Teinin lastensuojeluilmoitus perheestä.
Tässä sitä nyt itsekin ollaan, lasujen koeajalla teinin vuoksi (17v täyttää).
Kävi kuraattorilla "selittelemässä" kuinka äiti JUONUT vuosia, häntä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita sisaruksia, kotona riidellään jne.
Tähän kuoroon liittyi päihdeongelmainen kummitäti sekä ihanan rakastava mummi joka toteaa, että nuorin lapseni pitäisi laittaa hoitoon käytöshäiriöiden vuoksi.
Nyt sitten oikeaa faktaa:
Äiti eli minä olen ollut onneton avioliitossani. Olen yrittänyt saada aviomiestäni lähtemään kanssani parisuhdeterapiaan, mutta hän ei ole suostunut.
Tämän seurauksena viime vuosi oli hyvin raskas minulle ja myönnän, että ajoittain alkokulutukseni meni yli riskirajan joinakin viikkoina mutta en ole todellakaan VUOSIA JUONUT!
Viime vuonnakin treenasin yli puolet vuodesta, että alkon kulutus oli kyllä hyvin minimaalista kesään asti.
Sen jälkeen 6kk ylitin ajoittain nuo riskirajat mutta en viikottain.
Nyt lasut jumittaa tekstiä missä alkon kulutus on mainittu, ei perheen varsinaisia ongelmia.
Äiti laitettiin varrastikkuun grillaantumaan ja muu perhe elää taustalla ihan normaalia elämää.
Perhettä sekä sen ongelmia PITI HOITAA mutta muuta perhettä ei edes kuulla.
Äidillä alkoi päihdeseuranta 3kk. Mitään muita aikoja ei ole, vaikka koko perheellä alkanut 3kk seuranta.
Kävin itse vapaaehtoisesti otattamassa 3 laajaa maksakoetta joissa kaikki arvot alle viitearvojen, myös alkoholin käytön pitkäaikaisarvo.
Kirjasivat vain ylös ja totesivat, että joudut kuule paljon laajempiin kokeisiin.
Sossu sanoi, että kyllä TEITÄ riittää?
Hän siis tehnyt minusta jo ennakkoon holistin, vaikka pystyn todella tämän todistamaan etten ole!!!!
En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia.
Siinä mun juomiset, olenko holisti?
Niin v tää helvetin paska mihin jouduttiin....
Ja vain sen vuoksi, että teini halusi vähän NÄPÄYTTÄÄ äidille, kun ei ollut kiva päivä.....
Kohtalotovereita?
Kommentit (122)
Mä tykkään ryyppäämisestä. Minkä sille voi.
Niin, tämähän on nyt sinun versiosi tapahtumista, mutta ilmeisesti teini ja muut ovat kokeneet eri tavalla.
Kuule, sä et tiedä yhtään mitään mun elämästä joten mene mölisemään muualle kiitos.
Olen hyvin rehellinen, suoraselkäinen ihminen.
Juuri siksi sopii tehdä mitä tahansa testejä kun ei pelota yhtään😘
Vierailija kirjoitti:
Kuule, sä et tiedä yhtään mitään mun elämästä joten mene mölisemään muualle kiitos.
Olen hyvin rehellinen, suoraselkäinen ihminen.
Juuri siksi sopii tehdä mitä tahansa testejä kun ei pelota yhtään😘
Ja vit ut olet. Nytkin hyökkäät tyyliin päälle kun sanoo asiat niin kuin ne on. Susta näkee selkeästi ettei kaikki ole hyvin.
Normaali ihminen ei puhu "alkosta". Se on dokuslangia.
Tässä sinulle vertailukohta: en ole ikinä nähnyt vanhempiani humalassa.
Itsekkyys näkyy siinä, että aloituksessa ei sanallakaan murehdita siitä kärsimyksestä, mitä oma toiminta on aiheuttanut lapselle.
Päinvastoin heittäydytään uhriksi ja jopa väitetään, että itse on se kärsijä ja muut elää "normaalia elämää". Jos edes hetken voisi katsoa asiaa lapsen näkökulmasta, se elämä on kaukana normaalista. Mutta kun minäminäminä.
Paljonko todellisuudessa se pari lasia kuoharia on?
Jos teidän perheessä kaikki olisi hyvin, niin tuskin teini olisi mennyt kuraattorin juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyys näkyy siinä, että aloituksessa ei sanallakaan murehdita siitä kärsimyksestä, mitä oma toiminta on aiheuttanut lapselle.
Päinvastoin heittäydytään uhriksi ja jopa väitetään, että itse on se kärsijä ja muut elää "normaalia elämää". Jos edes hetken voisi katsoa asiaa lapsen näkökulmasta, se elämä on kaukana normaalista. Mutta kun minäminäminä.
TÄMÄ!!!!!
Siskoon ja äitiin en ole ollut tekemisissä vuosiin, blokissa joka puolella.
He olivat kirjoittaneet lapsen kertomukset, eivät omia kokemuksia meidän perhe-elämästä kun eivät siihen kuulu.
Lapsi tämän käynnisti, ei kukaan muu.
Meistä ei ole todellakaan aikaisempia ilmoituksia missään, emme ole asiakkaita.
Yksi ilmoitus on kerran tullut, kun lapsi oli siskoni luona yökylässä meidän vanhempien ollessa 2 kotona.
Oli hakannut aviomiestään tölkillä päähän ja mies hyvin toksisessa humalatilassa.
Mies lähti putkaan ja poliisit tekivät ilmoituksen.
Siskolla suhteellisen pitkä päihdetausta, josta en ole vielä saanut tilaisuutta kertoa lasuille. Ei äitikään ole kuppiin sylkenyt, mutta jo sen verran iäkäs ettei nyt enää paljoa kulu.
Ehkä sinun pitäisi mennä itseksesi juttelemaan terapeutille, jos et osaa käsitellä asioita muuten kuin alkoholilla.
Miksi koko ajan etsit muista henkilöistä virheitä? Kun ne teki sitä ja tätä... Ja niillä oli semmoisia ongelmia... Menisit hyvä ihminen peiliin ja miettisit hetken mitä sinä aiheutat teoillasi muille ja itsellesi! Sinun ongelmasi ei muutu niin kauan mihinkään jos keskityt haukkumaan muita!
En tehnyt tätä aloitusta siksi, että saan kaikki "täydelliset ihmiset" kimppuuni, vaan siksi, että näitä todella vaikeita teinejä riittää sepostelemassa kaikennäköistä.
Kummasti tyttökin nyt niin äidin kaveri, kun tajusi itsekin miten pitkälle tämä juttu meni.
Luuli, että muutama juttelu ja sillä selvä. Ei 17v tajua mitä viranomaiset tarkoittaa näissä jutuissa.
On hyvinkin katuva nyt, jopa häpeissään mutta tää on nyt vain käytävä läpi.
Ps. En ole kieltänyt lapsia tapaamasta siskoani enkä äitiäni, vaikka todella rottamaisesti teki perhettämme kohtaan.
En tule koskaan heille puhumaan enää sanaakaan.
Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.
Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.
Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.
Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.
Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!
Mitenkä alkoholistin lasta pitää kohdella? Eiköhän hän ole saaneet perspektiiviä kaikesta siitä, mitä on joutunut kokemaan.
On kuulemma ihan reippaasti alle riskirajojen.
Ei äidin tarvitse olla absolutisti anteeksi nyt vain.
En ole alkoholisti, kiitos nyt vain.
Jos kotonanne olisi kaikki hyvin, niin miksi lapsi olisi tällöin käynyt kuraattorilla juttelemassa?
Kuulostaa siltä, että sinulla on alkava alkoholi ongelma ja lapsesi näkee asian toisella tavalla kuin sinä. Huomaan että yrität peittää jotain tuolla selittelyllä. Ja tuo uhriutuminen.