Teinin lastensuojeluilmoitus perheestä.
Tässä sitä nyt itsekin ollaan, lasujen koeajalla teinin vuoksi (17v täyttää).
Kävi kuraattorilla "selittelemässä" kuinka äiti JUONUT vuosia, häntä kohdellaan eriarvoisesti kuin muita sisaruksia, kotona riidellään jne.
Tähän kuoroon liittyi päihdeongelmainen kummitäti sekä ihanan rakastava mummi joka toteaa, että nuorin lapseni pitäisi laittaa hoitoon käytöshäiriöiden vuoksi.
Nyt sitten oikeaa faktaa:
Äiti eli minä olen ollut onneton avioliitossani. Olen yrittänyt saada aviomiestäni lähtemään kanssani parisuhdeterapiaan, mutta hän ei ole suostunut.
Tämän seurauksena viime vuosi oli hyvin raskas minulle ja myönnän, että ajoittain alkokulutukseni meni yli riskirajan joinakin viikkoina mutta en ole todellakaan VUOSIA JUONUT!
Viime vuonnakin treenasin yli puolet vuodesta, että alkon kulutus oli kyllä hyvin minimaalista kesään asti.
Sen jälkeen 6kk ylitin ajoittain nuo riskirajat mutta en viikottain.
Nyt lasut jumittaa tekstiä missä alkon kulutus on mainittu, ei perheen varsinaisia ongelmia.
Äiti laitettiin varrastikkuun grillaantumaan ja muu perhe elää taustalla ihan normaalia elämää.
Perhettä sekä sen ongelmia PITI HOITAA mutta muuta perhettä ei edes kuulla.
Äidillä alkoi päihdeseuranta 3kk. Mitään muita aikoja ei ole, vaikka koko perheellä alkanut 3kk seuranta.
Kävin itse vapaaehtoisesti otattamassa 3 laajaa maksakoetta joissa kaikki arvot alle viitearvojen, myös alkoholin käytön pitkäaikaisarvo.
Kirjasivat vain ylös ja totesivat, että joudut kuule paljon laajempiin kokeisiin.
Sossu sanoi, että kyllä TEITÄ riittää?
Hän siis tehnyt minusta jo ennakkoon holistin, vaikka pystyn todella tämän todistamaan etten ole!!!!
En juo mitään viikolla enkä viikonloppunakaan kuin pari kuohuviinilasia.
Siinä mun juomiset, olenko holisti?
Niin v tää helvetin paska mihin jouduttiin....
Ja vain sen vuoksi, että teini halusi vähän NÄPÄYTTÄÄ äidille, kun ei ollut kiva päivä.....
Kohtalotovereita?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt tätä aloitusta siksi, että saan kaikki "täydelliset ihmiset" kimppuuni, vaan siksi, että näitä todella vaikeita teinejä riittää sepostelemassa kaikennäköistä.
Kummasti tyttökin nyt niin äidin kaveri, kun tajusi itsekin miten pitkälle tämä juttu meni.
Luuli, että muutama juttelu ja sillä selvä. Ei 17v tajua mitä viranomaiset tarkoittaa näissä jutuissa.
On hyvinkin katuva nyt, jopa häpeissään mutta tää on nyt vain käytävä läpi.
Ps. En ole kieltänyt lapsia tapaamasta siskoani enkä äitiäni, vaikka todella rottamaisesti teki perhettämme kohtaan.
En tule koskaan heille puhumaan enää sanaakaan.
Voi lapsirukkaa. Olet nyt siis opettanut, ettei hän saa apua. Mistään vaikeasta teinistä ei voi puhuakaan.
Mikä se ongelma on?
Jos ei teini viihdy kotona, menköön sinne missä viihtyy ja missä apua saa.
Itsekin sanot, että oli rankka vuosi. Jos joku perheessä juo, se on ongelma kaikille eikä juomista tarvitse onneksi edes teinin katsella. Pikkulasten valitettavasti täytyy, kunnes joku tekee heistä lastensuojeluilmoituksen.
Juoppo ei parane vaan pahenee.
Avioero on mahdollinen ja laillinen ja terveempää olisi lähteä vikkelästi "vaikeasta" kulissiliitosta kuin kuvitella, että se siitä paremmaksi muuttuu kun tarpeeksi toivoo ja hyppää maksakokeissa.
Kaikki myötätunto lapsen puolella. Lasinen lapsuus on kauhea.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.
Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.
Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!
Tällaisia kylmiä.äitejä on paljon.
Onko nyt narsistin egoon tullut lommo, kun oma lapsesi ei viitsi katsella meininkiä?
Kiitos paljon asiallisesta kommentista
En itsekkään voi hyväksyä hänen toimintaansa, kuin ei myöskään mieheni eikä 2 muuta lastamme, mutta tällä nyt mennään.
Lapsi asuu lähestulkoon poikakaverilla, joten aika erikoisesti ETÄNÄ KÄRSII elämästään.
Aika parantaa asiat, mutta kyllä näistä jäljet jää koko perheeseen.
Miksi olet jättänyt lapsen hoitoon siskolle ja tämän miehelle jos heillä on vakava alkoholiongelma? Kukaan ns. normaali ei uskalla jättää pientä lasta hoitoon noissa olosuhteissa, varsinkaan minkään "deitti-illan" vuoksi. Kuulostaa siltä, että teidän suvussa on paljon alkoholismia ja olet ehkä itse sokeutunut ongelman laajuudelle.
Epäilen myös oma arvioitasi juomien määrästä. Tiedän kokemuksesta, että liikaa juovalla on kova paine "kaunistella" todellisia määriä.
Terv. Alkoholistin lapsi
Mahtavaa omatoimisuutta teiniltä! Pelasti itsensä ja perheen!
Ap selvästi alkoholiongelmainen.
Vai onko provo? Osuva siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi on jo 17v. Hän tulee saamaan perspektiiviä elämään lähiaikoina.
Itse en kovin lämpimästi lasta kohtelisi tuossa tilanteessa.
Sossut on aivan hanurista. tsemppiä ap.!
Joopa joo taas. Sun ongelmistasi teinisi kärsii ja sinun eriarvoisesta kohtelustasi. Miksi esität täällä jotain toista henkilöä ja vielä kehoitat olemaan vihainen lapsellesi? 🤔
Miksi suostuit päihdeseurantaan jos ei ole ongelmaa. Mä en ainakaan suostuisi.
Lukisit aloituksesi, ap. Ryvet itsesäälissä ja viis piittaat, miltä pakonomainen juomisesi ja yhtä pakonomainen treenaamisesi lapsistasi tuntuu.
Sinä olet paitsi juoppo myös narsisti.
Onneksi edes yksi lapsi pääsi turvaan. Todennäköisesti muut menevät pian perässä, koska sinähän et tuosta paremmaksi tule.
Vierailija kirjoitti:
En itsekkään voi hyväksyä hänen toimintaansa, kuin ei myöskään mieheni eikä 2 muuta lastamme, mutta tällä nyt mennään.
Lapsi asuu lähestulkoon poikakaverilla, joten aika erikoisesti ETÄNÄ KÄRSII elämästään.
Ei siedä olla siis yhtään kotona. Ja kuvaavaa, miten hyväksyt vain yhden kommentin, jossa haukutaan lasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi suostuit päihdeseurantaan jos ei ole ongelmaa. Mä en ainakaan suostuisi.
Taitaisi käydä niin, että ap menettäisi huostaan kaksi nuorempaa lastaan jos ei tuohon suostuisi. Ei tuota 17v enää huostaanotettaisi.
Joista 2 ei ole osana meidän elämää eikä päivääkään meidän kodissa asunut/elänyt joten aika Astral-tv toimintaa tämä.
Mä en ainakaan näe toisten koteihin, kun en niissä elä.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat aika tarkasti kuvausta katkerasta äidistä, joka toivoo lapsilleen yhtä pahaa kuin millaiseksi oman elämänsä kokee.
https://anna.fi/ihmiset-ja-suhteet/ihmissuhteet/suomalaiset-naiset-kert…
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, miten koko perhe kärsii? Jos sisarukset nuorempia, eivät uskalla puhua. Varsinkin kun äiti suuttuu, jos ulkopuolisille kertoo asioista.
Tässä tapauksessa äidiltä paloi käämit lapsen lisäksi kahteen lähisuvun jäseneen, jotka ovat tilanteesta huolissaan.
Jotain sekin kertoo, että rakastava mummo on huolissaan nuorimmasta lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Normaali ihminen ei puhu "alkosta". Se on dokuslangia.
Ei ole.
Mummo sanoo, että nuorin tarvitsee hoitoa käytoshäiriöiden takia. Miten niin ei ole ongelmia?
Kolme ihmistä lähipiiristä katsoo, että ap:lla on alkoholiongelma. Kylläpä on taas vaikeaa keksiä, ketä uskoa.