Teinin lastensuojeluilmoitus perheestä.
Tässä sitä nyt itsekin ollaan, lasujen koeajalla teinin vuoksi (17v täyttää).
Kävi kuraattorilla "selittelemässä" kuinka äiti JUONUT vuosia, häntä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita sisaruksia, kotona riidellään jne.
Tähän kuoroon liittyi päihdeongelmainen kummitäti sekä ihanan rakastava mummi joka toteaa, että nuorin lapseni pitäisi laittaa hoitoon käytöshäiriöiden vuoksi.
Nyt sitten oikeaa faktaa:
Äiti eli minä olen ollut onneton avioliitossani. Olen yrittänyt saada aviomiestäni lähtemään kanssani parisuhdeterapiaan, mutta hän ei ole suostunut.
Tämän seurauksena viime vuosi oli hyvin raskas minulle ja myönnän, että ajoittain alkokulutukseni meni yli riskirajan joinakin viikkoina mutta en ole todellakaan VUOSIA JUONUT!
Viime vuonnakin treenasin yli puolet vuodesta, että alkon kulutus oli kyllä hyvin minimaalista kesään asti.
Sen jälkeen 6kk ylitin ajoittain nuo riskirajat mutta en viikottain.
Nyt lasut jumittaa tekstiä missä alkon kulutus on mainittu, ei perheen varsinaisia ongelmia.
Äiti laitettiin varrastikkuun grillaantumaan ja muu perhe elää taustalla ihan normaalia elämää.
Perhettä sekä sen ongelmia PITI HOITAA mutta muuta perhettä ei edes kuulla.
Äidillä alkoi päihdeseuranta 3kk. Mitään muita aikoja ei ole, vaikka koko perheellä alkanut 3kk seuranta.
Kävin itse vapaaehtoisesti otattamassa 3 laajaa maksakoetta joissa kaikki arvot alle viitearvojen, myös alkoholin käytön pitkäaikaisarvo.
Kirjasivat vain ylös ja totesivat, että joudut kuule paljon laajempiin kokeisiin.
Sossu sanoi, että kyllä TEITÄ riittää?
Hän siis tehnyt minusta jo ennakkoon holistin, vaikka pystyn todella tämän todistamaan etten ole!!!!
En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia.
Siinä mun juomiset, olenko holisti?
Niin v tää helvetin paska mihin jouduttiin....
Ja vain sen vuoksi, että teini halusi vähän NÄPÄYTTÄÄ äidille, kun ei ollut kiva päivä.....
Kohtalotovereita?
Kommentit (122)
Annat nyt vaan niitten ottaa sen 17 v kersan huostaan ja laittaa laitokseen ja sieltä sitteh jälkihuollon piiriin kun sillä kerran on asiat niin huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos paljon asiallisesta kommentista
En itsekkään voi hyväksyä hänen toimintaansa, kuin ei myöskään mieheni eikä 2 muuta lastamme, mutta tällä nyt mennään.
Lapsi asuu lähestulkoon poikakaverilla, joten aika erikoisesti ETÄNÄ KÄRSII elämästään.
Aika parantaa asiat, mutta kyllä näistä jäljet jää koko perheeseen.
Mistä sinä tiedät, miten koko perhe kärsii? Jos sisarukset nuorempia, eivät uskalla puhua. Varsinkin kun äiti suuttuu, jos ulkopuolisille kertoo asioista.
Tässä tapauksessa äidiltä paloi käämit lapsen lisäksi kahteen lähisuvun jäseneen, jotka ovat tilanteesta huolissaan.
Jotain sekin kertoo, että rakastava mummo on huolissaan nuorimmasta lapsesta.
TÄMÄ!! En usko mitenkää etteikö äidillä olisi ongelmia.
Kun on aika kaukana rakastavasta mummista....
Eiköhän me miehen kanssa tiedetä vähän paremmin tämä meidän perhe-elämä.
2 nuorimman kanssa loistavat välit minulla äitinä
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt tätä aloitusta siksi, että saan kaikki "täydelliset ihmiset" kimppuuni, vaan siksi, että näitä todella vaikeita teinejä riittää sepostelemassa kaikennäköistä.
Kummasti tyttökin nyt niin äidin kaveri, kun tajusi itsekin miten pitkälle tämä juttu meni.
Luuli, että muutama juttelu ja sillä selvä. Ei 17v tajua mitä viranomaiset tarkoittaa näissä jutuissa.
On hyvinkin katuva nyt, jopa häpeissään mutta tää on nyt vain käytävä läpi.
Ps. En ole kieltänyt lapsia tapaamasta siskoani enkä äitiäni, vaikka todella rottamaisesti teki perhettämme kohtaan.
En tule koskaan heille puhumaan enää sanaakaan.
Minäkin olin vanhempieni mielestä hankala ja kiittämätön teini, kun menin heidän tietämättään keskustelemaan A-klinikalle heidän ryyppäämisistä ja pelon ilmapiiristä, joka kotona vallitsi sen vuoksi. Minäkin olin heille mieliksi pitkään sen jälkeen, mutta en todellakaan siksi, että olisin hävennyt. Vaan PELOSTA. Siksi, että he syyllistivät ja uhkailivat minua. Olin uskaltautunut hakemaan apua tilanteeseen itselleni ja pikkusisaruksilleni, mutta avun saamisen sijaan jäinkin aivan yksin ottamaan vanhempien raivon vastaan. Ja koska pelkäsin olla kotona, asuin itsekin suurimman osan ajasta poikaystäväni luona.
Toivon sydämeni pohjasta, että teidän tapauksessa lasu oikeasti tarttuu tehtävään ja perheenne saa apua, eikä tyttäresi jää yksin armoillenne. Teillä aikuisilla on nyt vakava peiliin katsomisen paikka.
No, lastensuojelusta tuskin annetaan sulle vaihtoehtoja suostunko. Ja miksi en suostuisi, kun ei mitään peiteltävää.
Onko joku pakotettu joskus avaamaan se ensimmäinen korkki?
Lopeta äitisi ja muitten haukkuminen ja mene itseesi! Mieti omaa käytöstäsi! Mieti mitä aiheutat teinillesi ja muille sun lapsille!
ÄLÄ MIETI MUMMOA TAI MUITA. VAAN SINUN ONGELMAASI! MITÄ SE TEKEE VARSINKIN MUILLE!
Meidän perheessä ei ole kukaan kyllä uhkaillut lasta vaan hyvin rauhallisesti täällä asiat otettu.
Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta.
Ja todella hienoa, että nuori on uskaltanut kertoa hädästään. Sitä.pitää äidinkin kunnioittaa ja rohkaista nuorta.
Toivottavasti se miehesi jättää sut ja hoitaa lapsesi. Tai en tiedä minkälainen lapatossu se on kun katsoo alkoholistia vuosia.
Täyselliset av-mammat saivat taas tilaisuuden haukkua muita, kyllä on tökeröä tekstiä mutta ei teiltä muuta voi odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän perheessä ei ole kukaan kyllä uhkaillut lasta vaan hyvin rauhallisesti täällä asiat otettu.
Tosi rauhallisesti otettu kun on lopetettu tädille ja mummolle puhuminen, kun hekin näkevät saman alkoholiongelman. Teinille ollaan vihaisia. Varsinaista rauhallisuuden perikuvaa kerrassaan.
Meidän teini suuttui jostain ja teki lasun ja väitti että juon paljon alkoholia. En ole juonut 12 vuoteen eikä juomiseni ole ollut koskaan edes ongelma koska juon muutaman saunakaljan kuukaudessa.. Jostain syystä sossutädit uskoi sitä koska teini oli huono koulussa muka 7.0 keskiarvolla. No teinimme otettiin huostaan 14 vuotiaana ja sitten. Minä haastoin sen oikeuteen kunnianloukkauksesta. Se perui sen jälkeen kaikki mitä sossuun oli valehdellut mutta minä en ottanut sitä takas kotiin asumaan. Nyt se asuu lastenkodissa ollut sielä yli vuoden ja menee huonommin kuin ennen Olen haastanut sossutädit oikeuteen.
LOL
Ihan itse olet tuon nulikan kasvattanut! Nauti siitä!
AP. Miksi et lopeta kokonaan juomista. Pyydä lapselta anteeksi. Hän on kärsinyt tilanteesta.
Usein joku joutuu silmätikuksi perheen ongelmista. Eikä se ole välttämättä se oikea ongelma. Valitettavasti on helppo nähdä ne kuohuviini lasit ja pullot. Helpompi kuin esim aviomiehen kylmyys tms. Mutta sinä selkeästi oireilet, vaikka et alkoholisti olisikaan. Ota apu vastaan ja vaadi apua mikä sopii sinulle. Esim omaa terapiaa vaikka et perheen tai miehen kanssa sitä onnistuisi saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän teini suuttui jostain ja teki lasun ja väitti että juon paljon alkoholia. En ole juonut 12 vuoteen eikä juomiseni ole ollut koskaan edes ongelma koska juon muutaman saunakaljan kuukaudessa.. Jostain syystä sossutädit uskoi sitä koska teini oli huono koulussa muka 7.0 keskiarvolla. No teinimme otettiin huostaan 14 vuotiaana ja sitten. Minä haastoin sen oikeuteen kunnianloukkauksesta. Se perui sen jälkeen kaikki mitä sossuun oli valehdellut mutta minä en ottanut sitä takas kotiin asumaan. Nyt se asuu lastenkodissa ollut sielä yli vuoden ja menee huonommin kuin ennen Olen haastanut sossutädit oikeuteen.
Höpö höpö.
Palstan rakkikoiralauma rätkyttää suu vaahdossa törkeyksiään.
Heille on sanottu, että lapsen aikana ei oteta mitään.
Me ei voitu tätä tietää sinä iltana, että näin oli kuitenkin tehty eikä ole ollut ensimmäinen kerta.
Haluaisin kieltää lasten tapaamiset heidän kanssa kokonaan, mutta tämän teinin suhteen se ei enää kovin auta.
2 nuorimmaista en heille päästä mutta mummillaan saavat käydä.
Nuorin lapsi ei kylläkään sinne halua mennä, kun mummi huutaa hänelle.