Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, jolla olisi ssri-lääkkeistä myös hyviä kokemuksia

Vierailija
09.08.2022 |

Usein kuulee vain niistä huonoista puolista, seksuaalihäiriöistä, painonnoususta jne. Onko ketään jolla olisi positiivisia kokemuksia?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata netin lääkevastaisia trolleja kuunnella, muutama yksittäinen jotka provoaa kaikilla palstoilla.

Sertraliini itsellä toiminut ihan ok, paras vaikutus tulee vasta 2kk käytön jälkeen. Ei se täysin poista masennusta mutta hhelpottaa. Ei oikein mitään sivuoireita, muutama aloitusoire kuten satunnainen ripuli häviää kuukaudessa. Lopetuskin ollut helppoa ilman lopetusoireita.

Vierailija
2/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, essitalopraami on toiminut minulla 20v., eikä aiheuttanut mitään häiriöitä. Nainen 41. Masennus vaikea alkanut nuoruudessa, helpottunut 30 ikävuoden jälkeen. Hoitoa ja terapioita on ollut matkan varrella. Vihdoin normaalien kirjoissa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin lääkevastaisilla trolleilla ei ikään mitään tieteellisiä lähteitä väitteidensä tukena, korkeintaan jotain blogeja tai kohulääkärin rahantoivossa kirjoittama kirja.

Jos yksi SSRI ei sovi, voi kokeilla vaikka toista. Esim itselle essitaloprami aiheuttaa vähän liian voimakkaat aloitusoireet, mutta sertraliini sopii paremmin.

Vierailija
4/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitalopraami käytössä, toimii hyvin. Olen paras versio itsestäni. Annosten nostamisen/laskemisen kanssa tulee olla hyvin tarkka (hitaasti). 

Vierailija
5/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essitalopraami 10 mg käytössä puolitoista vuotta. Ei ole tullut muuta häiriötä kuin hiusten oheneminen. Ei ole vaikuttanut seksuaalisuuteen mitä eniten pelkäsin. Minä sain avun vaikeaan masennukseen ja pakkoajatuksiin.

Vierailija
6/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään, keneltä ssri-lääkkeet eivät olisi vieneet seksuaalisia haluja kokonaan pois? Minulta vei, ja niin vei kaikilta tuntemiltani ssri:n käyttäjiltä / kokeilijoilta. 

Vierailija
7/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkevastaiset trollit ovat sama porukka jotka kieltää koronan ja uskoo koronarokotteiden sisältävän seurantasiruja. Pieni äänekäs ryhmä joka äänestää VKKta.

Vierailija
8/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään, keneltä ssri-lääkkeet eivät olisi vieneet seksuaalisia haluja kokonaan pois? Minulta vei, ja niin vei kaikilta tuntemiltani ssri:n käyttäjiltä / kokeilijoilta. 

Multa hävisi. Myöskään orgasmia en ole saanut sitten vuoden 2018. Olen myös lihonut kymmeniä kiloja mutta hei, kuhan pystyn käymään töissä niin muulla ei lääkäreille tunnu olevan merkitystä.

Vierailija
9/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana joskus 25 vuotiaana ei huomattavaa vaikutusta seksihaluihin tai erektioon.

35 vuotiaana vähentää seksihaluja ja heikentää erektiota jonkun verran mutta masennus on paljon pahempi asia kuin seksihalujen väheneminen joten pidän hyvin lievänä sivuoireena. Tilanne palautuu kun lopettaa lääkkeen.

Vierailija
10/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kokemus. Paranin.

Vierailija
11/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan multa

Vierailija
12/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana joskus 25 vuotiaana ei huomattavaa vaikutusta seksihaluihin tai erektioon.

35 vuotiaana vähentää seksihaluja ja heikentää erektiota jonkun verran mutta masennus on paljon pahempi asia kuin seksihalujen väheneminen joten pidän hyvin lievänä sivuoireena. Tilanne palautuu kun lopettaa lääkkeen.

Itse olen 22 ja käyttänyt Sertralin, ei ole ongelmia saada erektiota, mutta mitään mielihyvää en saa masturboinnista enkä saa orgasmia mitenkään.

Vierailija
13/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiki:

Sexual problems are common with SSRIs.[45] While initial trials showed side effects in 5-15% of users (based on spontaneous reporting by users), later studies (based on asking patients directly) have shown side effect rates from 36% to 98%.[46][47][48][49] Poor sexual function is also one of the most common reasons people stop the medication.[50]

Vierailija
14/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin hyödyn lääkityksestä. Ilman en uskalla ulos, en rohkene vastata puhelimeen, en halua nähdä ketään, en syö...

Lääkityksellä tunnen olevani oma itseni.

Vierailija
15/37 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisia ongelmia? Painonnousua? :D

Kuinka hyvin teillä sitten sujuu vaikeasti ahdistuneena/masentuneena? Ei noita kannata syödä jos ei ole sairautta mitä hoitaa. Paha mieli ei ole sairaus.

Vierailija
16/37 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin essitalopraami muutama vk sitten masennukseen ja ahdistukseen. Nyt huomasin etten ole enää yhtään niin ahdistunut kuin vaikkapa 2 viikkoa sitten. Taitaa lääke auttaa. Kiitos

Vierailija
17/37 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole toistaiseksi ainakaan seksihalujen kanssa muutoksia, kuin ehkä korkeintaan parempaaan suuntaan:)

-16

Vierailija
18/37 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut sertraliini käytössä nyt 8 vuotta. Auttanut vaikeaan dissosiaatioon ja kohtalaisesti paniikkihäiriöön. Seksuaalihäiriöistä en osaa sanoa, kun olen muutenkin aseksuaali ja halut näin ollen luonnollisestikin nollilla.

Vierailija
19/37 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vienyt seksuaalisia haluja. Syön myös neuroleptejä, eikä nekään ole vaikuttanut negatiivisesti seksihaluihin.

Vierailija
20/37 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole vienyt seksuaalisia haluja. Syön myös neuroleptejä, eikä nekään ole vaikuttanut negatiivisesti seksihaluihin.

Joo mulla menee myös neuroleptejä iltaisin. Eikä nekään vaikuta haluihin mitenkään 😎 -16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän