nyt viimeistään se viikonloppujuominen pois.

Vierailija
120/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini laitokseen, koska petti perheensä.

Alkkis on se, joka perheen pettää. Lapset on syyttömiä syntymäänsä, mutta kantavat raskaimman taakan aikuisten töpeksinnästä.