Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

taaperoni on niin kamala, ihmettelen miksi joillakin on useita lapsia?

Vierailija
04.12.2010 |

Vauvana itki paljon. Nyt kun on 2 v niin on ihan mahdoton. Hoidan häntä kotona. Päivisin tekee koko ajan jotain luvatonta kuten vääntelee hellan nappeja ja katsoo minua ilkikurisesti. Kiipeilee ja keksii vaikka mitä luvatonta. Koko päivän hän vaan "tekee pahojaan". Kirjan luku ei kiinnosta minun kanssani. Ulkoillaan ihan riittävästi.

Jos kännykkäni soi, en voi puhua ja ystävyyssuhteetkin sen takia kärsii. Taapero itkee ja huutaa puhelinta itselleen täyttä kurkkua, eikä anna minun puhua.

Onko muut taaperot tällaisia vai onko tämä taapero poikkeuksellisen vaikea?

En jaksaisi tähän enää vauvaa, vaikka sisaruksen hänelle olisin suonut. En halua että olisi yksinäinen loppuelämänsä jos sisaruksia ei ole.

Taaperon perässä saa koko ajan mennä ja siivota jälkiä. Ruoanlaitto on vaikeaa koska haluaa koko ajan huomiota ja tekemistä. Piirtämään ei esim voi jättää koska piirtelee sitten lattiat ja seinät.

Nukkumaan ei menisi iltaisin vaan huutaa täyttä kurkkua. Hermoni alkaa olla kireällä ja olen jopa harkinnut lapsen antamista pois.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei normaali lapsi noin käyttäydy, ei edes uhmaikäinen.

Vierailija
22/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmeisesti sanoo enkelimäisen kiltin jannika-jessican äiti.hah.et tiedä lapsista mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin varmasti olisi tullut samanlainen riiviö. Nyt nämä 2v kaksoset on kyllä päivittäin raivostuttavia, mutta pärjätään. Asiaa auttaa huomattavasti että ovat päiväkodissa puolipäivähoidossa (minä töissä). Lisää lapsia meille ei tule...

Vierailija
24/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaali uhmaikäinen.

Vierailija
25/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi johonkin kerhoon tai päiväkotiin, jossa saa leikkiseuraa ja pääsee purkamaan tarmoaan. Jos tuntuu pahalta laittaa kokopäiväiseksi, niin mitä jos harkitsisit sopimuspäiviä tai itsellesi esim. Osittaista hoitovapaata ja menisit töihin tekemään lyhyempää päivää. Sinulla on kuitenkin oikeus tehdä 6h työpäivää tai sit keskustelet työnantajan kanssa onnistuuko tehdä täyttä päivää osa viikosta ja sit vapaapäivinä osa.

Vierailija
26/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaali uhmaikäinen.

Täysin normaali uhmaikäinen käyttäytyy nimenomaan noin kuin ap:n lapsi. Tsemppiä, helpottaa vähän kun puhetaidot, ymmärrys ja muutenkin taidot lisääntyvät. Sitten lapsen kanssa voi jo jutella harmin aiheista, mahdollisesta rangaistuksesta jne.

Vierailija
27/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kuitenkin ihan normaalin rajoissa. Meilläkin poika veteli hyllystä videokasetit alas monta kertaa päivässä, samalla katsoi minua vinkeästi ja tiesi että homma on kiellettyä.

Olin kotiäitinä siihen saakka kun poitsu oli 2 ja siskonsa 4 v. Sitten oli pakko laittaa muksut hoitoon ja ruveta itse töihin. Alkoi hermot napsua jo niin, että sain huutoraivareita ja pojan jäähylle talutuskaan ei ollut enää niin hellävaraista.

Nyt poika on 5 v ja kesälomalta hoitoon palatessa hoitajat sanoivat, että ihan kuin olisi eri lapsi tullut lomalta. Kasvoi isoksi fiksuksi pojaksi yhden pitkän kesäloman aikana.

Toivoa siis on, kaikki haastavien lasten äidit!

T:3

Vierailija
28/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kuulostaa siltä, että lapsesi kaipaa virikkeitä. Olisiko osa-päiväinen paluu mahdollista, esim 3pvä/vko.

Vierailija
29/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lapsen laittaminen kokopäivähoitoon tai sitten koko päivä äidin kanssa kotona. Oma uhmikseni on avoimessa päiväkodissa 6 tuntia viikossa ja sen lisäksi käyn hänen kanssaan joka päivä perhekerhoissa kolmisen tuntia kerrallaan. Auttaa, siis ihan siksikin että kun tullaan kotiin lapsi on niin väsynyt että nukkuu mukisematta päikkärit, ja mä saan kerätä voimia iltapäivää ja iltaa varten. Ois ap mahdollista, että saisit paikan lapsellesi avoimesta päiväkodista? Saisit edes joskus hengähtää, ja samalla lapsi saa ainakin aluksi niin paljon touhua että sulla on viikossa ainakin kaksi-kolme helpompaa päivää.

Lasten hoito oli jo ennen omaa lastani mielestäni yksi rasittavimmista töistä mitä on. Koko ajan täytyy olla läsnä ja nimenomaan tunnetasolla, ikinä ei voi vaan olla kuuntelevinaan yms koska lapsi aistii sen.

Vierailija
30/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ongelmia ei olis. Lasta ei kielletä, ja sille annetaan vapaat kädet seikkailla omassa reviirissään. Kun on oppinut liikkumaan ja näkee kaikkea ihmellistä mistä haluis ottaa selvä, ni alkaa tää "kieltäminen".

Lapsen kanssa täytyy käydä läpi kaikkea "uutta", kuukausien ajan, mutta sitten sulla onkin tyytyväinen lapsi, ei se revi mitään, se on nähnyt kaiken eikä esim kasetit sitä sen jälkeen mitenkään ihmeemmin kiinnosta. Lasten kanssa voi mennä ja olla päivät pitkät, sensijaan että ite istuu koneella valittamassa, omaa saamattomuuttaan.

Vierailija
31/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika samanlainen lapsi, mutta mun mielestäni hän on normaali ja helppo. Luvatonta ei kovin innokkaasti ole tekemässä, kunhan pitää huolta, että hänellä on mukavampaakin tekemistä ja saa riittävästi huomiota. Tokihan se vaatii usein vaivaa äidiltä, eikä olet tullut mieleenkään, että ehtisisin lapsen hereillä ollessa puhua puhelimessa rauhassa kavereiden kanssa tms.

Vierailija
32/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä niiden aivot tarvii. Jos E-epaa suositellaan ihan adhd lapsille, niin on siitä kyllä apua lievemmillekin riiviöille ;)

Vierailija
33/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v poika. Aika villi tapaus ja koko ajan vauhti päällä.

Helpottaa kun koti on turvallinen, lukot laatikoissa ja hellasta napit pois, kaapeissa ei mitään myrkkyjä eikä työkaluja tai muita lapsen ulottuvilla, sähköjohdot piilossa ja käytössä olevat pistorasiat kaapin/tuolin/tms takana.

Joku aika sitten tuntui, että poika on "pahan teossa" koko ajan ja vinkui joka asiasta.

Nukkumaan käyminen muuttui yhtäkkiä tosi hankalaksi.

Rupesin leikkimään enemmän lapsen kanssa päivisin ja ottamaan mukaan tiskauksiin ja pyykin laittoihin ja muihin kotiaskareisiin.

Se vaikutti heti. Nukkumaan meno sujui ongelmitta ja päivissä on vielä enemmän naurua eikä kitinää tai pahantekoa oikeastaan ollenkaan.

Vierailija
34/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo, kun kielletään, ja jos ei usko, niin miettimään, minkä jälkeen kyllä uskoo. Muistaa säännöt. Keskittyy hienosti kirjoihin ja kaikenlaisten vempaimien ja koneiden tutkimiseen. Juttelee ja kertoilee paljo omia juttujaan.

Vierailija
35/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä niiden aivot tarvii. Jos E-epaa suositellaan ihan adhd lapsille, niin on siitä kyllä apua lievemmillekin riiviöille ;)

Kalaöljy tekee levottomista lapsista kekskittymisykyisempiä. Itse olen antanut lapselleni 1-vuotiaasta alkaen teelusikallisen Lysi-kalaoljyä. Ja raskauden aikana tietty söin itse!

t. sen rauhallisen äiti

Vierailija
36/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä en vieläkään tiedä miten se otettais mukaan ruuanlaittoihin ja tiskauksiin, jotta sillä olisi (ollut) enemmän virikettä. Se ei ikinä suostunut osallistumaan noihin hommiin, vaikka kuinka olisin nostanut sen tiskipöydän tai hellan ääreen ja käärinyt siltä hihat ylös.

Kaikille lapsille tuollainen ei vaan ole riittävän kiinnostavaa. Ja se sitten tosissaan vaikeuttaa kotitöitä, kun lasta ei saa niihin mukaan, mutta toisaalta ei voi itsekään tehdä, kun lapsi sillä aikaa tuhoaa kodin.

Meillä muuten tää sama lapsi on saanut kattilan kahvan poikki, toisen kattilan isolle lommolle, hajottanut kaksi valaisinta, repinyt tapettia, raapinut hampailla tuolin maalit irti, jne. Eli on ihan kirjaimellisesti tuhonnut meidän kotia aika lailla. Ja tämä kaikki, vaikka olen ihan vieressäkin vahtinut, tai sitten ollut tekemässä sille ruokaa...

Vierailija
37/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muuten tää sama lapsi on saanut kattilan kahvan poikki, toisen kattilan isolle lommolle, hajottanut kaksi valaisinta, repinyt tapettia, raapinut hampailla tuolin maalit irti, jne. Eli on ihan kirjaimellisesti tuhonnut meidän kotia aika lailla. Ja tämä kaikki, vaikka olen ihan vieressäkin vahtinut, tai sitten ollut tekemässä sille ruokaa...

Tuo ei ole normaalia taaperoikäisen käytöstä.

Vierailija
38/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyy samoin? Äidin tärkein tehtävä on toimia oppaana pienelle joka oppii kävelemään. Näyttää sille kaikkea, tehdä kaikkea, ja puhua. Annatteko lapsellenne positiivisen maailmankuvan, missä kaikki on hauskaa ja jännää, vai negatiivisen, kaikki on poissa sen ulottuvilta, ja EI sanaa karjutaan jokaisessa mahdolisessa välissä, tarkoittamaan lähinnä että lapsen on jähmetyttävä paikoilleen. Lasten aivoja ei ole ohjelmoitu äidin aivojen mukaan.

Vierailija
39/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoo, kun kielletään, ja jos ei usko, niin miettimään, minkä jälkeen kyllä uskoo. Muistaa säännöt. Keskittyy hienosti kirjoihin ja kaikenlaisten vempaimien ja koneiden tutkimiseen. Juttelee ja kertoilee paljo omia juttujaan.

ajattelit tämän viestin auttavan ap:ta..? Huoh.

Vierailija
40/108 |
05.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä ongelmia ei olis. Lasta ei kielletä, ja sille annetaan vapaat kädet seikkailla omassa reviirissään. Kun on oppinut liikkumaan ja näkee kaikkea ihmellistä mistä haluis ottaa selvä, ni alkaa tää "kieltäminen".

Lapsen kanssa täytyy käydä läpi kaikkea "uutta", kuukausien ajan, mutta sitten sulla onkin tyytyväinen lapsi, ei se revi mitään, se on nähnyt kaiken eikä esim kasetit sitä sen jälkeen mitenkään ihmeemmin kiinnosta. Lasten kanssa voi mennä ja olla päivät pitkät, sensijaan että ite istuu koneella valittamassa, omaa saamattomuuttaan.

Tämä yllöoleva jos joku on ihan täyttä bullshittiä.

Ja sille joka väitti ettei 2-vuotias tahallaan tee mitään ilkeyttä. Kyllä vain tekee.

Ja niille, jotka väittää ettei normaali uhmis tee tuollaista. Kyllä vain on ihan normaalia tuon ikäiselle. Teillä ei vain ole kokemusta sitten kuin siitä teidän enkelimäisesti käyttäytyvästä piltistä.

terv: lastenhoitaja