Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teinin lastensuojeluilmoitus perheestä.

Vierailija
09.01.2024 |

Tässä sitä nyt itsekin ollaan, lasujen koeajalla teinin vuoksi (17v täyttää).

Kävi kuraattorilla "selittelemässä" kuinka äiti JUONUT vuosia, häntä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita sisaruksia, kotona riidellään jne.

Tähän kuoroon liittyi päihdeongelmainen kummitäti sekä ihanan rakastava mummi joka toteaa, että nuorin lapseni pitäisi laittaa hoitoon käytöshäiriöiden vuoksi.

Nyt sitten oikeaa faktaa: 

Äiti eli minä olen ollut onneton avioliitossani. Olen yrittänyt saada aviomiestäni lähtemään kanssani parisuhdeterapiaan, mutta hän ei ole suostunut.

Tämän seurauksena viime vuosi oli hyvin raskas minulle ja myönnän, että ajoittain alkokulutukseni meni yli riskirajan joinakin viikkoina mutta en ole todellakaan VUOSIA JUONUT!

Viime vuonnakin treenasin yli puolet vuodesta, että alkon kulutus oli kyllä hyvin minimaalista kesään asti.

Sen jälkeen 6kk ylitin ajoittain nuo riskirajat mutta en viikottain.

Nyt lasut jumittaa tekstiä missä alkon kulutus on mainittu, ei perheen varsinaisia ongelmia.

Äiti laitettiin varrastikkuun grillaantumaan ja muu perhe elää taustalla ihan normaalia elämää.

Perhettä sekä sen ongelmia PITI HOITAA mutta muuta perhettä ei edes kuulla.

Äidillä alkoi päihdeseuranta 3kk. Mitään muita aikoja ei ole, vaikka koko perheellä alkanut 3kk seuranta.

Kävin itse vapaaehtoisesti otattamassa 3 laajaa maksakoetta joissa kaikki arvot alle viitearvojen, myös alkoholin käytön pitkäaikaisarvo.

Kirjasivat vain ylös ja totesivat, että joudut kuule paljon laajempiin kokeisiin.

Sossu sanoi, että kyllä TEITÄ riittää?

Hän siis tehnyt minusta jo ennakkoon holistin, vaikka pystyn todella tämän todistamaan etten ole!!!!

En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia.

Siinä mun juomiset, olenko holisti?

Niin v tää helvetin paska mihin jouduttiin....

Ja vain sen vuoksi, että teini halusi vähän NÄPÄYTTÄÄ äidille, kun ei ollut kiva päivä.....

Kohtalotovereita?

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.

Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.

Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!

Tällaisia kylmiä.äitejä on paljon.

Eiköhän sen äidin aikuisena pitäisi olla teiniä kehittyneempi. Eikä kostaa. Päinvastoin kohdella erittäin lämpimästi, koska teinillä on vaikeaa. 

Vierailija
62/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän teini suuttui jostain ja teki lasun ja väitti että juon paljon alkoholia. En ole juonut 12 vuoteen eikä juomiseni ole ollut koskaan edes ongelma koska juon muutaman saunakaljan kuukaudessa.. Jostain syystä sossutädit uskoi sitä koska teini oli huono koulussa muka 7.0 keskiarvolla. No teinimme otettiin huostaan 14 vuotiaana ja sitten. Minä haastoin sen oikeuteen kunnianloukkauksesta.  Se perui sen jälkeen kaikki mitä sossuun oli valehdellut mutta minä en ottanut sitä takas kotiin asumaan. Nyt se asuu lastenkodissa ollut sielä yli vuoden ja menee huonommin kuin ennen Olen haastanut sossutädit oikeuteen.

Olipa vuodatus. 14-vuotiasta ei todellisuudessa voi haastaa mistään oikeuteen. Keksi ensi kerralla parempi.

Alkoholia ei ole juotu 12 vuoteen, mutta saunakaljaa menee. Eikö se kalja ole alkoholia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Näin teenkin ja aviomiehen kylmyys on tässäkin tapauksessa todellista.

Nyt esittää rakastavaa, mutta eipä ole ollut sitä vuosiin.

Vierailija
64/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, huomasin ihan saman, että keskusteluntaso vastaa ala-astetta.

Eipä tänne kannata paljoa mitään kirjoitella, että sori, että tein aloituksen.

Ei toistu👍

Vierailija
65/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti joi kerran alkoholia ja sammui ja menetti minun huoltajuuteni. Jouduin lastenkotiin 10 vuodeksi. Muuten se ei juonut sossutädit ei päästänyt minua kotiin takas.

Vierailija
66/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.

Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.

Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!

Eihän se lapsen vika ole jos ap on sitä mieltä että sossut ovat tehneet väärin. Purkakoot harminsa heille eikä lapselle. Ei vaan, eihän se uskalla. Lapsi on helpompi on kohde.

Vierailija
67/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. Kun nainen uhriutuu niin se on kylmää kyytiä koko perheelle. Muiden tunteilla ja kokemuksilla ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
68/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se maailman kallein sossulandia toimii. Viranomaisten armeijat kyttäävät jokaista liikettäsi. Sinun tehtäväsi on vain  ja ainoastaan tehdä töitä ja maksaa veroja.

Vierailija
69/122 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olis mennyt mihinkän seurantoihin. Jos teini  ja lasu on sitä mieltä että kotona on noin paha olla, niin tehkööt miten tykkäävät.

Vierailija
70/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan mielenkiintoinen aloitus. Olen itse joskus tehnyt tänne aloituksia sellaisesta keissistä, että mies eli vaimonsa rahoilla ja hakkasi lapsiaan ja lopulta jätti vaimonsa. Sitten tämä ukko alkoi vaatimaan yksinhuoltajuutta ja lähetteli kuukausien ajan tappouhkauksia hänen ex-vaimoaan tukeneille ihmisille. Minä otin tästä asiasta yhteyttä Nokian lastensuojeluun, jossa lastensuojelun esimies sanoi, että näillä uhkauksilla ollut mitään merkitystä ja hän uhkaili minua, että jos teen asiasta lastensuojeluilmoituksen, niin minulle tulee asiasta itselleni ongelmia.

Tästä puhelusta Nokian lastensuojelun esimiehen kanssa meni kaksi kuukautta aikaa, jonka jälkeen tämä lasten isä oli alkanut lastensuojelulle pelkäämään, että nainen tappaa lapset ja itsensä ja tämä pelko otettiin siellä sitten vakavasti. Kyseessä oli siis miehen subjektiivinen pelko, mille ei ollut tueksi mitään todisteita. Kuitenkin meillä oli tallella tekstiviestit, joissa mies oli uhannut tappaa ex-vaimonsa, lapsensa, vaimon sukulaiset ja omia kavereitaan ja sukulaisiaan.

Minä en siis itse luota lastensuojeluun pätkän vertaa. Täysin häiriintynyttä porukkaa, joille on annettu jumalan asema suomalaisessa yhteiskunnassa.

Tänne vauvaan aiheesta tekemäni viestit poistettiin aina viiden minuutin sisään ylläpidon toimesta ja sain ylläpidolta vastuksen, että viestit on poistettu, koska kirjoitukseni oli liian pitkä(?).

Vierailija
71/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan mielenkiintoinen aloitus. Olen itse joskus tehnyt tänne aloituksia sellaisesta keissistä, että mies eli vaimonsa rahoilla ja hakkasi lapsiaan ja lopulta jätti vaimonsa. Sitten tämä ukko alkoi vaatimaan yksinhuoltajuutta ja lähetteli kuukausien ajan tappouhkauksia hänen ex-vaimoaan tukeneille ihmisille. Minä otin tästä asiasta yhteyttä Nokian lastensuojeluun, jossa lastensuojelun esimies sanoi, että näillä uhkauksilla ollut mitään merkitystä ja hän uhkaili minua, että jos teen asiasta lastensuojeluilmoituksen, niin minulle tulee asiasta itselleni ongelmia.

Tästä puhelusta Nokian lastensuojelun esimiehen kanssa meni kaksi kuukautta aikaa, jonka jälkeen tämä lasten isä oli alkanut lastensuojelulle pelkäämään, että nainen tappaa lapset ja itsensä ja tämä pelko otettiin siellä sitten vakavasti. Kyseessä oli siis miehen subjektiivinen pelko, mille ei ollut tueksi mitään todisteita. Kuitenkin meillä oli tallella tekstiviestit,

Millä tavalla lastensuojelun toimivaltaan kuuluu, jos joku mies uhkailee tappavansa kaverinsa?

Vierailija
72/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan mahtavaa, että nuori uskalsi!

Vierailija
73/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisit miehellesi välillä pillua niin ei tarvitsisi kokoaikaa riidellä! 

Vierailija
74/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska teini, paska sossu, paska avioliitto. Minäminäminäminä...

Hyvä, että nuori n kertonut pahasta olostaan. Eihän mikään muutu, kun äiti on noin itsekäs, mutta jospa nuori saa edes tunteen, että joku taho välittää ja voi purkaa mieltään. 

Vierailija
75/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule, sä et tiedä yhtään mitään mun elämästä joten mene mölisemään muualle kiitos.

Olen hyvin rehellinen, suoraselkäinen ihminen.

Juuri siksi sopii tehdä mitä tahansa testejä kun ei pelota yhtään😘 

Rehellisen, suoraselkäisen ihmisen ei koskaan tarvitse sanoa sellainen olevansa. Jos alkoholinkulutus on hallinassa, sitä ei tarvitse koskaan selitellä kenellekään, koska kenenkään mieleen ei edes juolahtaisi, että asiat olisivat toisin.

Ja jos se kulutus on hallinassa ja joku jotain kuvittelisikin, ei kukaan kirjoittaisi vauvikselle noin pitkää selostusta omasta käytöstään. Eli selittelisi.

Katsos jos on omatunto täysin puhdas, ei tule mieleenkään selitellä.

Alkoholi on sinulle selvästi tapa hoitaa pahaa oloa ja se tässä on ongelma, ei ne määrät sinänsä. Kerrot tuossa ihan itse, että oli vaikeaa ja siksi joit enemmän. Se on merkki orastavasta alkoholismista, ei ne määrät. Jos olisit juonut siksi, että tuli syötyä niin hyviä pitkiä päivällisiä, riski olisi paljon pienempi.

Alkoholia ei koskaan pitäisi juoda kuin "juhlamielellä". Ei koskaan korjaamaan pahaa oloa. Pelkästään tätä sääntöä seuraamalla voi olla varma, että ei päädy ongelmiin.

Vierailija
76/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoon ja äitiin en ole ollut tekemisissä vuosiin, blokissa joka puolella.

He olivat kirjoittaneet lapsen kertomukset, eivät omia kokemuksia meidän perhe-elämästä kun eivät siihen kuulu.

Lapsi tämän käynnisti, ei kukaan muu.

Meistä ei ole todellakaan aikaisempia ilmoituksia missään, emme ole asiakkaita.

Yksi ilmoitus on kerran tullut, kun lapsi oli siskoni luona yökylässä meidän vanhempien ollessa 2 kotona.

Oli hakannut aviomiestään tölkillä päähän ja mies hyvin toksisessa humalatilassa.

Mies lähti putkaan ja poliisit tekivät ilmoituksen.

Siskolla suhteellisen pitkä päihdetausta, josta en ole vielä saanut tilaisuutta kertoa lasuille. Ei äitikään ole kuppiin sylkenyt, mutta jo sen verran iäkäs ettei nyt enää paljoa kulu.

Minun viisas pappani sanoi aikanaan, kun äiti moitti minua: "Kantoonsa vesa kasvaa."

Sinä sen lapsen olet kasvattanut, joten katsopa peiliin jos ei jälkikasvun toiminta miellytä.

Vierailija
77/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla lastensuojelun toimivaltaan kuuluu, jos joku mies uhkailee tappavansa kaverinsa?

Etkö nyt osaa lukea? Mies uhkaili tappavansa myös ex-vamonsa ja lapsensa. Ja uhkailut liittyivät siihen, että ihmiset olivat tukeneet tätä hänen ex-vaimoaan tilanteessa, missä mies haki yksinhuoltajuutta.

Ja tämä mies siis tosiaankin hakkasi vauvaikäisiä lapsiaan. Asiasta tehtiin TAYSsta lastensuojeluilmoitus, mutta mitään rikosprosesseja ei aloitettu. Ja mies oli HC alkoholisti, jolla oli yli kuukauden ryyppyputkia. Kävi töissä metallialan firmassa, mutta ei antanut perheelleen senttiäkään rahaa ja miehellä aina tili tyhjä. Perhe eli täysin naisen rahoilla. Lisäksi mies "lainasi" vaimonsa äidiltä ja aviomieheltä 6000€, mitkä kans vaan hävisi johonkin, eikä niitä koskaan takaisin maksettu.

Ja tämä mies siis sai lasten huoltajuuden ja lasten äiti näki lapsia pitkään vain valvotuissa olosuhteissa. Minulle ei syistä kerrottu ensin mitään, mutta sain nähtäväksi 50 vuodeksi salatut oikeudenkäyntipaperit ja niistä selvisi, että syy valvotuille tapaamisille oli "miehen vilpitön pelko, että lasten äiti surmaa lapsensa ja itsensä".

Tämä mies on sosiopaatti ja patologinen valehtelija, jolla on pitkä historia valehteluistaan. Kerran se valehteli minulle tuntemattomat seitsemän henkilöä hakkaamaan minut.

Täällä aloitukseni aiheesta: https://www.vauva.fi/keskustelu/3655201/vauvanhakkaajavoittaja

Vierailija
78/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni kävi sama juttu. Muistutti teiniä että sinä olet se joka muuttaa pois kotoa, en minä. Minä jatkan juomista ja sinut viedään lastenkotiin. Loppui pojan kuraattorilla käynti lyhyeen.

Vierailija
79/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä puhelusta Nokian lastensuojelun esimiehen kanssa meni kaksi kuukautta aikaa, jonka jälkeen tämä lasten isä oli alkanut lastensuojelulle pelkäämään, että nainen tappaa lapset ja itsensä ja tämä pelko otettiin siellä sitten vakavasti. Kyseessä oli siis miehen subjektiivinen pelko, mille ei ollut tueksi mitään todisteita. Kuitenkin meillä oli tallella tekstiviestit,

Tappouhkaukset on rikosasia. Ei tosiaan siis kuulu lasulle vaan poliisille.

Vierailija
80/122 |
10.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö nyt osaa lukea? Mies uhkaili tappavansa myös ex-vamonsa ja lapsensa. Ja uhkailut liittyivät siihen, että ihmiset olivat tukeneet tätä hänen ex-vaimoaan tilanteessa, missä mies haki yksinhuoltajuutta.

Ja tämä mies siis tosiaankin hakkasi vauvaikäisiä lapsiaan. Asiasta tehtiin TAYSsta lastensuojeluilmoitus, mutta mitään rikosprosesseja ei aloitettu. Ja mies oli HC alkoholisti, jolla oli yli kuukauden ryyppyputkia. Kävi töissä metallialan firmassa, mutta ei antanut perheelleen senttiäkään rahaa ja miehellä aina tili tyhjä. Perhe eli täysin naisen rahoilla. Lisäksi mies "lainasi" vaimonsa äidiltä ja aviomieheltä 6000€, mitkä kans vaan hävisi johonkin, eikä niitä koskaan takaisin maksettu.

Ja tämä mies siis

Edelleen tappouhkaukset ilmoitetaan poliisille, ei lasuun. Poliisi aloittaa rikosprosessit, ei lasu.

Miten tyhmä täytyy olla, ettei tätä ymmärrä? Lasua kiinnostaa se lapsen hyvinvointi, ei aikuistenväliset kahinat, joista ei edes ole tehty rikosilmoitusta! Eli ei ole näyttöä. Eli voi olla keksitty juttu.

-eri-